Jump to content
Sign in to follow this  
ensign jones

Vilken art är bäst om man inte räknar med människa?

136 members have voted

1. 1.

• Bolian
      2
    • Borger
      21
    • Klingoner
      26
    • Cardassian
      11
    • Romulans
      14
    • Vulcans
      36
    • Dominion
      1
    • Ferengi
      4
    • Bajoran
      6
    • Annan (skriv i diskussionen vilken det är)
      14

Recommended Posts

Om ni kunde berätta varför ni tycker som ni tycker vore det mer intressant. När ni bara skriver "YYY-rasen är bäst" så är det inget mer än som att klicka på en röstningsknapp. Berätta gärna mer om varför ni tycker som ni gör, så förs diskussionen vidare! :)

Har jag inte nämnt detta förut? ;)

Q

En superras som är kapabel att ändra materia till energi och tillbaka igen och som kan stanna tiden, skojar man inte bort.....

Att sen John de Lancie gör ett otroligt roligt porträtt av Q gör ju inte saken sämre :)

Edited by OnO

En fråga:

Vilken "art" är Morn?

Söt är han i alla fall. smile.gif

<{POST_SNAPBACK}>

Om du nu inte menar Morn här på forat (han är människa) biggrin.gif så är Morn i DS9 en lurig lurian (dålig ordvits, jag vet!)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag menar Morn på DS9! biggrin.gif

Det enda avsnitt jag har från DS9 är piloten Emissary. Jag satt och tittade på det igår kväll och såg Morn. Men jag hörde aldrig att det nämndes att han var lurig.. ehh.. lurian. Jag tittade även på "Where no man has gone before" och "Caretaker" Kanske blev jag lite trött i hjärnan. Jag får titta en gång till ikväll, innan jag ser "Encounter at Fairpoint" och "Broken Bow". Jag har en så kallad "Pilotvecka" smile.gif

Jag ska inte ge Pjotr'k chansen att få skriva sitt 2.102:a inlägg nu. ;)

Så jag undrar: Runar, varför tycker du att andorians är den bästa rasen?

Edited by OnO

Har du inte glömt en art? :blink: Jag ser inte Betazoid med i listan!

Betazoid är i alla fall min favorit. Fördelen med denna art är att de flesta har förmågan att läsa andras tankar och kommunicera telepatiskt. Med andra kan avläsa andras känslor.. Det tycker jag verkar vara en intressant egenskap. Betazoider är mycket fredliga av sig och utmärker därför sig som en neutral part vid stora konflikter bland annat... Tekniskt utmärker de i för sig inte, i denna synpunkt skulle jag nog välja människan. -_-

Jag måste erkänna att vara en Q är väldigt frestande och det är nog mitt andra val. Bara tanken på vad en Q's krafter kan användas till är helt otroligt. Om jag var en Q skulle utforska universum och dess invånare och kulturer till olika fenomen, bit för bit! Jag tycker att Q är den näst bästa art!

Klingon är inte helt ointressant art (Tack vare Torres har jag fått en tycke för klingonska arten)...

Jag skulle absolut inte välja Ferengi, Cardassian och Bajor. De är inte mina favoriter, men intressanta fiender är de dock!

Edited by Kathryn Archer

Om jag fick lägga en ny röst idag, så skulle det bli på alternativet Annan.

Det bara slog mig att formskiftarnas ras måste vara den bästa. De behöver inget syre, ingen mat, inget vatten. Det behöver bara vila ibland. De kan färdas genom rymden utan rymdskepp. De kan bli vad de vill. De ända jag undrar när det gäller denna ras är hur gamla de kan bli?

Jag vet att jag har skrivit det här förut, men sedan jag började titta på DS9 så är CARDASSIANS mina absoluta favoriter! Det är en så underbart komplex ras, härskarlystna, våldsamma och lömska, men ändå intelligenta, konstnärliga och familjekära. Till och med Gul Dukat som väl mer eller mindre är onskan personifierad i ST är ju väldigt mån om sin dotter och får ett sammanbrott när hon dör.

Jag älskar scenerna när Kira och Dukat ska försöka komma överens för Ziyals skull. Dukat fjäskar och Kira är så arg så hon kokar... :D

Annars börjar jag gilla andorians väldigt mycket. Framför allt så är de så himla snygga med sin blåa hud. Och antennerna!! :) Och jag är benägen att hålla med GBotGs hyllning:

4. Jeffrey Combs!
:D

Och klingons har ju länge varit mina favoriter. Heder och ära och sånger om sina bragder, jag älskar det. Och så tror jag att jag är lite förälskad i Martok :wub: :lol:

Och inte för att vara petig, men DOMINION (alternativ 7) är ju inte någon ras. Det är ju som att sätta FEDERATIST som en ras att rösta på :D ;)

Jag röstade på vulcans. Jag tycker att de mest star trekkiga scenerna man kan få se är när någon med spetsiga öron säger "My mind to your mind..."

Jag åller dock med dig Mrs Riker

Klingonerna är trevliga och jag tror att jag har haft en crush på Kheylar.. :lol:

Japp, håller med igen angående dominion... Skulle rösta på Vorta som coolaste rasen i Dominion för övrigt.

Edited by orville

Röstade på Vulcans, inte illa att klara av att gå fran en extremt våldsam och paranoid ras till en symbol för ren logik. För övrigt har de riktigt snygga starships och coola öron :P

Andorians är dock rätt intressant också, intressanta värderingar, men de ser ju ut som insekter med sina antenner!

jag är kluven. tror jag röstade på klingons när jag röstade, men cardassians växer mer och mer i mina ögon. totalt hänsynslösa, intrigmakande varelser som jag inte kan undgå att älska. sen har jag ju min fascination för vulcans också, men som det ser ut i dagsläget skulle jag svara cardassians.

det är klart att the founders/shapeshifters är "bäst" om man räknar till allt de kan göra, men som en ren favorisering så väljer jag ovanstående... :)

Nu tycker jag ju inte att människor är så mycket att heja för, men Vulcans däremot är helmysiga. Fredliga, förnuftiga och moraliska. Och vissa är ju riktigt söta :wub: