Gå till innehåll
Bromma_Herman

Holodeckprogram

91 medlemmar har röstat

1. 1.

• Captain Proton and Buster Cincaid
      17
    • Fair Haven
      19
    • Franska byn Under Andra Världskriget
      13
    • Maquis-dödarprogrammet
      3
    • Reg Barclys Jag-Bor-På-Voyager Program
      17
    • Annan Simulering (Ange vilken i Forumet)
      19

Rekommenderade inlägg

Vilket Holoprogram e bäst?  

(EDIT: Så här några år efter att jag skrev inlägget inser jag att jag kanske hade för många smileys så jag tog bort dem...)

Redigerad av Bromma_Herman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Måste nog säga att jag gillar det program som Barclay gjorde i TNG. Där var Picard, Riker och LaForge de tre musketörerna, och Troi var ngt slags gudinna (som Barclay hade lite roligt med ;) )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min absoluta favorit är Fair Haven. Det är roligt att se delar var Fair Haven är med i. Det är folket, den Irländska andan och att se besättningen på ett annat sätt än "bara" besättningen. Sen kommer Captain Proton och Buster Cincaid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med om att det är roligt med lite omväxling i VGR(det är ju svårare att variera där än i andra serier). Men, vad är Buster Cincaid?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Men, vad är Buster Cincaid?

Buster Kincaid (spelas av Harry Kim) är Captain Protons "side kick" i The Adventures of Captain Proton, kan jämföras med Robin och Batman (skämten är nästan lika dåliga :D), på sidan så finns det en del bilder och ljud från äventyren om du är intresserad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag röstade på Fair Haven; allt som är irländskt funkar för mig!

Tänk att sitta på puben och lyssna till massa människor som pratar en urmysig dialekt och spana på någon söt rödhårig kille som heter Seamus O'Connor eller nåt i den stilen... *suck* :)

(fast i det här läget skulle jag ha velat vara kille eftersom irländska tjejer är snyggare än killarna, men man kan ju inte få allt...)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
:D Tack för alla förslag. Förresten så hade jag tänkt att skirva till Doktorns dagdrömmar men undrar om det e ett holoprogram. Jag bestämde mig för att det inte vad det. Och det finns inga TNG program att välja mellan för jag har bra sett ett TNG avsnit...... :ferengi:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker att captian Proton är helt klart härligast (i Voyager). Gillar gamla sci-fi och det räknas helt klart dit

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Å fy nisse gubben

Proton är ju en klar och dålig rippiff av Blixt Gordon.

Nä fy inte bra inte bra

Captain Proton kanske fanns före Blixt Gordon, så det är kanske blixt Gordon som är en ripp-off, vem vet ?

Detta är ju faktiskt ST och jag tycker bara att det är häftigt att dom kan ha med lite mer annorlunda holodeckprogram i serien.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Proton är något som trek-makarna skapat för att slippa betala licens-pengar för att köra med blixt gordon.

Blixt kommer då först från böcker som är väldigt gamla.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Blixt kommer då först från böcker som är väldigt gamla.

Morn har rätt, Blixt Gordon-böckerna skrevs på 60-talet. Proton skapades nog med all säkerhet efter 1997.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Morn har rätt, Blixt Gordon-böckerna skrevs på 60-talet. Proton skapades nog med all säkerhet efter 1997.

men dom fick iden till Captain Proton efter en 20tals serie (som jag inte vet vad den heter)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
men dom fick iden till Captain Proton efter en 20tals serie (som jag inte vet vad den heter)

vilket inte gör den till en mindre ripoff för det

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det kan det vara men då ett av alernativen är en ripp-off av Gordon så kan det bli svårt

Blixt Gordon är väll heller inte jätte orginellt, den som skapade Blixt Gordon har väll oxå fått sina idéer från någonstans. Håller med om att Captain Proton är väldigt lik Blixt Gordon, men jag tycker oxå att det är väldigt roligt att dom kunde ta med något sånt här i serien, kan man inte se det som något roligt och annorlunda istället för att klaga på det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja g har alldrig sagt att Gordon är orginelt utan det jag säger är att Proton är ripp på det. sen så kan gordon vara rip´på något annat men det hjälper inte det faktum att Proton (och hela voy serien) ä r ripp-off

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu