ensign jones Posted October 5, 2002 Report Share Posted October 5, 2002 Här kan ni rösta om vilken art som är bäst! :borg2: :jemhadar: :kazon: :borgdrottning: :cardassian: :klingon: :ferengi: :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted October 6, 2002 Report Share Posted October 6, 2002 ROMULANER så klart! Och jag tror inte borg ska betraktas som en "ras" i egentlig mening. Borg är ju flera olika raser som är assimilerade in i kollektivet. Men romulaner är ju bäst, heöt klart... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted October 6, 2002 Report Share Posted October 6, 2002 Då dominion är mer som en alians inte en ras. så tycker jag det är fel. Men jag röstar ändå på bolian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted October 6, 2002 Report Share Posted October 6, 2002 Röstade på klingonerna. Worf och Martok, är det någon som kan slå dom? ;) :klingon: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted October 7, 2002 Report Share Posted October 7, 2002 Kvack! Är jag den ända hittils som röstat på Borgerna? Vad tog det gamla hederliga sunda förnuftet vägen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted October 7, 2002 Report Share Posted October 7, 2002 Jag röstade på Cardassians, fast det var väl inte helt oväntat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted October 7, 2002 Report Share Posted October 7, 2002 Med tanke på ditt namn, nej. Med tanke på din avatar, ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted October 7, 2002 Report Share Posted October 7, 2002 Med tanke på ditt namn, nej. Med tanke på din avatar, ja. Jag hade en bild på Garak tidigare men tyckte att Spock borde få vara med, därför bytte jag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted October 7, 2002 Report Share Posted October 7, 2002 Jag säger bara: "Long live the Klingon Empire!". Och det endast tack vare Worf, Martok, Gowron och Kahless. Den resterande delen av rasen verkar inte vara mer än överdrivet vresiga, envisa och korkade barbarer som är på tok för förtjusta i svinga sina bat'lether och dricka blodvin. Hmmm ... borde kanske välja en annan ras ändå Qapla' !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted October 7, 2002 Report Share Posted October 7, 2002 Klingonerna rockar fetast!!! thlIngan maH Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted October 7, 2002 Report Share Posted October 7, 2002 Säger bara kall logik; Spock, Tuvok och Vorik! Mina favoriter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 7, 2002 Report Share Posted October 7, 2002 Jag säger bara: "Long live the Klingon Empire!". Och det endast tack vare Worf, Martok, Gowron och Kahless. Den resterande delen av rasen verkar inte vara mer än överdrivet vresiga, envisa och korkade barbarer som är på tok för förtjusta i svinga sina bat'lether och dricka blodvin. Hmmm ... borde kanske välja en annan ras ändå Qapla' !!! Tittar du på de gammla Kirk filmerna så vill jag mena att det fins med en del tuffa klingons. Specielt i "The search for Spock". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted October 7, 2002 Report Share Posted October 7, 2002 Tittar du på de gammla Kirk filmerna så vill jag mena att det fins med en del tuffa klingons. Specielt i "The search for Spock". Jag har inte glömt "The Search for Spock", men jag gillar faktiskt inte klingonerna i den filmen. Men TOS-era klingorna var alla mer sofistikerade än TNG-erans, så jag får väl ta och räkna med dem också bland de klingons jag gillar. Speciellt Kor och Kang. Jag fattar inte hur jag kunde glömma dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 9, 2002 Report Share Posted October 9, 2002 Jag har inte glömt "The Search for Spock", men jag gillar faktiskt inte klingonerna i den filmen. Men TOS-era klingorna var alla mer sofistikerade än TNG-erans, så jag får väl ta och räkna med dem också bland de klingons jag gillar. Speciellt Kor och Kang. Jag fattar inte hur jag kunde glömma dem. You have restord there aner.....(stavning??) Jag tycker att Vulkaniernas logik är härlig, men röstade på Klingon. Star Trek är inte sig likt när det inte är Klingons involverade. Saknade dem lite i Voyager. Fast de var ju med ibland som tur var. Härligt med alla Klingons i DS9. Vad är det nu Kirk säger om dem....."let them die" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted October 9, 2002 Report Share Posted October 9, 2002 Och jag tror inte borg ska betraktas som en "ras" i egentlig mening. Borg är ju flera olika raser som är assimilerade in i kollektivet. Men det är ju just det som är så bra med borgerna. Eftersom de assimilerar en massa olika raser, så tar de ju de bästa egenskaperna hos varje ras och lägger till dem till sina egna. Påstår de i alla fall. . . :borgdrottning: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted October 9, 2002 Report Share Posted October 9, 2002 Species 8472, bös att det blev fel nummer nu, glömmer alltid sifferkombinationen, men ni vet vilka jag menar....De är grymmas tycker jag. Men även kristallväsendet och Q i TNG är ju grymma, det ska vara otäckt och inte gå att göra något åt alls. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted October 10, 2002 Report Share Posted October 10, 2002 Janeway lyckas ju få någorlunda pli på Q. Han föll ju pladask för henne... ;) Dessutom lyckades ju VGR-besättningen hjälpa en Q med assisterat självmord. Återigen har VGR försvagat en respektingivande utomjordisk ras... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted October 10, 2002 Report Share Posted October 10, 2002 Jag måste säga attt dem i Star Trek Voyagers Virtosio är roligast, bäst och allmänt tokiga....... Pratar med hologram som man pratar med en hörskadad...Tror sig vara väldigt avancerade men har inte hört musik..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted October 10, 2002 Report Share Posted October 10, 2002 Det är ju det. Voyager har ju förstört allt det onda bland de otäcka varelserna.....Borg....Q.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted October 12, 2002 Report Share Posted October 12, 2002 Och nu kommer enterprise med romulaner! Romulaner!!! Av alla raser! Och det är inte ens rovfåglar på deras skepp! Nä nu ******!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted October 12, 2002 Report Share Posted October 12, 2002 Jag röstade så klart på Klingon :klingon: dom är ju bara för coola.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted October 12, 2002 Report Share Posted October 12, 2002 jag tycker borgerna är coolast. sen gillar jag klingoner, vulcan och ocampa oxå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted October 13, 2002 Report Share Posted October 13, 2002 Ja... Alla romulan fans blir utstötta... :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulcan_Tuvok Posted October 13, 2002 Report Share Posted October 13, 2002 Säger bara en sak: Vulcans är bäst. :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted October 13, 2002 Report Share Posted October 13, 2002 Det här var en intressant diskussion, eller rättare sagt: Det skulle vara en intressant diskussion om ni skrev varför ni tycker som ni tycker!!! (Det här har jag tagit upp tidigare... ). Gör så i fortsättningen, tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts