Expendable Ensign Postad 29 Oktober, 2002 Rapport Postad 29 Oktober, 2002 Kanske detta har tagits upp förut men jag undrar om Colonel Worf, Kirk och McCoys försvarsadvokat, i The Undisovered Country har något att göra med Worf i TNG (förutom att båda spelas av Michael Dorn)? :klingon: Citera
Sotunk Postad 29 Oktober, 2002 Rapport Postad 29 Oktober, 2002 Kanske detta har tagits upp förut men jag undrar om Colonel Worf, Kirk och McCoys försvarsadvokat, i The Undisovered Country har något att göra med Worf i TNG (förutom att båda spelas av Michael Dorn)? :klingon: Det är allmänt accepterat att han är Worfs farfar/morfar (grandfather), men det finns förstås inget stöd för det i något avsnitt. Citera
Essray Postad 29 Oktober, 2002 Rapport Postad 29 Oktober, 2002 Är det ngn som vet hur det kommer sig att Worf har röd uniform i DS9, fastän han där bara är lietenant commander? Beror det på att han är den näst högsta SF-officeren, och att Sisko inte är kapten (i början iaf)? Citera
Morn Postad 30 Oktober, 2002 Rapport Postad 30 Oktober, 2002 Är det ngn som vet hur det kommer sig att Worf har röd uniform i DS9, fastän han där bara är lietenant commander? Beror det på att han är den näst högsta SF-officeren, och att Sisko inte är kapten (i början iaf)? Det kan jag. Det är för att han byter yrke nästan och går från att jobba med security till att jobba med command (för utom att han får command p?? defiant så han hand om att kordinera fed-skepp i bajoran-rymd) Citera
Sotunk Postad 30 Oktober, 2002 Rapport Postad 30 Oktober, 2002 Är det ngn som vet hur det kommer sig att Worf har röd uniform i DS9, fastän han där bara är lietenant commander? Beror det på att han är den näst högsta SF-officeren, och att Sisko inte är kapten (i början iaf)? Sisko är kapten när Worf kommer till DS9. Och som Morn säger så är hans nya jobb befälet över Defiant (när Sisko - och ibland Kira - har annat f??r sig) och att koordinera skeppen i Bajors rymd. Han funktion är "strategic operations officer". Citera
Mr Borg Postad 9 November, 2002 Rapport Postad 9 November, 2002 Är Worf med i DS9 lika mycket som i TNG, finns det andra TNG karaktärer i DS9 med? Tycker det är kul att Worf är med, han är bra skådespelare och karaktär. Citera
Suskiv Postad 9 November, 2002 Rapport Postad 9 November, 2002 Är Worf med i DS9 lika mycket som i TNG, finns det andra TNG karaktärer i DS9 med? Tycker det är kul att Worf är med, han är bra skådespelare och karaktär. Worf kommer till DS9 i avsnittet The Way of the Warrior som är första avsnittet i fjärde säsongen. En annan TNG-karaktär som är med i DS9 är Miles O'Brien. Citera
Sotunk Postad 9 November, 2002 Rapport Postad 9 November, 2002 Är Worf med i DS9 lika mycket som i TNG, finns det andra TNG karaktärer i DS9 med? Tycker det är kul att Worf är med, han är bra skådespelare och karaktär. Det kanske inte riktigt räknas, men Picard och Riker(nåja, på sätt och vis) hade gästroller i ett avsnitt var. Picard var med i första avsnittet "Emissary" och Riker i 3:e säsongens "Defiant". Flera andra karaktärer som dök upp i TNG har också varit med i DS9 som t.ex. Q, Vash, Lwaxana Troi, Gowron m.fl. Citera
Morn Postad 10 November, 2002 Rapport Postad 10 November, 2002 Är Worf med i DS9 lika mycket som i TNG, finns det andra TNG karaktärer i DS9 med? Tycker det är kul att Worf är med, han är bra skådespelare och karaktär. Det kanske inte riktigt räknas, men Picard och Riker(nåja, på sätt och vis) hade gästroller i ett avsnitt var. Picard var med i första avsnittet "Emissary" och Riker i 3:e säsongens "Defiant". Flera andra karaktärer som dök upp i TNG har också varit med i DS9 som t.ex. Q, Vash, Lwaxana Troi, Gowron m.fl. Inte räkanas? Worf var med i nästan alla avsnitt av ds9 i säsong 4-7 DEt var inte Will riker som var med i avsnittet defiant utan Tom riker Citera
Sotunk Postad 10 November, 2002 Rapport Postad 10 November, 2002 Inte räkanas?Ja, jag antog att Mr Borg frågade efter TNG-karaktärer som var med under en längre tid, som Miles och Worf. DEt var inte Will riker som var med i avsnittet defiant utan Tom riker Ja, jag vet. Det var därför jag skrev "nåja, på sätt och vis". Jag ville bara låta bli att spoila. Och egentligen så skrev jag aldrig Will Riker, bara Riker. Så det var ju rätt - Thomas Riker är en Riker han också! :P Men för att återvända till ämnet: Finns det någon förklaring till varför Worfs "band" (vad heter det?) som han bär på överkroppen byttes ut mellan TNG s1 och 2? Citera
Morn Postad 10 November, 2002 Rapport Postad 10 November, 2002 till ämnet: Finns det någon förklaring till varför Worfs "band" (vad heter det?) som han bär på överkroppen byttes ut mellan TNG s1 och 2? Det är troligen för att guld på gul inte passade så bra. Citera
Sotunk Postad 10 November, 2002 Rapport Postad 10 November, 2002 till ämnet: Finns det någon förklaring till varför Worfs "band" (vad heter det?) som han bär på överkroppen byttes ut mellan TNG s1 och 2? Det är troligen för att guld på gul inte passade så bra. Ja, men jag menade en förklaring inom Star Trek-universumet. Jag tvivlar på att Worf ??r så fåfäng att han bytte ut det för att det skulle se bättre ut. Citera
Warbird Postad 19 November, 2002 Rapport Postad 19 November, 2002 Det är en s.k Baldrick han har. (Har för mig de sa det i Insurrection) Varför han bytte den? Hm, den andra gick sönder? :P Citera
ickamicka Postad 19 November, 2002 Rapport Postad 19 November, 2002 Finns det någon förklaring till varför Worfs "band" (vad heter det?) som han bär på överkroppen byttes ut mellan TNG s1 och 2? vad är det för ett band överhuvettaget? har alltid undrat det. har det nån funktion eller ska det bara se snyggt ut? ingen annan har ju sådant band (som jag vet iaf) :klingon: Citera
Unkas Postad 19 November, 2002 Rapport Postad 19 November, 2002 Worf är en klingon, bandet är en påminnelse om hans ursprung. Han är visserligen en federation officer men han är också en klingon. En stolt klingon oavsett var han är och vem han tjänar. (Detta är vad jag tror) För övrigt så är Baldricken tuff. Citera
Turambar Postad 9 December, 2002 Rapport Postad 9 December, 2002 Worf fyller år idag (karaktären, inte skådespelaren) (den 9/12) Grattis Worf (om några år Citera
EoNeel Postad 16 December, 2004 Rapport Postad 16 December, 2004 Jag undrar vad märket Worf och de andra klingons har på sin vänsterärm? Är det en befälsgrad? Citera
Tom_Hell Postad 16 December, 2004 Rapport Postad 16 December, 2004 [Det är allmänt accepterat att han är Worfs farfar/morfar (grandfather), men det finns förstås inget stöd för det i något avsnitt. <{POST_SNAPBACK}> Måste ju vara morfar då eftersom pappan är människa (eller blandar jag ihop det?). hur som helst har jag sett det bekräftat från Star Trek-håll i någon intervju att det är Worfs förfader. Någon som har en encyklopedia och kan slå upp och se om det står något? Citera
OnO Postad 16 December, 2004 Rapport Postad 16 December, 2004 [Det är allmänt accepterat att han är Worfs farfar/morfar (grandfather), men det finns förstås inget stöd för det i något avsnitt. <{POST_SNAPBACK}> Måste ju vara morfar då eftersom pappan är människa (eller blandar jag ihop det?). hur som helst har jag sett det bekräftat från Star Trek-håll i någon intervju att det är Worfs förfader. Någon som har en encyklopedia och kan slå upp och se om det står något? <{POST_SNAPBACK}> Nej, Worf är "son of Mogh". Men däremot har han en rysk styv-pappa. Så överste Worf i Star trek VI kan vara Mogh's pappa, Worf's farfar. Citera
OnO Postad 16 December, 2004 Rapport Postad 16 December, 2004 Jag undrar vad märket Worf och de andra klingons har på sin vänsterärm? Är det en befälsgrad? <{POST_SNAPBACK}> Jag har faktiskt inte sett, alternativt missat, detta märke. :rodna: Var på ärmen sitter det? På vilken uniform? Citera
EoNeel Postad 16 December, 2004 Rapport Postad 16 December, 2004 Jag undrar vad märket Worf och de andra klingons har på sin vänsterärm? Är det en befälsgrad? <{POST_SNAPBACK}> Jag har faktiskt inte sett, alternativt missat, detta märke. :rodna: Var på ärmen sitter det? På vilken uniform? <{POST_SNAPBACK}> Det skall sitta på vänster överarm. Uniformerna är från TNG och DS9. Märket har en spettsigt topp och det är svårt att säga om det är av metall eller tyg, men färgen är silver. Citera
crazy_voyager Postad 18 December, 2004 Rapport Postad 18 December, 2004 Detta märke finns väll på alla klingonska soldaters uniformer alltså borde det ju vara en gradbeteckning men jag undrar det för det ser alltid likadant ut tycker jag Citera
Worf Postad 18 December, 2004 Rapport Postad 18 December, 2004 Är Worf med i DS9 lika mycket som i TNG, finns det andra TNG karaktärer i DS9 med? Tycker det är kul att Worf är med, han är bra skådespelare och karaktär. Det kanske inte riktigt räknas, men Picard och Riker(nåja, på sätt och vis) hade gästroller i ett avsnitt var. Picard var med i första avsnittet "Emissary" och Riker i 3:e säsongens "Defiant". Flera andra karaktärer som dök upp i TNG har också varit med i DS9 som t.ex. Q, Vash, Lwaxana Troi, Gowron m.fl. Inte räkanas? Worf var med i nästan alla avsnitt av ds9 i säsong 4-7 DEt var inte Will riker som var med i avsnittet defiant utan Tom riker <{POST_SNAPBACK}> sen har ju TNG varit på DS9 några eller en gång... så det har ju varit gästspel åt andra hållet med Citera
K´hogh son of Klintoch Postad 25 April, 2007 Rapport Postad 25 April, 2007 (redigerade) Detta märke finns väll på alla klingonska soldaters uniformer alltså borde det ju vara en gradbeteckning men jag undrar det för det ser alltid likadant ut tycker jag nej det är en symbol för det "hus"(familj) som krigaren tillhör. :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh P.S. där blev jag Örlogskapten! D.S. Redigerad 14 Juli, 2007 av K´hogh son of Klintoch Citera
UFP Postad 2 Juli, 2007 Rapport Postad 2 Juli, 2007 Någon som vet vad som händer efter Worfs tid på Enterprise-E? Tex vad han jobbar med och sånt. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.