Essray Posted September 30, 2002 Report Share Posted September 30, 2002 Ngn annan som tänkt på hur snåla Vgr-skaparna är/var. Hur många ggr har man inte fått se folk(Tom och Harry) gå från holodecket, jämfört med hur många ggr man faktiskt fått se scener från holodecket. Det var iofs mer påtagligt i tidigare säsonger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted September 30, 2002 Report Share Posted September 30, 2002 Har svårt att se vad som är så bra med Fair Heaven programmet. En irländsk sekelskiftesby har väl inte i Star Trek världen att göra? Men det är väl just det att Fair Haven inte är "sci-fi-ig" som gör den bra. Om man lever på ett rymdskepp och aliens är en del av vardagen så är nog en 400 år gammal irländsk by ett mycket spännande scenario som blir annorlunda. Jag skulle iaf tycka det var kul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 1, 2002 Report Share Posted October 1, 2002 Vilket är Maqius-dödarprogrammet? :blink: Om jag fatar rätt på vilket dom menar så menar doim avsnittet Extreme Risk då BÈlanna var så där att hon inte hade på säker heten på holodecken och när hon inte gick till sjukan när hon hade skadad sig utan att hon använde en sån där sak doc använder och fixade såren själv.. :blink: och när det var att hon hade ett program där alla hennes gammla Maqius vänner blev dödade... men jag är inte säker att det är det dom menar men jag är ganska säker.. Ren spekulering, men det fins ett avsnitt där Marqius tar över Voyager. Det vill säga att Tuvok har gjort ett sådant program på holodeck för att kunna träna Voyager besättnig i fall att Marqius skulle försöka ta över skeppet. Men vad jag kommer ihåg så gör Tuvok inte klart programmet eftersom Janeway´s besättning och Chakotay´s alla växer ihop till Voyagers besättning. Så ett myteri anses av Tuvok inte längre vara en risk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted October 1, 2002 Report Share Posted October 1, 2002 Vilket är Maqius-dödarprogrammet? :blink: Om jag fatar rätt på vilket dom menar så menar doim avsnittet Extreme Risk då BÈlanna var så där att hon inte hade på säker heten på holodecken och när hon inte gick till sjukan när hon hade skadad sig utan att hon använde en sån där sak doc använder och fixade såren själv.. :blink: och när det var att hon hade ett program där alla hennes gammla Maqius vänner blev dödade... men jag är inte säker att det är det dom menar men jag är ganska säker.. Ren spekulering, men det fins ett avsnitt där Marqius tar över Voyager. Det vill säga att Tuvok har gjort ett sådant program på holodeck för att kunna träna Voyager besättnig i fall att Marqius skulle försöka ta över skeppet. Men vad jag kommer ihåg så gör Tuvok inte klart programmet eftersom Janeway´s besättning och Chakotay´s alla växer ihop till Voyagers besättning. Så ett myteri anses av Tuvok inte längre vara en risk. Worst Case Scenario heter det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted December 5, 2002 Report Share Posted December 5, 2002 (edited) Ganska sjävklart ... Jag gillar Captain Proton mest. Hela "bride of Chaotica" handlade om just Captain Proton och Janeway gjorde en magnifik Arachnia. Men det finns ju småbitar som handlar om Captain Proton här å där. T.ex. i "Night" då Tom försöker få Seven att vara hans sekreterare .. Constace Goodheart, Seven förstår ju inte att hon bara ska stå och skrika lite och se vacker ut så det hela blir lite komiskt. Och nu närmast i Shattered fanns ju en bit av Captain Proton programmet. Jag vet inte riktigt varför men jag gillade inte Fair heaven och de avsnitten så himla mycket, de var lite halvtråkiga. Men i "the killing game" så handlade det om att besättningen ju inte visste att de var i holoprogramm. Det var bra då det var 2.a världskriget och seven sjöng och Janeway ville döda henne. Edited December 5, 2002 by Captain Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted December 5, 2002 Report Share Posted December 5, 2002 Ganska sjävklart ... Jag gillar Captain Proton mest. Hela "bride of Chaotica" handlade om just Captain Proton och Janeway gjorde en magnifik Arachnia. Men det finns ju småbitar som handlar om Captain Proton här å där. T.ex. i "Night" då Tom försöker få Seven att vara hans sekreterare .. Constace Goodheart, Seven förstår ju inte att hon bara ska stå och skrika lite och se vacker ut så det hela blir lite komiskt. Och nu närmast i Shattered fanns ju en bit av Captain Proton programmet. Jag vet inte riktigt varför men jag gillade inte Fair heaven och de avsnitten så himla mycket, de var lite halvtråkiga. Men i "the killing game" så handlade det om att besättningen ju inte visste att de var i holoprogramm. Det var bra då det var 2.a världskriget och seven sjöng och Janeway ville döda henne. Vilka fick man ta hjälp av för att vinna kriget...? Jo Klingons! Klingons löser de flästa problem. Med våld alltså. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted December 5, 2002 Report Share Posted December 5, 2002 Hur kommer det sig att så fort någon startar ett holoprogram så dröjer det inte länge innan det har utvecklat enorm intelligens, överkommit alla säkerhetsspärrar och skapat en ny livsform som försöker ta över skeppet. Tycker detta händer väldigt ofta, speciellt i TNG. Picards privatdeckare (kan inte minnas vad han heter just nu), Datas Sherlock Holmes och Fair Haven på voyager t.ex. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted December 6, 2002 Report Share Posted December 6, 2002 Ja hologram som vill härska världen fins det gott om. Specielt i TNG, där man börjar med holodek, har enorma problem med att kontrolera sinna hologram. Det är nästan störande lätt för hologramm på Enterprise att börja krångla till saker och ting. Men Voyagr ha ju haft sinna problem också. DS9 är väll de enda som inte har hafft problem med sinna holosviter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted December 6, 2002 Report Share Posted December 6, 2002 Ja hologram som vill härska världen fins det gott om. Specielt i TNG, där man börjar med holodek, har enorma problem med att kontrolera sinna hologram. Det är nästan störande lätt för hologramm på Enterprise att börja krångla till saker och ting. Men Voyagr ha ju haft sinna problem också. DS9 är väll de enda som inte har hafft problem med sinna holosviter. Jodå, även DS9 har haft sina problem med holodäck, dock inte i så stor utsträckning som TNG. "Our man Bashir" och "Badda-bing, badda-bang" är två exempel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GuZZLo Posted December 6, 2002 Report Share Posted December 6, 2002 Tycker att programmet i VOY: "Worst Case Scenario" är rätt bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted December 6, 2002 Report Share Posted December 6, 2002 (edited) Jodå, även DS9 har haft sina problem med holodäck, dock inte i så stor utsträckning som TNG. "Our man Bashir" och "Badda-bing, badda-bang" är två exempel. Två avsnitt som jag inte sett ännu. Tror jag. De får se till och släppa de där DS9 boxarna snart!!! Edited December 6, 2002 by Expendable Ensign Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emher Posted December 6, 2002 Report Share Posted December 6, 2002 Jodå, även DS9 har haft sina problem med holodäck, dock inte i så stor utsträckning som TNG. "Our man Bashir" och "Badda-bing, badda-bang" är två exempel. Två avsnitt som jag inte sett ännu. Tror jag. De får se till och släppa de där DS9 boxarna snart!!! "Our man Bashir" är en skön parodi/hyllning på 60-tals spionhistorier, med Bashir och Garak mitt i smeten! Och jag håller med om boxarna! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grand Nagus Mak Posted December 9, 2002 Report Share Posted December 9, 2002 (edited) Mysigast: Fair Haven Roligast: Barcleys galenskaper på Enterprise(TNG) Edited December 9, 2002 by Grand Nagus Mak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted April 1, 2003 Report Share Posted April 1, 2003 Fair Haven var ju bara för coolt! Seamus var skön Avsnitten Fair Haven och Spirit Folk var så roliga, speciellt det sistnämnda! Det är så otroligt kul att se när holodäck-karaktärerna blir medvetna om den riktiga världen utanför, kommer ni ihåg Dr Moriarty i TNG? (The Big Goodbye, Message in a Bottle) Såna avsnitt älskar jag, kulturkrock värre! Precis som när tidsresenärer från olika perioder möts. Jag gillar också Data's Sherlock Holmes-program och Picard's Dixon Hill. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted April 1, 2003 Report Share Posted April 1, 2003 Tuvkoks simulering av Marquis uppror i worst case senario (innan Seksa la sig i det hela). Den handlar om Voyagerbesättningen. Det gör det extra spännande att det handlar om något bekant. Eller om jag var på Voy om oss själva och det är så klart då det skulle vara bäst. En anna simulering jag gillar är Sandrines. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emher Posted April 1, 2003 Report Share Posted April 1, 2003 Fair Haven programmet verkar klart mysigt. Älskar avsnitten där det är med, speciellt Janeways ändringar ("Delete the wife" :lol:) och när doktorn blir tillfångatagen och hypnotiserad. Det underbaraste är ju när de frågar vad han heter och han svarar under hypnos "I haven't chosen one yet..." :lol: :lol: :lol: Såna grejer är underbara för oss som följt serien. Fast som flera har sagt tidigast så är nog Barclays program roligast. Vem kan glömma hans version utav de tre musketörerna (Picard, Data och Geordi) samt D'Artagnan (en ivrig, KORT Riker! :lol: ), för att inte förglömma "The Goddess of Empathy...!" :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Dock måste jag säga att jag gillar Voyagers Captain Proton avsnitt med sin härliga parodi på tidig science fiction. Kolla bara avsnittet "Night" när holo-tjejen skriker när först doktorn kommer in, och sedan roboten. Minen utav ren hörsel-smärta på Harry's ansikte är för härlig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted April 1, 2003 Report Share Posted April 1, 2003 kommer ni ihåg Dr Moriarty i TNG? (The Big Goodbye, Message in a Bottle) Såna avsnitt älskar jag, kulturkrock värre! Precis som när tidsresenärer från olika perioder möts. Jag gillar också Data's Sherlock Holmes-program och Picard's Dixon Hill. Datas Sherlock Holmes-program och Moriarty är samma avsnitt och det är avsnitten "Elementry dear data" samt "Ship in a bottle" Förövrigt så är det lätt Julians Bond program som rockar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted April 2, 2003 Report Share Posted April 2, 2003 åå Sherlock Holmes-programs programen som data är med i dom är verkligen bra... :lol: Mwn vet nån hur många avsnitt dom är med i? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M'Nor Posted May 8, 2003 Report Share Posted May 8, 2003 Jag gillar Proton-programmen men även WW II-programmet när de blir "hjärntvättade" och 7of9's program om Chakotay. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted May 8, 2003 Report Share Posted May 8, 2003 Jag gillar Proton-programmen men även WW II-programmet när de blir "hjärntvättade" och 7of9's program om Chakotay. Wuhu!! :lol: Ännu en protonare . Vi bara växer och växer. Jag tror faktist att Capatin Proton programmen är de mest omtyckta av alla andra holoprogrammen. Exempelcis finns det massvis av produkter med proton-grejer och flera hemsidor hängivna till Captain Proton. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted May 12, 2003 Author Report Share Posted May 12, 2003 CAPTAIN PROTON! POWER THE DEATH RAY! Måste ju säga att Dr Chaotica rockar fett! Om alla gamla Sci-Fi filmskurkar e så, MÅSTE jag bara kolla på några... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*voyboy* Posted May 19, 2003 Report Share Posted May 19, 2003 JAg gillar det där programmet som Naomi lekte i med den där blåe gubben eller var dt var. Andra världskriget var annars ganska kul precis som Fair Haven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted May 19, 2003 Report Share Posted May 19, 2003 (edited) JAg gillar det där programmet som Naomi lekte i med den där blåe gubben eller var dt var. Flotter och Trevis menar du?! Jag tycker också att den är mycket bra Edited May 19, 2003 by seven of nine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted May 20, 2003 Author Report Share Posted May 20, 2003 Det va roligt, men bara för att Naomi va med. Här har vi Star Treks svar på Bamse eller Kalle Anka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted November 5, 2003 Report Share Posted November 5, 2003 jag tycker att hologramprogramet där man hoppar från ett rymdskepp över atmosfären är bäst (extreme risk) :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts