Worf Posted December 18, 2004 Report Share Posted December 18, 2004 Konstigt nog gillar jag Andorian.. och du glömmde Vulcan.. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted December 18, 2004 Report Share Posted December 18, 2004 Konstigt nog gillar jag Andorian.. och du glömmde Vulcan.. :P <{POST_SNAPBACK}> Vulcan...? <_< Okej de är lite otrevliga i Enterprise, men fiender? Tja, Andorianerna är med i listan så varför inte? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Worf Posted December 18, 2004 Report Share Posted December 18, 2004 Konstigt nog gillar jag Andorian.. och du glömmde Vulcan.. :P <{POST_SNAPBACK}> Vulcan...? <_< Okej de är lite otrevliga i Enterprise, men fiender? Tja, Andorianerna är med i listan så varför inte? <{POST_SNAPBACK}> jo det är klart.. men det är bara det att jag har nått imot Vulcans, men jag vet inte vad ,dom är så aroganta och gömmer information fån "oss" och sånna grejer... annars har jag inget problem med deras mera" logiska" saker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted March 15, 2005 Report Share Posted March 15, 2005 Mina favoriter som bad guys är borgerna man har ALDRIG tråkigt när de är med!! I början hoppade jag tre meter upp i luften när de gjorde något oväntat, numera håller jag mig till att greppa tag om kudden :P jaja, men älskar dem, de ska finnas för evigt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomulanStar Posted May 23, 2005 Report Share Posted May 23, 2005 Mitt val blir nog Romulanerna. De har en underbar potential som tyvärr har utnyttjats för lite hittills. Till skillnad från min förra favorit, Borgerna, som har utnyttjats för mycket och i mitt tycke förstörts.... <{POST_SNAPBACK}> Kan inte annat än hålla med. Romulanerna är elaka som *** och jag tycker nog att man hade kunnat använda dem lite mer i serierna. Förutom det har de det synnerligen mest elakigaste utseendet av alla elakingar i ST-universumet . Intriganta sattyg och riktigt roliga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted May 27, 2005 Report Share Posted May 27, 2005 Borg så klart dom har aldrig goda avsikter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted July 22, 2005 Report Share Posted July 22, 2005 Det fick bli Klingonerna trots en jämn kamp mot borgerna. Om jag var tvungen att välja mellan att vara borg och klingon så valde jag Klingon lätt! Dom är så härligt aggresiva :klingon: ! Och tänk att få hoppa i säng (om dom nu använder sängar?) med en klingonkvinna! mmm... :P J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolsk Posted October 6, 2005 Report Share Posted October 6, 2005 Jag gillar Cardassier... luriga och oresonliga, men ack så roliga! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted August 26, 2006 Report Share Posted August 26, 2006 Jäg tänkte på vilken av dessa raser jag hälst skulle vilja möta och valde klingons, de är brutala men har ändå en känsla för heder, skulle aldrig vilja möta vidiians - youck för att bli av med mina organ - och inte de samvetslösa cardassian och vortorna, och nej tack till de övermänskliga borgerna och sulibanerna. Dock är nog sulibanerna de som är roligast att se på tv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beverlycrusher94 Posted September 7, 2006 Report Share Posted September 7, 2006 Det tog mindre än en minut för mig att bestämma mig. Det blev självklart Borg! :borg2: nästan alla avsnitt där dom har varit med har det blivit bra, men det bästa är nog första gången dom dyker upp! Jag skulle faktiskt inte kunna tänka mig att välja något annat än just borg. Dom är bara för bra! (Fast jag skulle absolut inte kunna tänka mig att vara en borg usch, nej det är nog inte så många personer som faktiskt vill bli assimulerade. //Beverlycrusher94 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted March 2, 2007 Report Share Posted March 2, 2007 (edited) Är jag ensam om att älska dessa "bad guys"?! Nej då! Star Trek hade varit tråkigt utan "bad guys". Detta gäller egentligen alla filmer, serier dokusåpor mm. När jag följde Voyager hade jag otvivelaktigt röstat på Borgerna :borg2: Nu när jag kommit till säsong 4 i DS9, så är jag mest farsinerad av Cardassierna. :cardassian: Cardassierna är inte alltid onda. Det blir mer nyanserat och trovärdigt då de inte alltid är onda. Klingons är iof. roliga men deras burdusa karaktär känns ibland lite överdriven. :klingon: Jem'Hadars :jemhadar: och Founders skulle också ha funnits med bland alternativen, även om min röst nog ändå gått till Cardassierna. Kanske kommer Jem'Hadars spela en viktig roll i de senare säsongerna av DS9? håller med dig , Founders och Jem'Hadars :jemhadar: SKULLE ha funnits med bland alternativen . men det fick bli Cardassierna för deras sätt att döma folk till döden i de flesta rättegångar redan innan rättegången börjat , ibland innan de arresterat den anklagade. OHYFSAT!! men nu kom jag att tänka på Romulanerna! finns det nåt jag AVSKYR så är det arrogans(mobbare är ofta arroganta)! så de med sin arrogans och ibland hånfullhet gör att de hamnar i toppen av listan. Edited March 2, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted March 2, 2007 Report Share Posted March 2, 2007 (edited) Hey! Favvoritfiende måste vara jultomten, eller hur!? Man vet ju aldrig vart man har honom??! Favvoritfiende måste ju annars vara klassikern : Romulans-dvs osäkerheten/tvetydigheten som det gäller att få grepp på och..koll på. Edited March 2, 2007 by michael ricochet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted March 2, 2007 Report Share Posted March 2, 2007 Hey! Favvoritfiende måste vara jultomten, eller hur!? Man vet ju aldrig vart man har honom??! Favvoritfiende måste ju annars vara klassikern :dvs osäkerheten/tvetydigheten som det gäller att få får grepp på och..koll på. Äh jag har tagit en öl ikväll... EN??? ;) <_< :blink: Sen när är jultomten med i star trek? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted March 2, 2007 Report Share Posted March 2, 2007 Hey! Favvoritfiende måste vara jultomten, eller hur!? Man vet ju aldrig vart man har honom??! Favvoritfiende måste ju annars vara klassikern :dvs osäkerheten/tvetydigheten som det gäller att få får grepp på och..koll på. Äh jag har tagit en öl ikväll... EN??? ;) <_< :blink: Sen när är jultomten med i star trek? J. Ja en i kombination med stor trötthet! Men jag menade, i den senare delen av mitt inlägg(glömde skriva in namnet på dom), romulans- dom är ena hala typer, svåra att veta vart deras lojalitet ligger och vad dom egentligen har för agenda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted April 22, 2007 Report Share Posted April 22, 2007 Hey! Favvoritfiende måste vara jultomten, eller hur!? Man vet ju aldrig vart man har honom??! Favvoritfiende måste ju annars vara klassikern :dvs osäkerheten/tvetydigheten som det gäller att få får grepp på och..koll på. Äh jag har tagit en öl ikväll... EN??? ;) <_< :blink: Sen när är jultomten med i star trek? J. Jultomten var med i ett avsnitt av TNG som aldrig sändes. Det handlade om att Enterprise hittade en is planet som bebodes av tomte nissar. Deras kung var jultomten och avsnittet slutar med en phaser strid mellan jultomten och Riker. :lol: :blink: Guns N Roses är ett super band Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted April 22, 2007 Report Share Posted April 22, 2007 Hey! Favvoritfiende måste vara jultomten, eller hur!? Man vet ju aldrig vart man har honom??! Favvoritfiende måste ju annars vara klassikern :dvs osäkerheten/tvetydigheten som det gäller att få får grepp på och..koll på. Äh jag har tagit en öl ikväll... EN??? ;) <_< :blink: Sen när är jultomten med i star trek? J. Jultomten var med i ett avsnitt av TNG som aldrig sändes. Det handlade om att Enterprise hittade en is planet som bebodes av tomte nissar. Deras kung var jultomten och avsnittet slutar med en phaser strid mellan jultomten och Riker. :lol: :blink: Guns N Roses är ett super band Visste väl att jag hade rätt!! Så då är det bara du och jag som har tillgång till det avsnittet!? Kanske skulle man ta o visa det på nån´trekker -träff! En annan favvofiende är väl det där slemproppsmostret i evil skin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted April 23, 2007 Report Share Posted April 23, 2007 -Oj vilket svårt val. Det finns ju flera fiender som är riktigt bra val i denna genre. Tror dock att jag lägger min röst på Cardassians då jag finner dessa som dom mest intressanta fienderna i Star Trek's långa historia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted April 23, 2007 Report Share Posted April 23, 2007 Jag saknar Q. Han är min favoritfiende om jag ska välja någon. Visst han blir mer en husmaskot med tiden, inte så farlig. Men Farpoint, där är han verkligen någon att vara rädd för. Hela mänskligheten på tillfällig permision förutsatt att de sköter sig. Annars "knäpp" med fingrarna och adjö människor. Det är en fiende att respektera. Borg, tillåt mig skratta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 23, 2007 Report Share Posted April 23, 2007 Jag saknar Q. Han är min favoritfiende om jag ska välja någon. Visst han blir mer en husmaskot med tiden, inte så farlig. Men Farpoint, där är han verkligen någon att vara rädd för. Hela mänskligheten på tillfällig permision förutsatt att de sköter sig. Annars "knäpp" med fingrarna och adjö människor. Det är en fiende att respektera. Borg, tillåt mig skratta. Det är väl som man säger: Det bästa sättet att lära av dåliga maner är att utsätta sig för goda... J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Egentligen tycker jag den värsta fienden är art 8472, men den var inte med på listan, så då får det bli Borgerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 Egentligen tycker jag den värsta fienden är art 8472, men den var inte med på listan, så då får det bli Borgerna. 8472 är verkligen en farlig fiende, men dom är åtminstånde kännande varelser som går att resonera med. Det gör ju Janeway. Så visst är det farliga, men kanske inte för människan. Tror att Borg är mycket farligare där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UFP Posted July 4, 2007 Report Share Posted July 4, 2007 Borg är min favoritfiende för att dom har assilimerat miljoner världer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted July 4, 2007 Report Share Posted July 4, 2007 Undrar om dom är sponsrade av "the borg collection"...hm är nog så. Lyssna hur lika det är: The Borg collection - The borg collective. :blink: Snygga kallingar har dom i så fall! :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fairy_Of_Darkness Posted November 18, 2007 Report Share Posted November 18, 2007 Svarar utan tvekan borgerna, jag skulle iaf inte vilja möta dem i strid.. Fast (nu börjar jag tveka) klingonerna är iofs bäst, men de känns inte som favvofiende iaf... :osäker: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted November 19, 2007 Report Share Posted November 19, 2007 (edited) Jag vill välja Q. Fast han är inte med på listan. Visserligen blir han mer en hustomte som ställer till med lite hyss i senare avsnitt. Men när han kommer och dömmer hela mäskligheten i "Encounter at Fair Point", så är han vekligen skrämande och farlig. Han skulle nog kunna ställa till med en del om han ville även på senare tid. Det är ju inte som att Starfleet har överlistat hans "teknologi" och kunnat bygga vapen som är farliga för honom. Till skillnad från borgerna där federationen ju biter ifrån sig mer för varje gång. Edited November 19, 2007 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts