Jump to content

Holodeckprogram

91 members have voted

1. 1.

• Captain Proton and Buster Cincaid
      17
    • Fair Haven
      19
    • Franska byn Under Andra Världskriget
      13
    • Maquis-dödarprogrammet
      3
    • Reg Barclys Jag-Bor-På-Voyager Program
      17
    • Annan Simulering (Ange vilken i Forumet)
      19

Recommended Posts

• Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har svårt att se vad som är så bra med Fair Heaven programmet. En irländsk sekelskiftesby har väl inte i Star Trek världen att göra?

Men det är väl just det att Fair Haven inte är "sci-fi-ig" som gör den bra. Om man lever på ett rymdskepp och aliens är en del av vardagen så är nog en 400 år gammal irländsk by ett mycket spännande scenario som blir annorlunda. Jag skulle iaf tycka det var kul :)

Vilket är Maqius-dödarprogrammet? :blink:

Om jag fatar rätt på vilket dom menar så menar doim avsnittet Extreme Risk då BÈlanna var så där att hon inte hade på säker heten på holodecken och när hon inte gick till sjukan när hon hade skadad sig utan att hon använde en sån där sak doc använder och fixade såren själv.. :blink: och när det var att hon hade ett program där alla hennes gammla Maqius vänner blev dödade...

men jag är inte säker att det är det dom menar men jag är ganska säker.. :rolleyes:

Ren spekulering, men det fins ett avsnitt där Marqius tar över Voyager. Det vill säga att Tuvok har gjort ett sådant program på holodeck för att kunna träna Voyager besättnig i fall att Marqius skulle försöka ta över skeppet. Men vad jag kommer ihåg så gör Tuvok inte klart programmet eftersom Janeway´s besättning och Chakotay´s alla växer ihop till Voyagers besättning. Så ett myteri anses av Tuvok inte längre vara en risk.

Vilket är Maqius-dödarprogrammet? :blink:

Om jag fatar rätt på vilket dom menar så menar doim avsnittet Extreme Risk då BÈlanna var så där att hon inte hade på säker heten på holodecken och när hon inte gick till sjukan när hon hade skadad sig utan att hon använde en sån där sak doc använder och fixade såren själv.. :blink: och när det var att hon hade ett program där alla hennes gammla Maqius vänner blev dödade...

men jag är inte säker att det är det dom menar men jag är ganska säker.. :rolleyes:

Ren spekulering, men det fins ett avsnitt där Marqius tar över Voyager. Det vill säga att Tuvok har gjort ett sådant program på holodeck för att kunna träna Voyager besättnig i fall att Marqius skulle försöka ta över skeppet. Men vad jag kommer ihåg så gör Tuvok inte klart programmet eftersom Janeway´s besättning och Chakotay´s alla växer ihop till Voyagers besättning. Så ett myteri anses av Tuvok inte längre vara en risk.

Worst Case Scenario heter det.

• 2 months later...

Ganska sjävklart ... Jag gillar Captain Proton mest. Hela "bride of Chaotica" handlade om just Captain Proton och Janeway gjorde en magnifik Arachnia.

Men det finns ju småbitar som handlar om Captain Proton här å där. T.ex. i "Night" då Tom försöker få Seven att vara hans sekreterare .. Constace Goodheart, Seven förstår ju inte att hon bara ska stå och skrika lite och se vacker ut så det hela blir lite komiskt.

Och nu närmast i Shattered fanns ju en bit av Captain Proton programmet.

Jag vet inte riktigt varför men jag gillade inte Fair heaven och de avsnitten så himla mycket, de var lite halvtråkiga.

Men i "the killing game" så handlade det om att besättningen ju inte visste att de var i holoprogramm. Det var bra då det var 2.a världskriget och seven sjöng och Janeway ville döda henne.

Edited by Captain Proton

Ganska sjävklart ... Jag gillar Captain Proton mest. Hela "bride of Chaotica" handlade om just Captain Proton och Janeway gjorde en magnifik Arachnia.

Men det finns ju småbitar som handlar om Captain Proton här å där. T.ex. i "Night" då Tom försöker få Seven att vara hans sekreterare .. Constace Goodheart, Seven förstår ju inte att hon bara ska stå och skrika lite och se vacker ut så det hela blir lite komiskt.

Och nu närmast i Shattered fanns ju en bit av Captain Proton programmet.

Jag vet inte riktigt varför men jag gillade inte Fair heaven och de avsnitten så himla mycket, de var lite halvtråkiga.

Men i "the killing game" så handlade det om att besättningen ju inte visste att de var i holoprogramm. Det var bra då det var 2.a världskriget och seven sjöng och Janeway ville döda henne.

Vilka fick man ta hjälp av för att vinna kriget...? Jo Klingons! Klingons löser de flästa problem. Med våld alltså.

Hur kommer det sig att så fort någon startar ett holoprogram så dröjer det inte länge innan det har utvecklat enorm intelligens, överkommit alla säkerhetsspärrar och skapat en ny livsform som försöker ta över skeppet. Tycker detta händer väldigt ofta, speciellt i TNG. Picards privatdeckare (kan inte minnas vad han heter just nu), Datas Sherlock Holmes och Fair Haven på voyager t.ex.

Ja hologram som vill härska världen fins det gott om. Specielt i TNG, där man börjar med holodek, har enorma problem med att kontrolera sinna hologram. Det är nästan störande lätt för hologramm på Enterprise att börja krångla till saker och ting. Men Voyagr ha ju haft sinna problem också. DS9 är väll de enda som inte har hafft problem med sinna holosviter.

Ja hologram som vill härska världen fins det gott om.  Specielt i TNG, där man börjar med holodek, har enorma problem med att kontrolera sinna hologram.  Det är nästan störande lätt för hologramm på Enterprise att börja krångla till saker och ting.  Men Voyagr ha ju haft sinna problem också.  DS9 är väll de enda som inte har hafft problem med sinna holosviter.

Jodå, även DS9 har haft sina problem med holodäck, dock inte i så stor utsträckning som TNG. "Our man Bashir" och "Badda-bing, badda-bang" är två exempel.

Jodå, även DS9 har haft sina problem med holodäck, dock inte i så stor utsträckning som TNG. "Our man Bashir" och "Badda-bing, badda-bang" är två exempel.

Två avsnitt som jag inte sett ännu. Tror jag. De får se till och släppa de där DS9 boxarna snart!!!

Edited by Expendable Ensign

Två avsnitt som jag inte sett ännu. Tror jag. De får se till och släppa de där DS9 boxarna snart!!!

"Our man Bashir" är en skön parodi/hyllning på 60-tals spionhistorier, med Bashir och Garak mitt i smeten! :)

Och jag håller med om boxarna!

• 3 months later...

Fair Haven var ju bara för coolt! Seamus var skön :D Avsnitten Fair Haven och Spirit Folk var så roliga, speciellt det sistnämnda! Det är så otroligt kul att se när holodäck-karaktärerna blir medvetna om den riktiga världen utanför, kommer ni ihåg Dr Moriarty i TNG? (The Big Goodbye, Message in a Bottle) Såna avsnitt älskar jag, kulturkrock värre! Precis som när tidsresenärer från olika perioder möts.

Jag gillar också Data's Sherlock Holmes-program och Picard's Dixon Hill. :)

Tuvkoks simulering av Marquis uppror i worst case senario (innan Seksa la sig i det hela). Den handlar om Voyagerbesättningen. Det gör det extra spännande att det handlar om något bekant. Eller om jag var på Voy om oss själva och det är så klart då det skulle vara bäst.

En anna simulering jag gillar är Sandrines.

Fair Haven programmet verkar klart mysigt. Älskar avsnitten där det är med, speciellt Janeways ändringar ("Delete the wife" :lol:) och när doktorn blir tillfångatagen och hypnotiserad. Det underbaraste är ju när de frågar vad han heter och han svarar under hypnos "I haven't chosen one yet..." :lol: :lol: :lol: :D Såna grejer är underbara för oss som följt serien.

Fast som flera har sagt tidigast så är nog Barclays program roligast. Vem kan glömma hans version utav de tre musketörerna (Picard, Data och Geordi) samt D'Artagnan (en ivrig, KORT Riker! :lol: ), för att inte förglömma "The Goddess of Empathy...!" :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :D

Dock måste jag säga att jag gillar Voyagers Captain Proton avsnitt med sin härliga parodi på tidig science fiction. Kolla bara avsnittet "Night" när holo-tjejen skriker när först doktorn kommer in, och sedan roboten. Minen utav ren hörsel-smärta på Harry's ansikte är för härlig :D

kommer ni ihåg Dr Moriarty i TNG? (The Big Goodbye, Message in a Bottle) Såna avsnitt älskar jag, kulturkrock värre! Precis som när tidsresenärer från olika perioder möts.

Jag gillar också Data's Sherlock Holmes-program och Picard's Dixon Hill. :)

Datas Sherlock Holmes-program och Moriarty är samma avsnitt

och det är avsnitten "Elementry dear data" samt "Ship in a bottle"

Förövrigt så är det lätt Julians Bond program som rockar

• 1 month later...
Jag gillar Proton-programmen men även WW II-programmet när de blir "hjärntvättade" och 7of9's program om Chakotay.

Wuhu!! :lol: :D

Ännu en protonare . Vi bara växer och växer. Jag tror faktist att Capatin Proton programmen är de mest omtyckta av alla andra holoprogrammen. Exempelcis finns det massvis av produkter med proton-grejer och flera hemsidor hängivna till Captain Proton.

• 5 months later...