Catryn Jameway Posted September 13, 2004 Report Share Posted September 13, 2004 (edited) Min favorit är klart Janeway med alla hennes egenskaper som kapten Obs! vissa stavfel kan det vara p.ga. min dycleksi Edited October 29, 2004 by Pjotr'k Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted September 13, 2004 Report Share Posted September 13, 2004 Vi har redan en röstning och en diskussion om detta, men eftersom att det röstningsämne som redan finns är väldigt gammalt så tror jag att jag låter denna vara kvar. Kan vara intressant att se vilka favoritkaraktärer ni har nu. Ett tips till dig som är ny är att läsa Viktigare diskussioner-ämnena som finns i varje forum för att undvika dubbeldiskussioner och såklart forumreglerna. (Har redigerat röstningen) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted September 14, 2004 Report Share Posted September 14, 2004 Jag har inte ändrat uppfattning sen förra diskussionen. 1 Holodoc (inte han från Jämjö) Underbart självgod. Humor, humor, humor. 2 Tuvok - Underbart torr. Humor, humor 3/4 Kes och Seven of Nine - Söt med en röst som gör en knäsvag resp. kurvig fägring. 5 Chakotay, den mest sympatiska star trek karaktären någonsin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted October 5, 2004 Report Share Posted October 5, 2004 Kathryn Janeway fick min röst. Hon för sin besättning lysande och utan henne skulle VOY vara mkt tråkigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
holodoc Posted October 5, 2004 Report Share Posted October 5, 2004 Vinnaren är (naturligtvis) Doktorn. Ingen större tvekan. Tuvok-framkallar näst flest skratt. Underbar torris! Tråkigast är nog Harry och Kes... Janeway och Chakotey framkallar inga som helst känslor. De har liksom inget som sticker ut, är bara fruktansvärt...reko...man skrattar inte åt dem och man blir inte arg på dem... Neelix tycker jag är alldeles för "smörig"... B'Elanna...är...en OK karaktär..just för att hon har karaktär... Tom har sina poäng när han ska leka kapten Proton, eller när han överraskar alla med sina kunskaper om "antik teknik", typ en bil... Seven är mycket viktig, ständigt kämpoande för att bli av med sin Borgbakgrund... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsRiker Posted October 29, 2004 Report Share Posted October 29, 2004 Jag röstade på B'Elanna. Jag gillade henne direkt från Caretaker, den underbart komplexa blandningen av klingon och människa och att hon alltid har problem med sin identitet. Ett av de bästa avsnitten i serien är i säsong 1, Faces när viidians gör två B'Elanna, en ren människa och en ren klingon. Otroligt bra. Och Roxanne Dawson gestaltar henne otroligt bra!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted October 29, 2004 Report Share Posted October 29, 2004 min favorit karaktär i startrek är the doctor för att han har en underbar humor han sjunger opra han är bara för underbart rolig med stark humor lägger jag min röst på the doctor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Mara Posted October 30, 2004 Report Share Posted October 30, 2004 Jag vet att det är en stor överraskning och helt oväntad schock, men min favorit karaktär är fortfarande Tuvok. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted November 1, 2004 Report Share Posted November 1, 2004 Kathryn Janeway fick min röst! ;-) Men jag måste säga att mina andra favoriter är även Doktorn och Seven of Nine! Jag gillar Kathryn pga hennes starka karaktär. Kanske också för att hon är den enda kvinnliga Captain hitintills i en serie.. De avsnitt som har gjorts i Voyager med Kathryn är väldigt bra skrivna. Och jag tror att orsaken till att jag uppskattar henne så mycket är att skådespelaren gör ett så bra jobb med sin karaktär! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted January 23, 2005 Report Share Posted January 23, 2005 Jag har två favoriter.. nä tre! :blink: Så jag drar dem lite snabbt nu B'Elanna och Tom får dela sin "första" plats... o :P ch sen Janeway Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted February 25, 2005 Report Share Posted February 25, 2005 min favorit karaktär inom startrek är nog Hologramdoktorn (EMH) för han goa humor hans härliga komplimanger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Worf Posted February 25, 2005 Report Share Posted February 25, 2005 EMH.... vet inte varför jag tycker det men han är bara bäst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Job Posted February 25, 2005 Report Share Posted February 25, 2005 Min röst går utan någon som helst tvekan till doktorn, fantastiskt rolig. :lol: Tycker minst om Paris ock Kim <_< Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shadow Posted March 7, 2005 Report Share Posted March 7, 2005 (edited) tycker seven of nine är bäst. hennes kamp för att bli människa tycker jag kan vissa på våra dagliga frågor om vad en människa är och vad man ska tycka, det finns inget helt svar på dom frågorna hon ställer, vilket seven ofta får uppleva Edited March 7, 2005 by shadow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Centerwall Posted March 7, 2005 Report Share Posted March 7, 2005 Jag lade min röst på doktorn. Tycker även Seven är en mycket intressant karaktär (som gestaltas av den näst bästa skådisen, efter Picardo). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bradis_Mamma Posted March 7, 2005 Report Share Posted March 7, 2005 Jupp EMH får även min röst..... fraför allt för att Picardo (en av de absolut bästa skådespelarna Trek någonsin har haft turen att få) lyckas med att ge doktorn en allt mer växande och charmande personlighet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted March 13, 2005 Report Share Posted March 13, 2005 (edited) B'Elanna Torres fick så klart min röst. Säkert ingen förvåning för vissa på forumet :lol: Gillar hennes personlighet, vilja och att hon inte tar att alla bara trampar ner hon.. Edited March 13, 2005 by Lieutenet Lind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenski Posted March 13, 2005 Report Share Posted March 13, 2005 EMH! Han är ju helt makalös. Gillar hans smått sarkastiska livssyn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted March 14, 2005 Report Share Posted March 14, 2005 EMH! Han är ju helt makalös. Gillar hans smått sarkastiska livssyn. <{POST_SNAPBACK}> kan bara hålla med till fullo, kanske den roligaste karaktären i star treks historia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Icea Posted March 25, 2007 Report Share Posted March 25, 2007 Mina favoriter är Chakotay och doktorn. Finns ingen som kan få en replik att låta så rolig som EMH. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UFP Posted June 5, 2007 Report Share Posted June 5, 2007 Min röst kom på Tom Paris, för att han har en så bra humor och är en son till en Amiral. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted June 6, 2007 Report Share Posted June 6, 2007 Min röst skulle nog gå till B'Elanna Torres. Utan hennes klingonattityd skulle VOY sakna något. Vore inte ST utan henne. The Doctor: Will you relax? B'Elanna Torres: If you tell me to relax one more time, I'm going to rip your holographic head off! The Doctor: I hope you don't intend to kiss your baby with that mouth. B'Elanna Torres: The Borg wouldn't know fun if they assimilated an amusement park. Två anledningar, det fins många fler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luddepw Posted August 17, 2007 Report Share Posted August 17, 2007 Jag har en del favoriter bland Voyagers besättning: Tom Paris, Doktorn och Seven of Nine. Men min röst hamnar nog hos Tom Paris. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted August 18, 2007 Report Share Posted August 18, 2007 Min största favorit är nog doktorn, mycket på grund av hans humor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted August 18, 2007 Report Share Posted August 18, 2007 Min största favorit är nog doktorn, mycket på grund av hans humor. ja hur kan han humor så bra egentligen när data har så svårt att förstå?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts