RomulanStar Postad 23 Maj, 2005 Rapport Postad 23 Maj, 2005 Är det någon som har koll på fler böcker om Trill och dess invånare än bara "The Lifes of Dax"? Och när jag ändå är inne på ämnet; böcker med romulanskt tema? Det är lite svårt att spåra "gruppvis" inne på litteraturlistan. Citera
Great Bird Postad 23 Maj, 2005 Rapport Postad 23 Maj, 2005 Är det någon som har koll på fler böcker om Trill och dess invånare än bara "The Lifes of Dax"? The Worlds of Star Trek Deep Space Nine är en bokserie som fokuserar på olika världar. Del 2handlar om Trill och Bajor. Jag har inte läst den själv men jag har läst ettan och den var ganska bra. Citera
orville Postad 21 September, 2005 Rapport Postad 21 September, 2005 Har snart tagit mig igenom hela a time to serien. Då kommer frågan SPOILERALERT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Någon som tycker sig se likheter mellan Kinschawn och Saddam hussein? UFP/Starfleet US Armed Forces? Citera
Supreme Commander JAF Postad 22 September, 2005 Rapport Postad 22 September, 2005 Har snart tagit mig igenom hela a time to serien. Då kommer frågan SPOILERALERT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Någon som tycker sig se likheter mellan Kinschawn och Saddam hussein? UFP/Starfleet US Armed Forces? <{POST_SNAPBACK}> Saddam Husein var väl ändå inte med i us armed forces? J. :o Citera
orville Postad 22 September, 2005 Rapport Postad 22 September, 2005 Har snart tagit mig igenom hela a time to serien. Då kommer frågan SPOILERALERT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Någon som tycker sig se likheter mellan Kinschawn och Saddam hussein? UFP/Starfleet US Armed Forces? <{POST_SNAPBACK}> Saddam Husein var väl ändå inte med i us armed forces? J. :o <{POST_SNAPBACK}> jag menar Någon som tycker sig se likheter mellan Kinschawn och Saddam hussein? Om man ser UFP/Starfleet som US Armed Forces blir det väldigt likt irakkrigssituationen Citera
thestargaze Postad 28 September, 2005 Rapport Postad 28 September, 2005 Var får ni tag på era Star Trek böcker? Köper ni dem eller lånar ni dem? I så fall var? Citera
Pjotr'k Postad 28 September, 2005 Rapport Postad 28 September, 2005 Jag köper mina från AdLibris, som jag tycker har ett bra sortiment. Citera
EoNeel Postad 29 September, 2005 Rapport Postad 29 September, 2005 Ett tips!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sci-Fi bokhandeln finns med på BOKMÄSSAN i Göteborg, som går av stapeln i helgen. Själv hoppas jag på billiga Star Trek böcker. Citera
Supreme Commander JAF Postad 2 Oktober, 2005 Rapport Postad 2 Oktober, 2005 Biblioteken borde bli bättre på st litteratur! J. Citera
Pjotr'k Postad 2 Oktober, 2005 Rapport Postad 2 Oktober, 2005 Biblioteken borde bli bättre på st litteratur! J. <{POST_SNAPBACK}> Ett tips är att skänka Star Trek-böcker som ni läst ut, till ert lokala bibliotek, med noteringen att de är för utlåning. Om de inte vill ha böckerna, så bör ni också ha skrivit något om att ni i så fall vill ha böckerna tillbaka. Hälsningar från en blivande bibliotekarie. Citera
EoNeel Postad 3 Oktober, 2005 Rapport Postad 3 Oktober, 2005 Biblioteken borde bli bättre på st litteratur! J. <{POST_SNAPBACK}> Ett tips är att skänka Star Trek-böcker som ni läst ut, till ert lokala bibliotek, med noteringen att de är för utlåning. Om de inte vill ha böckerna, så bör ni också ha skrivit något om att ni i så fall vill ha böckerna tillbaka. Hälsningar från en blivande bibliotekarie. <{POST_SNAPBACK}> Det är ju en superidé! Strulet är väl bara att jag inte kan skilja mig från mina ST-böcker... Citera
Bradis_Mamma Postad 31 Juli, 2006 Rapport Postad 31 Juli, 2006 Försöker starta upp den här tråden igen........ I och med att jag har fått för mig att jag ska börja läsa mer igen så skulle jag väldigt gärna bli lite mer insatt på stlitteratur... problemet är att jag inte har hittat någon bra översikt över vad som finns utgivet..... Känner någon till nån sida om stlittertur (mer är gärna på engelska) som även är aktiv med nyheter om kommande böcker osv.... tackar för hjälpen på förhand! Citera
Vorik Postad 23 Juli, 2007 Rapport Postad 23 Juli, 2007 Är på jakt efter lite ny Star Trek littertur. Har precis läst Star Trek Voyager - Homecoming samt The Farther Shore. Tycker att båda två är riktigt bra böcker och tack vare dom är jag lite sugen på att läsa någonting för mig nytt. Har inte läst så mycket Star Trek litteratur tidigare och har faktiskt utöver dom ovanståede böckerna enbart Star Trek Enterprise - Last Full Measure av Michael A. Martin & Andy Mangels samt Star Trek Voyager - Endgame av Diane Carey. Båda två riktigt bra. Jag skulle vilja ha tips på bra böcker gärna inom Voyager eller Enterprise som är bra. Böckerna ska helst finnas att köpa via t.ex. SF-Bokhandeln, Adlibris eller Bokus. Tacksam för lite bra tips! Citera
Supreme Commander JAF Postad 23 Juli, 2007 Rapport Postad 23 Juli, 2007 Det finns bland annat en serie om Rikers liv på Titan som lämpligt nog heter Titan. Den kanske kan vara något? J. Citera
NX-01 Postad 23 Juli, 2007 Rapport Postad 23 Juli, 2007 Det finns bland annat en serie om Rikers liv på Titan som lämpligt nog heter Titan. Den kanske kan vara något? J. dom två första böckerna är skrivna av Michael A. Martin och Andy Mangels. domskriver riktigt bra tycker jag, måste kolla upp den där enterprise-boken. Citera
Fleetadmiral Postad 23 Juli, 2007 Rapport Postad 23 Juli, 2007 (redigerade) Titan-serien har hittills varit väldigt bra, och hela tiden legat högt på science-fiction litt.-listorna i bl.a. USA. Mina betyg: (8,9,8) Min katt Stures betyg: (0, 0, 0) - han kan inte engelska!!! Redigerad 23 Juli, 2007 av Fleetadmiral Citera
Pjotr'k Postad 23 Juli, 2007 Rapport Postad 23 Juli, 2007 Ett tips, om du inte sett det redan, är att kolla in databasen där vi har en eminent litteraturavdelning (det är mest jag som jobbar med den, så jag vet alltså med säkerhet ;) att den är eminent! http://www.startrekdb.se/forum/uploads/emoticons/smile.png' alt=':)'> ) Redan på förstasidan finns det länkar till denna och nästa månaders utgivningar av litteratur, något som kan ge tips. Titanböckerna är ju tre stycken och jag håller med om att de är riktigt bra, med nya miljöer men ändå igenkännbart. Det kommer en fjärde bok i den serien i höst. Citera
NX-01 Postad 23 Juli, 2007 Rapport Postad 23 Juli, 2007 jag besökte databasen och gick igenom alla böcker skrivna av Martin och Mangels precis efter mitt senaste inlägg, riktigt bra. lite tråkigt att det finns så många böcker att inte alla hinner få recensioner, men det är väl så det blir. Citera
Pjotr'k Postad 23 Juli, 2007 Rapport Postad 23 Juli, 2007 Skicka gärna in recensioner, korta som långa, på de böcker ni har läst. Vi har nu sammanlagt 589 böcker, där 111 är recenserade. 478 stycken böcker längtar alltså efter förbättring på recensionsfronten! Många böcker (ca 250 stycken) saknar dessutom en beskrivning av sig själva, och de längtar efter detta också! Databasen är bara så bra som vi alla gör den, så fatta pennan (ålderdomligt uttryck som avser att sätta fingrarna på tangentbordet ) och sänd in allt vad ni kan! Citera
NX-01 Postad 24 Juli, 2007 Rapport Postad 24 Juli, 2007 jag kom att tänka på hur bra det hade blivit om Dan Brown hade skrivit ST-böcker. han skriver ju hur bra som helst i sina böcker. just nu läser jag I Cirkelns Mitt, och det är så att man måste fortsätta läsa även fast man är så trött att man borde somna på en gång. om man släcker lampan för att sova så ligger man bara och tänker på boken så man somnar aldrig.man måste läsa till sekunden innan man somnar med bocken i händerna. Citera
Fleetadmiral Postad 24 Juli, 2007 Rapport Postad 24 Juli, 2007 "I cirkelns mitt" är hur bra som helst, dessutom handlar den ju om NASA, och märkligt liv, så lite av science-fiction är det ju. Jag har läst alla hans böcker, och dom är ungefär lika bra allihop. Citera
Vorik Postad 24 Juli, 2007 Rapport Postad 24 Juli, 2007 Tack för alla tips. Ska ta mig en närmare titt på Titan-serien. Har läst lite om den på nätet och i Star Trek Magazine. Ska även ögna mig igenom databasen efter lite boktips. Citera
MrsMorn Postad 30 Januari, 2008 Rapport Postad 30 Januari, 2008 Har precis avslutat A time to.. serien. Det var en grymt bra serie i nio böcker indelat på fyra miniserier med TNG. Två av böckerna tycker jag var väldigt sega men ändå helt okej. Böckerna utspelar sig i perionden mellan filmerna Insurrection och Nemisis. Det är visserligen de enda böcker jag har läst än så länge men helt okej. Rekomenderas varmt. Citera
Ces Postad 15 April, 2008 Rapport Postad 15 April, 2008 Har precis läst ut Homecoming och ska beställa andra delen i boken. Dock såg jag att adlibris och div. andra bokhandlar inte hade så mycket mer voyager böcker, är det någon som har nåt tips var man kan köpa Dark Matters-serien tex? Citera
johannalaforge Postad 15 April, 2008 Rapport Postad 15 April, 2008 (redigerade) TNG-boken "Hide & Q" rekomenderas STARKT. Jag har inte läst ut den helt, men det är en av de få böckerna jag någonsin läst mer än 100 sidor åt gången i... För den delen är det en av de få skönlitterära böckerna jag NÅGONSIN hat läst :lol: (stolthetsfaktor 47). Denna bok tilltalar förvånansvärt nog mig, fast än den utspelar sig efter Nemesis (som jag först ser över min extremt döda kropp). Boken är skriven av Keith R. A Decandido, som jag efter denna bok finner vara en extremt bra författare. Sättet han inte bara får en att återuppliva sina relationer till gamla karaktärer, utan även på ett mycket fängslande sätt beskriver de nya karaktärerna, inte bara fysisk utan även psykisk är helt fantastiskt bra. Hide & Q är helt enkelt en genial bok, och som det hörs på namnet får vi återse en av mina personliga favoritkaraktärer Q. Det roligaste med boken är när man får höra ifrån Q-kontinumet och texten går ungefär såhär: "Then Q told Q that he had made a misstake, but Q didnn't belive him. Fortunately he did have Q, Q, Q and Q on his side." (detta är då bara ett exempel, inte ett riktigt citat från boken.) En annan utmärkt sak med boken är att de olika kapitlena utspelar sig på olika platser, olika skepp, ibland även i olika kvadranter. Redigerad 15 April, 2008 av johannalaforge Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.