Jump to content

Favoritfiende

B'Elanna

Vilken är favoritfienden?  

97 members have voted

1. 1.

• Borg
      42
    • Cardassians
      17
    • Romulan
      16
    • Vidiians
      2
    • Kazon
      0
    • Hirogians
      4
    • Klingons
      12
    • Suliban
      2
    • Andorian
      2

Recommended Posts

:cardassian: helt klart! Gillar dem i BC, Bara några torpeder, ett par laserskurar på rätt ställe och sedan fler torpeder klarar dem lätt.....

Och starfleet vs vulcan?

"Starting War is inlogical"

"Destroying my ship is very inlogical!"

"Killing me is very inlogical"

Det skulle man kunna göra en bra parodi på...

Edited by Bromma_Herman

Jag valde Borg för att dom trots deras överlägsenhet inom allt. :borg1:

Men en sak är lite tråkig med dom, det händer ju att dom går i även den simplaste "fälan" som t.ex en gång när Janeway beordrade att man skulle öppna lastrums dörrarna så Borgerna sögs ut i rymden. Detta var dom inte beräda på, så alla utom Seven of Nine sögs ut i rymden, det tyckte jag var lite för lät. :borg1:

Det blev Suliban.. :) Dom är ju så häftiga när dom klätrar efter vägarna och det...  :oskyldig:

Tack för spoilern. Vissa här kanske vill se Enterprise och lära sig känna saker efterhand. (Nu kanske inte Suliban är ENT men har hört namnet i samband med ENT. I sådana fall ber jag om ursäkt) :blink:

Borg, självklart blir det Borg! Ibland skulle jag vilja vara borg. Tänk er en perfekt existens, att ha all kunskap i hela universum och samtidigt inte känna några känslor? Underbart! Enda nackdelen är väl att jag är lite skraj för all inplanterad teknologi ..

Chance is irrelevant, we will succed! :borg1:

Jag röstade på borg av samma anledning som Quiet...önskar också at jag var borg ibland. :borg1::borg1::borg1:

Varför skulle man vilja va borg och inte känna känslor eller va en egen person, knappt ha något medvetande.

Tänk att aldrig få uppleva lycka, sorg.

Borgerna jobbar ju typ 24/7 utom när de regenerar.

Det verkar ju vara ett kul liv!

Sant så sant.

Att vra borg är som att vara en borrmaskin. Man är då bara ett verktyg som inte kan kontrolera något av det man gör (man vet inte änns att man gör det)

• 2 weeks later...

Vilka jag väljer är nog självklart :D

Borgerna... Tycker dom är det bästa med st

Undrar varför?

Borgerna skulle framstå som fienden som man inte ville ha men på någont vis så fastnar

man mera på skurkarna en hjältarna..

Det handlar inte bara om borgerna utan fundera på rubriken i denna tråd

"Favoritfiende"

Hur kan man ha fienden som favorit?

• 1 year later...

Favoritfiende är lite motsägelsefullt. Med andra ord en fiende som man älskar..... att hata. Borgerna är ju en mäktig fiende. Men i och med sitt kollektiva medvetande så är ju var och en inte särskilt elak eller ond, så därför kan de inte bli min favoritfiender. Romulaner där emot. Dessa falska ärkefiender till federationen är en stark kandidat. Och naturligtvis Cardassierna. Onda som få. I Voyager har vi också stött på Hirogenerna, som ser allt som inte är hirogent som byte och sig själv som jägare. I dubbelavsnittet "The killing game" Tog de dessutom på sig en holodeckroll som nazzister, inte trevliga.

Hmm, men nu måste jag välja. Det får ändå bli Cardassierna. Vem minns inte tortyrscenen med Jean-Luc Picard?

Cardassians, utan tvekan!! De är så underbart komplexa vilket gör dem till en intressantare fiende än någon som bara är ond och har en enda agenda hela tiden, som Jem'Hadar. Tex tortyrscenen som OnO nämner ovan; å ena sidan så torterar han Picard grymt - å andra sidan så är han en kärleksfull far. Underbart!!

*möjlig DS9 spoiler här nedanför*

Dukat är nästan min favoritkaraktär i DS9. Sättet han bryter ihop på när Ziyal dödas visar att han faktiskt genuint bryr sig om henne. Samtidigt som han nu (jag har inte sett klart hela säsong 7 än, jag håller på för fullt *fniss*) har opererat om sig till bajoran och är och försöker leda Kai Winn på villovägar.

Sen dödade han Jadzia - vilket jag hatar honom för, men samtidigt så visar han ånger över detta...en jem'hadar eller borg skulle inte ha brytt sig, utan bara marscherat över hennes lik utan en tanke på henne något mer. :cardassian:

Cardassians, utan tvekan!! De är så underbart komplexa vilket gör dem till en intressantare fiende än någon som bara är ond och har en enda agenda hela tiden, som Jem'Hadar. Tex tortyrscenen som OnO nämner ovan; å ena sidan så torterar han Picard grymt - å andra sidan så är han en kärleksfull far. Underbart!!

*möjlig DS9 spoiler här nedanför*

Dukat är nästan min favoritkaraktär i DS9. Sättet han bryter ihop på när Ziyal dödas visar att han faktiskt genuint bryr sig om henne. Samtidigt som han nu (jag har inte sett klart hela säsong 7 än, jag håller på för fullt *fniss*) har opererat om sig till bajoran och är och försöker leda Kai Winn på villovägar.

Sen dödade han Jadzia - vilket jag hatar honom för, men samtidigt så visar han ånger över detta...en jem'hadar eller borg skulle inte ha brytt sig, utan bara marscherat över hennes lik utan en tanke på henne något mer.  :cardassian:

<{POST_SNAPBACK}>

Dukat är som Adolf Eichman, lägerkommendanden för Auschwitz. :arg:

• 2 weeks later...
I er altså bare en flok store grimme overvægtige svenskere de sidder og gokker den af til alien piger!!!!

så her er et gokker billede: :borg2:

<{POST_SNAPBACK}>

Lägg av! Efter ett antal taskiga och totalt onödiga inlägg i olika ämnen från denna person så tycker jag att avstängning vore lämpligt.

Borgerna är de jag ogillar mest som fiende. De anpassar sig för att ta över och likforma utvekling. Ingen fantasi eller sprallighet där inte... Vem vill va en robot? Jag står över!

Klingoner har man ju blitt lite trött på. De "bara" krigar :klingon:

Suliban och Xindi vet jag lite för lite om än känns det som, men seglar upp som nya "potatisbullar" på min lista.

Ja.. Mest av allt i matväg ogillar jag potatisbullar om man bara får potatisbullar utan bacon och lingon... det blir lätt tråkigt i längden... :rolleyes:

• 1 month later...
  • 1 month later...