Gå till innehåll

Trekker-föreningar


Pjotr'k

Rekommenderade inlägg

  • Svar 191
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Nån som ska till STs visning på lördag? Funderade på om jag ska kämpa mig upp tidigt på morgonen och ta tåget till Stockholm och gå på den.

Sitter här och funderar stark på det. Det skulle nog kunna bli trevligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till WCT-treffen 4 maj. P'tack, det är inte förbjudet att kolla upp saker själv innan man frågar.

det stog bara nåt om den 4 april (tror jag) iallfall....

Kostar??

Måste man vara medlem i WCT??

Vad kostar ett medlemsskap i WCT??

Jag kommer fall det inte kostar för mkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För de som är intreserade så har Stockholm trekkers redan en träff nu på lördag (imorrgon 6/4) då visar vi lite blandat (se vår sida) sen den 4 maj så har vi precis som WCT en träff då vi visar de senase ENT avsnitten.

vi komemr troligen att kunna visa avsnitt nr 17-21 (Fusion, Rogue Planet, Acquisition, Oasis, Detained) och kanske till och med avsnitt nr 22 (Vox Solis)

MVh Morn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kostar??

Måste man vara medlem i WCT??

Vad kostar ett medlemsskap i WCT??

Jag kommer fall det inte kostar för mkt

Läs på WCT:s hemisda. Ja, man måste vara medlem i WCT (eller TSS/Stockholm Trekkers), medlemsavgift kostar 100:- och inträde (utan uniform) kostar 200:-.

300 spänn är väl inte för mycket för 12½ timme Trek? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

300 spänn är väl inte för mycket för 12½ timme Trek? :D

Jag tycker att 300 är ganska myckt för den mängden

fast det är väll 225/gång (4gånger/år), det blir ca 18kr/timmen

stockholm trekkers kostar 80/gång +100/år p?? 10 gånger så blir det 90/gång och för 9 timmar trek (plus raster) är ännu biligare (ca 10kr/timmen)

Så min slutsatts är att Stockholm trekkers ger mer trek för pengarn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så min slutsatts är att Stockholm trekkers ger mer trek för pengarn

Jag har förstahanduppgifter från flera håll att WCT-treffarna är bästast i Sverige. :D

Sen är vi iofs flest medlemmar i Norden, och vi är på en kulturminnesmärkt biograf.. kan det bli bättre?

Peter: du kan dra ner på kostnaden med en hundring om du syr dig en uniform. ;)

Det gör jag!    :D

Kul! Vi får nästan fixa en stvoyager.nu-skylt och bära omkring på :) Så att alla hittar forum-gänget liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WCT kanske har bättre träffar på en bättre biograf men får jag välja på fyra ggr år eller 10 ggr år så blir det självklart det senare. Dessutom tycker jag det är orättvisst att man får betala mer om man inte har en starfleetuniform, visst det är shysst att WCT ger billigare inträde till de som har uniform, men de som kanske inte är värsta trekkers och inte har uniform kanske drar sig för att komma om man måste betala mer. På ST (the real ST dvs Stockholm Trekkers) så finns det inte någon klädesdiskriminering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ST (the real ST dvs Stockholm Trekkers) så finns det inte någon klädesdiskriminering.

Äh, skippa kritiken. Det är ju samma förening nu, alltihopa. :)

10 ggr är lite för ofta tycker jag, så mycket skulle jag inte hinna gå. Jag jobbar oftast på lördagarna och kan inte komma ifrån föräns på eftermiddagarna. Så 4 ggr om året passar finfint. :D

Kostym-grejjen är ju bara en skoj ploj för att få lite stämning på tillställningen. Jag menar, jag kommer in på kostym med min "hemgjorda" TOS-t-shirt. Och 150 spänn står jag gärna ut med. Har du varit på en WCT-treff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss hemkommen från en Stockholm Trekkers visning (Har varit hemma en timme iallafall). Det var inte så mycket folk där, Morn räknade och fick det till 19 pers tror jag det var. Avsnitten var ganska blandade. Det var kul att se TOS igen, vilket jag inte har gjort sen Kanal 5 slutade med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul! Vi får nästan fixa en stvoyager.nu-skylt och bära omkring på :) Så att alla hittar forum-gänget liksom.

Jo, det låter vettigt.  :)

Upptäckte precis att jag har två saker inbokade den 4.

Katastrofalt förfärligt!!!!!

Tillåts det att komma senare, eller stänger kassan vid tio:tiden?  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, har inte varit på någon WCT-träff, skulle gärna vilja åka men Göteborg-Sthlm är inte direkt gratis, sen så kommer jag billigar undan på ST-träffar (med min köpta/givna uniform) och så är det ju lite oftare så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, skippa kritiken. Det är ju samma förening nu, alltihopa. :)

Va vad säger du??? vad jag har hört så har är det två olika föreningar. jag har inte hört något som motsäger det.

Sen så tycker jag att vi borde all vara vänner (vi är ju alla trekkers), men av det jag hört/sätt så finns det stora motsättningar mellan ST och WCT som grundara sig i att WCTarna (nej inte alla) tycker att WCT är bäst och allt annat är inte äns i närheten. Dom tycker också att dom är den första trekföreningen i sverige, WCT firade sitt 5 års jubeleum nu i november (tror jag) ST firade sitt 5 års party i februari, så så mycket före var dom ej.

sen så är ju smaken som baken, delad (se bara på våra prat om janeway). Jag tycke exempelvis att trekka ofta är bäst och då väljer jag trek som passar bäst men jag skulle gärna vilja åka till GBG och WCT fårn ST men det har tyvär krockat med ST träffaran så den går ej.

ps jag syftar självklart inte på alla WCTare och om någon känner sig förolämpad så ber jag om ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ganska svårt att vara opartisk när man bara har varit på en förenings träffar. Det verkar gälla de flesta föreningsmedlemmar på forumet. Det är väl ganska naturligt att man gör reklam och promotar för sin "egen" förening.

Jag har skapat en röstning om vilken förening man är med i.

Den finns här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...