Jump to content

Vilken art skulle du vilja vara? (förutom människa)

Recommended Posts

Blev lite nyfiken på vilken art ni tycker skulle vara roligast/mest fördelaktigt/häftigast etc. att vara. Välj helt fritt och skriv motivation och (om det behövs) vilket avsnitt arten är med i.

Jag skulle nog hälst vilja vara en Trill, en förenad sådan (Triller ser vi bl.a. i DS9). Det skulle vara skönt att få massor av kunskap och erfarenheter gratis och så är rasen ganska lik människan utseendemässigt (fläckarna är inte fel :) ). Det skulle nog vara ganska förvirrande ibland att ha så många olika minnen från olika personer - som Ezri tycker - men all kunskap skulle vara betryggande, man skulle kunna använda det bästa som varje värd bidragit med.

• Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag skulle vilja vara en Ferengi för att dom gör allt för pengar är roliga och har snygga skepp.

Nackdelen med Ferengis är att dom äter insekter.

En annan nackdel: det bara regnar på Ferengenar skulle nog bosätta mig någon annan stans om jag var ferengi ;)

Det skulle vara kul att kunna höra så bra dom de :)

Hmm, om Ferengis är roliga så är det för att folk skrattar åt dom, inte med dom. Så det skulle jag inte vilja vara.

Men Trill ligger nog närmast, jag känner mig lite som en sådan. Sedan gillar jag ju också Riker's glimt i ögat och leendet när han svarar Captain Picard med något i stil med: "Speak for yourself, I plan to live forever!"

Detta är en svår fråga.

Jag vill definitivt inte vara trill. Jag vill inte ha en "mask" inopererad. Det där att ha andra männikors minne tycker jag verkar lite läskigt.

Ferengi är nog inget för mig eftersom de är för giriga.

Vulcan skulle man nog önska att man var ibland. Att kunna undertrycka sina känslor skulle säkert vara skönt ibland. Men samtidigt jobbigt att hela tiden kämpa med att undertrycka sina känslor. Jag tror nog egentligen att det är bättre att kunna hanetar sina känslor.

Jag är lite osäker......fast just nu faller mitt val på betazed. Att kunna läsa andra människors tankar och känslor tycker jag skulle vara väldigt häftigt. Betazed är inte krigiska och har ett rikt känsloliv. Det hade varit underbart att vara telepat.

trill är lockande, men med mitt allmänna förvirringstillstånd skulle det bara bli etter värre...;)...vulcans har sina poänger de med, men även om det ibland skulle vara skönt att kunna undertrycka sina känslor är jag i grund och botten en känslomänniska. vilket leder mig till att tro att jag skulle passa bäst som betazed. å andra sidan skulle jag nog vilja vara klingon i en vecka eller två också...;)

Betazoid skulle vara coolt men även lite jobbigt ibland, ibland kanske man skulle få reda på litet för mycket: som t.ex att någon man trodde var egentligen inte gillar dig och snackar skit bakam din rygg :arg: eller andra saker du egentligen inte vill veta

En Borg så klart att assimilera folk. Så häftigt.

Men så klart. En android kan man ju också vara som

ställer en massa gulliga frågor och ser utblåst dum ut.

Varför skulle du vilja bara en borg? Kan inte se några fördelar med att vara ett personlighetslös slav som en annan miniräknare. Då skulle jag nog hällre vilja vara halvborg som Seven - friad från kollektivet, eller det var kanske det du menade?

En annan art som jag skulle pröva på att vara är en Q. Tänk att ha krafter som en gud. Och dessutom göra precis vad man vill. Jag skulle gärna vilja reta kapten Picard. :lol:

Q är inte allt för ansvarsfull. Dock är han inte ond. När det väl kommer till kritan gör han nog det som är rätt. Som sagt att vara Q är ansvarsfullt. Med tiden blir det nog också tråkigt. Tänk att leva för evigt. Vad ska man göra när man sett allt och gjort allt. (The Q and the Grey)

Tänk vad mycket gott man skulle kunna göra som Q. Jag hade utrotat svält, kring och arbetslöshet bara genom att tänka. Sedan hade jag lagat den trasiga miljön på jorden..... <_<

Q har humor och det gillar jag även om det inte är så kul för de som drabbas.

B)-->

CITAT(B @ 25 Aug 2006, 11:54) <{POST_SNAPBACK}>
En annan art som jag skulle pröva på att vara är en Q. Tänk att ha krafter som en gud. Och dessutom göra precis vad man vill. Jag skulle gärna vilja reta kapten Picard. :lol:

Q är inte allt för ansvarsfull. Dock är han inte ond. När det väl kommer till kritan gör han nog det som är rätt. Som sagt att vara Q är ansvarsfullt. Med tiden blir det nog också tråkigt. Tänk att leva för evigt. Vad ska man göra när man sett allt och gjort allt. (The Q and the Grey)

Tänk vad mycket gott man skulle kunna göra som Q. Jag hade utrotat svält, kring och arbetslöshet bara genom att tänka. Sedan hade jag lagat den trasiga miljön på jorden..... <_<

Men du skulle inte bry dig, eller hur? Som människa har du möjligheten att utrota svält i din lokala myrstack utan problem, men det skulle aldrig falla dig in, eller hur?

Men visst skulle det vara kul att vara en Q. Man kunde omforma universum i sin egen avbild.

B)-->

Men du skulle inte bry dig, eller hur? Som människa har du möjligheten att utrota svält i din lokala myrstack utan problem, men det skulle aldrig falla dig in, eller hur?

Men visst skulle det vara kul att vara en Q. Man kunde omforma universum i sin egen avbild.

Och hur skulle det gå till? Utrota svält i en mysrstack. Skeppa dit ett paket socker. :w00t:

Jag förstår vad du menar......

Det är inte säkert att jag skulle förlora mitt samveta bara för att jag blev Q. Fast perspektiven skulle förändras en hel del.

B)-->

CITAT(B @ 28 Aug 2006, 9:43) <{POST_SNAPBACK}>

B)-->

Och hur skulle det gå till? Utrota svält i en mysrstack. Skeppa dit ett paket socker. :w00t:

Jag förstår vad du menar......

Det är inte säkert att jag skulle förlora mitt samveta bara för att jag blev Q. Fast perspektiven skulle förändras en hel del.

Som du säger, du skulle inte nödvändigtvis förlora din moraliska kompass och samvete, men perspektiv...

För dig är ett paket socker ingenting. Det kostar ett par spänn men det är inget som påverkar din ekonomi. Oavsett var du bor, i skogen som undertecknad, eller i stan, så finns det myror i närheten. För dem är ett paket socker svaret på generationers försörjning. Du skulle kunna dumpa ett paket socket på dem, men varför skulle du? De är lägre stående varelser, inte "sentient" (finns det nåt bra svenskt ord för det egentligen? Självmedveten?), de kan rent av vara en irritation.

Och hur tror du en Q ser människor? Lägre stående, knappt medvetna om universum, och kanske aningen irriterande (myror i skafferiet kanske inte är trevligt, men det är egentligen ingen fara. Människor och andra lägre livsformer i en av galaxerna är väl inget större problem... men det är irriterande)

Kort sagt, allt beror på ens perspektiv. Det är naturligt att behandla sina jämlikar väl, sina överordnade med fruktan, och sina underordnade med, tja, indifferens, likgiltighet, kanske rent av grymhet om de irriterar dig. Vem har inte slagit ihjäl getingar i sommar t.ex.?

Om vi förutsätter att du började som en Q, och inte BLEV det, så tror jag det skulle mycket till för att man skulle bry som om de insignifikanta små varelserna som kryper runt i galaxen i warp 9.

en vulcan absolut eller en beetazoid eftersom dom har telpatiska krafter

jag hittade på en egen ras och de kallas Krasnyaner och dom har telepati

om nån vill veta med skicka ett pm eller mail

Fredrik@japan.com

Q skulle nog vara kul, men ungefär i några dagar eller så. Som Q vet man alt, vad finns det då att upptäcka och utveckla? Vad mer kan man då uppnå? Jag skulle bli uttråkad av att inte ha något nytt att upptäcka.

Jo människor

Q skulle nog vara kul, men ungefär i några dagar eller så. Som Q vet man alt, vad finns det då att upptäcka och utveckla? Vad mer kan man då uppnå? Jag skulle bli uttråkad av att inte ha något nytt att upptäcka.

Jo människor

Q är allvetande, de vet allt, det vill säga allt som en gång varit och allt som en gång kommer att vara (enligt vårt perspektiv) För dem spelar tid ingen störr roll och de känner alltså till hela universums historia och allt som finns i det, inklusive alla intelligenta raser.

Lätt att man skulle vilja vara en betazoid, bortsett från dom närmast läskiga ögonen.

Man skulle nog snarare vara en ½-betazoid, som Deanna Troi. :)

//Bevelrycrusher94

Jag tycker inte de har särskilt läskiga ögon, det varierar nog från individ till individ, Lwaxana Troi har inte konstiga ögon tycker jag, men jag skulle nog hålla med om att Lon Suder har det, men han spelar ju Grima Wormtoungue i LOTR och är känd för läskiga roller :)

• 2 months later...

Jag skulle hels vilja vara en Romulan. Jag tycker att dom ser väldigt häftiga ut. Och så låter Romulan Star Empire mycket bätre än t.e.x United Federation of Planets. Jag tycker att det är mer kraft i uttrycket. Jag skulle helst villa jobba inom Tal Shiar( Romulanska hemliga polisen).

Plus deras kamuflage system är riktigt snyggt.