Bromma_Herman Posted June 17, 2002 Report Share Posted June 17, 2002 (edited) Vilket Holoprogram e bäst? (EDIT: Så här några år efter att jag skrev inlägget inser jag att jag kanske hade för många smileys så jag tog bort dem...) Edited March 10, 2006 by Bromma_Herman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted June 17, 2002 Report Share Posted June 17, 2002 Måste nog säga att jag gillar det program som Barclay gjorde i TNG. Där var Picard, Riker och LaForge de tre musketörerna, och Troi var ngt slags gudinna (som Barclay hade lite roligt med ;) ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulcan_Tuvok Posted June 17, 2002 Report Share Posted June 17, 2002 Min absoluta favorit är Fair Haven. Det är roligt att se delar var Fair Haven är med i. Det är folket, den Irländska andan och att se besättningen på ett annat sätt än "bara" besättningen. Sen kommer Captain Proton och Buster Cincaid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted June 17, 2002 Report Share Posted June 17, 2002 Håller med om att det är roligt med lite omväxling i VGR(det är ju svårare att variera där än i andra serier). Men, vad är Buster Cincaid? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted June 17, 2002 Report Share Posted June 17, 2002 Men, vad är Buster Cincaid? Buster Kincaid (spelas av Harry Kim) är Captain Protons "side kick" i The Adventures of Captain Proton, kan jämföras med Robin och Batman (skämten är nästan lika dåliga ), på sidan så finns det en del bilder och ljud från äventyren om du är intresserad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted June 17, 2002 Report Share Posted June 17, 2002 Jag röstade på Fair Haven; allt som är irländskt funkar för mig! Tänk att sitta på puben och lyssna till massa människor som pratar en urmysig dialekt och spana på någon söt rödhårig kille som heter Seamus O'Connor eller nåt i den stilen... *suck* (fast i det här läget skulle jag ha velat vara kille eftersom irländska tjejer är snyggare än killarna, men man kan ju inte få allt...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted June 18, 2002 Report Share Posted June 18, 2002 Det bästa holloprogarmet är nog Bashirs spionprogram i Our Man Bashir. Annars är Vic Fontane-programmet ganska trevligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted June 18, 2002 Author Report Share Posted June 18, 2002 Tack för alla förslag. Förresten så hade jag tänkt att skirva till Doktorns dagdrömmar men undrar om det e ett holoprogram. Jag bestämde mig för att det inte vad det. Och det finns inga TNG program att välja mellan för jag har bra sett ett TNG avsnit...... :ferengi: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetycow Posted June 18, 2002 Report Share Posted June 18, 2002 Jag gillar Kapten Proton bäst, men Dr. Bashirs spionprogram ligger inte långt efter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted June 18, 2002 Report Share Posted June 18, 2002 Jag rösta så klart på Reg Barclys Jag-Bor-På-Voyager Program skulle ju vara jätte häftigt att ha ett holoprogram som är så där.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted June 23, 2002 Report Share Posted June 23, 2002 Här fick det bli Fair haven, verkar ju vara ett mysigt ställe. Holo-figurerna verkar ju iallafall 3-vliga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted June 23, 2002 Report Share Posted June 23, 2002 Tycker att captian Proton är helt klart härligast (i Voyager). Gillar gamla sci-fi och det räknas helt klart dit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted June 23, 2002 Report Share Posted June 23, 2002 skälvklart captaun proton programmen..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted June 28, 2002 Report Share Posted June 28, 2002 Å fy nisse gubben Proton är ju en klar och dålig rippiff av Blixt Gordon. Nä fy inte bra inte bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted June 29, 2002 Author Report Share Posted June 29, 2002 Jag e pa Kos och har inga svenska bokstaver! Proton AR Blixt Gordon! :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted June 30, 2002 Report Share Posted June 30, 2002 Å fy nisse gubben Proton är ju en klar och dålig rippiff av Blixt Gordon. Nä fy inte bra inte bra Captain Proton kanske fanns före Blixt Gordon, så det är kanske blixt Gordon som är en ripp-off, vem vet ? Detta är ju faktiskt ST och jag tycker bara att det är häftigt att dom kan ha med lite mer annorlunda holodeckprogram i serien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted July 4, 2002 Report Share Posted July 4, 2002 Proton är något som trek-makarna skapat för att slippa betala licens-pengar för att köra med blixt gordon. Blixt kommer då först från böcker som är väldigt gamla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted July 4, 2002 Report Share Posted July 4, 2002 Blixt kommer då först från böcker som är väldigt gamla. Morn har rätt, Blixt Gordon-böckerna skrevs på 60-talet. Proton skapades nog med all säkerhet efter 1997. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted July 4, 2002 Report Share Posted July 4, 2002 Morn har rätt, Blixt Gordon-böckerna skrevs på 60-talet. Proton skapades nog med all säkerhet efter 1997. men dom fick iden till Captain Proton efter en 20tals serie (som jag inte vet vad den heter) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted July 4, 2002 Report Share Posted July 4, 2002 men dom fick iden till Captain Proton efter en 20tals serie (som jag inte vet vad den heter) vilket inte gör den till en mindre ripoff för det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted July 5, 2002 Report Share Posted July 5, 2002 Fair Haven helt klart!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted July 9, 2002 Author Report Share Posted July 9, 2002 Kan detta vara en diskution UTAN blixt gordon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted July 9, 2002 Report Share Posted July 9, 2002 Det kan det vara men då ett av alernativen är en ripp-off av Gordon så kan det bli svårt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted July 10, 2002 Report Share Posted July 10, 2002 Det kan det vara men då ett av alernativen är en ripp-off av Gordon så kan det bli svårt Blixt Gordon är väll heller inte jätte orginellt, den som skapade Blixt Gordon har väll oxå fått sina idéer från någonstans. Håller med om att Captain Proton är väldigt lik Blixt Gordon, men jag tycker oxå att det är väldigt roligt att dom kunde ta med något sånt här i serien, kan man inte se det som något roligt och annorlunda istället för att klaga på det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted July 10, 2002 Report Share Posted July 10, 2002 Ja g har alldrig sagt att Gordon är orginelt utan det jag säger är att Proton är ripp på det. sen så kan gordon vara rip´på något annat men det hjälper inte det faktum att Proton (och hela voy serien) ä r ripp-off Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts