Jump to content

Finsk Star Trek-film, Star Wreck: In the Pirkinning

Rick Hunter

Recommended Posts

Ja, hur otroligt det än låter så var det en finsk star trek film på yle i kväll! En riktig film alltså på ca en och en halvtimme! Handlade om Kapten Pirk och hans besättning på Enterprise (Det var Enterprise-E) och delar av TNG besättningen med bl.a Worf och Data. Var ett enormt krigande i rymden mot andra människor som hade rymdskepp som inte såg ut som nått jag sett i star trek nångång. Pirk och hans skepp var exakta kopior av bland annat Voyager, Defiant, Enterprise D och som sagt Enterprise E. Specialleffekterna var i klass med många riktiga star trek avsnitt och kulisser och uniformer var precis likadana. Sen var det en del grejer som inte var synonyma med star trek som fylla, sexuella anspelningar ock spyor men det gjorde inte så mycket tycker jag. Synd bara att man inte fattade ett enda ord dom sa bara. Hittade en länk om ni kan läsa finska --> http://www.yle.fi/etusivu/ohjelmaopas/ohje...13&l=s&mode=www

Star Wreck VI: In the Pirkinning hette den visst :)

Ja, Star Wreck: In the Pirkinning är faktiskt en riktigt bra gjord fan film. En rolig parodi på Star Trek där kejsare Pirk anfaller Babylon 5 :)

Man kan ladda ner filmen gratis från deras hemsida och där finns den med engelsk text och det finns även möjlighet att få svensk text.

Hela filmen är på ca 550 Mb och jag rekomenderar alla som har möjlighet att ladda ner den. Det är faktiskt gratis och helt lagligt, vilket är ovanligt.

• 1 year later...
Ja, Star Wreck: In the Pirkinning är faktiskt en riktigt bra gjord fan film. En rolig parodi på Star Trek där kejsare Pirk anfaller Babylon 5 :)

Man kan ladda ner filmen gratis från deras hemsida och där finns den med engelsk text och det finns även möjlighet att få svensk text.

Hela filmen är på ca 550 Mb och jag rekomenderar alla som har möjlighet att ladda ner den. Det är faktiskt gratis och helt lagligt, vilket är ovanligt.

Grym kul trailer!! :lol:

• 8 months later...

Jag har sett filmen men skrattade inte särskilt ofta. Det var dock imponerande animeringar och kul idéer. De som gjorde den måste ha haft kul: "U.S.S Kickstart".

Filmen gav mig dock aptit på att se mer Babylon 5. Jag skrattade mest åt scenerna i Babylon 5 och ändå har jag inte följt den serien. Jag kanske sätter upp en Babylon 5-box på önskelistan till jul...

Klart underhållande men inte speciellt rolig. Tycker det är kul att se skaparglädjen i filmen och bara det är häften av det roliga med att se den. Sedan tycker jag att en hel del effekter är både bra och dåliga, samt att skådespelet kan lämna en del att önska. Men som sagt, klart sevärd och underhållande.

Samma gäng som gjort Star Wreck: In the Pirkinning håller nu på med ett nytt spännande projekt.

Iron Sky

• 4 months later...