Gå till innehåll

Borg i ENT - rykte?


Morn

Rekommenderade inlägg

Hej

läste nyss att några borgare ska vara med i Enterprise.

The episode opens at the Arctic Circle, Earth. Three humans - Doctor Moninger, Rooney, and Drake - are crossing the glacial terrain. They encounter a jagged hull fragment, "twenty or thirty feet high," which the script identifies as a "Borg Sphere that crashed in the Arctic Circle almost a century ago." As they examine the fragments of the Borg ship, Rooney uncovers a Borg drone frozen in the ice. "We'd better call Starfleet," Drake says, and the screen fades to black.

Act One begins with the researchers examining two Borg drones they have recovered from the debris. Doctor Moninger has discovered that the two drones are not of the same species, which puzzles him. Meanwhile, Rooney, who has been conducting a metallurgical analysis, has found out that the debris has lain in the Arctic circle for one hundred years. "If their ship hadn't been destroyed, our First Contact might've been with these people," Drake muses.

från Trektoday. Jag tycker det låter låvande och det visar att dom som skriver tänker lite så det hela är som en uppföljning på FC hoppas dom lycks göra

ST kommer troligen att visa detta avsnitt i september (efter sommaren)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

läste nyss att några borgare ska vara med i Enterprise.

Alltid kul med Borger!

När Picard (med "hjälp" av Q) stötte på en Borgkub hade han ingen aning om vad Borgerna var för några.

Vi får se hur manusförfattarna till Enterprise hanterar hanterar detta när man redan på Enterprise tid hittar Borger.

Även i filmen First Contact fanns det människor med hemvist i prewarp-tiden som träffade Borger.

Redigerad av Borg1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borg är alltid kul :borg1: Ser fram emot att får se "borgare" i Enterprise. På något sätt måste det ju vara borgs föregångare som dyker upp. Om Borg från framtiden skulle dyka upp så skulle Enterprise få lite svårt att försvara sig. Risken skulle bli att alla på Enterprise blev drönare och hur skulle det då går med framtiden för federationen. Det är ju klart att detta skulle kunna vara något som borgqueen eftersträvade. Temporal cold war är helt klart lovande.

Jag ska se två nya avsnitt av Enterprise i kväll ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kanske inte detta är en diskution som är rätt här men jag provar i alla fall.

jo innan Scorpion (man skulle kunna säga innan voy möte borgarna) så kunde en kub ta ut över 20 av Starfleets bästa skepp (bäst för strid då)utan att änns få en skråna på sig.

I Voy därimot så klarar ett litet forsknings skepp över 20 kuber utan att änns ha qvantom torpeder.

I TNG var the borg stora mäktiga faliga.

I voy är det borgarna som är små och inte alls faliga.

det är den stora anledningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha sett avsnittet "Sacrofice of Angels" (Deep Space Nine) tycker jag att Dominion är en cool fiende. Tycker bättre om en fiende som kan dödas men ändå är ganska likgiltig.

"-I know how to defeat the Federation."

"- Yea? How to do that?"

"- We can wipe out Earth. Any resistance against our rule will come from there!"

"- Weyon my friend! The art of conquest is to get your opponets realize that they where foolish to oppose you in the first place!"

"-Can we destroy Earth anyway?"

Har bara sett avsnittet en gång så replikerna kan vara fel...

(Borgare = Statsbo enligt medeltida språk :D )

Förresten, Är det jag som inbillar mig eller är Galaxy Class större i DS9 än i andra serier? Galaxy´n verkar iaf vara bättre beväpnad där.

Redigerad av Bromma_Herman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I TNG var the borg stora mäktiga faliga.

I voy är det borgarna som är små och inte alls faliga.

Att "borgarna" är farligare i TNG än i VOY tänker jag inte säga emot.

Däremot så är de inte mindre i VOY än i TNG.

Tvärt om ser "bogarna" i VOY ut som om de, sedan TNG, börjat gå på gym och styrketräna.

TNG-borgerna är rätt spinkiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde det inte heta Borger? Tycker Borgare låter som en av SVTs sämre översättningar.

Jovisst var Borgerna farligare i TNG men som det sagts förrut så kände man inte till dem då. Det var något helt nytt, något vars like inte hade stötts på tidigare. Men efterhand som mötena med Borgerna blev fler så har man ju haft tid att studera dem och lära sig mer om dem. Och då faller det sig ganska naturligt att de blir mindre skrämmande och också mindre farliga eftersom man vet hur man ska besegra dem.

Jag kan inte hålla med om att Borgerna är särskilt mesiga i Voyager. Jag tycker de beter sig som de alltid har gjort. Att det kan verka som om Janeway & Co inte har några större problem beror dels på att de har all den data om Borgerna som tidigare samlats in, dels på att de har Seven och hennes kunskap om Borgerna, dels att de har Sevens föräldras insamlade data och dels att de själva mött Borgerna. Alltså har de mängder med information om hur Borgerna fungerar och tänker och med hjälp av detta så vet de också vad de ska göra vid ett möte med Borgerna.

Eller också är det helt enkelt så att de är smartare i Voyager än i TNG. :P

Vad det gäller Borger i Enterprise så hoppas jag verkligen att författarna har hittat på en smart lösning på det hela eftersom det officiella mötet (man får väl bortse från Lilly och Cochrane) med Borgerna inte ska ske förrän Q petar iväg Enterprise D till den där borg kuben.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar på Expendable Ensigns inlägg ovan: (för långt för att citera som helhet)

Ja, allt det där är en någorlunda logisk förklaring till varför borgerna verkar mindre skrämmande i VOY än i TNG. Men bara för att det rationellt går att förklara det hela, så ändrar det ju inte det faktum att borgerna, pga detta, har blivit mindre spännande (för min del så skulle jag vilja gå så långt som att kalla dem inte alls spännande) i och med Voyager.

Jag anser att det vore ett stort misstag att ha med borgerna i ENT, även om deras närvaro på Jorden kan kopplas samman med händelserna i FC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, allt det där är en någorlunda logisk förklaring till varför borgerna verkar mindre skrämmande i VOY än i TNG.

Jo precis, det var bara min förklaring på varför det är som det är med Borgerna i Voy. Om det sedan är bra eller dåligt är en annan sak.

I och med Voyager har väl Borgerna blivit lite överexponerade. Själv tycker jag man får den bästa effekten om de bara, någon gång då och då, dyker upp helt plötsligt.

Men nu handlade detta kanske om borger i Enterprise. Om man bortser från den självklara risken med kontinuteten så finns även risken att man spär på den här exponeringen ytterligare om man tar med borger i Ent. Jag hoppas att de ansvariga tar sitt förnuft till fånga och istället använder sig av de raser som borde vara aktuella i den tid då Enterprise utspelar sig. Det skulle vara mycket bättre och roligare att få se möten med raser som hör hemma i alfa kvadranten och de händelser som bör ligga till grunden för formandet av Federationen.

Redigerad av Expendable Ensign
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borg är alltid kul :borg1:  Ser fram emot att får se "borgare" i Enterprise. På något sätt måste det ju vara borgs föregångare som dyker upp. Om Borg från framtiden skulle dyka upp så skulle Enterprise få lite svårt att försvara sig. Risken skulle bli att alla på Enterprise blev drönare och hur skulle det då går med framtiden för federationen. Det är ju klart att detta skulle kunna vara något som borgqueen eftersträvade. Temporal cold war är helt klart lovande.

Jag ska se två nya avsnitt av Enterprise i kväll  ;)

Låter underbart :D

Då finns det hopp även för mig.. Tycker lite att klingon,borger hör ihop med st

utan dom så fattas det lite av st känslan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först när man hörde att borgerna skulle vara med i ENT blev man ju inte så förtjust, men "plotten" verkar ju va lite genomtänkt iaf.

Vad tror och hoppas ni att vi kommer få se av i framtiden av ENT-serien, satt och funderade lite, skulle va kul med ett avsnitt med Q i =) sen så har vi TCW som blir intressantare för varje episod rörande detta. Om ENT kommer hålla i sju säsonger som de andra moderna serierna så borde kriget mot romulanerna få stor vikt i de senare säsongerna eftersom det kriget ska börja 2156. Då borde rimligtvis Enterprise få ett lr flera systerfartyg, tycker jag iaf. Personligen tycker jag det alltid är kul med avsnitt med raser som man känner igen från andra avsnitt/serier, skulle vara vara intressant med fler avsnitt med vulcaner och kingoner, ett besök på Vulcan vore trevligt. Vad har ni på forumet för förhoppningar/aningar om återstoden av ENT?

PS Jag är ny på forumet och tyckte att denna tråden verkade lämpligast för att skriva mina funderingar i, ville inte skapa en ny tråd lr bumpa det första jag gjorde. Ni får ha överseende för ev. snedsteg DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till forumet, t'liss! Ditt inlägg passar utmärkt in här. Jag håller med dig till fullo (visste inte det exakta årtalet när romulan-kriget ska börja; vet inte så mycket om det heller)! Jag har stora förhoppningar på Enterprise eftersom det är flera saker som ska knytas ihop. Jag har bara sett ett par avsnitt av TOS så jag vet inte så mycket av den serien, tror inte att jag missar särskilt mycket eftersom den inte alls är i min smak. However, så tror jag absolut att B & B co (Berman & Braga) kommer att lyckas med detta. Åtminstone hoppas jag det :) Nu känner jag mig lite dum eftersom jag inte kommer ihåg FC till fullo, men med hjälp av det, och Temporal Cold War, varför skulle man inte kunna ta med Borger i Enterprise? :rolleyes: Fast då får de vara lite spinkiga, som Borg1 förut påpekade att de var i TNG. :lol: :P

:borg1: :borg2:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 månader senare...

Spoiler

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Jag har sett avsnittet.... Det heter "Regeneration" Handlingen är i princip den här:

Några borger hittas på nordpolen. Dom tas till ett forsknings labb där dom åter uppväcks och vips :trollkarl: Ett par livs levande borger på jorden.(Det bör läggas till att dessa borger är från tng eran.)Efter att ha asimilerat några på forsknings labbet tar dom sig till ett skepp och assimilerar det. Sedan kommer archer och c.o

och försöker att rädda ett skepp som borgerna anfaller. Och lyckas otroligt nog att skydda skeppet som borgerna anfaller. I ett fösök att rädda överlevande beamar archer några halv assimilerade utojordingar till enterprise. Senare i sick bay är assimileringen av utomjordingarna klar och dom ger phlox en injektion av nanoprobes. Sedan klättrar dom upp för stegen som finns i sickbay.Och efter att ha gått runt lite så börjar dom assimiliera några delar av enterprise, fast då kommer tappre Reed och fösöker att skuta dom , men som vi alla vet så anpassar borger sig så dom hadde inte så stor framgång utan fick retirera. :borg1:

tillslut så öppnar archer en lucka som leder ut i rymden och vips! Inga borger på enterprise.Fast dom följer efter det första assimilerade skeppet ock detta resulterar i att borgerna drar sin gamla vanliga ramsa och sedan bordar dom enterprise. Det händer också en massa små saker i mellan det jag sa men detta är det viktigaste. Slutet nämner jag inte för nått roligt får ni ha själva! :) :borg2:

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

:!!!: slut spoiler

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att om borg dyker upp i ENT så kommer det att förstöra lite. Jo visst, man kan ju skylla bort det på the COLD TIME WAR <_< (eller vad det nu kallades..) att borg blev känt för den nuvarande besättningen. Men vilka konsekvenser kommer det att ha för Janeway och Picard? :borg2: Personligen tycker jag att man inte ska ta med borg.

:( Universum är väl stor nog för andra intressanta fiender. Eller hur???

Redigerad av Captain Mariah
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Universum är väl stor nog för andra intressanta fiender. Eller hur???

Universum är oändligt men manusförfattarnas fantasi verkar inte vara det, låt oss ta och återanvända något beprövat, så slipper vi hitta på något nytt....

Sedan skriker säket fansen BUUUUU när vi gör något nytt men säger bara stön inte igen när de ser ett återvunit klasiskt avsnitt.

Redigerad av rehnvall
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker de lyckades ganska bra med Regeneration. Ordet borg nämndes inte en enda gång i avsnittet. Roligt att Archer kom ihåg något som Cochrane hade sagt i nåt gammalt tal också :) (om sina "First Contact"-upplevelser)

Med tiden så glömmer folk, till slut var det ingen som mindes denna lilla incident längre. Inte konstigt att de i TNG inte hade en aning om vad borgerna var.

Enterprise fick aldrig se någon kub heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...