Gå till innehåll

Elakaste "tvillingbrorsan"


Excelsior

Vem av dessa har den elakaste tvillingbrorsan/alter egot?  

43 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Kirk
      3
    • Data
      23
    • Riker
      1
    • EMH Doctorn (dyker upp i Equinox)
      9
    • Äh, de är bara ett gäng patetiska wannabes
      6
    • Ingendera
      0


Rekommenderade inlägg

Du har dock glömt Spock´s bror. Han är heller inte så snäll...

Han var ju inte hans tvillingbrorsa, de var ju inte ens bröder. De var bara halvbröder. Dessutom var han ju inte elak, bara lite, kanske mycket, kanske riktigt mycket knäpp. :lol: Han var bara en amatörpsykolog som ville hitta Gud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj,

Jag tror inte jag kan svara eftersom jag faktiskt inte kände till alla de bröderna. Att Kirk har en tvillingbror kan jag svagt komma i håg. Lore minns jag ju - ganska elak. Rikers tvillinbror har jag inte hört talas om. I vilket avsnitt dyker han upp?

Doktorns "tvilling i Equinox" kan man väl knappast kalla för bror. Jag menar det finns ju ett hmh på varje skepp. Doktorn är ju egentligen bara ett sofistikerat datorprogram (även om vi tycker om honom) - kan ett sådant ha en bror. Nåväl elak är Equinox emh alltid. Dock bara för att de har suddat ut de etiska rutinerna i hans program.

Sedan tror jag att de elakaste av alla tvillingbröder Picards tvillingbror som kommer att dyka upp i Nemesis. Läste i Star Trek Monthly att han kommer vara "bad to the genom"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag röstade på Lore. Han är äckligt självisk och har ingen respekt för människors liv över huvud taget. Det är vad jag kallar ondska. Kirks båda tvillingbröder (han har ju två, den som skapades vid transporterolyckan i "The Enemy Within" och den i "Mirror, Mirror") passar ju förvisso också in på den beskrivningen, men Lore vinner för att han utöver dessa två egenskaper dessutom är en väldigt intressant figur. :)

Thomas Riker, skulle jag inte kalla elak. Om du räknar han som elak, så kan du ju lika väl räkna Chakotay, B'Elanna och de andra maquieserna på Voyager som elaka. Nope, bort med han från röstningen säger jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Excelsion, var kommer du fått att Kirk hade tvillingsbror ifrån? :blink:

Jag vet att han hade bara en bror och ingen annan. Jag vet att Kirk hade inblandat i en märklig transportörolycka i en avsnitt. Där skapades det en (defekt) kopia av Kirk på grund av olycka. Menar du det ?

Jag är lite tveksam på att man skulle kallas "Kopia av Kirk" för tvillingbror. Jag tror inte att jag gör det.

Redigerad av Nettan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Excelsion, var kommer du fått att Kirk hade tvillingsbror ifrån? :blink:

Jag vet att han hade bara en bror och ingen annan. Jag vet att Kirk hade inblandat  i en märklig transportörolycka i en avsnitt. Där skapades det en  (defekt) kopia av Kirk på grund av olycka. Menar du det ?

Jag är lite tveksam  på att man skulle kallas "Kopia av Kirk" för tvillingbror. Jag tror inte att jag gör det.

Han har faktiskt satt tvillingbror inom situationstecken, så självklart så syftar han på snarlika kopior av personerna i röstningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SPOILERVARNING!

Okej okej, Riker's "bror" är väl inte elak. Men eftersom han var Maquis så var han ju tekniskt sett en kriminell rebell, liksom Chakotay och B'Elanna.

Kirk's tvilling-motsvarighet i "Mirror, Mirror" tycket inte jag räknas, eftersom alla hade elaka motsvarigheter i det avsnittet.

Doctorn's motsvarighet på USS Equinox hade kanske ett ändrat program, men elak var han. :djävul:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 år senare...
  • 1 år senare...

Lore äger allt och alla. Han är verkligen höjden av elakhet om inte ännu högre.

*Spoiler*

TNG s4 avsnitt 3 då Data blir kallad till Dr Soong och Lore helt oväntat dyker upp och snor käslochippet från Data mitt framför ögonen och när Soong inte förstår att det egentligen är Lore som ligger i stolen och inte Data. Ett helt underbart avsnitt och ett typexempel på hur elak han egentligen är.

Redigerad av Paradox
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...