Jump to content

Semester i höstrusket?

EoNeel

Var vill du fira semester?  

36 members have voted

1. 1.

• CALDOS COLONY en kopia av The Scottish Highland
      1
    • THE PARALLAX COLONY ON SHIRALEA VI härliga lerbad
      0
    • BETAZED fina trädgårdar och här gifter man sig naken
      1
    • THE AMUSEMENT PARK PLANET har allt som ditt hjärta begär
      0
    • TRILL se grottor och bada i härliga laguner
      3
    • ANGEL ONE den kvinnostyrda gröna planeten
      2
    • EARTH se Starfleet Headquarters!
      8
    • QO'NOS (KLINGON) Klingon kultur och tradition
      0
    • ARGELIUS II paradiset In Alpha Quadrant!
      2
    • CARDASSIA PRIME tar emot turister med tillstånd
      2
    • VULCAN se vulkaner
      2
    • FERENGINAR allt är förhandlingsbart
      0
    • RISA se djungelöarna
      11
    • BAJOR en religiös upplevelse
      2
    • ANNAN PLANET
      2

Recommended Posts

Svårt val men så här blev det:

CALDOS COLONY - funkar väl om det bjuds på whiskey!

THE PARALLAX COLONY ON SHIRALEA VI - Nåja

BETAZED - Gillar att hålla mina tankar för mig själv ibland. Speciellt om alla bröllopsgästerna är nakna.

THE AMUSEMENT PARK PLANET - Coolt . Men jag är ju så feg.

TRILL - Njae, gillar jag det?

ANGEL ONE - De var lite elaka mot Riker (kvinnotjusaren) har jag för mig. Med all rätt. Men semestra där?

EARTH - Skulle ju funka absolut. Men lite tråkigt i längden att springa runt bland massor med Amiraler, eller?

QO'NOS (KLINGON) - Skulle vara huvudet kortare efter en kvart förmodligen!

ARGELIUS II - Yes. Men är det kul?

CARDASSIA PRIME - Nej, nej nej neh

VULCAN - Spetsöron absolut. Men var är känslorna?

FERENGINAR - Har inte gjort en bra affär i hela mitt liv. Skulle jag ha nåt med mig hem? Skulle jag komma hem?

RISA - Låter nått för min smak! Det får bli Risa! Fast jag hoppar nog statyn

Edited by Durator

Risa låter väldigt lockande, verkar vara en härlig semesterort. Kronos skulle oxå vara intressant att åka till, men som Durator skriver så kanske man inte överlever så länge :)

Feringar kan ni stryka från min lista helt och hållet. Tycker vi har tillräckligt med regn här, behöver inte ha det dygnet runt.

Risa är väl inget annourlunda än något man kan finna här på jorden, en turistfälla i det galaktiska måttet må sägas, hela alfakvadrantens Kanarieöarna. Risa är väl som vilken annan övärld som Seychellerna eller i Thailand.

Efter en totalsågning av Risa :o ... så röstade jag på Vulcan. Lika varmt här, kanske lite väl varmt men desto intressantare kultur och historia. Finns nog mycket att upptäcka i gamla tempel och bibliotek :lol: Annars låter Qo'nos också kul.

Som den trekker jag är valde jag Jorden. Jag skulle besöka alla platser jag varit på och se vad som hänt med dem efter 300 år.

Stjärnflotteakademin erbjuder nog ett hyfsat alternativ till exotiska planeter med tanke på hur många olika arter som utbildas där.

Självklart förutsäger jag att jag får tillgång till alla hemliga områden som Stjärnflottans högkvarter och presidentens kontor ;)

Caldos är nog fint men trots allt bara en kopia av förebilden på Jorden. Solsemester är inte min "cup of tea" och inte heller främmande planeter, bortset från Andoria som säkert är värt ett besök.

Så här tyckte jag!

CALDOS COLONY - Nja, jag tror jag åker till det riktiga skottland istället! :P

THE PARALLAX COLONY ON SHIRALEA -Nej

BETAZED - Mycket intressant semester ort. Detta skulle vara mitt andra val! :D

THE AMUSEMENT PARK PLANET - okänd

TRILL - Hmm det här ska föreställa en semester, eller?

ANGEL ONE - kanske, men vad har de att erbjuda?

EARTH se Starfleet Headquarters! - Mitt första val! Vem skulle inte vilja se jorden (och Starfleets headquaters) i framtiden!

QO'NOS (KLINGON) - Skulle vara intressant om jag kände för att studera dess kultur..kanske alltså!

ARGELIUS II - kanske...

CARDASSIA PRIME - he he, jag tror ínte det! :cardassian:

VULCAN - kanske- :vulcan:

FERENGINAR - i ett annat liv, kanske! :rolleyes:

RISA - inte helt omöjligt! Mitt tredje val!

BAJOR - ingen anning!

Edited by Kathryn Archer

CALDOS COLONY - Varför inte åka till skottland och se originalet istället?

THE PARALLAX COLONY ON SHIRALEA VI - Lerbad är inget för mig.

BETAZED - Har redan tröttnat på min egen trädgård

THE AMUSEMENT PARK PLANET - Tråkigt när mna vet att det bara är en bluff.

TRILL - Grottor, nja...

ANGEL ONE - dominanta kvinnor, ett hett alternativ, men...

EARTH - Att få se Starfleet Headquarters verkar mycket kul...

QO'NOS (KLINGON) Hur stora är oddsen att jag får behålla mitt huvud mer en fem minuter...?

ARGELIUS II - Låter fint, men jag vet inte vad det är

CARDASSIA PRIME - Helt uteslutet.

VULCAN - Nix, inget för mig.

FERENGINAR - Mest uteslutet av alla alternativ. (hellre ett huvud kortare på Qo'noS

RISA - Småmysigt..

BAJOR - Träffa Kira, hade varit skoj.

Jag väljer nog vår framtids moder jord. :)

• 1 month later...
  • 9 months later...

Jag vill åka till Bajor. Det är den rika religionen och kulturen som lockar. Sedan är klimatet behagligt och så är det väldigt vackert. I samband med att jag reser til Bajor passarc jag givetvis på att besöka DS9 och titta på wormhole. :)

Risa är givetvis också lockande så här n??r höstrusket tränger sig på. Fast man ska inte uinderskatta riskerna att råka illa ut se "Two days and two nights". <_< Risa är annars ett fint sätt att möta anrda kulturer på ett avslappnat sätt. Jag skulle dock inte köpa någon staty!

Vulcan skulle jag gärna besöka. Mycket kultur och vackert och annorlunda. Jag tror inte att det är något problem att vulcans förtränger sina känslor. :vulcan:

Angel one skulle jag faktiskt gärna besöka. Kul att se en helt annorlunda kultur där kvinnor dominerar över män. Angel one verkar ofarligt att besöka särkilt då om man är kvinna. Ofarligt men ändå annolunda låter bra!

Cardassia - nej! Vågar inte. Tänk om jag skulle stöta p?? Gul Dukat. Huh! :w00t:

Quanos. Eftersom jag är B'Elanna alltså halv klingon har jag redan varit här. Jag vet hur jag ska ta klingons. Just nu längtar jag dock mest till andra resmål.

CALDOS COLONY - Kul att jäföra orginalet med denna miljö. Crusher kommer ju härifrån och detta ställe har ju också en väderkontrollstation.....

THE PARALLAX COLONY ON SHIRALEA -Mycket annorlunda men lite slött för min smak (åtminstone mitt intryck från det lilla man sett av det)

BETAZED - Betazed... Hur mycket vet vi egentligen om detta ställe? Lite otäckt med alla telepater,. Skulle väl vara svårt att tala med någon på denna värld eftersom de bara snackar telepatiskt

THE AMUSEMENT PARK PLANET - okänd

TRILL - Nja,... lockar inte. Symbiont pools...

ANGEL ONE - Kul att se en matriarkalisk värld men vad skulle det göra med lilla värdelösa manliga orville

EARTH se Starfleet Headquarters! - Nja inte en semester i mitt tycke. kul att se med t.ex. Kirk eller picard eller någon annan som guide

QO'NOS (KLINGON) -Nja, för våldsamt

ARGELIUS II - Låter kul. Härligt med en värld där svartsjuka knappt existerar

CARDASSIA PRIME - Varför i hela världen. Kanske har de något kvar från sin kulturella storhetstid innan de blev våldshungriga barbarer

VULCAN -Japp, vulcan blir det. Vore roligt att se konstverk från konstnärer som lever dubbelt så länge som människor. Ta vilken form av hantverk du vill. Tänk er vilka trädgårdar eller statyerna i närheten av mount seleya. Skulle dock ta mitt tri-ox compound innan så att allt inte skulle bli så jobbigt. Kanske också tappa några kilon så man inte blir onödigt mycket tyngre i den högre gravitationen.

FERENGINAR - Se chamber of commerce eller börsen... det är väl inget nytt som vi inte har idag

RISA - Som argelius fast ändå inte. Nej...

BAJOR - Kanske den där månen där den där ensamma killen/gubben bodde. Skulle vara juste att hjälpa honom lite med jordbruket. Han var cool samt att han fick kira att börja tänka efter lite

Jag saknade Andoria :)  Kallt, snö, is och varelser som ser ut som Blue Man Group :D

<{POST_SNAPBACK}>

Japp håller med om att det hade varit kul att åka till Andoria fast det är lite för kalt för oss "pink skinns". Jag gillar andorians. De är söta med sitt blå skinn och sina antenner. Eftersom kilmatet är för kallt för oss hade det nog varit bra att ha Shran som guide så att vi inte fryser ihjäl.

Andorians har lite häftigare temprament än människor. Tror dock att vi kan klara av dem. De är ju inget mot klingons. Jag tror främst att andorians är lite med nervöst lagda än människor.