Jump to content

Vilken art är bäst om man inte räknar med människa?

ensign jones

136 members have voted

1. 1.

• Bolian
      2
    • Borger
      21
    • Klingoner
      26
    • Cardassian
      11
    • Romulans
      14
    • Vulcans
      36
    • Dominion
      1
    • Ferengi
      4
    • Bajoran
      6
    • Annan (skriv i diskussionen vilken det är)
      14

Recommended Posts

• Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag säger bara: "Long live the Klingon Empire!".

Och det endast tack vare Worf, Martok, Gowron och Kahless. Den resterande delen av rasen verkar inte vara mer än överdrivet vresiga, envisa och korkade barbarer som är på tok för förtjusta i svinga sina bat'lether och dricka blodvin. Hmmm ... borde kanske välja en annan ras ändå :)

Qapla' !!!

Jag säger bara: "Long live the Klingon Empire!".

Och det endast tack vare Worf, Martok, Gowron och Kahless. Den resterande delen av rasen verkar inte vara mer än överdrivet vresiga, envisa och korkade barbarer som är på tok för förtjusta i svinga sina bat'lether och dricka blodvin. Hmmm ... borde kanske välja en annan ras ändå :)

Qapla' !!!

Tittar du på de gammla Kirk filmerna så vill jag mena att det fins med en del tuffa klingons. Specielt i "The search for Spock".

Tittar du på de gammla Kirk filmerna så vill jag mena att det fins med en del tuffa klingons.  Specielt i "The search for Spock".

Jag har inte glömt "The Search for Spock", men jag gillar faktiskt inte klingonerna i den filmen. Men TOS-era klingorna var alla mer sofistikerade än TNG-erans, så jag får väl ta och räkna med dem också bland de klingons jag gillar. Speciellt Kor och Kang. Jag fattar inte hur jag kunde glömma dem. :)

Jag har inte glömt "The Search for Spock", men jag gillar faktiskt inte klingonerna i den filmen. Men TOS-era klingorna var alla mer sofistikerade än TNG-erans, så jag får väl ta och räkna med dem också bland de klingons jag gillar. Speciellt Kor och Kang. Jag fattar inte hur jag kunde glömma dem. :)

You have restord there aner.....(stavning??)

Jag tycker att Vulkaniernas logik är härlig, men röstade på Klingon. Star Trek är inte sig likt när det inte är Klingons involverade. Saknade dem lite i Voyager. Fast de var ju med ibland som tur var.

Härligt med alla Klingons i DS9.

Vad är det nu Kirk säger om dem....."let them die"

Och jag tror inte borg ska betraktas som en "ras" i egentlig mening. Borg är ju flera olika raser som är assimilerade in i kollektivet.

Men det är ju just det som är så bra med borgerna. Eftersom de assimilerar en massa olika raser, så tar de ju de bästa egenskaperna hos varje ras och lägger till dem till sina egna.

Påstår de i alla fall. . . :borgdrottning: