Gå till innehåll

Bästa Star Trek Film  

98 medlemmar har röstat

1. 1.

• Star Trek I Motion Picture
      3
    • Star Trek II Wrath Of Kahn
      5
    • Star Trek III Search For Spock
      1
    • Star Trek IV Voyage Home
      14
    • Star Trek V Final Frontier
      0
    • Star Trek VI Undiscovered country
      5
    • Star Trek Generations
      9
    • Star Trek First Contact
      47
    • Star Trek Insurrection
      7
    • Star Trek Nemesis
      7

Rekommenderade inlägg

Postad

First Contact är min favorit, och efter den Generations, The Search for Spock och The Voyage Home (alla på en andra plats :P)

Men FC för att den är så... levande, den drar igång och så följer spänning, skratt och hjärtklappning. Borgerna hör hemma i filmer också :)

• 2 veckor senare...
  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Star Trek First Contact enligt mig :)

Så skön story och en full cochrane :D

Mycket action i den också, ryser till i kroppen när Enterprise kör förbi borgkuben :)

Sen gillar jag också tidsparadoxer och tidsrese-episoder från star trek så denna filmen är klockren :)

• 7 månader senare...
Postad

jag röstade på Voyage home, flera har nämt ovan att det har sått mellan First contact och Voyage home och jag håller med, jag valde oxå mellan dem. Anledningen till att min röst till slut föll på Voyage home beror helt enkelt på att de e så ***** skön och kul. Man kan plocka hur många roliga ccitat som hälst från den filmen. ex:

*in scottish accent*"Hello computer!"

"I have to die to discuss your insights on death??"

need I go on?? trodde väl inte det.:D

• 2 veckor senare...
Postad

Voyage Home är bäst! Roliga repliker, häftiga miljöer, story som verkligen håller upp filmen, tappar den inte efter 40 minuter!

Bäst är ju när McCoy ger tanten som ska på Njurdialys piller så hon får en ny njure, tjöt av skratt!

Postad
jag röstade på Voyage home, flera har nämt ovan att det har sått mellan First contact och Voyage home och jag håller med, jag valde oxå mellan dem. Anledningen till att min röst till slut föll på Voyage home beror helt enkelt på att de e så ***** skön och kul. Man kan plocka hur många roliga ccitat som hälst från den filmen. ex:

*in scottish accent*"Hello computer!"

"I have to die to discuss your insights on death??"

need I go on?? trodde väl inte det.:D

Voyage Home är bäst! Roliga repliker, häftiga miljöer, story som verkligen håller upp filmen, tappar den inte efter 40 minuter!

Bäst är ju när McCoy ger tanten som ska på Njurdialys piller så hon får en ny njure, tjöt av skratt!

Den är helt enkelt bäst och roligast. Min absoluta favorit film!!

Postad

En svår fråga, i det närmaste omöjlig att svara på då varje film har sin egen charm. Men för att bryta kraftigt mot trenden så lägger jag min röst på The Motion Picture som tillsammans med The Final Frontier tyvärr har fått ett oförkänt rykte om att vara dålig. TMP var filmen som på allvar väckte mitt intresse för Star Trek (innan dess hade jag endast sett några få avsnitt av orginalserien och Next Generation). Många anser att filmen är för långsam och segdragen men jag tycker det är nödvändigt för att få ett grepp om hur otroligt stor och överlägset mäktig V'Ger är. Action i all ära men Star Trek har i grund och botten alltid handlat om människan och vår syn på livet och i TMP väcks flera filosofiska frågor kring detta ämne samtidigt som man ges tid att reflektera över dessa. Det är också intressant att se hur denna enorma kraft styrs av något så enkelt som en rymdsonds rudimentära styrkod och hur besättningen på Enterprise hanterar detta. Jag har överlag alltid gillat avsnitt där man möts av mystiska och okända ting som vid första anblick övergår den egna fattningsförmågan. Sådant som man inte ens i Star Treks värld med all dess kunskap alltid kan förklara. Såg nyligen på TNG avsnittet Relics (där Scotty 'dyker upp') och idén med Dysons Sphere är ett bra exempel på detta. Sonden i The Voyage Home är ett annat. Kanske är det därför jag finner TMP underhållande. Hade jag kunnat skulle jag dock röstat på samtliga filmer, förutom Nemesis som för mig var en stor besvikelse.

• 4 månader senare...
Postad

min röst föll på the undiscovered country som jag tycker håller högst klass när det gäller manus och regi. den är på något sätt en syntes mellan tos och tng. krig, politik och en mordkonspiration som kröner hela rasket...:)

sämst är utan tvekan insurrection som egentligen är ett halvdant tng-avsnitt med högre budget. skrattretande dåligt manus och den tänkta kärlekshistorien får mig att tänka på kirks allra mest pinsamma stunder...;)

• 2 veckor senare...
Postad

^_^ Själv gillar jag alla fyra sista filmerna, men First contact är bäst. Men Nemesis är också bra eftersom Riker och Troi gifter sig tillslut.

• 2 veckor senare...
  • 5 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
Postad

1. Generations

2. Nemesis

3. First Contact

Generations tycker jag är en riktigt grym underhållande film, First contact ligger nog på tredje plats för att jag har sett den alldeles för många gånger och börjar tappa intresset för den.

Nemesis är riktigt grym, har allt jag vill ha, en bra skurk, Stor rymdfajt och Enterprise total smashad, så det ska vara :)

• 10 månader senare...
Postad

Star Trek First Contakt, för att det börjar med en så häftig rymdstrid och sen att man får se First Contakt mellan

människor och en annan civilication.

Postad (redigerade)

för det första: alla TNG-filmerna är riktigt klockrena! men om jag ska välja en favorit blir det Insurrection. själva tanken på att picard ska rädda livet på 600 personer (+besättningen på enterprise) låter väl inte så maffigt, men bara man har kommit in i filmen så kan man inte sluta, inte ens om tv:n brinner ^_^ filem har perfekt upplägg det finns bra mängder spänning, action, humor, romantik osv. filmen tar heller aldrig slut, när man tycker att det skulle kunna vara ett bra slut så fortsätter filmen och får ett ännu bättre slut.

lite kul: skurkarna kallas Son'a i filmen och kvällen efter såg jag på Prison Break där de pratade om Sona.

The Battle For Paradise Has Begun

Redigerad av NX-01
  • 6 månader senare...
Postad

Insurrection fick min röst...

Det är ett tag sen jag såg den, men jag kommer ihåg att jag tyckte att det hände nått hela tiden och det blev inte segt liksom...

Men jag vet att det är en av de tidigaste filmerna som jag tycker är jättebra.. Men för nu har jag helt tappat bort vilken av dem:/

Postad (redigerade)

Generations var mitt solklara val, fast The Wrath of Khan var inte långt efter.

Generations tycker jag har precis allt som en bra film ska ha: Humor (Data :P ), Action (allting i filmen helt enkelt), Spänning och som ett STORT plus: Mycket Geordi och Data :D :D :D

Ne men what? Bara 2 röster på 2:an????..... Ok, då kan jag verkligen säga att smaken är delad, ja.

Redigerad av johannalaforge
Postad

Det är nästan omöjligt att välja en "Bästa" film. Men jag lade min röst på KAHHHHN. Det är en film som ha allt en ST-rulle ska ha. Kirk som den gode, och Kahn som den onde. Två mycket starka karaktärer som går "head to head".

Av filmerna med TNG-gänget gillar jag faktiskt Insurection bäst. Anledningen är att det är den film där Picard gör vad han gjort så många gånger i serien. Sätter ner foten och säger ifrån. Det är hans främsta egenskap, och vad jag gillar bäst med honom.

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu

• Skapa nytt...