Jump to content

Favoritfiende

B'Elanna

Vilken är favoritfienden?  

97 members have voted

1. 1.

• Borg
      42
    • Cardassians
      17
    • Romulan
      16
    • Vidiians
      2
    • Kazon
      0
    • Hirogians
      4
    • Klingons
      12
    • Suliban
      2
    • Andorian
      2

Recommended Posts

Konstigt nog gillar jag Andorian.. och du glömmde Vulcan.. :P

<{POST_SNAPBACK}>

Vulcan...? <_< Okej de är lite otrevliga i Enterprise, men fiender? Tja, Andorianerna är med i listan så varför inte?

<{POST_SNAPBACK}>

jo det är klart.. men det är bara det att jag har nått imot Vulcans, men jag vet inte vad ,dom är så aroganta och gömmer information fån "oss" och sånna grejer...

annars har jag inget problem med deras mera" logiska" saker

• 2 months later...

Mina favoriter som bad guys är borgerna :) man har ALDRIG tråkigt när de är med!! I början hoppade jag tre meter upp i luften när de gjorde något oväntat, numera håller jag mig till att greppa tag om kudden :P jaja, men älskar dem, de ska finnas för evigt!

• 2 months later...
Mitt val blir nog Romulanerna. De har en underbar potential som tyvärr har utnyttjats för lite hittills. Till skillnad från min förra favorit, Borgerna, som har utnyttjats för mycket och i mitt tycke förstörts....

<{POST_SNAPBACK}>

Kan inte annat än hålla med. Romulanerna är elaka som *** och jag tycker nog att man hade kunnat använda dem lite mer i serierna.

Förutom det har de det synnerligen mest elakigaste utseendet av alla elakingar i ST-universumet :D. Intriganta sattyg och riktigt roliga.

• 1 month later...
  • 2 months later...
  • 10 months later...

Jäg tänkte på vilken av dessa raser jag hälst skulle vilja möta och valde klingons, de är brutala men har ändå en känsla för heder, skulle aldrig vilja möta vidiians - youck för att bli av med mina organ - och inte de samvetslösa cardassian och vortorna, och nej tack till de övermänskliga borgerna och sulibanerna. Dock är nog sulibanerna de som är roligast att se på tv :)

• 2 weeks later...

Det tog mindre än en minut för mig att bestämma mig. Det blev självklart Borg! :borg2:

nästan alla avsnitt där dom har varit med har det blivit bra, men det bästa är nog första gången dom dyker upp!

Jag skulle faktiskt inte kunna tänka mig att välja något annat än just borg. Dom är bara för bra!

(Fast jag skulle absolut inte kunna tänka mig att vara en borg usch, nej det är nog inte så många personer som faktiskt vill bli assimulerade.

//Beverlycrusher94

• 5 months later...
Är jag ensam om att älska dessa "bad guys"?!

Nej då!

Star Trek hade varit tråkigt utan "bad guys".

Detta gäller egentligen alla filmer, serier dokusåpor mm.

När jag följde Voyager hade jag otvivelaktigt röstat på Borgerna :borg2:

Nu när jag kommit till säsong 4 i DS9, så är jag mest farsinerad av Cardassierna. :cardassian:

Cardassierna är inte alltid onda. Det blir mer nyanserat och trovärdigt då de inte alltid är onda.

Klingons är iof. roliga men deras burdusa karaktär känns ibland lite överdriven. :klingon:

Jem'Hadars :jemhadar: och Founders skulle också ha funnits med bland alternativen, även om min röst nog ändå gått till Cardassierna.

Kanske kommer Jem'Hadars spela en viktig roll i de senare säsongerna av DS9?

håller med dig , Founders och Jem'Hadars :jemhadar: SKULLE ha funnits med bland alternativen . men det fick bli Cardassierna för deras sätt att döma folk till döden i de flesta rättegångar redan innan rättegången börjat , ibland innan de arresterat den anklagade. OHYFSAT!!

men nu kom jag att tänka på Romulanerna! finns det nåt jag AVSKYR så är det arrogans(mobbare är ofta arroganta)! så de med sin arrogans och ibland hånfullhet gör att de hamnar i toppen av listan.

Edited by K´hogh son of Klintoch

Hey! Favvoritfiende måste vara jultomten, eller hur!? Man vet ju aldrig vart man har honom??! :D

Favvoritfiende måste ju annars vara klassikern :dvs osäkerheten/tvetydigheten som det gäller att få får grepp på och..koll på.

Äh jag har tagit en öl ikväll...

EN??? ;) <_< :rolleyes: :blink: Sen när är jultomten med i star trek? J.

Hey! Favvoritfiende måste vara jultomten, eller hur!? Man vet ju aldrig vart man har honom??! :D

Favvoritfiende måste ju annars vara klassikern :dvs osäkerheten/tvetydigheten som det gäller att få får grepp på och..koll på.

Ja en i kombination med stor trötthet! :)

Men jag menade, i den senare delen av mitt inlägg(glömde skriva in namnet på dom), romulans- dom är ena hala typer, svåra att veta vart deras lojalitet ligger och vad dom egentligen har för agenda.

• 1 month later...

Jultomten var med i ett avsnitt av TNG som aldrig sändes. Det handlade om att Enterprise hittade en is planet som bebodes av tomte nissar. Deras kung var jultomten och avsnittet slutar med en phaser strid mellan jultomten och Riker. :w00t::D :lol: :) :blink:

Guns N Roses är ett super band

Jultomten var med i ett avsnitt av TNG som aldrig sändes. Det handlade om att Enterprise hittade en is planet som bebodes av tomte nissar. Deras kung var jultomten och avsnittet slutar med en phaser strid mellan jultomten och Riker. :w00t::D :lol: :) :blink:

Guns N Roses är ett super band

Visste väl att jag hade rätt!! Så då är det bara du och jag som har tillgång till det avsnittet!? Kanske skulle man ta o visa det på nån´trekker -träff! :)

En annan favvofiende är väl det där slemproppsmostret i evil skin.

Jag saknar Q. Han är min favoritfiende om jag ska välja någon. Visst han blir mer en husmaskot med tiden, inte så farlig. Men Farpoint, där är han verkligen någon att vara rädd för. Hela mänskligheten på tillfällig permision förutsatt att de sköter sig. Annars "knäpp" med fingrarna och adjö människor. Det är en fiende att respektera. Borg, tillåt mig skratta.

Jag saknar Q. Han är min favoritfiende om jag ska välja någon. Visst han blir mer en husmaskot med tiden, inte så farlig. Men Farpoint, där är han verkligen någon att vara rädd för. Hela mänskligheten på tillfällig permision förutsatt att de sköter sig. Annars "knäpp" med fingrarna och adjö människor. Det är en fiende att respektera. Borg, tillåt mig skratta.

Det är väl som man säger: Det bästa sättet att lära av dåliga maner är att utsätta sig för goda... J.

• 1 month later...
Egentligen tycker jag den värsta fienden är art 8472, men den var inte med på listan, så då får det bli Borgerna.

8472 är verkligen en farlig fiende, men dom är åtminstånde kännande varelser som går att resonera med. Det gör ju Janeway. Så visst är det farliga, men kanske inte för människan. Tror att Borg är mycket farligare där.

• 3 weeks later...
  • 4 months later...

Jag vill välja Q. Fast han är inte med på listan. Visserligen blir han mer en hustomte som ställer till med lite hyss i senare avsnitt. Men när han kommer och dömmer hela mäskligheten i "Encounter at Fair Point", så är han vekligen skrämande och farlig. Han skulle nog kunna ställa till med en del om han ville även på senare tid. Det är ju inte som att Starfleet har överlistat hans "teknologi" och kunnat bygga vapen som är farliga för honom. Till skillnad från borgerna där federationen ju biter ifrån sig mer för varje gång.

Edited by Unkas