Excelsior Posted January 8, 2003 Report Share Posted January 8, 2003 Själv håller jag helt klart på Tal Shiar. :ninja: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted January 8, 2003 Report Share Posted January 8, 2003 Var tvungen att noll-rösta, eftersom jag inte känner igen någon av dom... Vad är det för något, vart förekommer dom (avsnitt och platser) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted January 8, 2003 Report Share Posted January 8, 2003 Section 31, alla gånger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted January 8, 2003 Report Share Posted January 8, 2003 Nollröstade för jag har aldrig hört talas om dessa förut. Men jag skulle nog ha kunnat rösta på Section 31, bara för att det låter lite som Area 51... Men vad är det för Organisationer? Vilken serie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted January 8, 2003 Report Share Posted January 8, 2003 FÖr att veta vilka dessa är så börman ha sett TNG (för Tal Shiar) och DS9 (för de andra) så har man inte sett det så bör man rösta blankt men det är ju Cardassians som rockar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted January 8, 2003 Report Share Posted January 8, 2003 (edited) Hej, jag blank röstade, vet inte så mycket om dem. Edited January 9, 2003 by Captain Mariah Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetycow Posted January 8, 2003 Report Share Posted January 8, 2003 Röstade helt klart på Obsidian Order Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted January 8, 2003 Report Share Posted January 8, 2003 (edited) Jag röstade på Obsidian Order. Varför? Därför att den är cardassiansk, har haft Enabran Tain som ledare och därför att Elim Garak har varit medlem i den en gång i tiden. Dessa tre skäl är anledningar nog för att Obsidian Order ska räknas som coolast. Edited January 8, 2003 by Sotunk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted January 8, 2003 Report Share Posted January 8, 2003 Riktigt knepigt faktiskt. Obsidian Order, Section 31 samt Tal Shiar är alla urcoola. Men vi snackar spioneri, och romulanerna har alltid haft spioneri som ett av deras adelsmärken, så jag kör Tal Shiar även om det är knappt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted January 9, 2003 Author Report Share Posted January 9, 2003 Nollröstade för jag har aldrig hört talas om dessa förut. Men jag skulle nog ha kunnat rösta på Section 31, bara för att det låter lite som Area 51... Men vad är det för Organisationer? Vilken serie? Morn har rätt, de dyker mestadels upp i TNG och DS9. De syns även i en hel del ST-böcker. Det finns t o m en bokserie om Section 31. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted January 9, 2003 Report Share Posted January 9, 2003 Federation Security? Du menar kanske Starfleet Intelligence? Röstade på Section 31. Det är inte många organisationer som verkliga klarar att hålla sig hemliga under flera hundra år. Nu tog ju visserligen Bashir och förstörde för dom, men ändå ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted January 9, 2003 Report Share Posted January 9, 2003 Obsidian Order fick min röst av flera andleningar. 1. Elim Garak jobbade för dem. 2. De hade Enabran Tain som ledare. 3. Det är en organisation som till och med är "bättre" än Tas Shiar enligt Odo =) Fast Section 31 och Tal Shira är också riktigt coola. (Ingen kan misstänka att jag gillar spionhistorier) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted January 9, 2003 Report Share Posted January 9, 2003 (edited) Jag noll röstade för ja jag vet inte direkt vilka dessa hemliga organisationen är.. Tror att ajg läste att det har varit med om dom i TNG men ja jag har bara sett några av dom avsnitten.. :osäker: Edited January 9, 2003 by Lieutenet Lind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted January 10, 2003 Author Report Share Posted January 10, 2003 Federation Security? Du menar kanske Starfleet Intelligence? Det är kanske samma myndighet. Men Federation Security nämndes faktiskt i "ST 3 - The Search for Spock". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex_V Posted January 10, 2003 Report Share Posted January 10, 2003 jag röstade på "ingetdera" för att jag tycker att temporal investigations är coolast Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klingon Posted February 4, 2003 Report Share Posted February 4, 2003 (edited) Section 31 är klart bäst! Har läst dom flesta böckerna, men aldrig sett dom i nått avsnitt.(Måste ha missat nått bra avsnitt i DS9 eller i TNG! <_< ) Edited February 4, 2003 by Klingon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borg1 Posted February 5, 2003 Report Share Posted February 5, 2003 Section 31 är klart bäst! Har läst dom flesta böckerna, men aldrig sett dom i nått avsnitt.(Måste ha missat nått bra avsnitt i DS9 eller i TNG! <_< ) I avsnittet Inquisition (DS9) utreder Section 31 om Bashir arbetar för the Dominion. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted February 5, 2003 Report Share Posted February 5, 2003 Heja Tal Shiar och deras Shrike Assault Destroyers (Se Star Trek Armada) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted February 6, 2003 Author Report Share Posted February 6, 2003 Heja Tal Shiar och deras Shrike Assault Destroyers (Se Star Trek Armada) Japp, den råckar hårt. Det är ganska kul att Tal Shiar har en egen rymdstation - "Tal Shiar Facility". Läste någonstans att anledningen till att just Shrike-klassen har tricobalt-torpeder är att Tal Shiar snodde dem från Federationens Steamrunner-klass. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted February 6, 2003 Report Share Posted February 6, 2003 Röstade på "Ingendera" eftersom jag inte gillar dessa hemliga organisationer. Fega små kräk är de allihopa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex_V Posted February 7, 2003 Report Share Posted February 7, 2003 Heja Tal Shiar och deras Shrike Assault Destroyers (Se Star Trek Armada) Japp, den råckar hårt. Det är ganska kul att Tal Shiar har en egen rymdstation - "Tal Shiar Facility". Läste någonstans att anledningen till att just Shrike-klassen har tricobalt-torpeder är att Tal Shiar snodde dem från Federationens Steamrunner-klass. Har tricobalt torpeder någon gång nämnts i ST? Jag har bara sett det i dataspel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted September 7, 2004 Report Share Posted September 7, 2004 Section 31 verkar inte ansvara inför någon, och undanröjer alla hot mot the starfleet. Klart den coolaste organisationen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Electron Posted September 27, 2004 Report Share Posted September 27, 2004 Helt klart Section 31 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsRiker Posted September 27, 2004 Report Share Posted September 27, 2004 Obsidian Order - heja Cardies!! :cardassian: Jag skulle vilja ha sett lite av Garaks metoder som han hade när han var agent där. Man hör alltid talas om att cardassians är så hårda mot sina fiender/fångar och man fick en glimt av det i Chain of command när Picard blir torterad. Jag tycker de är coolast Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted September 28, 2004 Report Share Posted September 28, 2004 jag gillar section 31 för att dom är så hemlighets fulla av sig plus att det är ingen på starfleet som känner till dom det är därför som jag gillar section 31 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts