Klingon Posted October 11, 2003 Report Share Posted October 11, 2003 Worf alla gånger!!!! Men på andra plats så kommer den mäktigt rolige data!!! På tredje plats PICARD. Han e grym men en Android och en klingon slår vem som helst!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted October 12, 2003 Report Share Posted October 12, 2003 Data! Tänk att få se allt ur ett barns perspektiv men ändå vara "vuxen". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talar Posted October 14, 2003 Report Share Posted October 14, 2003 Picard förstås, vad annat kan man säga efter att ha sett hela TNG-serien. Han har ju sina mänskliga brister som alla andra karaktärer men jag har svårt att tänka mig en bättre kapten för Enterprise. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted October 15, 2003 Report Share Posted October 15, 2003 Jag röstade på Worf för han är den bästa! hans jobb tex. det passar honom som klingon, det tycker jag i alla fall!!!!!!!!!!!!!!!!! :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted December 13, 2003 Report Share Posted December 13, 2003 (edited) Data är ju självklar. Han är ju en av dom bästa karaktärerna jag känner till. Det måste ju dock vara lite tråkigt att inte ha några känslor en lång tid av sitt liv(eller existens kanske man ska säga när det gäller Data). Edited January 12, 2004 by crazy_voyager Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted December 13, 2003 Report Share Posted December 13, 2003 Mitt val stod mellan Data och Worf. Jag har lärt mig med åren att börja gilla klingoner. Skjut först och fråga sen passar mig utmärkt. Sen är Worf riktigt kul ibland, som då han och Q bråkar "Eaten any good books lately?", sånt kan man skratta åt en lång tid efteråt. Sen har man Data. Han är ju också riktigt kul. Fast jag tycker att ibland blir vissa skämt som skall vara roliga inte så lyckade. Tycker att det kan vara svårt att göra bra och roliga skämt för androiden. Min röst faller på Worf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enterprise_Nx-01 Posted December 20, 2003 Report Share Posted December 20, 2003 Lungt Data med sin humor och logik ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snajve Posted January 8, 2004 Report Share Posted January 8, 2004 Jag röstade på Beverly Crusher. Hon är ju lätt skönast. Avsnittet "Suspicions" är ju nästan det bästa i hela TNG och det visar ju hur grym Beverly är. Att vara Riker vore ju kanske helt fel heller. Otroligt framgångsrik både vad det gäller karriär och brudar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted January 9, 2004 Report Share Posted January 9, 2004 Jag kommer inte ihåg vilken internet sida som jag läste detta på, men jag tror det var någonstanns på IMDB. Där stod det i alla fall att efter det att Patrick Stewart blev en MYCKET bättre skådis efter att ha varit med i Star Trek: TNG och i de Star Trek filmerna som har spelat i också. Jag tycker att man kan se att han har blivit bättre om man jämför hur han spelade i början av TNG och i slutet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snajve Posted January 9, 2004 Report Share Posted January 9, 2004 Håller med. Så tycker jag förvisso att det är med alla i TNG. De hittar alla sina roller bättre och bättre med tiden. Men Patrick Stewart är väl kanske den som växer mest. Brent Spiner tycker jag dock hållit högsta kvalitet från början till slut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_starchild_ Posted May 31, 2004 Report Share Posted May 31, 2004 Gissa min favorit då? Data såklart, tyckte han var häftigast sen första början. Cool, rolig, superintelligent(älskar smarta killar). Sen gillar jag dom andra mycket också men den jag gillar minst är faktiskt Beverly Crusher.. Vet inte varför, hon är ju bra på det hon gör och rödhårig precis som jag.. Men man kan ju inte gilla alla. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted September 7, 2004 Report Share Posted September 7, 2004 Frågan här är ju: Vem man vill vara, inte vem som är bäst! Piccard är en strålande karaktär, den bästa. (Kan ju bero på att Stewart är en mycket bra skådespelare) Data är också en fantastisk karaktär, den roligaste. (Även Spiner är en mycket bra skådis) Men vem vill jag vara? Tja, som kille, så får jag väl säga Riker. No. 1. Har ju en viss dragningskraft på det motsatta könet, och det är ju inte fel... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted September 7, 2004 Report Share Posted September 7, 2004 Jag valde Deanna Troi...skulle kunna tänka mig henne som min hustru...öh...undrar vad min nuvarande skulle säga om det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Storm Posted September 10, 2004 Report Share Posted September 10, 2004 Det är Riker som gäller. Han är ju the King =) Troi gillar jag inte alls. Dels för att skådespelerskan inte kan spela lessen eller upprörd. Skrattar varje gång hon ska försöka gråta eller vara lessen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted November 8, 2004 Report Share Posted November 8, 2004 jag röstade på Jean-Luc Picard han är väldig bra kommendör på sitt åldrande skepp enterprise Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsRiker Posted November 14, 2004 Report Share Posted November 14, 2004 Jag gillar alla och precis som i de övriga ST-serierna är det interaktionen mellan de olika karaktärerna som är intressantast tycker jag. Men om jag måste välja en så blir det Data. Karaktären är otroligt intressant, utvecklas verkligen med åren. Sedan gör Brent Spiner ett fantastiskt jobb som skådespelare och han ges ju också möjligheter att agera ut. Han är ju jättebra som Lore också. Men jag gillar Picard jättemycket. Och Riker. Och Troi. Och Guinan.... Ja, ni fattar.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted November 15, 2004 Report Share Posted November 15, 2004 Jag var inne här och röstade för ett tag sedan och då blev det Deanna Troi, men efter att ha tittat på s-1 av TNG så har jag börjat förstå mig på Guinan. Jag såg att hon inte fått en enda röst i denna röstning och det tycker jag är lite besynnerligt. Hon är den person på Enterprise som jag säkert skulle ha tillbringat mest tid med. Hon har humor, hon är ärligt och vill alla väl. Hum...man får inte ångra sin röstning? :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tonica Posted November 15, 2004 Report Share Posted November 15, 2004 Jag röstade på din nya favorit, EoNeel... Annars tycker jag väldigt bra om Picard, men det är ju många som har röstat på honom redan. Dessutom håller jag med dig. Guinan är en både kul och intressant personlighet. Och för övrigt hade just Picard och hon en väldigt bra kontakt tycker jag. Kanske hade skådespelarna det också? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 15, 2004 Report Share Posted November 15, 2004 Jag var inne här och röstade för ett tag sedan och då blev det Deanna Troi, men efter att ha tittat på s-1 av TNG så har jag börjat förstå mig på Guinan. Jag såg att hon inte fått en enda röst i denna röstning och det tycker jag är lite besynnerligt. Hon är den person på Enterprise som jag säkert skulle ha tillbringat mest tid med. Hon har humor, hon är ärligt och vill alla väl. Hum...man får inte ångra sin röstning? :blink: <{POST_SNAPBACK}> Även jag lade nu en röst på Guinan. Jag håller med - hon är förvånansvärt djup i denna serie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted November 15, 2004 Report Share Posted November 15, 2004 Även jag tycker att Guinan är en härlig karaktär, en person som kan sätta sig in i alla personers bekymmer och problem, och som alltid kan ge ett fint råd eller säga ett tröstens ord. Faktum är att jag tycker att hon är en bättre rådgivare än självaste rådgivare Troi. Anledningen till att jag lade min röst på Riker är väl den att jag inte är beredd att byta kön. Frågeställningen var ju vem man skulle vilja vara. Jag vill ju helst vara mig själv, men Riker är nog den som ligger mig närmast som person. Om man nu inte räknar Picards frisyr Och sen är jag nog inte lika flirtig som Riker heller.... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted November 15, 2004 Report Share Posted November 15, 2004 Jag håller på att just nu på ett lite djupare sätt gå igenom TNG-boxarna, och jag kan förstå Ono's inlägg om att det kanske skulle vara lite udda att byta kön. Men faktum är att jag just nu skulle kunna tänka mig vara Guinan (i kanske en manlig variant) ombord på Enterprise. Hon liksom känner alla men samtidigt är hon så gåtfull, hon är helt en syverän karaktär. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Worf Posted December 18, 2004 Report Share Posted December 18, 2004 Det stod mellan Data och Worf... men sen såg jag att "annan" fans och då vart det solklart Q... underbar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted December 19, 2004 Report Share Posted December 19, 2004 Det stod mellan Data och Worf... men sen såg jag att "annan" fans och då vart det solklart Q... underbar <{POST_SNAPBACK}> Q ör helt klart en karaktär som lysser upp tilvarot i dom avsnitten han är med i Hans humor, hans extrema ego och sättet att göra andra galna av att bara vara där får en verkligen att skratta. Allmänt nyfiken här men vad är det med han som du gillar, Worf? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Worf Posted December 19, 2004 Report Share Posted December 19, 2004 vad jag gillar med Q? jo Typ det du sa... hans humor, hans verbala trakaserier av Riker, Och så klart kraften... jaja jag vet att jag drömmer lite för mycket om kraft men det är ganska ballt ju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freelancer Posted December 30, 2004 Report Share Posted December 30, 2004 Jag gillar också Q väldigt mycket. Han borde vara med lite oftare. Men jag gillar Data ännu mer. Det är ganska svårt att beskriva varför, jag bara gillar honom. Hans "lack of humour" kan vara ganska kul; Geordi: "It's funny, Data." Data: "Of course it is. Ha. Hahaha. Haha. Ha." *vänder sig mot consolen och fortsätter arbeta* Jag gillar honom också när han imiterar Sherlock Holmes. Och som nån annan sa här uppe, han utvecklas väldigt mycket under serien, vilket är väldigt viktigt för en bra karaktär. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts