Gå till innehåll

Harry Kim´s omöjliga kärlekar.....


Lis@

  

91 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Derran Tal på Varroskeppet
      12
    • Seven of Nine
      24
    • Flickvännen Libby hemma på jorden
      29
    • Hologramkvinnan i avsnittet "Alter ego"
      3
    • Ingen av dom
      13
    • Harry förtjänar igen
      6


Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 98
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Det fick bli ingen av dem. Harry och belanna hade varit intressant att se och lite oväntat...

En relation som jag gärna hade sett mer av är den som tom paris försökte locka in harry i ett avsnitt där de räddar en planet från att förstöras... Två tvillingar är aldrig fel. Dessutom hade den relationen kunnat kastas hit och dit i olika tvister eftersom tiden gick. Verkligen synd att vi inte fick se mer av den! J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den fjärde säsongen då Seven of Nine anslutit till gänget så hade hon en "pröva på" det mesta tid, då hon utforskade sin mänskliga sida. Bl.a. så ville hon "pröva på" Harry Kim i ett avsnitt. Detta rann ut i sanden som så mycket i denna serien. Men det skulle kunnat bli en del kul och dråpliga situationer dem i mellan. Men som sagt, tyvärr...

Frågan är väl bara om den snälle Kim skulle överlevt en "rond" med Seven.... :rodna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Efter lite tanke röstade jag på Seven of nine. Jag tycker inte heller att Seven passar i hop med Chacotey. Han hör i hop men Janeway.

Harry är visst osäker och snäll men han växer till sig under serien. Under all borgteknologi så tror jag att Seven innerst innen är ganska osäker. Jag tror att hin behöver någon som är snäll. Hans flickvän på jorden. Hmm tror ni verkligen att hon väntar så länge p?? honom. Voyager är ju ändå borta i sju år! <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
Har vi inte glömt en? Han var väl kär i en av tvillingarna som var med i "Captain Proton"-programmet också?

Var det inte så att tvillingsystrarna Jenny och Megan Delaney "bara" deltog i programet som Malicia och Demonica? Precis som Tom och Harry "bara" deltog.

Följdaktligen så var det Jenny även här och inte Malicia som Harry limmade på. :D

Eller har jag helt fel... :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vi inte glömt en? Han var väl kär i en av tvillingarna som var med i "Captain Proton"-programmet också?

Var det inte så att tvillingsystrarna Jenny och Megan Delaney "bara" deltog i programet som Malicia och Demonica? Precis som Tom och Harry "bara" deltog.

Följdaktligen så var det Jenny även här och inte Malicia som Harry limmade på. :D

Eller har jag helt fel... :huh:

Jo, det var nog ungefär så jag menade från första början, fast jag skrev det nog ganska trassligt. ;) :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vi inte glömt en? Han var väl kär i en av tvillingarna som var med i "Captain Proton"-programmet också?

Var det inte så att tvillingsystrarna Jenny och Megan Delaney "bara" deltog i programet som Malicia och Demonica? Precis som Tom och Harry "bara" deltog.

Följdaktligen så var det Jenny även här och inte Malicia som Harry limmade på. :D

Eller har jag helt fel... :huh:

Jo, det var nog ungefär så jag menade från första början, fast jag skrev det nog ganska trassligt. ;) :P

Aha! :rodna:

Jag trodde att Jenny och Megan Delaney redan diskuterats tidigare i denna tråden. Men nu efter att ha läst igenom den så ser jag att så inte var fallet (även om "fel tvilling" nämndes vid ett tillfälle).

Så dumt det kan bli... :rodna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oerhört roligt alternativ att Harry inte skulle förtjäna någon, vad har stackaren gjort för att dessa tankar skulle väckas? I och för sig är han ofta fånig och präktig, men det har ju visat sig att de enda gångerna han bryter mot reglementet är när han blir kär, så jag tror att han verkligne förtjänar någon för sin egen personliga utveckling. Så det får bli att den rätta inte kommit ännu, hon eller det (kanske faller för en alien?) finns därute någonstans. Så romantiskt det kan bli en tisdagsförmiddag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, varför inte? De kanske tog vänskapen till nya nivåer. Och de verkar ju trivas med varandra, men undrar vad Bélanna säger eller om hon är med på det? En liten menage á trois, eller hur det nu stavas.

Whohooo! Den varianten hade jag gärna sett (alltså inte bokstavligen ;)).

Själva grejen med Kim annars är ju att han är för lite man för de kvinnor som finns ombord Voyager och då menar jag de som har haft stora eller någorlunda stora roller. Han är ju en lilleman egentligen. Det är inte överhuvudtaget rimligt att någon av brudarna skulle tända på honom. Tanken på honom med kaptenen känns ju rakt av världsfrånvänd på fler punkter än en... Det hade emellertid kunnat vara en möjlighet att han hade fått sig en hastig glädjestund med Seven på en kall konsol, men mer för att hon hade sin "prova-på-tid", som någon uttryckte det tidigare i tråden, och ville kolla vad det var. Så mycket njutning hade det nog inte kunnat handla om.

Tror jag i alla fall :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope! Jag tror definitivt Tom Paris är rätt person för Harry Kim. Ni får inte mig att tro att de tillbringar all den tiden på Holodeck med program så lama som Captain Proton! PLEASE!!!

Tom och Harry. Hmm jag hade gärna sett gay-karaktärer i Star Trek. Men Tom och Harry i hop. Jag vet inte. De har ju en fin vänskap men det behöver inte betyda kärlek. Sedan är ju Tom gift med B'Elanna. Det där får jag fundera på ytterligare.

Jag tycker fortfarande att Harry skulle passa i hop med Seven. Under all hård borg teknologi är Seven ganska mjuk och osäker. Egentligen inte mer än ett barn eftersom hon assimilerades som barn. Hon behöver någon som Harry som har ett hjärta av guld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B)-->

CITAT(B @ 22 Mar 2006, 14:00) <{POST_SNAPBACK}>
Tom och Harry. Hmm jag hade gärna sett gay-karaktärer i Star Trek. Men Tom och Harry i hop. Jag vet inte. De har ju en fin vänskap men det behöver inte betyda kärlek. Sedan är ju Tom gift med B'Elanna. Det där får jag fundera på ytterligare.

Jag tycker fortfarande att Harry skulle passa i hop med Seven. Under all hård borg teknologi är Seven ganska mjuk och osäker. Egentligen inte mer än ett barn eftersom hon assimilerades som barn. Hon behöver någon som Harry som har ett hjärta av guld.

De där med hjärta av guld tror jag inte på, jag tycker Harry verkar vara otroligt skum och mystisk(Section 31?)! Men Harry och Samantha Wildman, för hon verkar ju vara lite av samma typ!

Redigerad av G'Brr
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

Jag vågar väl knappt komma med mitt förslag, men eftersom någon redan kommit med ett ganska "udda" förslag redan (Harry och Tom) så kanske jag ska göra det i alla fall. BElanna! Tom Paris har ju blivit en så odräglig typ nu när han är ihop med BElanna. Därför förtjänar hon en lite gulligare kille. Och hon är väl tuff så det räcker för Harry också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 månader senare...

en vrickad ide vore Harry och Tuvok :lol: :lol:

Jag vill att Libby inte är den rätta, hon vill jag ha!

och jag vill ha seven...så de är härmed upptagna(sorry chakotay)

nej allvarligt talat så måste jag friska upp minnet lite för att placera Derran Tal och hologramkvinnan

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...

Derran Tal och Kim tycker jag passade bra ihop. De hadde ju båda ett skimmer över sig... :lol: Skämt åt sido. Libby och Kim verkade vara skapta för varandra. Äkta kärlek. Hon stod verkligen på hans sida. Fasten han betede sig underligt så var hon trogen och trodde på honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...

Jag funderade på om det borde finnas ytterligare ett alternativ: ingen är god nog för Harry,

men det är inte riktigt rättvist.

Det är snarare så att han är så god att ingen av de tuffa och coola brudarna som han är attraherad av lägger märke till honom. De är inte goda nog för honom.

Jag tycker han är gullig, men det är tråkigt när han blir bitter över att han inte blir befordrad någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderade på om det borde finnas ytterligare ett alternativ: ingen är god nog för Harry,

men det är inte riktigt rättvist.

Det är snarare så att han är så god att ingen av de tuffa och coola brudarna som han är attraherad av lägger märke till honom. De är inte goda nog för honom.

Jag tycker han är gullig, men det är tråkigt när han blir bitter över att han inte blir befordrad någon gång.

Du glömmer ju att hans flickvän på jorden fann honom atraktiv nog. Men den kärleken blev ju omöjlig pga att han hamnade i delta kvadranten och jag kan tänka mig att han innerst inne vet att det är henne som han är ämnad för. Därför vill han helt enkelt inte binda sig för någon annan. Dessutom så reser ju voyager iväg och om Harry vill fortsätta att vara med där måste han säga upp alla relationer på vägen annars lämnas han ju kvar och det vill vi ju inte att det ska ske, eller hur? J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderade på om det borde finnas ytterligare ett alternativ: ingen är god nog för Harry,

men det är inte riktigt rättvist.

Det är snarare så att han är så god att ingen av de tuffa och coola brudarna som han är attraherad av lägger märke till honom. De är inte goda nog för honom.

Jag tycker han är gullig, men det är tråkigt när han blir bitter över att han inte blir befordrad någon gång.

Du glömmer ju att hans flickvän på jorden fann honom atraktiv nog. Men den kärleken blev ju omöjlig pga att han hamnade i delta kvadranten och jag kan tänka mig att han innerst inne vet att det är henne som han är ämnad för. Därför vill han helt enkelt inte binda sig för någon annan. Dessutom så reser ju voyager iväg och om Harry vill fortsätta att vara med där måste han säga upp alla relationer på vägen annars lämnas han ju kvar och det vill vi ju inte att det ska ske, eller hur? J.

Du har rätt, det är för att han tänker på Libby som det aldrig blir något allvar med hans kärlekshistorier under resan genom deltakvadranten. Dessutom har han ju "familjebanden" till besättningen som håller honom kvar ombord. Det är ju som det ska, och han finns kvar hela resan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...