Unkas Posted February 24, 2005 Report Share Posted February 24, 2005 Min röst måste gå till Worf. Han är inte bättre eller viktigare än någon av de andra karaktärerna, men han är minst starflett och det är skönt med en sådan person som väger upp all moral och försiktighet. Inte för att jag tycker att våld är en bra lösning men det är skönt när Worf är misstänksam och kritisk mott allt och alla. Worf´s första reaktion är alltid att höja sköldarna och ladda vapnen, medan alla andra oftast försöker anropa. Vidare så medför han mycket humor till TNG som har en något stelare besättning än de andra serierna. TNG skulle kännas tomt utan honom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai Dukat Posted March 4, 2005 Report Share Posted March 4, 2005 Picard finns det någon annan med på skeppet. Stewart är så genuint överlägsen som skådespelare att det ibland blir pinsamt att se. Picard är också karaktären som för kaptensrollen upp från Kirks kompisträsk. Han blir en riktlinje för all nästkommande ny ST. Ja det ska var just Spinner som ska kunna stå upp och det är ingen tillfällighet att det är just Data och Picard som har de intressantaste diskussionerna. Det är nämligen inte många skådespelare som skulle kunna gestalta dessa så bra som dessa herrar. Dorn kommer dock sakta men säker och blir i slutet av DS9 en mycket fin skådespelare med ett stort register. Och handen på hjärtat visst hade Troi och Worf blivit ett mer dynamiskt par som det skulle kunna hända riktigt rolliga och spännande saker med - både action och drama. Frakkes har jag dock mycket svårt för som skådespelare, som regissör är han ju lysande, Kan någon svara varför Riker alltid måste stå med ena foten högre än den andra. Det ser faktiskt direkt löjligt ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odo II Posted March 5, 2005 Report Share Posted March 5, 2005 Jag håller med om att Picard och Data är de mest intressanta karaktärerna, och i viss mån Worf. Men de andra är oftast riktigt ointressanta (Geordi toppar nog den ligan), och inte bra skådespelarmässigt. Visst blir de bättre ju längre tiden går, men särskilt Crusher har stora problem med textleverering. Nej, tacka vet jag Stewart som gör en strålande insats som Picard! Man får heller inte glömma Guinan som alltid är ett spännande inslag. Goldberg gör mycket av en ganska svår karaktär manusmässigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Worf Posted March 5, 2005 Report Share Posted March 5, 2005 Picard finns det någon annan med på skeppet. Stewart är så genuint överlägsen som skådespelare att det ibland blir pinsamt att se. Picard är också karaktären som för kaptensrollen upp från Kirks kompisträsk. Han blir en riktlinje för all nästkommande ny ST. Ja det ska var just Spinner som ska kunna stå upp och det är ingen tillfällighet att det är just Data och Picard som har de intressantaste diskussionerna. Det är nämligen inte många skådespelare som skulle kunna gestalta dessa så bra som dessa herrar. Dorn kommer dock sakta men säker och blir i slutet av DS9 en mycket fin skådespelare med ett stort register. Och handen på hjärtat visst hade Troi och Worf blivit ett mer dynamiskt par som det skulle kunna hända riktigt rolliga och spännande saker med - både action och drama. Frakkes har jag dock mycket svårt f??r som skådespelare, som regissör är han ju lysande, Kan någon svara varför Riker alltid måste stå med ena foten högre än den andra. Det ser faktiskt direkt löjligt ut. <{POST_SNAPBACK}> Kan inte hålle med dig där... allt du säger är bra förutom det om Frakkes, själv tycker jag att han gör en jätte bra skådespelarinsats i avsnittet Frame of mind. Det är få personer som jag vet som kan "spela" så galen som han är där Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai Dukat Posted March 7, 2005 Report Share Posted March 7, 2005 Javisst, ibland har jag träffat mitten av en darttavla, men jag är inte bra på att kasta pil. Ibland säger min dotter rätt bokstav när hon ser i en bok, men hon kan inte läsa. Ibland hittar helt enkelt en bilnd höna ett korn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted March 7, 2005 Report Share Posted March 7, 2005 Tog Deanna. Hon är så... rolig, utomjording ^^, och gillar choklad ju! Jaja, fler anledningar finns det väl. Om jag hade varit kille: Data! han och Deanna är mina favoriter i TNG. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted July 27, 2005 Report Share Posted July 27, 2005 Det är svårt att välja mellan så många bra karaktärer. Egentligen skulle man helst vilja vara någon annan på tex maskin så att man kan samspråka med alla. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
One Posted November 15, 2005 Report Share Posted November 15, 2005 Frakkes har jag dock mycket svårt för som skådespelare, som regissör är han ju lysande, Kan någon svara varför Riker alltid måste stå med ena foten högre än den andra. Det ser faktiskt direkt löjligt ut. Det är ju skönt att stå så! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted November 16, 2005 Report Share Posted November 16, 2005 Kan någon svara varför Riker alltid måste stå med ena foten högre än den andra. Det ser faktiskt direkt löjligt ut. Har också märkt detta med Riker. Speciellt på bryggan, när han går fram till Data's plats och slänger upp benet. Tycker dock inte att det ser löjligt ut. Snarare tvärtom. Det passar Rikers personlighet som ??r mer avslappnad än andra. Det är coolt helt enkelt. B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai Dukat Posted November 21, 2005 Report Share Posted November 21, 2005 Kan någon svara varför Riker alltid måste stå med ena foten högre än den andra. Det ser faktiskt direkt löjligt ut. Har också märkt detta med Riker. Speciellt på bryggan, när han går fram till Data's plats och slänger upp benet. Tycker dock inte att det ser löjligt ut. Snarare tvärtom. Det passar Rikers personlighet som är mer avslappnad än andra. Det är coolt helt enkelt. B) Okej uppenbarligen är gränsen mellan Cool och Coolio väldigt difus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted December 11, 2005 Report Share Posted December 11, 2005 Natasha Yar, tuff och inte den som pringer sin väg och gör plats för männen när det är dags för en fjt :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klaudija Posted April 8, 2006 Report Share Posted April 8, 2006 Deanna Troi naturligtvis. Har alltid velat vara empatiskt och telepatisk. Hon är också min absoluta favorit bland tjejerna i TNG. Klaudija Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolsk Posted April 8, 2006 Report Share Posted April 8, 2006 Troi tror jag, men Guinan har sån pondus att det skulle kunna vara kul att vara henne... t.o.m. Picard lyssnar på henne! Men det fick bli Troi... skulle vara kul att vara betazoid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai Dukat Posted April 10, 2006 Report Share Posted April 10, 2006 Av 78 röster har en lyckas fippla dit wesley :blink: Sånt här kommer att hålla mig sömnlös minst ett par nätter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted April 10, 2006 Report Share Posted April 10, 2006 Av 78 röster har en lyckas fippla dit wesley :blink: Sånt här kommer att hålla mig sömnlös minst ett par nätter. Först tänkte jag skriva att jag håller med dig fullständigt, men sen tänkte jag att det är nog inget dumt val egentligen. Wes är nog den karaktären som påminner mest om oss alla därför att när han kom ombord på Enterprise så var han en "nobody", en nolla som bara fick hänga med därför att hans mamma jobbade där. Vi skulle ju vara nollor allihopa om vi fick hänga med, handen på hjärtat hur mycket kan ni om warpmotorer, submolekyläriska störningar eller hur man kompenserar för biomagnetiska partikelstormar i underrymden? Det var ingen som förväntade sig att lille Wes skulle fixa sånt i början, precis som ingen skulle förvänta det av oss. Att sen Wes/jag utvecklades till ett geni på det mesta är ju rätt tilltalande, att vinna anseende är ju inte direkt motbjudande. Att sen Wes är en tönt.. tja.. det får jag väl leva med... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai Dukat Posted April 10, 2006 Report Share Posted April 10, 2006 Av 78 röster har en lyckas fippla dit wesley :blink: Sånt här kommer att hålla mig sömnlös minst ett par nätter. Först tänkte jag skriva att jag håller med dig fullständigt, men sen tänkte jag att det är nog inget dumt val egentligen. Wes är nog den karaktären som påminner mest om oss alla därför att när han kom ombord på Enterprise så var han en "nobody", en nolla som bara fick hänga med därför att hans mamma jobbade där. Vi skulle ju vara nollor allihopa om vi fick hänga med, handen på hjärtat hur mycket kan ni om warpmotorer, submolekyläriska störningar eller hur man kompenserar för biomagnetiska partikelstormar i underrymden? Det var ingen som förväntade sig att lille Wes skulle fixa sånt i början, precis som ingen skulle förvänta det av oss. Att sen Wes/jag utvecklades till ett geni på det mesta är ju rätt tilltalande, att vinna anseende är ju inte direkt motbjudande. Att sen Wes är en tönt.. tja.. det får jag väl leva med... Ja men nu var det väll så att han kunde allt fast han var Nobody och det är väll det som är störande med hela grabben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted April 10, 2006 Report Share Posted April 10, 2006 Av 78 röster har en lyckas fippla dit wesley :blink: Sånt här kommer att hålla mig sömnlös minst ett par nätter. Först tänkte jag skriva att jag håller med dig fullständigt, men sen tänkte jag att det är nog inget dumt val egentligen. Wes är nog den karaktären som påminner mest om oss alla därför att när han kom ombord på Enterprise så var han en "nobody", en nolla som bara fick hänga med därför att hans mamma jobbade där. Vi skulle ju vara nollor allihopa om vi fick hänga med, handen på hjärtat hur mycket kan ni om warpmotorer, submolekyläriska störningar eller hur man kompenserar för biomagnetiska partikelstormar i underrymden? Det var ingen som förväntade sig att lille Wes skulle fixa sånt i början, precis som ingen skulle förvänta det av oss. Att sen Wes/jag utvecklades till ett geni på det mesta är ju rätt tilltalande, att vinna anseende är ju inte direkt motbjudande. Att sen Wes är en tönt.. tja.. det får jag väl leva med... Ja men nu var det väll så att han kunde allt fast han var Nobody och det är väll det som är störande med hela grabben. Om detta tycker jag icke vi behöver tvista, ty där är vi med all säkerhet rörande överens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted April 11, 2006 Report Share Posted April 11, 2006 Av 78 röster har en lyckas fippla dit wesley :blink: Sånt här kommer att hålla mig sömnlös minst ett par nätter. Först tänkte jag skriva att jag håller med dig fullständigt, men sen tänkte jag att det är nog inget dumt val egentligen. Wes är nog den karaktären som påminner mest om oss alla därför att när han kom ombord på Enterprise så var han en "nobody", en nolla som bara fick hänga med därför att hans mamma jobbade där. Vi skulle ju vara nollor allihopa om vi fick hänga med, handen på hjärtat hur mycket kan ni om warpmotorer, submolekyläriska störningar eller hur man kompenserar för biomagnetiska partikelstormar i underrymden? Det var ingen som förväntade sig att lille Wes skulle fixa sånt i början, precis som ingen skulle förvänta det av oss. Att sen Wes/jag utvecklades till ett geni på det mesta är ju rätt tilltalande, att vinna anseende är ju inte direkt motbjudande. Att sen Wes är en tönt.. tja.. det får jag väl leva med... Ja men nu var det väll så att han kunde allt fast han var Nobody och det är väll det som är störande med hela grabben. Jag kan ha fel fast jag tror inte att han kunde allt från början. Han fick lära sig som alla andra. När man är uppvuxen på ett rymdskepp känns det naturligt att man lär sig en hel del om livet på skeppet. Sedan är har han ju inteligens utöver det vanliga och det betyder att han säkert kan lära sig snabbt. Hans forskningsprojekt. Tja......det är ju lite MC Giver över det hela. Nej, det var inte jag som röstade på honom. För jag tycker inte att han är den bästa karaktären. Men så himla dålig är han inte. Fast när det gäller ST-barn tycker jag bäst om Jake och Nog på DS9 tätt följd av Naomi på Voyager. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fänrik Posted May 15, 2006 Report Share Posted May 15, 2006 jag tycker att Wesley Crusher är bäst eftersom han gör som dom säger(iallafall ett tag) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted September 7, 2006 Report Share Posted September 7, 2006 Kan någon svara varför Riker alltid måste stå med ena foten högre än den andra. Det ser faktiskt direkt löjligt ut. Har också märkt detta med Riker. Speciellt på bryggan, när han går fram till Data's plats och slänger upp benet. Tycker dock inte att det ser löjligt ut. Snarare tvärtom. Det passar Rikers personlighet som är mer avslappnad än andra. Det är coolt helt enkelt. B) Jag håller med dig helt. Riker är den Coolase av alla på bryggan. Matcho i alla lägen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beverlycrusher94 Posted September 8, 2006 Report Share Posted September 8, 2006 Tja, kanske är det rätt så självklart, men jag valde Bevelry Crusher. Jag gillar hennes sätt att hantera kritiska situationer. Vad som än händer så håller hon sig alltid "cool". Ja, jag gillar hennes stil! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilla_o Posted September 9, 2006 Report Share Posted September 9, 2006 Jag valde Data för jag tycker han är häftig och gullig. :rodna: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted September 10, 2006 Report Share Posted September 10, 2006 (edited) Tja, kanske är det rätt så självklart, men jag valde Bevelry Crusher. Jag gillar hennes sätt att hantera kritiska situationer. Vad som än händer så håller hon sig alltid "cool". Ja, jag gillar hennes stil! Crusher är imponerande eftersom hon är så kapabel inte bara när det gäller som läkare. I ett avsnitt (Vet någon vilket?) har hon befälet över Enterprise och blir anfallen av ett skepp. Hon hanterar detta gallant genom att komma på en teknisk lösning. Tydligen så läser hon på om vetenskap och nya rön utanför hennes egen yrkesinriktining. SPOILER I sissta avsnittet av TNH så har hon ju befäl över ett eget skepp. Ett sjukhusskepp. Edited September 10, 2006 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 min favorit är kapten Klaa (filmen Star Trek:The final frontier) därför att han är en av de bästa bland Klingons . visst han anfaller Enterprise men man får komma ihåg att förhållanderna mellan Kirk och imperiet var långt ifrån bra . ändå gör han en så förödmjukande sak som att be om ursäkt(för en Klingon är det värre än att erkänna att attacken inte var sanktionerad) senare på festen hedrar han Kirk med en riktig Klingonhonör Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 Jag tillhörde den stora massan som röstade på data. Han känns som den mest intressanta karaktären men det har också lagts en hel del krut på att utveckla den karaktären. (läs gärna mitt lilla filmsnutts-manus i tråden "Datas död!". Där är det data all the way Som nummer två hade jag röstat på Picard. Han känns stabil och är båden humanist samtidigt som han är ett starkt befäl. Som nummer tre hade jag röstat på Worf. En klingon är ju alltid en klingon! Och han är en karaktär som man kan relatera till fastän han inte alls har samm utrymme i serien, att visas/utvecklas som karaktär, som ovanstånde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts