Gå till innehåll

Bästa Säsongen


Vilken är den bästa Enterprise säsongen?  

45 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • 1 säsongen
      0
    • 2 säsongen
      3
    • 3 säsongen
      12
    • 4 säsongen
      23
    • Ingen serien suger
      7


Rekommenderade inlägg

Har nu sett om ENT och precis som Mr. Hell så är serien bättre när man ser om den. Men ändå står jag kvar vid att Säsong 4 är bäst. Här finner vi bland de bästa avsnitten som är gjorda inom ST. Det skulle kunnat bli den bästa säsongen genom tiderna om det inte var för de tre plumpa 1:orna på raken i och med Bound och Mirror avsnitten. Och med tanken på seriens utveckling skulle en säsong 5 med romulanska kriget som teama kunnat bli riktigt bra. Men men vi får nog vänta ett bra tag på en ny serie, jag ser inte någon utveckling till tv-serie i och med ST XI.

Stopp och belägg! Mirror avnittet en etta???????? Jag vet inte om vi sett samma avsnitt men jag tyckte det var suveränt och väl värt en 10 eller i varje fall en nia. Men smaken är ju som baken.... J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stopp och belägg! Mirror avnittet en etta???????? Jag vet inte om vi sett samma avsnitt men jag tyckte det var suveränt och väl värt en 10 eller i varje fall en nia. Men smaken är ju som baken.... J.

Genom att Mirror inte är ST kan inte betyget bli annat än 1 genom att det visas i en ST säsong. Det är ungefär som i reklamen där killen klistrar på ett Toyota märke på Forden. Men det blir i allafall ingen Toyota och får inte repareras på verksaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stopp och belägg! Mirror avnittet en etta???????? Jag vet inte om vi sett samma avsnitt men jag tyckte det var suveränt och väl värt en 10 eller i varje fall en nia. Men smaken är ju som baken.... J.

Genom att Mirror inte är ST kan inte betyget bli annat än 1 genom att det visas i en ST säsong. Det är ungefär som i reklamen där killen klistrar på ett Toyota märke på Forden. Men det blir i allafall ingen Toyota och får inte repareras på verksaden.

Öh? Om de vanliga avsnitten är en toyota är mirror avsnitten en ferrari. Men de är ändå en bil och alla bilar är st! Punkt och slut. J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...

Jag kan omöjligen lägga min röst på enbart en av säsongerna då jag gillar serien från början till slut. Ska jag göra ett försök till att lyfta fram någonting som är bättre än det övriga så får det bli säsong 3 och 4 som jag tycker är liiite bättre än dom två övriga säsongerna. Men som sagt, för mig är helheten det bästa med Enterpride, inte någon enskild säsong.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

har nyss börjat på säsong 3 och måste säga: lätt den bästa hittills!! har sett några avsnitt ur säsongen och alla av dom har hållit riktig toppnivå. nu är det star trek! tråkigt bara att de bytt låt i introt. den nya är så vardaglig så jag tyckte den gamla var mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej jag ska vara ärlig, enda Star Trek jag ens sett är Star Trek Voyager, så jag kan omöjligen säga vilken som är bäst här och lämnar en blank röst ;) Får se om man får tid att kanske se nått avsnitt i framtiden, NX-01 där har ni dock en trogen trekkie ( vet av egen erfarenhet ) ;):P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Jag tycker att ingen säsong är dålig för att som Amiral Forrest sa att dom skriver historia vartena ljusår plus att nästan vartenda avsnitt är bra.

Så det var därför jag valde att ingen är dålig.

SPOLIER VARNING!!

Fast bäst av allt är när Daniels blandar sig i leken för det är då det verkligen händer något spännande. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...
  • 8 månader senare...

Säsong 4 fick min röst. den hade några av de mest intressanta avsnitten. och självklart så vill man ju se hur det går för Trip och T'pol! :wub:

men sista avsnitten har jag bara sett en gång. usch och fy!jag hade gärna sett fler säsonger...

Jag tycker om alla säsongerna av ENT, förutom 3:an. För mycket om bara ett ämne för mig, hade gärna sett att Xindi problemet löstes efter en halv säsong eller mindre.

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 månader senare...
  • 1 månad senare...
  • 2 månader senare...

Säsong 3 eller 4, spelar inte så stor roll för båda är så otroligt mycket bättre än säsong 1 och 2 som kändes otroligt medelmåttiga å då menar jag medelmåttiga jämfört med annat jämför man med Star Trek var de rent ut sakt tråkiga och allmänt kassa. Men oftast några säsonger in som det blir som bäst. TOS, TNG, DS9 och VOY alla blev som bäst efter några säsonger men då Enterprise bara har 4 sässonger känns det längre, hade nog blivit väldigt bra om de fortsatt. Generellt tycker jag Star Trek brukar vara som bäst säsong 4-7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säsong 4a enligt mig tyvärr känns det som dom hoppar till sista avsnittet lite väl snabbt. Satt och vänta på vad romelanerna skulle göra. Kändes som just det upp lägget kunde rädda Enterprise.

Hade de fått en till säsong hade vi nog fått ett avslut på den "arcen"... <_<

Men jag gillar ändå den vulcanska arcen i s4. Jag röstade på s4 men det vägde mellan den och s3 som jag också gillade skarpt.

Tycker Enterprise var starkt rakt igenom dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...