Excelsior Posted January 21, 2003 Report Share Posted January 21, 2003 Min favorit är helt klart Data's brorsa Lore. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted January 21, 2003 Report Share Posted January 21, 2003 Du har dock glömt Spock´s bror. Han är heller inte så snäll... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted January 21, 2003 Author Report Share Posted January 21, 2003 Du har dock glömt Spock´s bror. Han är heller inte så snäll... Han var ju inte hans tvillingbrorsa, de var ju inte ens bröder. De var bara halvbröder. Dessutom var han ju inte elak, bara lite, kanske mycket, kanske riktigt mycket knäpp. :lol: Han var bara en amatörpsykolog som ville hitta Gud. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted January 21, 2003 Report Share Posted January 21, 2003 Lore e grymmast Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted January 21, 2003 Report Share Posted January 21, 2003 Det kan bara vara Kirk då han är den ända som är riktigt elak av sig. Rikers är inte elak inte alls Datas har bara ett stort maktbegär men så extremt elak är han ej docktorn är ju inte heller elak då han bara följer order Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted January 21, 2003 Report Share Posted January 21, 2003 Oj, Jag tror inte jag kan svara eftersom jag faktiskt inte kände till alla de bröderna. Att Kirk har en tvillingbror kan jag svagt komma i håg. Lore minns jag ju - ganska elak. Rikers tvillinbror har jag inte hört talas om. I vilket avsnitt dyker han upp? Doktorns "tvilling i Equinox" kan man väl knappast kalla för bror. Jag menar det finns ju ett hmh på varje skepp. Doktorn är ju egentligen bara ett sofistikerat datorprogram (även om vi tycker om honom) - kan ett sådant ha en bror. Nåväl elak är Equinox emh alltid. Dock bara för att de har suddat ut de etiska rutinerna i hans program. Sedan tror jag att de elakaste av alla tvillingbröder Picards tvillingbror som kommer att dyka upp i Nemesis. Läste i Star Trek Monthly att han kommer vara "bad to the genom" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted January 21, 2003 Report Share Posted January 21, 2003 Jag röstade på Data's tvillingbror Lore, då det är den enda som jag visste har en tvillingbror. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grand Nagus Mak Posted January 21, 2003 Report Share Posted January 21, 2003 Lore är supergrym. Inga betänkligheter där inte. Dödar sin far, spöar Worf... Grymt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted January 21, 2003 Report Share Posted January 21, 2003 Jag röstade på Lore. Han är äckligt självisk och har ingen respekt för människors liv över huvud taget. Det är vad jag kallar ondska. Kirks båda tvillingbröder (han har ju två, den som skapades vid transporterolyckan i "The Enemy Within" och den i "Mirror, Mirror") passar ju förvisso också in på den beskrivningen, men Lore vinner för att han utöver dessa två egenskaper dessutom är en väldigt intressant figur. Thomas Riker, skulle jag inte kalla elak. Om du räknar han som elak, så kan du ju lika väl räkna Chakotay, B'Elanna och de andra maquieserna på Voyager som elaka. Nope, bort med han från röstningen säger jag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted January 21, 2003 Report Share Posted January 21, 2003 Lore blir det ju då. Han dödar ju sin far t.o.m i säsong 4 av TNG...hehe. Då är man elak. Iofs skulle hans far dö ändå, men Lore påskyndade det hela en bit.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nettan Posted January 21, 2003 Report Share Posted January 21, 2003 (edited) Excelsion, var kommer du fått att Kirk hade tvillingsbror ifrån? :blink: Jag vet att han hade bara en bror och ingen annan. Jag vet att Kirk hade inblandat i en märklig transportörolycka i en avsnitt. Där skapades det en (defekt) kopia av Kirk på grund av olycka. Menar du det ? Jag är lite tveksam på att man skulle kallas "Kopia av Kirk" för tvillingbror. Jag tror inte att jag gör det. Edited January 21, 2003 by Nettan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted January 21, 2003 Report Share Posted January 21, 2003 Excelsion, var kommer du fått att Kirk hade tvillingsbror ifrån? :blink: Jag vet att han hade bara en bror och ingen annan. Jag vet att Kirk hade inblandat i en märklig transportörolycka i en avsnitt. Där skapades det en (defekt) kopia av Kirk på grund av olycka. Menar du det ? Jag är lite tveksam på att man skulle kallas "Kopia av Kirk" för tvillingbror. Jag tror inte att jag gör det. Han har faktiskt satt tvillingbror inom situationstecken, så självklart så syftar han på snarlika kopior av personerna i röstningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted January 22, 2003 Author Report Share Posted January 22, 2003 SPOILERVARNING! Okej okej, Riker's "bror" är väl inte elak. Men eftersom han var Maquis så var han ju tekniskt sett en kriminell rebell, liksom Chakotay och B'Elanna. Kirk's tvilling-motsvarighet i "Mirror, Mirror" tycket inte jag räknas, eftersom alla hade elaka motsvarigheter i det avsnittet. Doctorn's motsvarighet på USS Equinox hade kanske ett ändrat program, men elak var han. :djävul: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted January 24, 2003 Report Share Posted January 24, 2003 Doc på voyager var ju inte direkt väll tvillingbror? för hur många har då doc? ;) men men jag anser han var ju elakast och antagligen för att ajg inte har sett typ dom andras... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Original_Alec Posted January 26, 2003 Report Share Posted January 26, 2003 Doktorn fick min röst. Elak ettrig liten typ som gillade att sjunga och tvinga Seven att sjunga med. (Elakt eller vadå?) :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted May 23, 2005 Report Share Posted May 23, 2005 Gillar lore. Speciellt när han tröttnar på data... I am not worse then Lore.... Dr. Soong ain´t so smart. Can´t tell his sons apart... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted May 23, 2005 Report Share Posted May 23, 2005 Ja lore är helt klart den elakeste tvillingen, men EHM, nja, han e inte elak på riktigt enligt mig. Han e bara ett förlorat barn (eller ett hologram utan subrutiner:p) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted May 27, 2005 Report Share Posted May 27, 2005 Måste säga att med Archers spegelversion i färskt minne måste jag nog se han som värst. Kanske inte gills riktigt med tanke på att han inte är hans tvilling men i alla fall, men för att ha nått att rösta på så blir det nog Lore! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsMorn Posted March 29, 2007 Report Share Posted March 29, 2007 (edited) Lore äger allt och alla. Han är verkligen höjden av elakhet om inte ännu högre. *Spoiler* TNG s4 avsnitt 3 då Data blir kallad till Dr Soong och Lore helt oväntat dyker upp och snor käslochippet från Data mitt framför ögonen och när Soong inte förstår att det egentligen är Lore som ligger i stolen och inte Data. Ett helt underbart avsnitt och ett typexempel på hur elak han egentligen är. Edited March 29, 2007 by Paradox Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted March 29, 2007 Report Share Posted March 29, 2007 Thomas Riker, skulle jag inte kalla elak. Om du räknar han som elak, så kan du ju lika väl räkna Chakotay, B'Elanna och de andra maquieserna på Voyager som elaka. Nope, bort med han från röstningen säger jag! håller med dej helt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naraku Posted April 6, 2007 Report Share Posted April 6, 2007 Lore är så härligt ondskefull. Jämfört med honom är Data beige. *haha!* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts