Captain Proton Posted August 7, 2003 Report Share Posted August 7, 2003 Eller är det bara hoppas på högre tittarsiffror kläder. Bara hoppas på högra tittarsiffror-kläder. De andra vulcanerna vi har sett bär ju på ganska mycket kläder, de sitter inte tight precis, utom de där känslosamma vulcans som hade lite annourlunda klädsel om jag minns rätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted August 7, 2003 Report Share Posted August 7, 2003 Som jag skrev i en annan tråd så tycker jag att man borde göra något åt att allt ser så plastigt ut. I voyager tycker jag att man lyckats att göra enginering och bryggan mycket mer verklighetstrogen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted August 17, 2003 Report Share Posted August 17, 2003 På star trek norge visar de T'Pols nya *sexigare* kläder. Jag tycker att den nya dräkten blev snygg, ska visst finnas i flera färger. Den är mycket snyggare än den bruna som hon hade förut. ta en titt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted August 17, 2003 Author Report Share Posted August 17, 2003 Jo den var mycket snyggare än den bruna... Är det bara jag eller fotot men avslöjar inte den här mer... ;) Mer ögon-godis till folket, då kanske vi slipper göra bra manus, är det så de tänker?..... troligtvis.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted August 17, 2003 Report Share Posted August 17, 2003 Kunde man bara inte ha tagit och ändrat färg på den gammla dräkten? Den nya va ju *** värre än den gammla! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted August 17, 2003 Report Share Posted August 17, 2003 På star trek norge visar de T'Pols nya *sexigare* kläder. Jag tycker att den nya dräkten blev snygg, ska visst finnas i flera färger. Den är mycket snyggare än den bruna som hon hade förut. ta en titt Jo det var riktigt snygg men kanske lite för utmanande, Lt. Karl har kanske rätt med att det vore bättre med ett färgbyte av T'Pols gamla cat-suit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
imzadi Posted August 17, 2003 Report Share Posted August 17, 2003 Okej, jag tar tillbaka det mesta jag sa tidigare. T'Pols nya dräkt är ursnygg, färgen var väl inte tiptop, men man kan ju inte få allt... Och frisyen såg riktigt bra ut, klipper nog likadant när jag fått lite längre! Däremot, ögonbrynen, hon har ju inte haft "riktiga" vulcanögonbryn, men dom nya är då rakt inte vulcan. Dom ser ditmålade ut, huga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted August 17, 2003 Report Share Posted August 17, 2003 Nä, den var inte alls snygg och färgen är alldeles för mesig. Och frisyren förhöjer hennes "lesdna hund" utseende. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trekkie89 Posted August 18, 2003 Report Share Posted August 18, 2003 Håller med om att den nya dräkten ser nice ut. Gillar skarpt färgen, neon-blå används för lite i modet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted August 18, 2003 Report Share Posted August 18, 2003 jodå, hon har en liten pin på halskragen på vänsta sidan, som förmodligen betyder sub-commander. den påminner lite om Kiras lilla bajor-pin, som hon har på samma ställe. Liten parantes: Är det bara jag som tycker att det märket ser ut som Defiant? F ö ang. T'Pols klädsel tycker jag att den nya dräkten, med undantag för urringningen, ser mer arbetsanpassad ut. Den verkar Robustare på ngt sätt. Och ögonbrynen ser ju klart bättre ut. Som jag skrev i en annan tråd så tycker jag att man borde göra något åt att allt ser så plastigt ut. I voyager tycker jag att man lyckats att göra enginering och bryggan mycket mer verklighetstrogen. Där tycker jag faktiskt precis tvärtom. Jag tycker de har lyckats mkt bra med interiörna i ENT, det ser ganska så "metalligt ut". Känns som ett rätt så ok möte mellan dagens och tidigare ST-seriers rymdskeppsdesign. Möjligen ser Warp-coren lite knasig ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted August 20, 2003 Report Share Posted August 20, 2003 (edited) Som jag skrev i en annan tråd så tycker jag att man borde göra något åt att allt ser så plastigt ut. I voyager tycker jag att man lyckats att göra enginering och bryggan mycket mer verklighetstrogen. Där tycker jag faktiskt precis tvärtom. Jag tycker de har lyckats mkt bra med interiörna i ENT, det ser ganska så "metalligt ut". Känns som ett rätt så ok möte mellan dagens och tidigare ST-seriers rymdskeppsdesign. Möjligen ser Warp-coren lite knasig ut. Vet inte om jag sagt det tidigare men håller oxå med Essray om att Enterprise ser mer verklighetstrogen ut, mer metall och knappar och spakar. Voyager är hemtrevligare och lugnare man får lite många synintryck när man tittar särskilt i Enterprise brygga. Men sen är det oxå en lång tid mellan Enterprise och TNG/Voy/DS9. Men såblev det kanske lite OT. Edited August 22, 2003 by Captain Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted September 9, 2003 Report Share Posted September 9, 2003 Hittade denna "nya" bild på besättningen... Tycker personligen att T´pols klädsel ser för ************************************** ut... Får hoppas på det bästa imorron... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted September 16, 2003 Report Share Posted September 16, 2003 Hon ser mer ledig ut nu. Och mänskligare/sötare. Precis som poth_99 sa i nån tråd: brösten är inte i lika stor fokus nu... De ser faktist mindre ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted September 16, 2003 Report Share Posted September 16, 2003 Nu när jag sett The Xindi så får jag säga att det var en bra idé att byta till hennes nuvarande kläder. Det skänker en välbehövd färgklick till den annars gråaktiga och tråkiga interiören. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted September 21, 2006 Report Share Posted September 21, 2006 Jag tycker att det är riktigt tråkigt att man ska behöva ha med lättklädda storbystade kvinnor för att vinna publik, det har inget med Star Trek att göra, tvärt om är Star Trek en framtid med jämställdhet (om männen får gå runt och se ut lite hur som hälst får väl kvinnorna det med, inte behöver de ha tajta dräkter och röda munnar). Varför ska allt på tv nu för tiden behöva vara sexistiskt och handla om sex hit och dit? Varför måste Seven och T'pol ha på sig utstickande tajta kläder? Usch, de är väl vackra ändå utan att behöva framställas som sexobjekt? Tycker hela modeindustrin är överdriven, idag fixerar vi alltför mkt på det yttre, och flickorna som sminkar sig blir bara yngre och yngre med fler och fler lager spackel... Ska man uppmuntra det även i Star Trek? Naturlig skönhet är den bästa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted September 24, 2006 Report Share Posted September 24, 2006 Du gör antagandet att kvinnlig frigörelse per automatik leder till att kvinnor slutar klä sig utmanande. Kanske du föredrar den muslimska vägen till jämdställdhet, bylta på kvinnorna så mycket kläder att hon under inga omständigheter kan betraktas som ett sexobjekt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted September 24, 2006 Report Share Posted September 24, 2006 Du gör antagandet att kvinnlig frigörelse per automatik leder till att kvinnor slutar klä sig utmanande. Kanske du föredrar den muslimska vägen till jämdställdhet, bylta på kvinnorna så mycket kläder att hon under inga omständigheter kan betraktas som ett sexobjekt? Jag kan ju tillägga att på 60-talet då TOS kom så var just utmanande klädsel ett sätt varpå kvinnorna frigjorde sig. Idag har det blivit tvärtom. Detta kan säkerligen återigen skifta så vid tidpunkten för Enterprise 1701's 5-åriga uppdrag var kvinnlig frigörelse ungefär som vid 1960-talet... Hur logiskt som helst! :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 22, 2007 Report Share Posted February 22, 2007 Jag tycker faktiskt att T´Pol borde ha den vanliga "volvo overall-uniformen" som de andra har! :arg: Då kan de inte göra henne mer sexuellt utmanande! Jag tyckte likadant i VOY: Seven skulle ha samma uniform som resten av besättningen. I armén idag kan ju inte kvinnorna ha sexuellt utmanande kläder bara för att locka manliga rekryter. :arg: Jag anser att Enterprise blir bättre för varje avsnitt som går, ska bli intressant att se hur de andra säsongerna blir! för det första: T´Pol är inte med i Starfleet(på den tiden Earth Starfleet eller nåt liknande) så det vore olämpligt att hon bär deras uniform . på samma sätt kan inte seven ha Starfleetuniform efter som hon inte är med i stjärnflottan (kunde inte Neelix och Kes heller) för det andra börjar jag undra om jag hamnat i katolska kyrkans forum då många verkar tjafsa om karaktärerna har för sexiga kläder på sig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted February 23, 2007 Report Share Posted February 23, 2007 I säsong 3-4 tillhör T'Pol Jordens stjärnflotta då hon vägrade acceptera att bli hemtagen till Vulcan i samband med xindiska konflikten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 23, 2007 Report Share Posted February 23, 2007 (edited) Jag tycker att ni ska låta henne ha på sig vad hon än önskar. Det är ju inte precis som om serien hänger på hur T'Pol klär sig. :P bra sagt! absolut! håller med dej! :klingon: Edited February 23, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted February 25, 2007 Author Report Share Posted February 25, 2007 (edited) Jag tycker att ni ska låta henne ha på sig vad hon än önskar. Det är ju inte precis som om serien hänger på hur T'Pol klär sig. :P bra sagt! absolut! håller med dej! :klingon: Men varför inte låta T'Pol ha knallröd punkfrissa, skulle inte påverka handlingen ett dugg, endast trovärdigheten. Eftersom "alla" vulkaner har svart hår i traditionel "munkstil" Sybok?, Spoks bror har ett "vilt" h??r men han anses vara extrem radikal. Samma resonemang borde gälla för kläder. Eller är Vulkan traditionen att män bär tält kläder, och kvinnor slimade kläder. Det finns dock inte direkt något överflöd av kvinliga vulkaner i serierna som kan ge bra referenser. Dock har jag svårt att tro att konservativt samhälle som vulkaner är byter klädmode så radikalt.....med tanke på att Vulkaner i First Contakt verkar ha samma stil som sina moderna kamrater. K´hogh son of Klintoch: Det handlar om trovärdighet inte moral, eftersom T'Pol framställs i början som traditionel/konservativ och inte radikal Vulkan i början av serien, därför borde hon ha traditionel klädsel. Men vad vet jag kroppsdräkt är kanske är det kvinnliga traditionela klädesplaget...... Du ska vet att jag inte har några invädningar på hur tex Ferengis och Betasoids (stavning) nakeneht, eftersom det är kulturelt "trovädigt" Men jag skulle reagera om en kvinlig Ferengi hadde kläder på sig och kallades för traditionel och inte radikal av sin omgivning. Ser inga problem med att T'Pol skulle startar i det traditionela kläderna och sedan medan serien går då hon blir mer och mer radikal både i tanke och klädstil gemtemot vulkan standard. Edited February 25, 2007 by rehnvall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 25, 2007 Report Share Posted February 25, 2007 Vilken tur att hon inte är ferengi, då blidde det inga kläder alls :rodna: J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted March 30, 2008 Report Share Posted March 30, 2008 Nog är det väl så att man funderar kring hur olika karaktärer används i olika serier. Visst T'Pol och Seven är vackra "framtunga" kvinnor som man väljer att klä i avslöjande kläder. Deras motsvarighet i DS9 är väl Jadzia och hon klär de i en mindre avslöjande uniform..´. Det blir en diskussion av det hur man än gör men om man jämför tv-serier är det ju inte en exponering av kvinnokroppar som i exempelvis baywatch... En sak som är mysko. I serien syns vid flertalet tillfällen Vulkanska soldater bärande uniformer som inte direkt påminner om den som T´pol bär under de första säsongerna. Borde hon inte ha den vanliga uniformen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
contec Posted March 30, 2008 Report Share Posted March 30, 2008 Vad menar du med vanliga uniformen? Den som Enterprise gänget har?. Tpol är ju inte tvungen att ha på uniformen eftersom hon inte är medlem i starfleet. I TNG är ju Troi medlem av starfleet men bar sina egna kläder ända tills hon fick en ordentlig tillsägelse av den där andra kaptenen. / Conny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted March 31, 2008 Report Share Posted March 31, 2008 Jag antar att han menar den vanliga vulkan uniformen. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts