Mr Trek Postad 13 Juni, 2009 Författare Rapport Postad 13 Juni, 2009 Det var det namnet jag menade, ny fråga? Citera
Supreme Commander JAF Postad 14 Juni, 2009 Rapport Postad 14 Juni, 2009 Under vilket namn är Annika Hansen mer känd? J. Citera
Mr Trek Postad 14 Juni, 2009 Författare Rapport Postad 14 Juni, 2009 Seven(of Nine Tertiary Adjunct of Unimatrix Zero-One) Vad var Picards namn som Borg? Citera
Pjotr'k Postad 14 Juni, 2009 Rapport Postad 14 Juni, 2009 Locutus. Nämn en koppling mellan Babylon 5 och Star Trek. Citera
RoLaren Postad 14 Juni, 2009 Rapport Postad 14 Juni, 2009 En koppling är Majel Barrett, som spelade Nurse Christine Chapel i Star Trek och den centauriske kejsarinnan Lady Morella i Babylon 5. Vad skulpterade Harry i TNG "When the Bow Breaks"? Citera
OnO Postad 16 Juni, 2009 Rapport Postad 16 Juni, 2009 (redigerade) Vad skulpterade Harry i TNG "When the Bow Breaks"? En delfin Vad står det på Kommendör Kirks gravsten i "Where No Man Has Gone Before"? Redigerad 16 Juni, 2009 av OnO Citera
K´hogh son of Klintoch Postad 17 Juni, 2009 Rapport Postad 17 Juni, 2009 Locutus. Nämn en koppling mellan Babylon 5 och Star Trek. En koppling är Majel Barrett, som spelade Nurse Christine Chapel i Star Trek och den centauriske kejsarinnan Lady Morella i Babylon 5. Vad skulpterade Harry i TNG "When the Bow Breaks"? en annan koppling är Bruce McGill som spelade major Ryan i Severed Dreams (Babylon 5) och kapten Braxton i Relativity (Star Trek: Voyager) . ytterligare en koppling är Robert Foxworth som spelade General William Hague i All Alone in the Night och Points of Departure(Babylon 5) och Admiral Leyton i Paradise Lost och Homefront (Star Trek: Voyager) . en tredje är Particia Tallman sm spelar lite av varje i Star Trek och Lyta Alexander i Babylon 5 Citera
Mr Trek Postad 29 Juli, 2009 Författare Rapport Postad 29 Juli, 2009 James R Kirk. Vem är Kevin Riley? Någon som vet vem det är? Citera
Supreme Commander JAF Postad 29 Juli, 2009 Rapport Postad 29 Juli, 2009 Det ringer en klocka men jag kan inte placera honom. J. Citera
Aliline Postad 29 Juli, 2009 Rapport Postad 29 Juli, 2009 Kevin Riley är med i TOS men vad han har för uppgift är jag osäker på. Citera
Pjotr'k Postad 29 Juli, 2009 Rapport Postad 29 Juli, 2009 Riley var en av de som överlevde massakern på Tarsus-kolonin av Kodos och efter akademin jobbade han ombord Enterprise, i olika befattningar. Har för mig att jag såg honom både vid transportören såväl som vid kommunikation. Det var i ett TOS-avsnitt som Kodos på nytt försökte mörda honom som det enda (?) kvarvarande vittnet till massakern. En annan fråga: Varför fick inte Janet Brooks den bästa behandlingen, av USS Enterprises kurator Deanna Troi? Citera
Mr Trek Postad 8 Augusti, 2009 Författare Rapport Postad 8 Augusti, 2009 Någon som vet (jag tycker mig ha svaret i bakhuvudet)? Citera
mrcolumbo Postad 10 Augusti, 2009 Rapport Postad 10 Augusti, 2009 kanske för att det inte hjälpte? Citera
Mr Trek Postad 10 Augusti, 2009 Författare Rapport Postad 10 Augusti, 2009 Jag tor att Pjotr'k får ställa en ny fråga Citera
Nettan Postad 11 Augusti, 2009 Rapport Postad 11 Augusti, 2009 En annan fråga: Varför fick inte Janet Brooks den bästa behandlingen, av USS Enterprises kurator Deanna Troi? Jag tor att Pjotr'k får ställa en ny fråga Nej, jag tycker att ni borde lösa frågan själv. Ledtråden finns i Avsnitt "The Loss" ;-D. Lycka till! Citera
Mr Trek Postad 11 Augusti, 2009 Författare Rapport Postad 11 Augusti, 2009 Det avsnittet, aha, svar: För att tvådimensionella varelser gjorde så att Deanna hade förlorat sina "krafter". Vad heter den bajoranska vedeken som Sisko räddar från ett mordförsök i sista avsnittet i s1 av DS9? Citera
Mr Trek Postad 16 Augusti, 2009 Författare Rapport Postad 16 Augusti, 2009 Någon som vet? Det är inte så svårt. Ledtråd: han är även med i öppningstrilogin för säsong 2 av DS9. Citera
Mr Trek Postad 19 Augusti, 2009 Författare Rapport Postad 19 Augusti, 2009 Ok, det var vedek Bareil, ny fråga: Vem var Aamin Marritza? Citera
mrcolumbo Postad 28 Augusti, 2009 Rapport Postad 28 Augusti, 2009 Du får nog ställa en ny fåga. Citera
Mr Trek Postad 28 Augusti, 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti, 2009 Avsnittet han var med i var ett DS9 avsnitt vid namn "Duet", det löser nog frågan för de flesta som har sett DS9 :P Citera
Supreme Commander JAF Postad 28 Augusti, 2009 Rapport Postad 28 Augusti, 2009 Någons tvilling antagligen, men vems? Varför inte han Thomas riker? J. Citera
RoLaren Postad 28 Augusti, 2009 Rapport Postad 28 Augusti, 2009 Någons tvilling antagligen, men vems? Varför inte han Thomas riker? J. Va? Nä nu får du nog ta och gå igenom DS9 på nytt Johan :P Aamin Marritza var en sekreterare på ett arbetsläger. Han såg hur illa bajoranerna blev behandlade och tyckte att de ansvariga, speciellt gul Darheel. Maritza lät plastikoperera sig så han såg ut som Gul Darheel, reste till DS9 för att bli igenkänd och straffad. Ny fråga: Vad spelades vid uppskjutet av the Phoenix. Låt och artist, tack. Citera
Mr Trek Postad 28 Augusti, 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti, 2009 Äntligen någon som svarade rätt Citera
Supreme Commander JAF Postad 28 Augusti, 2009 Rapport Postad 28 Augusti, 2009 Plastikoperera sig? Jag sa ju att det var någons tvilling... Och varför ska alla cardassians heta Gul för? Skämt och sido så har jag inte sätt hela ds9 ännu :-) J. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.