Jump to content

Favoritkaraktär

Om du fick välja, vem skulle du vilja va i TNG?  

141 members have voted

1. 1.

• Jean-Luc Picard
      29
    • William Riker
      16
    • Data
      41
    • Geordi La Forge
      6
    • Worf
      9
    • Beverly Crusher
      6
    • Deanna Troi
      11
    • Guinan
      6
    • Wesley Crusher
      5
    • Någon annan, nämligen.....
      10

Recommended Posts

• Replies 128
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Av 78 röster har en lyckas fippla dit wesley :blink: Sånt här kommer att hålla mig sömnlös minst ett par nätter.

Först tänkte jag skriva att jag håller med dig fullständigt, men sen tänkte jag att det är nog inget dumt val egentligen. Wes är nog den karaktären som påminner mest om oss alla därför att när han kom ombord på Enterprise så var han en "nobody", en nolla som bara fick hänga med därför att hans mamma jobbade där. Vi skulle ju vara nollor allihopa om vi fick hänga med, handen på hjärtat hur mycket kan ni om warpmotorer, submolekyläriska störningar eller hur man kompenserar för biomagnetiska partikelstormar i underrymden? Det var ingen som förväntade sig att lille Wes skulle fixa sånt i början, precis som ingen skulle förvänta det av oss. Att sen Wes/jag utvecklades till ett geni på det mesta är ju rätt tilltalande, att vinna anseende är ju inte direkt motbjudande. Att sen Wes är en tönt.. tja.. det får jag väl leva med... :)

Ja men nu var det väll så att han kunde allt fast han var Nobody och det är väll det som är störande med hela grabben.

Jag kan ha fel fast jag tror inte att han kunde allt från början. Han fick lära sig som alla andra. När man är uppvuxen på ett rymdskepp känns det naturligt att man lär sig en hel del om livet på skeppet. Sedan är har han ju inteligens utöver det vanliga och det betyder att han säkert kan lära sig snabbt.

Hans forskningsprojekt. Tja......det är ju lite MC Giver över det hela. Nej, det var inte jag som röstade på honom. För jag tycker inte att han är den bästa karaktären. Men så himla dålig är han inte. Fast när det gäller ST-barn tycker jag bäst om Jake och Nog på DS9 tätt följd av Naomi på Voyager.

jag gillade aldrig Jake . han hade attitydproblem . :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Edited by K´hogh son of Klintoch

Av 78 röster har en lyckas fippla dit wesley :blink: Sånt här kommer att hålla mig sömnlös minst ett par nätter.
Först tänkte jag skriva att jag håller med dig fullständigt, men sen tänkte jag att det är nog inget dumt val egentligen. Wes är nog den karaktären som påminner mest om oss alla därför att när han kom ombord på Enterprise så var han en "nobody", en nolla som bara fick hänga med d??rför att hans mamma jobbade där. Vi skulle ju vara nollor allihopa om vi fick hänga med, handen på hjärtat hur mycket kan ni om warpmotorer, submolekyläriska störningar eller hur man kompenserar för biomagnetiska partikelstormar i underrymden? Det var ingen som förväntade sig att lille Wes skulle fixa sånt i början, precis som ingen skulle förvänta det av oss. Att sen Wes/jag utvecklades till ett geni på det mesta är ju rätt tilltalande, att vinna anseende är ju inte direkt motbjudande. Att sen Wes är en tönt.. tja.. det får jag väl leva med... :)
Ja men nu var det väll så att han kunde allt fast han var Nobody och det är väll det som är störande med hela grabben.
Jag kan ha fel fast jag tror inte att han kunde allt från början. Han fick lära sig som alla andra. När man är uppvuxen på ett rymdskepp känns det naturligt att man lär sig en hel del om livet på skeppet. Sedan är har han ju inteligens utöver det vanliga och det betyder att han säkert kan lära sig snabbt. Hans forskningsprojekt. Tja......det är ju lite MC Giver över det hela. Nej, det var inte jag som röstade på honom. För jag tycker inte att han är den bästa karaktären. Men så himla dålig är han inte. Fast när det gäller ST-barn tycker jag bäst om Jake och Nog på DS9 tätt följd av Naomi på Voyager.
jag gillade aldrig Jake . han hade attitydproblem . :klingon:--------------------''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh
Hur då menar du? Förklara dig gärna så att det blir mer än en enradare. Märk också att Jake Sisko inte är anställd av stjärnflottan. Därför kan han ha vilken attityd han vill utan att någon inom Stjärnflottan utom Benjamin kan ha invändningar. J.

• 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 6 months later...

Sry att jag bumpar men... OJ vad poppis Data är då! Jag röstade själv på honom för han är allmänt häftig, men sen är jag ju en robotfantast, så då är det klart jag väljer honom. Dessutom tycker jag, som nästan alla andra verkar det som, som jag gör för att han utvecklas mest och ja, allt med honom är bara så underbart. Men i andra hand skulle jag lätt vilja vara Q. Han är så extremt härlig med sin sadistiska humor och sin egoism. Störtskön.

Jag gjorde mitt val karaktärmässigt och inte pga vilket kön de har (jag är ju tjej)

Om jag skulle vara en karaktär i tng så skulle det vara William Riker för att han ser ut att ha roligt.

Han står jäkligt högt i befälsordningen utan att ha det högsta ansvaret på "skeppet" för om man har det så får man nästan aldrig vara med på away missions och det vill man ju inte missa :D

Den som jag gillar mest är däremot Data (men skulle inte vilja vara honom)

Picard äger helt klart. Sedan är jag lite svag för Duras systrarna som man aldrig vet var man har förutom att de är onda. Att de dessutom får springa omkring i de där tjusiga kostymerna gör ju saken inte direkt sämre. Men på det hela taget finns det väldigt få dåliga karaktärrer i tng. Det skulle väl vara de där urtöntiga ferengeirna (som dyker upp med piskor i ett avsnitt) och den där svarta oljefl??cken då. J.

Picard äger helt klart. Sedan är jag lite svag för Duras systrarna som man aldrig vet var man har förutom att de är onda. Att de dessutom får springa omkring i de där tjusiga kostymerna gör ju saken inte direkt sämre. Men på det hela taget finns det väldigt få dåliga karaktärrer i tng. Det skulle väl vara de där urtöntiga ferengeirna (som dyker upp med piskor i ett avsnitt) och den där svarta oljefläcken då. J.

Jag håller med, ferengierna är mest bara fåniga.

Jag skulle vilja vara Picard.

Make it so.

Varför?

Jean-Luc är absolut en av de bästa någonsin, han är dessutom otroligt intelligent och är oerhört respekterad.

Han verkar också vara den kapten som f??rstår Data bäst.

tbh - Skulle inte du också vilja vara kapten på Enterprise-D?

• 2 months later...

Helt klart Data! Han är bara för gullig med sitt oförstående för mänskligheten, logiken, kommentarena och allt annat! Han var min favorit redan från början. Ni kanske trodde att jag skulle ta Keiko, men jag gillar framför allt hennes namn, även om jag gillar henne också. ;)