Gå till innehåll

Vad jobbar ni med?


Commander Michels

Rekommenderade inlägg

Jag tyckte det skulle vara lite kul att veta vad alla ni på detta forat sysslar med, jobbar ni , studerar ni eller vad gör ni? Vad för yrken har ni?


Uppdaterat:

Nedan följer en sammanfattning (enl. bokstavsordning); såhär ser det ut just "nu", med reservation för fel p.g.a. förlegad information

 

Admiral Picard: jobbar inom logistik
 

Anhedoni: gymnasielärare

Bebbe: paketerare (manpower)

Commander Michels: produktansvarig (juridik)

Crazy_Voyager: student

Expenible Ensign: IT-tekniker

Fleetadmiral: översättare (eget företag)

Fmi: konsult (kärnteknik)

Hugh: arbetsryttare

Jocke: packettkniker (glasbruk)

Johanna Laforge: student

Kahn: student

Kellin: antikvarie

Lieutenet Lind: student

Marvin: Pensionsrådgivare

Mikael: elektriker

Mr Trek: läkarstudent

O'Brien: kvalitetstekniker (Volvo)

Orville: ingenjör (ekodesign) inom Bombardier Transportation (tågtillverkning)

Pjotr'k: bibliotekarie
 

Q: apputvecklare, iOS.

Queen Arachnia: student

Schwozh: fritidsledare

Sir Legolas: lokalvårdare (ISS)

Soval: student

Startrek92: student

Supreme Commander JAF: recensent

Tailwind: pilot

To'E'Cra: student

The Doctor: egen företagare

Tofumannen: pianomagister

 

Tottos: student/scoutledare

 

T´Pol: undersköterska (äldreomsorgen)

t80u: säljare

Unkas: larmtekniker

Varghjärta: student

Vorik: skötare (psykiatri)

Wande: forskare
 

zoledian: Systemutvecklare (Migrationsverket) Webb-baserade handläggningsystem, e-tjänster m.m.

 

________________________________________________


Intressant spridning på yrken vi har här på forumet, icke sant? :)

_________________________________________________


Skrivet 2007 då tråden öppnades:
Själv är jag montör på Husqvarna AB, står och gör motorsågar hela dagen , inte världens roligaste jobb men det är inte vad jag ämnar göra resten av livet. Förhoppningsvis blir jag arkitekt en dag när jag läst klart. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 161
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

jag pluggar. ska börja på rymdteknikprogrammet i höst, så vi får väl se vad de blir av mig. men jag har inte tänkt bli astronaut, jag blir hellre nån som sitter på backen och gör nåt roligt. men det har blivitså drygt när folk frågar om man följer i fuglesangs fotspår. i början svarade jag alltid nej och förklarade vad jag ville. men det visade sig att alla normalsvenskar tror att de enda människorna inom rymdfarten är astronauterna. så nu har jag börjat säga ja till frågan istället, bara för att jag inte orkar förklara allt.

Redigerad av NX-01
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag pluggar. ska börja på rymdteknikprogrammet i höst, så vi får väl se vad de blir av mig. men jag har inte tänkt bli astronaut, jag blir hellre nån som sitter på backen och gör nåt roligt. men det har blivitså drygt när folk frågar om man följer i fuglesangs fotspår. i början svarade jag alltid nej och förklarade vad jag ville. men det visade sig att alla normalsvenskar tror att de enda människorna inom rymdfarten är astronauterna. så nu har jag börjat säga ja till frågan istället, bara för att jag inte orkar förklara allt.

Du är en typ som gillar att ha kontrollen helt enkelt? Du tycker att det är kul att sitta framför datorer och trycka på knappar? :-) J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag pluggar. ska börja på rymdteknikprogrammet i höst, så vi får väl se vad de blir av mig. men jag har inte tänkt bli astronaut, jag blir hellre nån som sitter på backen och gör nåt roligt. men det har blivitså drygt när folk frågar om man följer i fuglesangs fotspår. i början svarade jag alltid nej och förklarade vad jag ville. men det visade sig att alla normalsvenskar tror att de enda människorna inom rymdfarten är astronauterna. så nu har jag börjat säga ja till frågan istället, bara för att jag inte orkar förklara allt.

Frågan är om andelen astronauter ens utgör en promille av alla som arbetar inom rymdfarten! Sen får vi ju inte glömma att det också finns både kosmonauter och yuhangyuaner (= taikonauter) ... "som på jorden brukar svinga sig i lianer" (kunde inte låta bli eftersom det rimmar):D

Själv håller jag mig kvar på jorden som systemutvecklare (mobilteknik).

Redigerad av Fleetadmiral
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag pluggar. ska börja på rymdteknikprogrammet i höst, så vi får väl se vad de blir av mig. men jag har inte tänkt bli astronaut, jag blir hellre nån som sitter på backen och gör nåt roligt. men det har blivitså drygt när folk frågar om man följer i fuglesangs fotspår. i början svarade jag alltid nej och förklarade vad jag ville. men det visade sig att alla normalsvenskar tror att de enda människorna inom rymdfarten är astronauterna. så nu har jag börjat säga ja till frågan istället, bara för att jag inte orkar förklara allt.

I kiruna eller? Det är nämligen där jag ska börja på gymnasiet. Rymdtekniska, du vet. Malmfältets friskola.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag pluggar. ska börja på rymdteknikprogrammet i höst, så vi får väl se vad de blir av mig. men jag har inte tänkt bli astronaut, jag blir hellre nån som sitter på backen och gör nåt roligt. men det har blivitså drygt när folk frågar om man följer i fuglesangs fotspår. i början svarade jag alltid nej och förklarade vad jag ville. men det visade sig att alla normalsvenskar tror att de enda människorna inom rymdfarten är astronauterna. så nu har jag börjat säga ja till frågan istället, bara för att jag inte orkar förklara allt.

I kiruna eller? Det är nämligen där jag ska börja på gymnasiet. Rymdtekniska, du vet. Malmfältets friskola.

jo det är precis där jag ska gå. vad roligt!! det här är riktigt roligt! då vet vi att det är minst två trekkies som ska gå där. måste bara fråga var i kiruna ska du bo? jag ska bo på terassgatan. man kanske borde göra som JAF säger och titta på trek.

Redigerad av NX-01
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är en typ som gillar att ha kontrollen helt enkelt? Du tycker att det är kul att sitta framför datorer och trycka på knappar? :-) J.

jo jag gillar att vara "in command" över saker och ting, särskilt på datorn. därför gillar jag ghost recon så mycket, man har befäl över en insatsstyrka, men man får knappa på datorn ändå :P det tråkiga är bara att spelet inte stöder mitt grafikkort i min nya dator. kortet skulle palla spelet men det är bara fel märke på det. så nu blir det inge ghost recon på tre år

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag pluggar. ska börja på rymdteknikprogrammet i höst, så vi får väl se vad de blir av mig. men jag har inte tänkt bli astronaut, jag blir hellre nån som sitter på backen och gör nåt roligt. men det har blivitså drygt när folk frågar om man följer i fuglesangs fotspår. i början svarade jag alltid nej och förklarade vad jag ville. men det visade sig att alla normalsvenskar tror att de enda människorna inom rymdfarten är astronauterna. så nu har jag börjat säga ja till frågan istället, bara för att jag inte orkar förklara allt.

I kiruna eller? Det är nämligen där jag ska börja på gymnasiet. Rymdtekniska, du vet. Malmfältets friskola.

jo det är precis där jag ska gå. vad roligt!! det här är riktigt roligt! då vet vi att det är minst två trekkies som ska gå där. måste bara fråga var i kiruna ska du bo? jag ska bo på terassgatan. man kanske borde göra som JAF säger och titta på trek.

Dte är ju precis där JAG ska bo!!! Va kul! Jag antar av ditt namn att dömma att du föredrar Enterprise före TNG, själv äger jag endast en ENT box, men den är bara sååå bra. Vilken är din favvo karaktär? Själv föredrar jag Reed och Mayweather.

Ja, vi borde göra det. Yes, yes.

Redigerad av johannalaforge
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dte är ju precis där JAG ska bo!!! Va kul! Jag antar av ditt namn att dömma att du föredrar Enterprise före TNG, själv äger jag endast en ENT box, men den är bara sååå bra. Vilken är din favvo karaktär? Själv föredrar jag Reed och Mayweather.

Ja, vi borde göra det. Yes, yes.

jo jag föredrar enterprise framför TNG men jag ahr inget emot någon av någon serie. min favvo karaktär är nog Trip, men jag gillar Hoshi, Reed ochMayweather mycket också. jag måste säga att Mayweather har för få avsnitt, han borde ha fler.

Jag jobbar som lokalvårdare på ISS. Hoppas verkligen på att hitta ett roligare jobb inom den närmaste framtiden.

jaså du jobbar på den internationella rymdstationen (ISS), jag som trodde att fuglesang var förste svensk dit. nää jag skoja bara :lol: men vad står ditt ISS för egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dte är ju precis där JAG ska bo!!! Va kul! Jag antar av ditt namn att dömma att du föredrar Enterprise före TNG, själv äger jag endast en ENT box, men den är bara sååå bra. Vilken är din favvo karaktär? Själv föredrar jag Reed och Mayweather.

Ja, vi borde göra det. Yes, yes.

jo jag föredrar enterprise framför TNG men jag ahr inget emot någon av någon serie. min favvo karaktär är nog Trip, men jag gillar Hoshi, Reed ochMayweather mycket också. jag måste säga att Mayweather har för få avsnitt, han borde ha fler.

Jag jobbar som lokalvårdare på ISS. Hoppas verkligen på att hitta ett roligare jobb inom den närmaste framtiden.

jaså du jobbar på den internationella rymdstationen (ISS), jag som trodde att fuglesang var förste svensk dit. nää jag skoja bara :lol: men vad står ditt ISS för egentligen?

Hehehe. Jo, det vore verkligen något.

Jag jobbar på ISS Facility Services och har ingen aning om vad det står för. Det heter bara så tydligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dte är ju precis där JAG ska bo!!! Va kul! Jag antar av ditt namn att dömma att du föredrar Enterprise före TNG, själv äger jag endast en ENT box, men den är bara sååå bra. Vilken är din favvo karaktär? Själv föredrar jag Reed och Mayweather.

Ja, vi borde göra det. Yes, yes.

jo jag föredrar enterprise framför TNG men jag ahr inget emot någon av någon serie. min favvo karaktär är nog Trip, men jag gillar Hoshi, Reed ochMayweather mycket också. jag måste säga att Mayweather har för få avsnitt, han borde ha fler.

Jag jobbar som lokalvårdare p?? ISS. Hoppas verkligen på att hitta ett roligare jobb inom den närmaste framtiden.

jaså du jobbar på den internationella rymdstationen (ISS), jag som trodde att fuglesang var förste svensk dit. nää jag skoja bara :lol: men vad står ditt ISS för egentligen?

Hehehe. Jo, det vore verkligen något.

Jag jobbar på ISS Facility Services och har ingen aning om vad det står för. Det heter bara så tydligen.

Det låter tufft, tänkte säkert de som startade företaget. Eller så ville de anspela på rymdstationen för att påvisa hur tekniskt avancerat företaget är. Eller så hetter ägaren Ivar Sigurd Stureson.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dte är ju precis där JAG ska bo!!! Va kul! Jag antar av ditt namn att dömma att du föredrar Enterprise före TNG, själv äger jag endast en ENT box, men den är bara sååå bra. Vilken är din favvo karaktär? Själv föredrar jag Reed och Mayweather.

Ja, vi borde göra det. Yes, yes.

jo jag föredrar enterprise framför TNG men jag ahr inget emot någon av någon serie. min favvo karaktär är nog Trip, men jag gillar Hoshi, Reed ochMayweather mycket också. jag måste säga att Mayweather har för få avsnitt, han borde ha fler.

Det kan jag verkligen hålla med om. Mayweather är ju en så bra karaktär att man tycker att han borde få lite mera rum i serien, men annars är allt bara bra med Enterprise.

(Varning, lite spoiler följer)

Såg ett avsnitt igår (Namnet var någonting på A, tror det var typ 19:e avsnittet i första säsongen) där ett gäng ferenger stjäl saker från skeppet. Jag bara älskade när de knuffade ner Mayweather från sin plats och snodde hans stol. Jag skrattade på mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
Jag jobbar som skötare inom psykiatrin och har gjort det sedan jag gick ut Omvårdnadsprogrammet på gymnasiet 1996.

Jag har jobbat det senaste året som skötare inom rättpsykiatrin (d.v.s. om man är så sjuk att man döms till vård), men nu har jag flyttat till linköping och blivit student. Tänkte söka jobb som timvikarie på psyk här i stan så vi kanske ses på jobbet. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

-- Jag brukade dricka Whiskey när alla andra halsade Abs Vodka --

Pluggar vid KTH jag, kommer antagligen plugga vid lärarhögskolan också till våren medans jag jobbar på master-examen i "Adv Computer & System Sciences" (jag har alltid gillat det engelska namnet mer). Jag måste ju få tillfälle att assimulera unga sinnen till ST vid så ung ålder som möjligt ^^.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...