Jump to content

Vem var DS9-karaktär No1?

EoNeel

Vem i DS9 var bästa karaktären?  

95 members have voted

1. 1.

• Sisko
      9
    • Jake
      0
    • Damar
      1
    • Miles
      6
    • Jadzia
      7
    • Worf
      5
    • Gowron
      0
    • Martok
      2
    • Dukat
      3
    • Kira
      5
    • Quark
      11
    • Rom
      2
    • Nog
      0
    • Leeta
      2
    • Garak
      22
    • Odo
      9
    • Bashir
      6
    • Ezri
      2
    • Winn
      0
    • Annan
      3

Recommended Posts

Jag kunde inte bara låta bli att göra denna röstning, för jag älskar denna serie och alla i den. Men jag har mina favoriter.

1) Miles, He is the man!

2) Kira, utan henne inget DS9.

3) Garak, fullständigt livsfarlig.

4) Sisko, min kapten.

5) Jadzia, puss,puss.

6) Worf, hjälp!

7) Winn, en orm...

8) Odo, vad säger man?

9) Dukat, bästa galning.

10) Ezri, skulle kunnat varit min flickvän.

Svårt val men jag röstade ändå på Sisko. Han genomgår en stor utveckling och förändras genom säsongerna. Håller med om att DS 9 är jätte bra! Väldigt bra karaktärer.

Jag gillar även Odo och Qoauk. De är särkilt bra tillsmmans! Bästa fiender! "I always investigate Quark! Kira är väldigt bra. Nana Visitor som spelar Kira har en underbar känsla. Dessutom är hon väldigt trevlig också. Träffade henne förra året på Konvention i London. :)

Garak, Garak, Garak!!! :cardassian: :wub: Han är bäst, så är det bara. Så underbart lömsk, men ändå rätt bra egentligen. Och trots att det inte verkar så ibland så går det att lita på honom när det gäller. Och så är han en mästerlögnare, och troligtvis en förträfflig agent i Obsidian Order...

Annars gillar jag Martok som för mig är den ultimata :klingon:

Jadzia för att hon har glimten i ögat och är intelligent och briljant

Quark för att han är en suverän fereng och har massor med visdomsord att dela med sig av i sin bar

Dukat för att han är den bästa galningen i hela ST-universat

Kai Winn för att hon är en smilande orm, beredd att hugga kniven i ryggen på dig vid första bästa tillfälle

Svårt val men jag röstade ändå på Sisko. Han genomgår en stor utveckling och förändras genom säsongerna. Håller med om att DS 9 är jätte bra! Väldigt bra karaktärer.

Jag gillar även Odo och Qoauk. De är särkilt bra tillsmmans! Bästa fiender! "I always investigate Quark! Kira är väldigt bra. Nana Visitor som spelar Kira har en underbar känsla. Dessutom är hon väldigt trevlig också. Träffade henne förra året på Konvention i London.  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Gosh!!! Har du träffat denna kvinna?!

Du måste berätta hur det var! :w00t:

Jag har sett för lite för att erkänna mig som berättigad att rösta, men av det jag har sett så är jag väldigt svag för Miles och Garak, Sisko lyser till ibland, Worf och Jadzia är ju väldigt sköna också vid sina tillfällen.

Men alltså, Miles och Garak ligger först för mig, än så länge iaf.

Detta är ett mycket svårt val!! Alla är favoriter på olika sätt och enskilt fungerar de inte riktigt lika bra som i grupp, alla bidrar till helheten på ett omistligt sätt. Men om jag måste välja så blir det Odo, mycket tack vare att jag allrahelst i början av någon anleding identifierade mig med honom (undrar vad det säger om mig...). Han genomgår en stor utveckling genom serien (dock inte ensam om det) och slutar med ett mycket jobbigt men självklart avsked. Gillar den där konflikten att tillhöra vår sida men höra hemma hos de andra.

DS9 har otroligt många sköna karaktärer. Men vilka två jag tycker är bäsr är väll uppenbart. När det gäller besättningen är det lite knepigare. Men Miles är lysande, Dax likså. Worf ja den går inte av för hackor. Men jag måste nog göra en del besvikna. Kira är helt otroligt dålig. Faktum är att det finns ingen karaktär som kan irritera mig så mycket som denna.

Kom tillbaka Lien, Kes är ju lysande jämfört med Kira. ÅÅ då gillar jag inte änns henne. OBS, det gnäll gäller karaktären. Nana Visitor är dock en lysande skådespellska. Hennes innhopp i Dark Angel är lysande - kan bero på att hon inte gnäller utan gör något.

Garak, any day!

Gillar hans hemlighetsfullshet (haha) och babblande som alla Cardisar gör. De säger inte alltid så mycket med så många ord de använder... :D

Gillar Dukat vs Garak gnället och givetvis Quark vs Odo. Är det någon jag riktigt stör mig på så är det Winn. Usch vilken orm.

Ett Quark vs Odo citat draget direkt ur huvudet:

Odo [kommer in till baren] - "I heard an interesting rumor today..."

Quark - "Only one!? I started at least twelve!"

Tycker Bashir är bra ibland med.

Att välja en favorit i DS9 tycker jagär enormt svårt. Tycker inte att någon sticker utt mer än någon annan. Men alla är väldigt bra.

Kira är stenhård, det gillar jag.

Garak vet man inte var man har, och jag är inte heller så förtjust i den typen av karaktär, lögnaktig. men de flesta verkar gilla honom.

Jadzia, vilken härligt kvinna. skulle bete mig precis som Bashir.

Worf är och förblir min idol, ärlig, hederlig och en sann krigare.

Dukat är en mycket bra roll, och bra spelad. Förstår inte hur Sisko och C/O kan hindra sig från att slå till honom. Jag behöver bara se honom för att villja ge ett blått öga. Eller vad Cardasians får för färg.

Ezri, mycket charmig tös

Bashir är oftast mycket komisk, men kan även vara alvarlig på ett övertygande sätt när det behövs.

Sisko Blir dock segraren, han slog Q, och brukar kunna bli riktigt arg ibland, härligt

Har glömt många, kort sakt så är de också bra, förutom dem jag inte tycker är bra <_<

• 5 weeks later...

Jag tycker faktiskt det är Worf. Inte för att han kanske är en sådan bra karaktär individuellt, men jag spanade igenom serien igen, nu för tredjegången med VOY och TNG emellan, och tyckte uppriktigt sagt att det var tråkigt ända tills Worf kom 'tillbaka'.

Serien skapar och bygger hela sin karaktär runt fyra faktorer; Bajoran, Cardasian, Klingon och slutligen Dominion. Odo liksom Garak och Kira var med från början, från första avsnittet. Men allt tog liksom fart först när Klingons blir inblandade, och då lyfter Worf hela serien till det den egentligen blir.

Jag är annars frestad att välja antingen Garak, för hans utsökta dialog och likgiltighet, eller Quark, för hans 'stora' roll som ingenting; en sidokaraktär med fyrverkeri.

• 1 year later...

Det här var en svår röstning! Så många favoriter... Men det fick bli Damar som fick min röst. Den utveckling hans karaktär genomgår är fantastisk och så är jag svag för Cardassierna... [får lite ångest för att jag inte röstade på Garak...]

Edited by Trolsk

Här måste jag, efter lång betänketid tala om hur jag röstade. Jag så sidat DS9 avsnittet för ett knappt år sen. Och Sisko är min favvis här. Han växte genom åren och gav djup på ett sätt som få kaptener gestaltats. Min lista:

1. Sisko

2. Jadzia

3. GaraK

4. Miles

5. Worf

6. Dukat

7. Quark

8. Kira

9. Basir

10. Odo

Edited by Durator

• 3 weeks later...
Här måste jag, efter lång betänketid tala om hur jag röstade. Jag så sidat DS9 avsnittet för ett knappt år sen. Och Sisko är min favvis här. Han växte genom åren och gav djup på ett sätt som få kaptener gestaltats. Min lista:

1. Sisko

2. Jadzia

3. Garal

4. Miles

5. Worf

6. Dukat

7. Quark

8. Kira

9. Basir

10. Odo

Du menar väl Garak på nummer 3. <_<

• 1 month later...

Garak slår mig som den intressantaste karaktären -- intrikat och mångfacetterad... fanns mycket att utforska i honom, av vilket mycket lämnades åt sidan. Han hade, om möjligt, kunnat haft en större roll.

Sisko är nog en av de karaktärer jag kommit att hålla lägre i kurs under årens lopp, men det beror nog mer på hans skådespelare Avery Brooks än karaktären i sig -- i princip under alla scener där det är tänkt att hans karaktär skall hetsa upp sig kring något (vilka han ofta prisas för) spelar han över; exempel på detta finns i ett av mina favoritavsnitt, 5x13: For the Uniform, boxningsscenen och till viss del upplösningsscenen, mot slutet av 6x13: Far Beyond the Stars och ett annat avsnitt jag inte känner vid namn där han mottar visioner (vilket troligtvis var ett av de värsta avsnitten jag sett, just från det perspektivet sett). Dessutom tycks hans personkemi ihop med övriga medverkande (förutom Cirroc Lofton och Penny Jerald) vara rätt halvdan... tyvärr.

Edited by epitaph

• 4 weeks later...

Visst finns det mängder med sköna karaktärer på DS9. Och jag ser att en av de skönaste saknas i listan: Weyoun!

Underbar karaktär.

Quark, Martok, Miles, Bashier, Odo, Garak, Ezri. Otroliga karaktärer allihopa.

De karaktär jag gillar minst på DS9 blir nog tyvärr Sisko. Hans andliga och mentala nycker/utsvävningar passar inte in så bra. Mot slutet när han beter sig lika rationellt som en religi??s sektledare så blir det nästan outhärdligt.

Det är svårt att hitta enskilda som sticker ut i och med att DS9 är så starkt karraktärs driven story, så det hänger mycket på varje manus.

Men för min del är det utan tvekan den milt sagt mångsidige Garak som blir favoriten.

En underbart spelad Cardasisk karraktär som hela tiden överaskar oss tittare lika mycket som personalen på DS9.

• 2 weeks later...

Garak är verkligen bäst! Men jag tycker inte att beskrivningen lömsk stämmer på honom, snarare hemlighetsfull och ombytlig?

Kira Nerys kommer tvåa, hon är ju så snyyggg( :rodna: ) och hon spelar bara så verklighetstroget!

/G'Brr

• 1 month later...