Jump to content
Sign in to follow this  
Bromma_Herman

Holodeckprogram

91 members have voted

1. 1.

• Captain Proton and Buster Cincaid
      17
    • Fair Haven
      19
    • Franska byn Under Andra Världskriget
      13
    • Maquis-dödarprogrammet
      3
    • Reg Barclys Jag-Bor-På-Voyager Program
      17
    • Annan Simulering (Ange vilken i Forumet)
      19

Recommended Posts

Tacka vet jag Hirogenernas jägarsimulering utan säkerhetsspärrar (VOY). Kommer inte ihåg riktigt vad som hände eller vilka dom jagade, men det gick lite snett... :o

Om jag inte minns fel så hatar jag Proton. Kommer inte ihåg varför dock. :D

...skulle nog gärna dela universum med professor Moriarty och grevinnan Regina Barthalomew - då de får en hel värld för sig själva i ST-TNG "Ship in a Bottle".

Jag valde "annan simulering" och tänker mig Paris' Sandrines eller Neelix resortprogram. Jag är inte intresserad av en massa äventyr eller folk som skjuter på mig....jag vill ha avkoppling! Och resortprogrammet med sol, bad och värme skulle passa mig alldeles utmärkt. Då skulle jag bli som Barclay var i början på TNG, jag skulle leva mitt liv inne på holodäcket :D

Vilket Holoprogram e bäst?  :sly:  :ferengi:  :kazon:  :jemhadar:  :cardassian:  

<{POST_SNAPBACK}>

Barclays "Jag bor på Voyager" såklart. Vem skulle inte vilja bo där??? :D

Mitt favvoprogram är från avsnittet The Dauphin i TNG. Ni minns när wesly visar ambassadören (changelingen) ett asteroidfält. De står på en asteroid och blickar ut över något nebulosaliknande område som är fyllt av kristaller och liknande. Jag skulle gärna testa det. Speciellt om de har fått till känslan av gravitation etc. (inte alla förhållanden i rymden...) :lol:

Mitt favvoprogram är från avsnittet The Dauphin i TNG. Ni minns när wesly visar ambassadören (changelingen) ett asteroidfält. De står på en asteroid och blickar ut över något nebulosaliknande område som är fyllt av kristaller och liknande. Jag skulle gärna testa det. Speciellt om de har fått till känslan av gravitation etc. (inte alla förhållanden i rymden...) :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Måste hålla med om att det skulle vara en favorit att få prova på (med vissa miljöbetingade delar borttagna givetvis)

Annars så skulle bachir´s spionprogram vara drömen för en gammal James Bond-tok som mig. Tycker Kira är helcool som rysk sexig spion.

Janeway gjorde en magnifik Arachnia.

Tack så mycket! :P

T.ex. i "Night" då Tom försöker få Seven att vara hans sekreterare .. Constace Goodheart, Seven förstår ju inte att hon bara ska stå och skrika lite och se vacker ut så det hela blir lite komiskt.

Ja, biten när hon säger "I am Borg", och förstör roboten är väldigt rolig!

Fair Haven var också roligt. Röstade dock på Captain Proton, Chaotica är en härlig skurk, "Full power to the Death ray" :D

Har tyvärr inte hunnit se så mycket Star Trek i mina dagar (ännu), så jag har inte så mycket att säga.

Det här meddelandet är ganska sent med tanke på att ingen har skrivit i tråden på ca ett år, men "bättre sent än aldrig", som man brukar säga! :klingon:

Jag gillar Captain Proton and Buster Cincaid för att det är såå Blixt Gordon över det. Jag minns än den svart vita serien med rymdraketer i fiskelinor som gungade fram. Mycket kul. Då tyckte man det var bra. Man får förändrad smak över tiden :)

Varför tycker du som du tycker? Förklara gärna lite mer!

Gillar idén med att ett hologram får medvetande!

Tycker det var ganska häftigt att ett hologram fick hela skeppet att skapa!

Och fick också i det avsnittet veta att data hade en idol (sherlok holmes) villket gjorde honom mänsklig i mina ögon! :)

Även jag gillar den idén med "medvetande" hologram. Liknar andra holoprogram dessutom, såsom Fair Haven i VOY, men där förstod de ju inte hur allting fungerade såsom Moriarty gjorde. Nej, det var ett riktigt bra program och den onde var inte heller "helt igenom" ond. Intressant.

Svarade Annan.. Jag gillar de flesta fightsimuleringarna, men den bästa är den då B'elanna dödar /slåss med Cardassian (kan det vara i Extreme risk??).. Vet inte om det är det som menas med MaquisDödarprogramnmet?

Sen tycker jag att programmet i Worst Case Scenario är bra, det gör iaf ett bra avsnitt...

Jag gillar stark Faie Heaven. Det är så underbart att äntligen få ett avsnitt där det inte enbart handlade om att utföra sina uppgifter ombord på ett skepp. Och just att de valde att göra det i irländsk anda tyckte jag var helt underbart.

Det här meddelandet är ganska sent med tanke på att ingen har skrivit i tråden på ca ett år, men "bättre sent än aldrig", som man brukar säga! :klingon:

Det faktum att ingen ha skrivit i denna tråden på så länge gör det bara roligare att du tar upp tråden igen. Det fins många intresanta trådar som ligger i dvala. Det kan vara bra ett tag, för då blir det bara roligare när den vaknar till liv igen. Off topic men jag tycker ändå det är värt att säga.

Jag tycker fortfarande att Bashires spionprogram vore drömmen att få prova :w00t: