Gå till innehåll
Alex_V

Vilket är det snyggaste Federationsskeppet?

70 medlemmar har röstat

1. 1.

• Galaxy
      8
    • Sovereign
      18
    • Miranda
      2
    • Defiant
      10
    • Nebula
      2
    • Akira
      5
    • Ambassador
      1
    • Intrepid
      17
    • Prometheus
      3
    • Excelsior
      4

Rekommenderade inlägg

Jag börjar bli ganska trött på alla diskussioner om snyggaste/grymmaste lilla/stora/enorma skeppet. Ska kolla över alla diskussionerna om skeppen, se över vilka som är aktiva/stora och stänga de mindre aktiva och länka till ett ämne istället, efter forumflytten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag röstade på Sovereign.

Hur i @€!&#£ kan man göra en lista med snyggaste Federationsskepp utan att ha med Constitution???? Det är ju som att göra en Bästa Kapten-lista utan Kirk! :o :o :o

Jag hade röstat på Constitution om möjligheten hade funnits. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
´Jag tycker Soverign är en av de snyggaste skeppen. Den är den längsta oxå.

Jag har inte sett den på star trek nån gång. Vet nån om de har visat den och i vilket avsnitt??

Sovereign har hittils bara varit med i filmerna First contact, Insurrection och Nemesis.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker att Intrepid är det snyggaste skeppet. Jag längtar tills Star Fleet Command 3 kommer till de Svenska butikerna! Då kan man ta kommando över intrepid. Själv tycker jag att Steam Runner är för kort och kompakt. :borg1:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack tack! Efter Mirandan så är min favorit Nebula, som jag ser som en modern versio av Mirandan.

Är förresten kapten på en Nebula i ett RPG. :)

Redigerad av Warbird

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ja, och Mirandan har "bara" varit med i The Wrath of Khan

Mirandan dök även upp i ST 4 The Voyage Home, då i form av USS Saratoga. Den skymtades också i slutet av ST 7 Generations.

Redigerad av Excelsior

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Själv tycker jag att det nya skeppet "Prometheus" är det snyggaste.

DEn är ju bara bäst i strid!

De borde visa den mer men det kommer nog inte ske i den närmaste tiden. Det skulle bli häftiga strider. Take that Romulans!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det snyggaste skeppet är i min mening Nova. Två kända Nova är Equinox (Equinox) och Rhode Island (Endgame).

Enligt DITL finns det ett USS Nova också. Någon som vet var det är med?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det snyggaste skeppet är i min mening Nova. Två kända Nova är Equinox (Equinox) och Rhode Island (Endgame).

Enligt DITL finns det ett USS Nova också. Någon som vet var det är med?

<{POST_SNAPBACK}>

Av tradition brukar det första skeppet av en klass bära klassens namn, t.ex: USS Galaxy och USS Intrepid så det finns garanterat ett USS Nova.

Dock syntes USS Nova på en lista över rymndskepp i Nemesis, men eftersom klassen inte nämndes och NCC-numret var 73515 (vilhet är högre än Equinox NCC-72381) så räknas den ofta inte som ett Nova-skepp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har nu ägnat en liten stund åt att titta på rymdskepp. http://www.ex-astris-scientia.org/starship_database.htm är en fantastisk sida att sitta och jämföra på. Tyvärr så ser man nästan bara sidoprofiler, men de är fint detaljerade.

Jag har kommit fram till att Jag gillar profilen på Galaxy-class skeppen, väldigt snygg profil, dock kan jag tycka att tefatsdelen ser lite klumpig ut uppifrån. Sovereignklassen däremot är mycket tilltalande i mina ögon, warpgondolerna sitter kanske lite väl långt bak placerade för att jag skall tycka att det är helt perfekt. Intrepidklassem är extemt tråkig i profil, men väldigt snyggt "in action".

Ska jag välja ett av alternativen så blir det efter stor vånda ändå Sovereign. Där lägger jag min röst.

En skeppsklass jag saknade är vetnenskapsskeppen av Oberth-class. Ett vackert litet skepp som nästan ser ut som en liten fågel. Det hade inte fått min röst, men jag tycker ändå att jag vill nämna det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min röst föll på Intrepid, för jag är vansinnigt förtjust i Voyager. Det är ett snyggt litet skepp tycker jag, härligt strömlinjeformat men ändå så klassisk Starfleetdesign. Och så gillar jag ljudet när gondolerna fälls upp :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu