Rick Hunter Posted January 28, 2006 Report Share Posted January 28, 2006 Ja, hur otroligt det än låter så var det en finsk star trek film på yle i kväll! En riktig film alltså på ca en och en halvtimme! Handlade om Kapten Pirk och hans besättning på Enterprise (Det var Enterprise-E) och delar av TNG besättningen med bl.a Worf och Data. Var ett enormt krigande i rymden mot andra människor som hade rymdskepp som inte såg ut som nått jag sett i star trek nångång. Pirk och hans skepp var exakta kopior av bland annat Voyager, Defiant, Enterprise D och som sagt Enterprise E. Specialleffekterna var i klass med många riktiga star trek avsnitt och kulisser och uniformer var precis likadana. Sen var det en del grejer som inte var synonyma med star trek som fylla, sexuella anspelningar ock spyor men det gjorde inte så mycket tycker jag. Synd bara att man inte fattade ett enda ord dom sa bara. Hittade en länk om ni kan läsa finska --> http://www.yle.fi/etusivu/ohjelmaopas/ohje...13&l=s&mode=www Star Wreck VI: In the Pirkinning hette den visst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted January 28, 2006 Report Share Posted January 28, 2006 Ja, Star Wreck: In the Pirkinning är faktiskt en riktigt bra gjord fan film. En rolig parodi på Star Trek där kejsare Pirk anfaller Babylon 5 Man kan ladda ner filmen gratis från deras hemsida och där finns den med engelsk text och det finns även möjlighet att få svensk text. Hela filmen är på ca 550 Mb och jag rekomenderar alla som har möjlighet att ladda ner den. Det är faktiskt gratis och helt lagligt, vilket är ovanligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Durator Posted January 29, 2006 Report Share Posted January 29, 2006 Jag kan också rekommendera denna välgjorda film. Den är kul och någorlunda skådespelarinsatser. Anfallet på Babylon 5 är verkligen spektakulärt gjort! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted January 29, 2006 Report Share Posted January 29, 2006 ska sätta mig och tanka direkt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 29, 2006 Report Share Posted January 29, 2006 Kanske något för en st dag peter? :P J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted January 29, 2006 Author Report Share Posted January 29, 2006 Tack bredbandsbolaget! 2,5 min för att tanka ner hela filmen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted February 3, 2007 Report Share Posted February 3, 2007 Jag fick denna film i julklapp av min systers man. Jag tyckte inte det var någon höjdare några små skämt jag tyckte var roliga och namnen som liknade ST karaktärerna men det var väldigt bra gjord för att vara en fan-film. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Legolas Posted February 4, 2007 Report Share Posted February 4, 2007 Jag hade verkligen svårt att sluta skratta när jag såg den. En helt suverän film som jag verkligen rekomenderar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
b00t3r Posted February 5, 2007 Report Share Posted February 5, 2007 Såg trailern, bra animeringar faktiskt. Synd att inte UT:n finns på riktigt bara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted February 6, 2007 Report Share Posted February 6, 2007 Den har funnits ett tag, men den är bra rolig. :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picard Posted February 6, 2007 Report Share Posted February 6, 2007 Ja, Star Wreck: In the Pirkinning är faktiskt en riktigt bra gjord fan film. En rolig parodi på Star Trek där kejsare Pirk anfaller Babylon 5 Man kan ladda ner filmen gratis från deras hemsida och där finns den med engelsk text och det finns även möjlighet att få svensk text. Hela filmen är på ca 550 Mb och jag rekomenderar alla som har möjlighet att ladda ner den. Det är faktiskt gratis och helt lagligt, vilket är ovanligt. Grym kul trailer!! :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted February 6, 2007 Report Share Posted February 6, 2007 Såg trailern, bra animeringar faktiskt. Synd att inte UT:n finns på riktigt bara. Var finnns den här så kallade trailern? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picard Posted February 6, 2007 Report Share Posted February 6, 2007 Såg trailern, bra animeringar faktiskt. Synd att inte UT:n finns på riktigt bara. Var finnns den här så kallade trailern? Jockes inlägg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted February 11, 2007 Report Share Posted February 11, 2007 jag drog ner filmen utan undertext för att kunna lägga in de svenska, men hur gör man?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Durator Posted February 11, 2007 Report Share Posted February 11, 2007 jag drog ner filmen utan undertext för att kunna lägga in de svenska, men hur gör man?? Jag använder AVI2DVD som hjälpte mig att skapa dvd av den ned laddade filmen Kolla här kapitel 4 visar hur man adderar textremsor... "Avi2DVD Step 4 - Subtitles Settings" Resultatet vart kanon. Hoppas det kan vara yill nån hjälp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted February 13, 2007 Report Share Posted February 13, 2007 Oj vad modernt i filmen. Kan Spoiler verkligen Commodore 64 vara något att programmera på i nutid hmm? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 31, 2007 Report Share Posted October 31, 2007 Jag har sett filmen men skrattade inte särskilt ofta. Det var dock imponerande animeringar och kul idéer. De som gjorde den måste ha haft kul: "U.S.S Kickstart". Filmen gav mig dock aptit på att se mer Babylon 5. Jag skrattade mest åt scenerna i Babylon 5 och ändå har jag inte följt den serien. Jag kanske sätter upp en Babylon 5-box på önskelistan till jul... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex Posted November 1, 2007 Report Share Posted November 1, 2007 Tyckte inte heller att filmen var jätte rolig,även om den hade sina stunder.Tror att jag somnade nu när jag tänker efter och försöker komma på hur den slutade hm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted November 1, 2007 Report Share Posted November 1, 2007 Klart underhållande men inte speciellt rolig. Tycker det är kul att se skaparglädjen i filmen och bara det är häften av det roliga med att se den. Sedan tycker jag att en hel del effekter är både bra och dåliga, samt att skådespelet kan lämna en del att önska. Men som sagt, klart sevärd och underhållande. Samma gäng som gjort Star Wreck: In the Pirkinning håller nu på med ett nytt spännande projekt. Iron Sky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted March 24, 2008 Report Share Posted March 24, 2008 Finlands komedi av star trek,babylon 5 m.m handlar om capten pirk som vill ta hela världen i sin kontroll men det var inte nog han färdas till andra galaxer ochså är det nån annan som tycker den är bra? här mer information http://sv.wikipedia.org/wiki/Star_Wreck och här trailer http://www.youtube.com/watch?v=R79JuYdG5KY Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted March 25, 2008 Report Share Posted March 25, 2008 Star Wreck: In the Pirkinning - Smått charmig men bra skulle jag inte kalla den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fairy_Of_Darkness Posted March 25, 2008 Report Share Posted March 25, 2008 den är väldigt..-speciell, skulle jag säga.. Inte bra, men inte så man hade velat missa den heller... den har sin charm.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 26, 2008 Report Share Posted March 26, 2008 Detta ämne här mer hemma under "Filmer" än under "Science fiction", så jag flyttar det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts