Jump to content

Star Trek - The Voyage Home!

Bromma_Herman

Recommended Posts

Är det bara jag som stör mig på att det är så förbålt enkelt för dem att göra en tidsresa. Ta en sväng runt solen i en speciell fart och så vips, så är de framme?!

Men eftersom filmen rent generellt är bra så kan jag leva med det. Min favoritscen är när Tjechov med världens bredaste ryska accent frågar efter vägen till "nuclear vessels"  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Jag håller med, men utav en annan sak. Jag fattar inte att när de i vanliga fall är ute ur solsytemet i ett nafs i relativt låg warphastighet, så känns det som det tar evigheter att ta sig runt solen...

Är det bara jag som stör mig på att det är så förbålt enkelt för dem att göra en tidsresa. Ta en sväng runt solen i en speciell fart och så vips, så är de framme?!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag håller med, men utav en annan sak. Jag fattar inte att när de i vanliga fall är ute ur solsytemet i ett nafs i relativt låg warphastighet, så känns det som det tar evigheter att ta sig runt solen...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan tänka mig att det är extra lätt för Kirk och co. De slungades ju av misstag tillbaka i tiden i "Tomorrow is Yesterday" sen andvände de samma metod för att göra lite "urtids-reasearch" i "Assignment: Earth". Kunskapen om hur man färdas bakått i tiden andvändandes ett stycke sol är nog inget som varje befälhavare går och bär på.

Betänk också att Dilithiumkristallerna brändes ut. Men jag bara avskydde: "Egentligen är det omöjligt att laga kristallerna men det går just (surprise) i den här tidsperioden" :w00t:

Jag gillar att filmen gav utrymme till hela Enterprisebesättningen, min favorit Chekov fick många fina ögonblick. Och hela sjukhusbiten är ju hejdlöst rolig. :D

• 5 months later...

Den var rolig, speciellt Spocks alla färgstarka metaforer och Scottys datorproblem :D En av de bästa! Men bara en!

Men jag undrar vad som hände med kvinnan efter att ha kommit till framtiden... måste upp och se den så jag kommer ihåg vad hon hette.

Edited by Sandra

• 5 months later...

Ja, the voyage home är verkligen bra. Det jag gillar med den är avsaknaden av stridscener, jag menar inte att man inte ska ha strider i star trek filmer, men det är slönt med en film där man inte håller på att slås mot allt och alla. Dessutom har vi ju även här ett par grymma citat:

keybord, how quaint

how's your patient doctor?

He'll be fine

He? You came in with a she!

• 2 months later...
Ja, the voyage home är verkligen bra. Det jag gillar med den är avsaknaden av stridscener, jag menar inte att man inte ska ha strider i star trek filmer, men det är slönt med en film där man inte håller på att slås mot allt och alla. Dessutom har vi ju även här ett par grymma citat:

keybord, how quaint

how's your patient doctor?

He'll be fine

He? You came in with a she!

Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig, men jag håller fullständigt med dig

crazy_voyager, när folk slåss är aldrig kul!

• 11 months later...
  • 4 months later...
  • 3 months later...

Det som var kul i filmen är att de åker tillbaka till 1986 och att de möter massor med roliga grejer som tex när dom

åkte buss och den där rock-killen som pekade finger mot Spock och då använde han sin vulcan närvgrepp :w00t: :lol:

och när scotty pratar med datorn :lol:

också sjukhuset med Tjekov, åh helt underbar! :P

Edited by UFP

Det som var kul i filmen är att de åker tillbaka till 1986 och att de möter massor med roliga grejer som tex när dom

åkte buss och den där rock-killen som pekade finger mot Spock och då använde han sin vulcan närvgrepp :w00t: :lol:

och när scotty pratar med datorn :lol:

också sjukhuset med Tjekov, åh helt underbar! :P

Ja det är många underbart komiska inslag i den filmen. Detta har många klagat på och menar att det blir lite löjligt med att det humorisktiska inslagen. Kan förstå denna kritiken men tycker ändå att det är en underbar film. Det kan ju inte blir annat än humor när du tar mäniskor från framtidens Star Trek till vår tid. Den miljön är ju full att inbjudningar till skratt.

När Chekov frågar en polis efter kärnvapendrivna militära fartyg

Det är ju en riktig polis han frågar som inte vet att han blir filmad. Underbar cen. Folk är att bra dummar.

Voyage home tillhör en av mina absoluta favoritfilmer. Med glimten i ögat genom hela filmen. Ta bara när Kirks min när han upptäcker Spock i valbassängen, eller när han ska förklara för "ansvarig valtjej" på middag var han kommer ifrån och varför.. Startrek har kapacitet både för humor. spänning och allvar. Fler sådana filmer önskar jag iallafall...

• 3 weeks later...
  • 7 months later...
  • 1 year later...