Gå till innehåll

Trekspotting


Thalaxian

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 526
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

  • 2 veckor senare...
Bandet Nerf Herder (dom som gör intro musiken till Buffy) har skrivit en låt som heter Mr. Spock . Handlar även om Star Trek.

Vad säger du om Millencolins "Vulcan Ears" då? Den handlar definitivt om Star Trek (eller Vulcans egentligen) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dagens GT fick man läsa följande fråga:

Vad hette den amerikanska rymdfärjan som exploderade vid återinträdet i jordens atmosfär?

1)Columbia

x)Challenger

2)Enterprise

Läste om varför rymdfärjan Enterprise fick just det namnet. Det var för att 400.000 trekkers skickade brev om just det namnet i en tävling om vad färjan skulle heta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo och om någon nu undrade så var det inte Enterprise som exploderade, det var challenger  ;)

För övrigt finns rymdfärjan enterprise med i bilderna i introt till serien enterprise.

Eller så talar vi sanning å säger att det var columbia ;)

sant, challenger exploderade typ 90 sek efter start,

columbia exploderade vad var det? 12 minuter innan landningen tror jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Idag hade vår klass sin första lektion naturkunskap på temat astronnomi och det var hela tiden frestande och förklara att teorierna om maskhål, överljusfart (warp) och paralella universum faktiskt kommer att vara fullt accepterade om några hundra år. Jag motstod dock frestelsen förutom att jag påpekade att warpfart faktiskt var teoretiskt möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 2 månader senare...

En liten Star Trek referens i Sveriges Radio. Satt hemma i köket och slölyssnade på radion när jag hajade till. Det var för övrigt i programmet Nattliv. De nämnde någonting om Planeten Vulcan och gröna kvinnor som skulle ta över världen, det var även någonting mer om Vulcan som jag tyvärr redan har glömt bort vad det var sent på natten som det är. Hörde tyvärr inte hela resonemanget så noga, men lite kul var det i alla fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten Star Trek referens i Sveriges Radio. Satt hemma i köket och slölyssnade på radion när jag hajade till. Det var för övrigt i programmet Nattliv. De nämnde någonting om Planeten Vulcan och gröna kvinnor som skulle ta över världen, det var även någonting mer om Vulcan som jag tyvärr redan har glömt bort vad det var sent på natten som det är. Hörde tyvärr inte hela resonemanget så noga, men lite kul var det  i alla fall!

I dag (OBS! Bara i dag) kan man lyssna på nattens Nattliv på deras hemsida. Vilken timme var det på radion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
I dag (OBS! Bara i dag) kan man lyssna på nattens Nattliv på deras hemsida. Vilken timme var det på radion?

Jag satt vid radion strax efter kl. 00.00, det är bara en kort blänkare så man får vara uppmärksam. Den kommer cirka 8 minuter in i första timmen. Jag måste säga efter att ha lyssnat på det igen att de har en något udda uppfattning om planeten Vulcan. Men det är rätt kul att lysssna på, den håller på ca 30 sekunder.

Redigerad av Thalaxian
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dag (OBS! Bara i dag) kan man lyssna på nattens Nattliv på deras hemsida. Vilken timme var det på radion?

Jag satt vid radion strax efter kl. 00.00, det är bara en kort blänkare så man får vara uppmärksam. Den kommer cirka 8 minuter in i första timmen. Jag måste säga efter att ha lyssnat på det igen att de har en något udda uppfattning om planeten Vulcan. Men det är rätt kul att lysssna på, den håller på ca 30 sekunder.

Nu har jag lyssnat på det mycket korta inlägget. När man lyssnar på filen så är det vid tidsindex 08:16 och diskussionen håller på till 09:04. Fast det är egentligen bara ett par meningar som handlar om vulcan, sedan börjar de prata om de "vulcanesiska kvinnorna" vid Odenplan. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...