Gå till innehåll

Breen


Schwozh

Rekommenderade inlägg

Va det inte så i nåt avsnitt i Voy att Breen använder sig utav semi organiskt skrov ..liknande det som Species 8472 har?

Tuvok nämner Breen som ett exempel på folk som bygger organiska rymdskepp i Scorpion. Tyvär har vi inte fått se dessa skepp.

Kan det inte vara de skeppen som är med i DS9?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det förresten bara jag som tycker att det är roligt att Leia klär ut sig till en Breen i Star Wars VI? ;)

Jämför själva!

Kul iaktagelse! När du visar det så är det ju solklart! :)

Jo det e rätt roligt...Att de inte tänkte på det..I serien...

Men men...Lever verkligen Breen på en isplanet eller e det så bara att de vill vara mystiska i sina dräkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det förresten bara jag som tycker att det är roligt att Leia klär ut sig till en Breen i Star Wars VI? ;)

Jämför själva!

Leia klär ut sig till Boosh, en Ubesisk prisjägare. Om man nu jämför mellan dom två så är Breen en rip-off på Boosh och inte tvärt om.

Jag tror faktiskt att de flesta av oss vet om att Star Wars spelades in före DS9. Trodde min smiley var tydlig nog... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det förresten bara jag som tycker att det är roligt att Leia klär ut sig till en Breen i Star Wars VI? ;)

Jämför själva!

Kul iaktagelse! När du visar det så är det ju solklart! :)

Jo det e rätt roligt...Att de inte tänkte på det..I serien...

Men men...Lever verkligen Breen på en isplanet eller e det så bara att de vill vara mystiska i sina dräkter?

Ingen vet. D.v.s. skaparna har lämnat frågan öppen så att de kan eventuellt göra ett avsnitt om det i framtiden.

Personligen tycker jag det är konstigt att ingen vet. De måste väl ha hittat någon död Breen som flöt omkring i rymden efter Slaget om Cardassia? Kan ju inte vara så svårt att bara dissekera den jäveln i såna fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, visst vet vi att Breen är en frusen planet. Det har varit sanning sedan deras första framträdande. "Cold like a Breen winter" och "If anyone kowns how to keep things cold it's the Breen" anspelar ju på deras kyliga natur.

Med ingen har någonsin sett en Breen vilket är lite mystiskt. De är mycket måna om att bibehålla mystiken kring sitt folk och bär sina dräkter t.o.m när de är ombord på sina egna skepp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, visst vet vi att Breen är en frusen planet. Det har varit sanning sedan deras första framträdande. "Cold like a Breen winter" och "If anyone kowns how to keep things cold it's the Breen" anspelar ju på deras kyliga natur.

Med ingen har någonsin sett en Breen vilket är lite mystiskt. De är mycket måna om att bibehålla mystiken kring sitt folk och bär sina dräkter t.o.m när de är ombord på sina egna skepp.

Ganska mysko grej. i ett ds9 aqvsnitt vet vi ju att kira slår ner en breen och tar på sig dennes dräkt. Hon borde i alla fall ha sett dem. Avsnittet jag syftar på är när kira och dukat ska ta sig till en värld där dukats dotter finns. Alltså ett fritagande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, visst vet vi att Breen är en frusen planet. Det har varit sanning sedan deras första framträdande. "Cold like a Breen winter" och "If anyone kowns how to keep things cold it's the Breen" anspelar ju på deras kyliga natur.

Med ingen har någonsin sett en Breen vilket är lite mystiskt. De är mycket måna om att bibehålla mystiken kring sitt folk och bär sina dräkter t.o.m när de är ombord på sina egna skepp.

Jo, jag vet det, men det antyds också att man inte är säker på det, utan att det är baserat på antaganden och gissningar.

Men som sagt, det finns lite hål i storyn då och då. Och om dräkten är kylande, varför frös inte Kyra ihjäl när hon bar den? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
"It appears to be a breen nursery rhyme"

En av de mest komiska ögonblicken i Star Trek. Jag kan se den scenen indefinitely.

Odo säger i "For the Uniform" (DS9, 5:13):

"Yeah, just a simple Breen nursery rhyme, "Rock-a-bye baby in the frozen tree top"

(ang meddelande som sänds från Eddington)

Jag vet att det är ett DS9 avsnitt.

Quark köper en massa skrot från någon sedan

när han gick igenom det hörde han någon gråta.

Sedan kom sisko & c:o och hittade ett litet barn i.

Det har iaf jag för mej.

Det är "the abandoned" DS9 3:6

Jo, visst vet vi att Breen är en frusen planet. Det har varit sanning sedan deras första framträdande. "Cold like a Breen winter" och "If anyone kowns how to keep things cold it's the Breen" anspelar ju på deras kyliga natur.

Med ingen har någonsin sett en Breen vilket är lite mystiskt. De är mycket måna om att bibehålla mystiken kring sitt folk och bär sina dräkter t.o.m när de är ombord på sina egna skepp.

ang Breens frusna planet så säger weyoun i "The Changing Face of Evil" (DS9 7:20)

Weyoun: "I'm sure you've read the intelligence reports that say their homeworld is a frozen wasteland. Well, it's not true. The climate on their planet is quite comfortable."

Damar: "Then why do they wear refrigeration suits?"

Weyoun: "They won't say. You see what I mean? They're full of surprises."

Så har Romulans ett ordspråk "Never turn your back on a Breen" vilket nämns i "By Inferno's Light" (DS9, 5:15)

Det är ett välkänt faktum att Betazoid inte kan läsa av Breens heller. Data nämner det i "The Loss" (TNG säs 4:10).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 1 år senare...
Någon som vet mer än vad man kan läsa om på nätet om dessa Breen? En av de arter jag finner "coolast".

Breenerna har i alla fall fassettögon, precis som vissa fjärilar och andra småkryp. Det framgår av en ögonblicksbild i Star Trek: Deep Space Nine.

Med Vänliga Hälsningar

Sanmare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Breenerna har i alla fall fassettögon, precis som vissa fjärilar och andra småkryp. Det framgår av en ögonblicksbild i Star Trek: Deep Space Nine.

Var har du fått denna info ifrån och i vilket avsnitt visas i sådana fall deras ögon? Vad jag vet så har breenerna aldrig visats utan hjälmen på. Kan heller inte hitta denna info någonstans på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...