Gå till innehåll

Stargate: SG-1


Pjotr'k

Rekommenderade inlägg

  • Svar 283
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Det är väl mycket möjligt att kreatörerna har blivit inspirerade av sg:1 personerna när de gjorde filmen eller också är det du som läser in dina favoritfigurer i Atlantis. Men de som gör tecknade storfilmer är ju enligt ryktet inte kända för att vara några enorma kreatörer. De kopierar gärna hej villt för att få till en bra story. J.

Kan mycket väl vara så, har ganska nyligen haft lite SG-1 "maraton" :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
När kommer stargate SG-1 filmen "The arc of truth" till Sverige?

Ska det inte ha funnits ett par (?) andra filmer som de gjort? Jag kan inte minnas att jag sett någon Stargate (förutom den första filmen) på Hemmakväll (Videomix)?

Det är något jag också vill veta. Har letat efter info, men det är svårfunnet. Skulle gärna villja se "The arc of truth", som vad jag förstår är en avslutning på hela grejen med Ori. Sedan är filmen "Continuum" i post-production. Den ska vara ett avslut på hela SG-1 Serien. I "Continuum" återvänder (tack och lov) Richard Dean Anderson (General Jack O'Neill) som inte är med i "The arc of truth". Även Don S. Davis (George S. Hammond) får vi se i "Continuum".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska det inte ha funnits ett par (?) andra filmer som de gjort? Jag kan inte minnas att jag sett någon Stargate (förutom den första filmen) på Hemmakväll (Videomix)?

Nä Stargate (1994) är den enda Stargate filmen innan The Ark of Truth och Continuum.

unkas håller med, 269 kr är väl saftigt för en film. Det där är en import film; om/när en svensk release släpps har jag ingen aning om.

En tredje film är inte helt omöjligt om de två första filmerna säljer bra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

unkas håller med, 269 kr är väl saftigt för en film. Det där är en import film; om/när en svensk release släpps har jag ingen aning om.

nåja.. om man kan hålla sig ett tag så lär nog priset sänkas efter ett pa månader ;)

vad jag läst så är det tankar om flera sg1 filmer efter dessa 2.. sen vet man inte om det är rykten eller inte.. å andra sidan lär de nog vara lite upptagan med den 3:e serien med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae, Stargate har en bit kvar. Två serier och nu tre filmer under 15 år är inte mycket mot fyra serier och tio filmer under dryga 40 år.

Och kvalitetsmässigt är det eoner kvar enligt min ödmjuka mening.

Tänkt dock på att det gick 18 år mellan den första och andra Star Trek-serien.

Fyra star trek serier? Vad jag vet är det fem eller sex beroende på om man räknar tas som en "riktig" serie eller inte. Serierna är TOS, TNG, DS9 VOY och ENT.

Och jag tycker att två serier (med en tredje på gång, universe) samt tre filmer (vi måste även räkna med original stargate filmen) är ganska bra rutet. J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Hoho

Va kul detta va!

Jag blev helt frälst av SG:1 i höstas och plöjde igenom alla 10 säsonger och 4 säsonger av Atlantis på nårra månader :D

SG:1 Är en bättre Sci-Fi serie för mig då det är lite mer mänsklig action i den och alla inte är så duktiga som StarTrek.

Dock är det inte mycket som slår Kirk :D

MEN nu till mitt inlägg!

Va roligt det va att läsa denna tråden från sida 1!

Det börjar 2001 dvs 7 år sen när knappt nån visste nått om StarGate här och nu 10 säsonger senare, Atlantis på 5 säsongen och 2 filmer där Continium kommer i sommar. Plus deras nya serie som är StarGate Universe.

Nu behöver vi ju bara en relations serie om ett gäng som har en bar på Beta Site ;)

Kan ju heta SG:9 *hint* *hint*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoho

Va kul detta va!

Jag blev helt frälst av SG:1 i höstas och plöjde igenom alla 10 säsonger och 4 säsonger av Atlantis på nårra månader :D

SG:1 Är en bättre Sci-Fi serie för mig då det är lite mer mänsklig action i den och alla inte är så duktiga som StarTrek.

Dock är det inte mycket som slår Kirk :D

MEN nu till mitt inlägg!

Va roligt det va att läsa denna tråden från sida 1!

Det börjar 2001 dvs 7 år sen när knappt nån visste nått om StarGate här och nu 10 säsonger senare, Atlantis på 5 säsongen och 2 filmer där Continium kommer i sommar. Plus deras nya serie som är StarGate Universe.

Hehe, bara för att du sa det så var jag tvungen att läsa sidan från början.. och det är ju verkligen en skillnad nu än det var då, då många trodde inte det skulle bli nåt av det :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sg:1:s första säsonger är ju inte lysande ur st synpunkt och faktiskt lite töntiga. Men det tar sig efterhand och numera är ju både sg:1 och sg:atlantis riktigt trekkiga och bra serier. Man hade lätt kunnat döpa om dem och kalla dem för star trek serier istället om du frågar mig. Har höga förväntningar på Sg:universe. J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att egentligen värdera SG och ST är de ju väldigt olika. SG är ju en mer militaristisk serie och särskilt mycket Trek i meningen utforskande sker ju inte i SG. Och ST utspelar sig ju i framtiden och har en del utopi i sig, vilket SG inte har.

Enkelt uttryckt: ST – exploration SG - explosions.

På ett mer personligt plan finner jag dock pseudo-mytologin i SG irriterande och tafflig och karaktärerna väldigt platta. Men som underhållning funkar den väl, om inte annat så finns där en del ögongodis. Det är ju en äventyrserie och försöker inte vara annat heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att egentligen värdera SG och ST är de ju väldigt olika. SG är ju en mer militaristisk serie och särskilt mycket Trek i meningen utforskande sker ju inte i SG. Och ST utspelar sig ju i framtiden och har en del utopi i sig, vilket SG inte har.

Enkelt uttryckt: ST – exploration SG - explosions.

På ett mer personligt plan finner jag dock pseudo-mytologin i SG irriterande och tafflig och karaktärerna väldigt platta. Men som underhållning funkar den väl, om inte annat så finns där en del ögongodis. Det är ju en äventyrserie och försöker inte vara annat heller.

Jag håller med dig, SG är ju lite mer pang pang och ska ju vara mer action än ST.

Men jag tycker att det känns mer nära för att det är människor detta året. Det kan ju faktiskt vara så att det finns en stargate.

Med ST s?? är ju det mesta i framtiden och det mesta är perfekt, inga problem på jorden.

Jag tycker att det är kul att få se hur dom bygger upp allt och vad det är dom gör. Tog nårra säsonger för dom att få lite bättre tech och sen fick dom mer och mer av Asgards.

Se vet ni väl om StarGate Worlds!

Det är ett nytt MMORPG som är under utveckling. Det verkar ju iaf som det går bättre än för StarTrek Online, som man inte hört nått av på länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst star trek är en utopi och stargate handlar mer om nutid. Men jag skulle ändå, i takt med att de stöter på asgards och så vidare, hävda att sg blir mer och mer startrek efterhand. Visst, stargate utger sig inte för att vara en utopi men formatet blir mer och mer likt st ju mer tiden går och ju mer avancerad tecknologi de får tag i. Men man får ju ändå se varje serie för vad det är men jag ser gärna likheterna mellan dem. J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
Är det någon som har info om en hemsida eller bara info om stargate skepp b.l.a asgard vapnen, transpotör m.m?

Tack på förhand

Kalle

Nu är det iofs ett tag sen du skrev din post men jag måste ändå tipsa om GateWorld, en ypperlig sida som har allt och lite till när det gäller information om Stargate. I deras "Omnipedia" hittar du det du söker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...