Gå till innehåll
Catryn Jameway

Vilken besättningsmedlem är bäst!

Vilken besättningsmedlem är bäst!  

82 medlemmar har röstat

1. 1.

• Kathryn Janeway
      12
    • Tuvok
      9
    • B´Elanna Torres
      8
    • Nelix
      1
    • Tom Paris
      12
    • Harry Kim
      1
    • Hologramdoktorn (EMH)
      27
    • Kes
      1
    • Seven of Nine
      9
    • Chakotay
      1
    • Annan
      1

Rekommenderade inlägg

Vi har redan en röstning och en diskussion om detta, men eftersom att det röstningsämne som redan finns är väldigt gammalt så tror jag att jag låter denna vara kvar. Kan vara intressant att se vilka favoritkaraktärer ni har nu.

Ett tips till dig som är ny är att läsa Viktigare diskussioner-ämnena som finns i varje forum för att undvika dubbeldiskussioner och såklart forumreglerna.

(Har redigerat röstningen)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inte ändrat uppfattning sen förra diskussionen.

1 Holodoc (inte han från Jämjö) Underbart självgod. Humor, humor, humor.

2 Tuvok - Underbart torr. Humor, humor

3/4 Kes och Seven of Nine - Söt med en röst som gör en knäsvag resp. kurvig fägring.

5 Chakotay, den mest sympatiska star trek karaktären någonsin.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vinnaren är (naturligtvis) Doktorn. Ingen större tvekan.

Tuvok-framkallar näst flest skratt. Underbar torris!

Tråkigast är nog Harry och Kes...

Janeway och Chakotey framkallar inga som helst känslor. De har liksom inget som sticker ut, är bara fruktansvärt...reko...man skrattar inte åt dem och man blir inte arg på dem...

Neelix tycker jag är alldeles för "smörig"...

B'Elanna...är...en OK karaktär..just för att hon har karaktär...

Tom har sina poäng när han ska leka kapten Proton, eller när han överraskar alla med sina kunskaper om "antik teknik", typ en bil...

Seven är mycket viktig, ständigt kämpoande för att bli av med sin Borgbakgrund...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag röstade på B'Elanna. Jag gillade henne direkt från Caretaker, den underbart komplexa blandningen av klingon och människa och att hon alltid har problem med sin identitet. Ett av de bästa avsnitten i serien är i säsong 1, Faces när viidians gör två B'Elanna, en ren människa och en ren klingon. Otroligt bra. Och Roxanne Dawson gestaltar henne otroligt bra!!

:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kathryn Janeway fick min röst! ;-)

Men jag måste säga att mina andra favoriter är även Doktorn och Seven of Nine!

Jag gillar Kathryn pga hennes starka karaktär. Kanske också för att hon är den enda kvinnliga Captain hitintills i en serie.. De avsnitt som har gjorts i Voyager med Kathryn är väldigt bra skrivna. Och jag tror att orsaken till att jag uppskattar henne så mycket är att skådespelaren gör ett så bra jobb med sin karaktär!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tycker seven of nine är bäst.

hennes kamp för att bli människa tycker jag kan vissa på våra dagliga frågor om vad en människa är och vad man ska tycka, det finns inget helt svar på dom frågorna hon ställer, vilket seven ofta får uppleva :)

Redigerad av shadow

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jupp EMH får även min röst..... fraför allt för att Picardo (en av de absolut bästa skådespelarna Trek någonsin har haft turen att få) lyckas med att ge doktorn en allt mer växande och charmande personlighet...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

B'Elanna Torres fick så klart min röst. :rolleyes: Säkert ingen förvåning för vissa på forumet :lol:

Gillar hennes personlighet, vilja och att hon inte tar att alla bara trampar ner hon..

Redigerad av Lieutenet Lind

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min röst skulle nog gå till B'Elanna Torres. Utan hennes klingonattityd skulle VOY sakna något. Vore inte ST utan henne.

The Doctor: Will you relax?

B'Elanna Torres: If you tell me to relax one more time, I'm going to rip your holographic head off!

The Doctor: I hope you don't intend to kiss your baby with that mouth.

B'Elanna Torres: The Borg wouldn't know fun if they assimilated an amusement park.

Två anledningar, det fins många fler.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Min största favorit är nog doktorn, mycket på grund av hans humor.

ja hur kan han humor så bra egentligen när data har så svårt att förstå??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu