Jump to content

Favoritkaraktär

Om du fick välja, vem skulle du vilja va i TNG?  

141 members have voted

1. 1.

• Jean-Luc Picard
      29
    • William Riker
      16
    • Data
      41
    • Geordi La Forge
      6
    • Worf
      9
    • Beverly Crusher
      6
    • Deanna Troi
      11
    • Guinan
      6
    • Wesley Crusher
      5
    • Någon annan, nämligen.....
      10

Recommended Posts

picard picard picard :w00t:

Varför just Picard? (en enradare utan förklaring är la lite halvtråkigt :P )

Jag trodde stenhårt på att du skulle säga Riker, baserat på ditt namn. Många tar ju sitt namn efter sin favoritkaraktär (däribland Johannalaforge :P ;) )

picard var redan taget och det är för att jag gillar hans stil och han ledaregenskaper

Edited by W T Riker

• 1 month later...
  • Replies 128
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag röstade på Deanna Troi; enda anledningen till varför jag ens har kollat på TNG. Delvis varför jag gillar henne är för att hon är annorlunda jämnfört med resten av besättningen (bortsett från Data förstås, som är väldigt underhållande för att vara en android) på grund av hennes gåva. Hon behåller lugnet när de flesta flippar ur och jag gillar hennes relation till Will Riker.

Edited by ambreal

Jag röstade inte helt oväntat på Guinan. Ända sen jag såg TNG första gången har jag diggat hennes softa framtoning och knivskarpa analyser. Gillar att hon är med i bakgrunden men ändå har en viktig roll på skeppet och ofta får vara med i en massa fräna plottar.

Jag valde mellan Beverly Crusher och Deanna Troi. Jag är ju en tjej så kände att jag inte hade så stort val. Har inte kollat så himla mycket på Star Trek, men min bästis är Star Trek nörd, speciellt TNG och vad jag har sett så gillar jag Beverly bättre. Vat inte varför :P

Jag röstade på Deanna Troi; enda anledningen till varför jag ens har kollat på TNG. Delvis varför jag gillar henne är för att hon är annorlunda jämnfört med resten av besättningen (bortsett från Data förstås, som är väldigt underhållande för att vara en android) på grund av hennes gåva. Hon behåller lugnet när de flesta flippar ur och jag gillar hennes relation till Will Riker.

Då går det fort att se hela serien med tanke på hur lite hon är med :)

Då går det fort att se hela serien med tanke på hur lite hon är med :)

Tog cirka 10 dagar att ta mig igenom de sju säsongerna, fokuserad på avsnitten centrerade runt henne. Så ja, gick nog ganska fort jämnfört med dom som ser *hela* serien början till slut. =)

OT: Jag personligen har inget större intresse för TNG avsnitt som inte handlar om Deanna, även om jag såg ett par avsnitt i första säsongen som handlade om hela besättningen i sig. Var mer de komiska avsnitten då som fångade min uppmärksamhet. Sett åtminstone ett Beverly avsnitt, men majoriteten av avsnittens storyline var inte imponerande. Generellt sett är TNG en väldigt bra serie, även bortsett från Deanna Troi, men hon är min orsak till varför jag gillar/tittar på serien. Och Q avsnitt är bara roliga att se i Voyager, inte i TNG. (Åter igen, min personliga åsikt.)

• 3 weeks later...
  • 4 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 years later...

TNG är inte direkt min favorit bland serierna, men den är OK. Dock har jag alltid tyckt att TNG fungerade som bäst med avsnitten där så många som möjligt ur besättningen fick utrymme och något meningsfullt att göra i handlingen. Tyvärr skedde det inte alltför ofta, utan att det var givna karaktärer som fick ta upp mer utrymme. Inte så konstigt egentligen, men jag fastnade därför aldrig för någon specifik karaktär som jag tyckte stod ut mer än någon annan. Men skall jag nämna någon karaktär som gjorde intryck på mig så var det Ro Laren. Briljant spelad av Michelle Forbes.

Ro Laren var en favorit, därav mitt nick. Det var en lite udda karaktär bland alla rättrådiga besättningsmedlemmar på 1701-D. Data är ju så oskuldsfullt rolig så det är en favorit också. Picard har pondus och är den mest trovärdige kaptenen av dem alla (och P Stewart är en mycket stilig man). Q tillförde en humoristisk kryddning i TNG. Wesley Crusher är även han en favorit. Han har alla de egenskaper jag ville ha som barn/ungdom.

Jarjar är irriterande för hanär klumpig och korkad korkad. Wesley är irriterande för vissa som inte gillar übersmarta personer. Det är bara kolla hur det ser ut i samhället. Det är helt ok att vara duktig inom idrott men är man supersmart blir man gärna sedd som konstig och irriterande. Avundsjuka och missunnsamhet skulle jag tro

• 9 months later...

Jag vill vara Data för han är så snabb på att styra skeppet och att han har ett så himla bra minne och såna sakeroch är i stort sett väldigt cool.Q är så over power så han gör vad han vill och hans humor är bra. Jag gillar även Jean-Luc Picard han är cool för han

Har en bra personlighet och är allvarlig. Han klarar av allt och tar sin plikt på allvar. :)

Dom är mina favoriter men måste jag välja blir det nog Data.

:) :)

• 7 months later...