Gå till innehåll

Varför gillar inte tjejer Star Trek?


Norts82

Rekommenderade inlägg

Tja

Tänkte jag skulle ta upp detta ämnet på tapenten, har säkert varit uppe förut

men nu klistar jag upp det igen

Jag älskar Star trek över allt annat och Science fiction men mitt EX

ursäkta mig HATAR Star Trek & Science fiction och min uppfatting

överlag är att tjejer gillar inte Star Trek & Science fiction. :arg:

hur många tjejer har vi här på denna hemsidan som gillar Science fiction

mot killar?? kanske är bara jag som är ute och cyklar nu men

när ni tänkte efter så tror jag ni delar min mening....

Jag vill inte ner värdera er tjejer här och överallt som

tycker om Science fiction & Star Trek förlåt mig i så fall.

Vad fick er tjejer att börja titta eller ändra er kanske??? :rodna:

Är det någon som har något bra idé eller ett bra svar

så skriv en rad och del din kundskap.. :(

Ha det gott så länge

Länge leve STAR TREK :vulcan:

MVH Fredrik KS

Redigerad av Norts82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Min tjejs reaktion nä jag för några månader började bli ett fan utav Star Trek var "Åh nej, ska du bli en nörd nu?", tror det var exakt dom orden. Men jag visste att hon inte kunde motstå Kir, Spock o gänget. Det tog något avsnitt sen började hon älska serien hon också, inte kollat på någon film än, men det kommer i sinom tid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju trots allt några tjejer här på forumet, kanske inte så många aktiva längre men vi har ju B'Elanna :)

Överlag tror jag att många tjejer inte har gett det en chans och tittat på några avsnitt. Det kan oxå bero på att killar överlag är mer teknikintresserade än tjejer vilket jag tror är en fördel om man ska gilla Sci-fi i allmänhet och Star Trek i synnerhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju trots allt några tjejer här på forumet, kanske inte så många aktiva längre men vi har ju B'Elanna :)

Överlag tror jag att många tjejer inte har gett det en chans och tittat på några avsnitt. Det kan oxå bero på att killar överlag är mer teknikintresserade än tjejer vilket jag tror är en fördel om man ska gilla Sci-fi i allmänhet och Star Trek i synnerhet.

Ett visst teknikintresse underlättar förvisso, men på det stora hela är det nog så att ni umgås med "fel" tjejer :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade faktist Star Trek helt på egen hand och "nördiserade" min pojkvän ca 10 år senare när jag träffade honom, han sitter precis bredvin här nu och förneker detta haha :w00t: , så det kan faktiskt gå lite åt båda hållen. Jag började med att visa VOY för honom - den serie jag först såg - och långsamt fick han medge att det faktiskt var bra. Nu har vi även sett TNG och ENT ihop. Jag älskar hela iden med startrek och framtidsbilden serierna illustrerar, filosofin, astronomin och tekniken. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att många tjejer skulle gilla Star Trek om de bara gav det en ärlig chans, de flesta förknippar serierna med dåliga effekter och TOS monster (så gjorde även min fästman) och dissar serien pga detta. De vet inte att Star Trek är så mkt mer än action och fula monster. De jag visat serien har fått erkänna att den inte alls var vad de förväntade sig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju trots allt några tjejer här på forumet, kanske inte så många aktiva längre men vi har ju B'Elanna :)

Överlag tror jag att många tjejer inte har gett det en chans och tittat på några avsnitt. Det kan oxå bero på att killar överlag är mer teknikintresserade än tjejer vilket jag tror är en fördel om man ska gilla Sci-fi i allmänhet och Star Trek i synnerhet.

Jag började titta på Star Trek eftersom min (dåvarande) kille gillade serien. Först var jag emot att titta på Star Trek. Men jag gav det en chans och efter ett par avsnitt var jag fast.

Ett visst teknikintresse har jag nog även om jag inte är "teknist" och inte förstår mig på dataprogramering. Jag tror faktiskt inte att man behöver vara teknikintresserad. Det underlättar dock att vara intresserad av framtiden, tidsresor, alternativa världar och andra lite mystiska fenomen. Att ha fantasi underlättar. Jag har alltid haft fantasi och gillade hittorier med "mystik".

Pojkvännen varade inte fast Star Trek intresset kom för att stanna.

Det bästa med Star Trek tycker jag att det handlar om möten mellan människor och kulturer. Sedan gillar jag som sagt mystiken också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en hel del kvinnor som gillar Star trek även om männen är i majoritet och därför kan man väl med fog tala om en grabbig serie vilket för mig känns fel. Star trek kan ses från två håll. Dels häftiga rymdstrider och slagsmål med Klingoner mfl. Men den kan också ses som möten mellan människor och en serie som visar vilken mångfald som rymms inom mänskligheten. Mycket av det som är roligt i st handlar om tex Datas sökande efter mänsklighet och hans överdrivna sätt i en del hänseende, mao han tydliggör hur du och jag gör i olika situationer på ett roligt sätt. Jag är övertygad om att många fler kvinnor skulle gilla st om man bortsåg lite från slagsmålen och tekniken och i stället tittade på den relationsdramatik som finns i många avsnitt. J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tittat på Star Trek i många år och det var min syster som fick mig att börja titta. Det är inte så många tjejer som reagerat på att jag gillar ST, men killar gör det. De frågar jämt om jag gör det bara för att "Kirk ska vara så sexig." Många killar verkar ha inställningen att tjejer endast kan titta på Star Trek för att Kirk är känd som kvinnokarl. Vi kan ju inte gilla handlingen i de olika serierna och filmerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja Igen

Gott att det finns så många där ut som skrev ner vad dom tycker om det

hela men en liten fråga är fortfrande obesvarad tycker jag, det var inga

direkt svar iallafall :)

Hur får man dom att börja titta är någon som

några goda råd på lager, B)

Så Kasta in ett par rader och skriver vad man kan göra

alla råd är lika uppskattade :D

Ha det gott till vidare

Länge leva Star Trek

MVH Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja Igen

Gott att det finns så många där ut som skrev ner vad dom tycker om det

hela men en liten fråga är fortfrande obesvarad tycker jag, det var inga

direkt svar iallafall :)

Hur får man dom att börja titta är någon som

några goda råd på lager, B)

Så Kasta in ett par rader och skriver vad man kan göra

alla råd är lika uppskattade :D

Ha det gott till vidare

L??nge leva Star Trek

MVH Fredrik

Att få tjejen att börja titta på Star Trek. Allt handlar om kommunikation. Tittar hon på någon serie eller har något intresse som du inte tycker är så kul? Ge hennes intresse en chans. Exempelvis om hon rider följ med henne till stallet mot att hon tittar på Star Trek.

Min kille (dåvarande!) bjöd mig på förhandsvisning av First contact. Det är klart att det dröjer lite till nästa ST-film. :P

Förklara vad ST är för något - hon kanske har fördomar. Erbjud henne en belöning om hon tittar. Det fick jag av min dåvarande kille.

För min del varade Star Trek längre en relationen. Det där med kärlek är knepigt! Jag kanske inte ska vara den som ger råd i ämnet. Fast det funkade ju trots allt att få mig att titta på ST - det funkade jätte bra! Kärleken slutade så småningom med "Year of Hell". Det var dock länge sedan nu. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror väl på vilket intresse "tjejen" har. Är man intresserad av teknik, vetenskap eller bara av rymden tror jag att man har större tendens att gilla science fiction.

Jag är tjej och jag gillar Star Trek för vad det är. Jag såg ett avsnitt av TOS och TNG och har sedan dess gillat Star Trek. Men jag är ochså en tjej som gillar att titta på andra science fiction filmer/serier.

Nörd är man inte för att man har ett visst intresse. Nörd är man nog snarare när man är inskränkt och fördomsfull.

Redigerad av Kathryn Archer
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag och min nuvarande flickvän dejtade skulle vi som brukligt vara gå på bio och som den gentleman jag är lät jag henne välja film.

Vilken film blev det? Star Trek Nemesis...

Rätt kul för det visade sig att hon var en lika stor Trekker som jag själv och ingen av oss visste om den andres intresse för serien.

Hon och jag har suttit och tittat igenom TNG på eftermiddagarna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag e tjej å älskar sci-fi. hela min dvd samling består av det. å star trek e bara e liten del av det.

å att det bara e tjejer som inte gillar det e bull shit. alla mina kompisar, tjejer som killar fattar inte hur jag "kan se på den skiten". så det finns då allt killar me som inte tycker om det.

anledingen till att jag börja se på ST va nog bara för att det utspelar sig i rymden. diggar rymden, vill själv leva på ett rymdskep. ja, så länge det inte är i sällskap av Ripley å hennes aliens vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

jag är kille och här där jag bor är jag nog den enda som gillar star trek. alla i klassen, både killar och tjejer, hatar star trek. det händer rätt ofta att jag blir kallad treknörd men jag brukar bara säga att nörd är man inte förrän man kan prata flytande klingon (inge illa menat om folk som kan det).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Mitt scifi-intresse sträcer sig så långt tillbaka jag kan minnas, började med att min bror fick mig att fastna för Star Wars och sen var det kört. Jag är en av få i min bekantskapskrets som gillas Star Trek, definitivt den enda tjejen. En killkompis till mig har bett mig att förklara vad som är så bra för hans tjej, och mitt råd var att man skulle se tillsammans till att börja med, gärna följa en serie ihop.. Men det är svårt när ens respektive inte gillar ens egna intressen.

Det är många som kallar mig nörd för att jag gillar Star Trek, scifi, rollspel osv. Men när jag får höra det brukar jag bara tacka för komplimangen.

Man ska vara stolt över att vara nörd och våga sticka ut från mängden!!! :nörd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...