Gå till innehåll

Bästa Star Trek-spelet


Picard

Rekommenderade inlägg

Gillar Elite-force 1 bäst. 2:an är bra men det är en del saker jag inte gillar. Får inte göra lika mycket själv (hämta vapen, gå till transporter-romm). Sedan har man inte alla vapnen hela tiden. Tråkigt. Men mest iriterande är att man har magasin. Det käns som någon variant av dagens handelvapen.

För många år sedan spelade jag "Judgment Rites" och "25th Anniversary". Väldigt skoj, men tog lång tid att gå igenom.

Klingon Academy var skoj, lite svårstyrt, men när man lär sig är det toppen. Fastnade i det och spelade bort många timmar.

Hittade Awaymission på rea för några månader sedan. Det var också väldigt skoj. Men krävde enormt tålamod.

Hittade "Starfleet komand" 1 o 2, samt "New Worlds" för en hundring i sommras, men har inte spelat dem. Ville inte riktigt funka. Tänker fixa till en äldre dator för äldre spel, med något gammalt operativsystem. Men när det blir klart vet ingen levande.

Har faktiskt inte spelat Armada. Har både 1 o 2, men har bara testat kort. Kan säkert vara väldigt roligt när man lärt sig allt. Har inte blivit av ännu.

Favoriten av dessa är för mig "Elite Force 1" Enkelt och underhållande. Krävdes lagom engagemang första gången jag spelade det. Det käns verkligen som att man är med i ett avsnitt av Voyager och deltar i avsnittet. Bästa Star Trek spelet som fins tycker jag.

Redigerad av Unkas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar Elite-force 1 bäst. 2:an är bra men det är en del saker jag inte gillar. Får inte göra lika mycket själv (hämta vapen, gå till transporter-romm). Sedan har man inte alla vapnen hela tiden. Tråkigt. Men mest iriterande är att man har magasin. Det käns som någon variant av dagens handelvapen.

För många år sedan spelade jag "Judgment Rites" och "25th Anniversary". Väldigt skoj, men tog lång tid att gå igenom.

Klingon Academy var skoj, lite svårstyrt, men när man lär sig är det toppen. Fastnade i det och spelade bort många timmar.

Hittade Awaymission på rea för några månader sedan. Det var också väldigt skoj. Men krävde enormt tålamod.

Hittade "Starfleet komand" 1 o 2, samt "New Worlds" för en hundring i sommras, men har inte spelat dem. Ville inte riktigt funka. Tänker fixa till en äldre dator för äldre spel, med något gammalt operativsystem. Men när det blir klart vet ingen levande.

Har faktiskt inte spelat Armada. Har både 1 o 2, men har bara testat kort. Kan säkert vara väldigt roligt när man lärt sig allt. Har inte blivit av ännu.

Favoriten av dessa är för mig "Elite Force 1" Enkelt och underhållande. Krävdes lagom engagemang första gången jag spelade det. Det käns verkligen som att man är med i ett avsnitt av Voyager och deltar i avsnittet. Bästa Star Trek spelet som fins tycker jag.

Ok! :D Jag har spelat Elite Force 1. Men jag skulle vilja spela Elite Force 2. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar Elite-force 1 bäst. 2:an är bra men det är en del saker jag inte gillar. Får inte göra lika mycket själv (hämta vapen, gå till transporter-romm). Sedan har man inte alla vapnen hela tiden. Tråkigt. Men mest iriterande är att man har magasin. Det käns som någon variant av dagens handelvapen.

För många år sedan spelade jag "Judgment Rites" och "25th Anniversary". Väldigt skoj, men tog lång tid att gå igenom.

Klingon Academy var skoj, lite svårstyrt, men när man lär sig är det toppen. Fastnade i det och spelade bort många timmar.

Hittade Awaymission på rea för några månader sedan. Det var också väldigt skoj. Men krävde enormt tålamod.

Hittade "Starfleet komand" 1 o 2, samt "New Worlds" för en hundring i sommras, men har inte spelat dem. Ville inte riktigt funka. Tänker fixa till en äldre dator för äldre spel, med något gammalt operativsystem. Men när det blir klart vet ingen levande.

Har faktiskt inte spelat Armada. Har både 1 o 2, men har bara testat kort. Kan säkert vara väldigt roligt när man lärt sig allt. Har inte blivit av ännu.

Favoriten av dessa är för mig "Elite Force 1" Enkelt och underhållande. Krävdes lagom engagemang första gången jag spelade det. Det käns verkligen som att man är med i ett avsnitt av Voyager och deltar i avsnittet. Bästa Star Trek spelet som fins tycker jag.

Ok! :D Jag har spelat Elite Force 1. Men jag skulle vilja spela Elite Force 2. :rolleyes:

Det tycket jag du ska göra. Har man gillat Elite Force 1, så gillar man säkert öven 2:an. På många sätt är de lika. I 2:an får man använda sin trikorder mera och "modulera amplitude", det är den bästa förbättringen tycker jag.

Redigerad av Unkas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett bilder från massor av Star Trek-spel, men har bara spelat ett: Star Trek: Hidden Evil och det är inte speciellt bra gjort eller roligt att spela.

Det har jag faktiskt aldrig hör talas om. Vad för typ av spel är det och vad går det ut på?

Actionäventyr som utspelar sig efter händelserna i filmen Star Trek: Insurrection. Du är menig Sovok, en människa som uppfostrats av Vulcans, och har blivit beordrad att hjälpa Picard när han utforskar ruinerna efter en sedan länge utdöd civilisation.

Läs mer på http://www.startrek.com/startrek/view/gami...rticle/497.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är förvånad över att inte TNG - A final Unity har nämnts. Det är ett väldigt bra peka och klicka-spel från tidigt 90-tal. Till PC.

Star Trek Borg är också ett sådant peka och klickaspel med J DeLancie och det var rätt skoj också.

DS9spelet Harbinger roade mig i mitten av 90-talet. Ibland är det lite svårt att fatta vad man ska göra i spelet, men det är ok.

Jag har även ett TNGspel till GameBoy, men jag har inte riktigt fattat vad det går ut på. Köpte begagnat för ett par tior, men har inte lyckats förstå vad som är bra med det, förutom att det är en rolig liten pryl i samlingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första ST-spelet jag spelade var Star Trek: Starfleet Command. Riktigt bra med den tidens standard.

De enda andra ST-spelen jag spelat är Bridge Commander och för ett par dar sedan skaffade jag Legacy.

Bridge Commander har en härlig Star Trek-känsla, men jag kom aldrig särskilt långt i det. Ska återuppta det nån gång.

Star Trek Legacy lider av oerhört irriterande kontroller på PC (gillar inte när de envisas med att göra spel både för consoles och PC, då får PC-spelet aldrig några vidare kontroller). Det är oerhört "vackert" rent grafisk, men som sagt, anpassat till consol (Xbox360 tror jag). Ett stort plus är att de har dragit fram alla de gamla kaptenerna ur garderoben för rösterna. Har bara kommit till Kirk än så länge, men det är, trots sina problem, ett underhållande spel.

En tutorial hade dessutom gjort MYCKET, det kändes som man fick gissa sig fram till kontrollerna, höll på att sluta spela i frustration innan jag lärde mig ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första ST-spelet jag spelade var Star Trek: Starfleet Command. Riktigt bra med den tidens standard.

De enda andra ST-spelen jag spelat är Bridge Commander och för ett par dar sedan skaffade jag Legacy.

Bridge Commander har en härlig Star Trek-känsla, men jag kom aldrig särskilt långt i det. Ska återuppta det nån gång.

Star Trek Legacy lider av oerhört irriterande kontroller på PC (gillar inte när de envisas med att göra spel både för consoles och PC, då får PC-spelet aldrig några vidare kontroller). Det är oerhört "vackert" rent grafisk, men som sagt, anpassat till consol (Xbox360 tror jag). Ett stort plus är att de har dragit fram alla de gamla kaptenerna ur garderoben för rösterna. Har bara kommit till Kirk än så länge, men det är, trots sina problem, ett underhållande spel.

En tutorial hade dessutom gjort MYCKET, det kändes som man fick gissa sig fram till kontrollerna, höll på att sluta spela i frustration innan jag lärde mig ordentligt.

Går det inte att ändra kontrollerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak tycker jag är lite konstigt men Elite Force 1 det finns personer som inte finns i Voyager (VOY). T ex Munro, Foster, Telisa, Rick, Odell, Austin (Chang) mm. varför är det så tro. Jag tycker att det skulle vara coolt om dom var med annars. :borg2:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak tycker jag är lite konstigt men Elite Force 1 det finns personer som inte finns i Voyager (VOY). T ex Munro, Foster, Telisa, Rick, Odell, Austin (Chang) mm. varför är det så tro. Jag tycker att det skulle vara coolt om dom var med annars. :borg2:

Chell finns med i Endgame och i "The Learning Curve".

Annars tror jag att de ville utnyttja personal som inte nämndes i serien. Tänk också på att spelet gjordes när serien var färdigproducerad.

Går det inte att ändra kontrollerna?

Nej

Redigerad av Bromma_Herman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första ST-spelet jag spelade var Star Trek: Starfleet Command. Riktigt bra med den tidens standard.

De enda andra ST-spelen jag spelat är Bridge Commander och för ett par dar sedan skaffade jag Legacy.

Bridge Commander har en härlig Star Trek-känsla, men jag kom aldrig särskilt långt i det. Ska återuppta det nån gång.

Star Trek Legacy lider av oerhört irriterande kontroller på PC (gillar inte när de envisas med att göra spel både för consoles och PC, då får PC-spelet aldrig några vidare kontroller). Det är oerhört "vackert" rent grafisk, men som sagt, anpassat till consol (Xbox360 tror jag). Ett stort plus är att de har dragit fram alla de gamla kaptenerna ur garderoben för rösterna. Har bara kommit till Kirk än så länge, men det är, trots sina problem, ett underhållande spel.

En tutorial hade dessutom gjort MYCKET, det kändes som man fick gissa sig fram till kontrollerna, höll på att sluta spela i frustration innan jag lärde mig ordentligt.

Går det inte att ändra kontrollerna?

Verkar inte så. För att ta några exempel:

Q, där jag i rymdsimulatorer är van vid att ha "spin" är warp, så lite då och då i stressade lägen s?? smäller jag till den och lämnar mina andra skepp i trubbel. E, där man ska spinna åt anra hållet gör att man får upp alternativet att omfördela power mellan vapen/sköldar/motorer.

Tog ett bra tag att vänja mig vid det.

Och av någon mystisk anledning så reparerar inte skeppen sig själva, man måste hoppa över till ett annat skepp och säga till det att reparera sina system innan de börjar. <_<

Sen så saknar jag ett "target weapons"-alternativ. Det ska finnas ett men jag har inte riktigt lyckas lura ut hur det fungerar.

Men som sagt, det är i grund och botten ett skönt spel, trots sina brister, även om storyn verkar vara DJUPT o-canon. Har kommit till Next Generation-eran nu (har problem med första Picard-uppdraget).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 11 månader senare...
Är det nån som vet ett Star Trek spel som är i klass med Elite force 1 & 2.

Jag läste på UFP fleet att spelet är sist på listan (av dom bästa spelen), sen kommer Armada 2 och sen Armada och som bästa spel: Star Trek Legacy.

Redigerad av UFP
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Måste nog erkänna att jag ej ännu har spelat nåt´star trek-spel som känns som en fullpoängare men DSP9-the fallen är riktigt bra. Elite force är bra(det lila jag har kunnat spela(demon) Legacy är enbart bra för att det är coolt att alla kaptenerna är med-annars känns det spelat träigt och ofärdigt...känns gammalt för att vara från 2006.

Redigerad av michael ricochet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det nån förutom jag som har Star trek voyager elite force på ps2?

Visste inte att det fans på PS2. Är det exakt samma som PC-varianten eller kanske något man skulle försöka få tag i??

det är precis samma av vad jag har läst, men det ska tydligen vara en dålig portning med nedskuren grafik och smämre kontroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...