Gå till innehåll
Excelsior

Coolaste hemliga organisationen.

Vilken av dessa s k underrättelsetjänster är coolast?  

83 medlemmar har röstat

1. 1.

• Federation Security (Federationen)
      9
    • Section 31 (Federationen)
      22
    • The Obsidian Order (Cardassian)
      18
    • Tal Shiar (Romulan)
      22
    • Ingendera
      9

Rekommenderade inlägg

Nollröstade för jag har aldrig hört talas om dessa förut. Men jag skulle nog ha kunnat rösta på Section 31, bara för att det låter lite som Area 51... :)

Men vad är det för Organisationer? Vilken serie?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

FÖr att veta vilka dessa är så börman ha sett TNG (för Tal Shiar) och DS9 (för de andra)

så har man inte sett det så bör man rösta blankt

men det är ju Cardassians som rockar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag röstade på Obsidian Order. Varför? Därför att den är cardassiansk, har haft Enabran Tain som ledare och därför att Elim Garak har varit medlem i den en gång i tiden. Dessa tre skäl är anledningar nog för att Obsidian Order ska räknas som coolast. :)

Redigerad av Sotunk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Riktigt knepigt faktiskt. Obsidian Order, Section 31 samt Tal Shiar är alla urcoola. Men vi snackar spioneri, och romulanerna har alltid haft spioneri som ett av deras adelsmärken, så jag kör Tal Shiar även om det är knappt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Nollröstade för jag har aldrig hört talas om dessa förut. Men jag skulle nog ha kunnat rösta på Section 31, bara för att det låter lite som Area 51...  :) 

Men vad är det för Organisationer? Vilken serie?

Morn har rätt, de dyker mestadels upp i TNG och DS9. De syns även i en hel del ST-böcker. Det finns t o m en bokserie om Section 31.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Federation Security? Du menar kanske Starfleet Intelligence?

Röstade på Section 31. Det är inte många organisationer som verkliga klarar att hålla sig hemliga under flera hundra år. Nu tog ju visserligen Bashir och förstörde för dom, men ändå ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Obsidian Order fick min röst av flera andleningar.

1. Elim Garak jobbade för dem.

2. De hade Enabran Tain som ledare.

3. Det är en organisation som till och med är "bättre" än Tas Shiar enligt Odo =)

Fast Section 31 och Tal Shira är också riktigt coola.

(Ingen kan misstänka att jag gillar spionhistorier)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag noll röstade för ja jag vet inte direkt vilka dessa hemliga organisationen är.. :( Tror att ajg läste att det har varit med om dom i TNG men ja jag har bara sett några av dom avsnitten.. :osäker:

Redigerad av Lieutenet Lind

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Section 31 är klart bäst! Har läst dom flesta böckerna, men aldrig sett dom i nått avsnitt.(Måste ha missat nått bra avsnitt i DS9 eller i TNG! <_< )

Redigerad av Klingon

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Section 31 är klart bäst! Har läst dom flesta böckerna, men aldrig sett dom i nått avsnitt.(Måste ha missat nått bra avsnitt i DS9 eller i TNG! <_< )

I avsnittet Inquisition (DS9) utreder Section 31 om Bashir arbetar för the Dominion.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Heja Tal Shiar och deras Shrike Assault Destroyers (Se Star Trek Armada)

Japp, den råckar hårt. Det är ganska kul att Tal Shiar har en egen rymdstation - "Tal Shiar Facility". Läste någonstans att anledningen till att just Shrike-klassen har tricobalt-torpeder är att Tal Shiar snodde dem från Federationens Steamrunner-klass.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Heja Tal Shiar och deras Shrike Assault Destroyers (Se Star Trek Armada)

Japp, den råckar hårt. Det är ganska kul att Tal Shiar har en egen rymdstation - "Tal Shiar Facility". Läste någonstans att anledningen till att just Shrike-klassen har tricobalt-torpeder är att Tal Shiar snodde dem från Federationens Steamrunner-klass.

Har tricobalt torpeder någon gång nämnts i ST? Jag har bara sett det i dataspel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Obsidian Order - heja Cardies!! :cardassian:

Jag skulle vilja ha sett lite av Garaks metoder som han hade när han var agent där. Man hör alltid talas om att cardassians är så hårda mot sina fiender/fångar och man fick en glimt av det i Chain of command när Picard blir torterad. Jag tycker de är coolast :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu