EoNeel Posted October 2, 2004 Report Share Posted October 2, 2004 Är det bara jag som stör mig på att det är så förbålt enkelt för dem att göra en tidsresa. Ta en sväng runt solen i en speciell fart och så vips, så är de framme?! Men eftersom filmen rent generellt är bra så kan jag leva med det. Min favoritscen är när Tjechov med världens bredaste ryska accent frågar efter vägen till "nuclear vessels" <{POST_SNAPBACK}> Jag håller med, men utav en annan sak. Jag fattar inte att när de i vanliga fall är ute ur solsytemet i ett nafs i relativt låg warphastighet, så känns det som det tar evigheter att ta sig runt solen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted October 2, 2004 Report Share Posted October 2, 2004 Är det bara jag som stör mig på att det är så förbålt enkelt för dem att göra en tidsresa. Ta en sväng runt solen i en speciell fart och så vips, så är de framme?! <{POST_SNAPBACK}> Jag håller med, men utav en annan sak. Jag fattar inte att när de i vanliga fall är ute ur solsytemet i ett nafs i relativt låg warphastighet, så känns det som det tar evigheter att ta sig runt solen... <{POST_SNAPBACK}> Jag kan tänka mig att det är extra lätt för Kirk och co. De slungades ju av misstag tillbaka i tiden i "Tomorrow is Yesterday" sen andvände de samma metod för att göra lite "urtids-reasearch" i "Assignment: Earth". Kunskapen om hur man färdas bakått i tiden andvändandes ett stycke sol är nog inget som varje befälhavare går och bär på. Betänk också att Dilithiumkristallerna brändes ut. Men jag bara avskydde: "Egentligen är det omöjligt att laga kristallerna men det går just (surprise) i den här tidsperioden" Jag gillar att filmen gav utrymme till hela Enterprisebesättningen, min favorit Chekov fick många fina ögonblick. Och hela sjukhusbiten är ju hejdlöst rolig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted March 12, 2005 Report Share Posted March 12, 2005 (edited) Den var rolig, speciellt Spocks alla färgstarka metaforer och Scottys datorproblem En av de bästa! Men bara en! Men jag undrar vad som hände med kvinnan efter att ha kommit till framtiden... måste upp och se den så jag kommer ihåg vad hon hette. Edited March 12, 2005 by Sandra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 17, 2005 Report Share Posted August 17, 2005 Denna film är nr 2 efter First contact och den bästa tos filmen. Det finns många underbart roliga scener och dialoger i den. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted August 17, 2005 Report Share Posted August 17, 2005 Ja, the voyage home är verkligen bra. Det jag gillar med den är avsaknaden av stridscener, jag menar inte att man inte ska ha strider i star trek filmer, men det är slönt med en film där man inte håller på att slås mot allt och alla. Dessutom har vi ju även här ett par grymma citat: keybord, how quaint how's your patient doctor? He'll be fine He? You came in with a she! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G'Brr Posted November 12, 2005 Report Share Posted November 12, 2005 Ja, the voyage home är verkligen bra. Det jag gillar med den är avsaknaden av stridscener, jag menar inte att man inte ska ha strider i star trek filmer, men det är slönt med en film där man inte håller på att slås mot allt och alla. Dessutom har vi ju även här ett par grymma citat: keybord, how quaint how's your patient doctor? He'll be fine He? You came in with a she! Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig, men jag håller fullständigt med dig crazy_voyager, när folk slåss är aldrig kul! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 17, 2006 Report Share Posted October 17, 2006 Än så länge så är det härmin absoluta Star Trek film, och det ska ta mycket till att jag ska ändra mig på den punkten. Hejdlöst rolig, några av de roligaste dialogerna jag någonsin hört är med i denna film, och även jag har ett citat från filmen i min signatur 10/10 - Oslagbart! (Tror jag) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 18, 2007 Report Share Posted February 18, 2007 en av de roligaste ST-filmerna nånsin! bara scenen där scotty försöker prata med datorn fick mej att le . sen har vi kirks skrattretande försök att föklara spocks beteende (LDS) . och chekovs förhörscen är krematoriskt rolig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted February 18, 2007 Report Share Posted February 18, 2007 krematoriskt rolig Krematoriskt??? :blink: :blink: :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UFP Posted June 10, 2007 Report Share Posted June 10, 2007 (edited) Det som var kul i filmen är att de åker tillbaka till 1986 och att de möter massor med roliga grejer som tex när dom åkte buss och den där rock-killen som pekade finger mot Spock och då använde han sin vulcan närvgrepp :lol: och när scotty pratar med datorn :lol: också sjukhuset med Tjekov, åh helt underbar! :P Edited June 11, 2007 by UFP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted June 12, 2007 Report Share Posted June 12, 2007 Det som var kul i filmen är att de åker tillbaka till 1986 och att de möter massor med roliga grejer som tex när dom åkte buss och den där rock-killen som pekade finger mot Spock och då använde han sin vulcan närvgrepp :lol: och när scotty pratar med datorn :lol: också sjukhuset med Tjekov, åh helt underbar! :P Ja det är många underbart komiska inslag i den filmen. Detta har många klagat på och menar att det blir lite löjligt med att det humorisktiska inslagen. Kan förstå denna kritiken men tycker ändå att det är en underbar film. Det kan ju inte blir annat än humor när du tar mäniskor från framtidens Star Trek till vår tid. Den miljön är ju full att inbjudningar till skratt. När Chekov frågar en polis efter kärnvapendrivna militära fartyg Det är ju en riktig polis han frågar som inte vet att han blir filmad. Underbar cen. Folk är att bra dummar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted June 15, 2007 Report Share Posted June 15, 2007 The Voyage Home är min favoritfilm just p.g.a att den är så himla rolig. Favoritscenen är helt klart när Spock tar hand om punkaren. *skrattar fortfarande* :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starblind Posted June 15, 2007 Report Share Posted June 15, 2007 Voyage home tillhör en av mina absoluta favoritfilmer. Med glimten i ögat genom hela filmen. Ta bara när Kirks min när han upptäcker Spock i valbassängen, eller när han ska förklara för "ansvarig valtjej" på middag var han kommer ifrån och varför.. Startrek har kapacitet både för humor. spänning och allvar. Fler sådana filmer önskar jag iallafall... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted July 4, 2007 Report Share Posted July 4, 2007 ja näst efter "Wrath of Khan" så är "Voyage home" min absoluta favorit! :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
duck-dead Posted February 21, 2008 Report Share Posted February 21, 2008 vayage home är helt klart den bätsta tos filmen enligt mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jennifert Posted February 27, 2009 Report Share Posted February 27, 2009 (edited) jag gillar verkligen den här filmen den e riktigt kul och känns påkostad dt e nog men favorit av alla Edited February 27, 2009 by jennifert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts