Gå till innehåll

Djur ombord


ENEMiX

Rekommenderade inlägg

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Vad jag vet så är det ingen på Voyager som har husdjur, de skulle ju liksom bara ut på en kort resa.

Datas katt är ju söt! Spot heter den. Den är mest med i Generations, men en katt av samma sort (och flera) syns ju även i All Good Things (#277 & 278)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datas katt är lösningen till ett stort problem Enterprise-D får i avsnittet där Worf förvandlas till en urklingon och Picard håller på att förvandlas till silkesapa, kommer inte på vad det heter men bra är det!

SPOILER

*

*

*

*

*

*

*

*

I avsnittet Pathfinder (Voyager 6x10) så är Reginald Barclay med, och hans katt Neelix! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jadu... när du nämner häst så kom jag att tänka på att Picard brukade rida på fritiden... han hade en häst på holodeck... fast det räknas inte riktigt men ändå...

sen kan man ju alltid rasta djuren på holodeck... de märker nog inte så stor skillnad jämfört med att vara ute på riktigt... *ler*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Quote from ENEMiX, posted on Nov. 20 2001,13:45

jadu... när du nämner häst så kom jag att tänka på att Picard brukade rida på fritiden... han hade en häst på holodeck... fast det räknas inte riktigt men ändå...

sen kan man ju alltid rasta djuren på holodeck... de märker nog inte så stor skillnad jämfört med att vara ute på riktigt... *ler*

det har du rätt i.. Kommer inte ihåg vilket avsnitt men det är någon där dom kommer till en planet som dom drömmer i..

får återkomma till det när jag kållat upp det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Quote from mumle, posted on Nov. 20 2001,12:42

Det är föresten mer katter än Spot på Enterprise-D, hur skulle Spot annars kunna bli gravid? :sly:

Jag skulle tro att det finns många husdjur på Enterprise-D eftersom dom har med en del barnfamiljer. Det är ju inte bara Starfleet ombord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hmmm... Jovisst, det dykte upp några djur ombord på stjärnskeppet, men man kan inte kallas dem för husdjur precis!!

- I en avsnitt "Waking Moments" (från säsong 4) såg Chakotay en konstig "hjort"-djur som skuttade ombord i korridoren och mässhallen.

-I en TNG-avsnitt "The Best of Both World part 1" , säsong 3 mötte Data en svart korp i korridoren i ett drömlikt tillstånd.

-I en TNG-avsnitt presenterade transportör-chef O´Brien för Löjtnant Reginald Barclay : en stor spindel! :0  

//Nettan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...