Jump to content

Coolaste hemliga organisationen.

Excelsior

Vilken av dessa s k underrättelsetjänster är coolast?  

84 members have voted

1. 1.

• Federation Security (Federationen)
      9
    • Section 31 (Federationen)
      22
    • The Obsidian Order (Cardassian)
      18
    • Tal Shiar (Romulan)
      23
    • Ingendera
      9

Recommended Posts

Jag röstade på Obsidian Order. Varför? Därför att den är cardassiansk, har haft Enabran Tain som ledare och därför att Elim Garak har varit medlem i den en gång i tiden. Dessa tre skäl är anledningar nog för att Obsidian Order ska räknas som coolast. :)

Edited by Sotunk

Nollröstade för jag har aldrig hört talas om dessa förut. Men jag skulle nog ha kunnat rösta på Section 31, bara för att det låter lite som Area 51...  :) 

Men vad är det för Organisationer? Vilken serie?

Morn har rätt, de dyker mestadels upp i TNG och DS9. De syns även i en hel del ST-böcker. Det finns t o m en bokserie om Section 31.

Federation Security? Du menar kanske Starfleet Intelligence?

Röstade på Section 31. Det är inte många organisationer som verkliga klarar att hålla sig hemliga under flera hundra år. Nu tog ju visserligen Bashir och förstörde för dom, men ändå ;)

Obsidian Order fick min röst av flera andleningar.

1. Elim Garak jobbade för dem.

2. De hade Enabran Tain som ledare.

3. Det är en organisation som till och med är "bättre" än Tas Shiar enligt Odo =)

Fast Section 31 och Tal Shira är också riktigt coola.

(Ingen kan misstänka att jag gillar spionhistorier)

• 4 weeks later...
Heja Tal Shiar och deras Shrike Assault Destroyers (Se Star Trek Armada)

Japp, den råckar hårt. Det är ganska kul att Tal Shiar har en egen rymdstation - "Tal Shiar Facility". Läste någonstans att anledningen till att just Shrike-klassen har tricobalt-torpeder är att Tal Shiar snodde dem från Federationens Steamrunner-klass.

Heja Tal Shiar och deras Shrike Assault Destroyers (Se Star Trek Armada)

Japp, den råckar hårt. Det är ganska kul att Tal Shiar har en egen rymdstation - "Tal Shiar Facility". Läste någonstans att anledningen till att just Shrike-klassen har tricobalt-torpeder är att Tal Shiar snodde dem från Federationens Steamrunner-klass.

Har tricobalt torpeder någon gång nämnts i ST? Jag har bara sett det i dataspel.

• 1 year later...
  • 3 weeks later...

Obsidian Order - heja Cardies!! :cardassian:

Jag skulle vilja ha sett lite av Garaks metoder som han hade när han var agent där. Man hör alltid talas om att cardassians är så hårda mot sina fiender/fångar och man fick en glimt av det i Chain of command när Picard blir torterad. Jag tycker de är coolast :D