Jump to content

Sämsta science fiction-serien?

startrek92

Recommended Posts

• Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Battlestar Galactica, helt klart. Jag överlevde knappt en halvtimme när jag fösökte titta på det. Allt detta fadeande emellan kameror som det var när jag kollade, och att allting är så dystopiskt och krigiskt = Inte Johanna's bild av "roligt". Nej, jag bara måste lägga min röst på BSG, helt klart. (no offense för er som kollar på det)

Detta är lite roligt, men jag fördömde faktiskt TNG innan jag själv hade kollat på det (min storasyster och hennes kompis kollade på det), sen en dag var jag tvungen att spela in "Data's Day" till min storasyster då hon inte var hemma, så jag beslöt mig för att kolla på det. Även fast avsnittet är nästan mitt i serien så blev jag helt besatt, från första minuten. Så, tänk om jag inte hade kollat på det :w00t: , mitt liv hade varit en aning annorlunda, och jag hade förmodligen tagit TNG som den sämsta sci-fi serien :lol:

Battlestar Galactica, helt klart. Jag överlevde knappt en halvtimme när jag fösökte titta på det. Allt detta fadeande emellan kameror som det var när jag kollade, och att allting är så dystopiskt och krigiskt = Inte Johanna's bild av "roligt". Nej, jag bara måste lägga min röst på BSG, helt klart. (no offense för er som kollar på det)

Detta är lite roligt, men jag fördömde faktiskt TNG innan jag själv hade kollat på det (min storasyster och hennes kompis kollade på det), sen en dag var jag tvungen att spela in "Data's Day" till min storasyster då hon inte var hemma, så jag beslöt mig för att kolla på det. Även fast avsnittet är nästan mitt i serien så blev jag helt besatt, från första minuten. Så, tänk om jag inte hade kollat på det :w00t: , mitt liv hade varit en aning annorlunda, och jag hade förmodligen tagit TNG som den sämsta sci-fi serien :lol:

ja tycker att battlestar e helt okej :) jag bandade 20 delar när den kom på tv men nog finns det bättre som just star trek, stargate m.m :)

jag tittade på http://imdb.com/ och konstigt nog har battlestar fått bästa vitsod <_<

jag tittade på http://imdb.com/ och konstigt nog har battlestar fått bästa vitsod <_<

fast BSG (remaken) har ju blivit utnänmd av många proffsrecensenter (och även amatörer) att det är den bästa sci-fi (som jag tycker med många flera). detta för dess perfekta blandning av action och drama, skoj och allvar, dess livfullhet och vardagskaraktärer. och på tal om att det finns många bra avsnitt, jag har aldrig sett ett säsongsavslutningsavsnitt (hmm jobbigt ord) som är så bra som sista i säsong tre. man fick sånt habegär att man bara var tvungen att springa och hämta maffigare ljudsystem och koppla in och sen titta på Razor bara för att stilla begäret. jag kan fortfarande inte vänta på säs 4 längre, varför bor man inte i USA...

sämsta serie kan jag inte direkt nämna någon sådär, men måste säga att det är svårt att göra bra sci-fi, många serier och filmer blir riktigt dåliga. några som håller måttet ocredntligt är iaf BSG, Star Trek (såklart) och även Star Wars. jag har inte sett på SW sen flera år tillbaka (älskade det när jag var liten) och sen när jag blev Trekkie har det blivit lite av ett tabu med SW. har dock sett ordentligt p?? SW nu i helgen och jag måste säga att jag fortfarande älskar det, helt perfekt sci-fi ju :lol:

Edited by NX-01

håller med dig att BSG, Star Trek och Star Wars är de bästa sci-fi. Men du glömde en. Andromeda. Har suttit och kollat på Säsong 1 nu och den var lite halv seg i början men den kom igång. Ett helt nytt universum med möjligheter och en bra story. Kevin Sorbo gör en väldigt bra kaptenroll

Den serien jag tycker är dåligast ever har jag lite svårt att identifiera, men nån annan kanske vet vad jag menar. Det är nån tjej/kille med regnbågshår, och och en kille med runda öron med en spiral i.. Mer än så kommer jag inte ihåg av den, men det är i särklass det dåligaste jag har sett...

hmm, känner inte till den men efter din beskrivning så verkar den inte va mycket att hänga i julgranen :P

• 2 weeks later...

Av de serier jag sett är det Lexx som jag tycker är sämst. Den känns som man lyckats destillera ganska ren tråkångest och sen fångat det på kamera. Jag höll ut en 4-5 avsnitt, det tycker jag känns som en okej mängd för att ge en serie en chans.

Det enda som jag kan dra mig till minnes med spiralöron är ferengis men regnbågshår låter inte bekant.

Edit: Är det Space Cases?

Edited by DanielSchenström

Lexx är en av de sämre jag sett men det fanns en urdålig svensk serie som gick som barnprogram som jag zappade förbi förr . vet inte vad den hette men han som spelade kapten zoom när jag var liten var med

Du tänker väl inte på vintergatan 5a eller om det var tillbaka till vintergatan 5a hoppas jag? Närmare star trek än så lär väl aldrig svensk barn tv komma fruktar jag. J.

Den serien jag tycker är dåligast ever har jag lite svårt att identifiera, men nån annan kanske vet vad jag menar. Det är nån tjej/kille med regnbågshår, och och en kille med runda öron med en spiral i.. Mer än så kommer jag inte ihåg av den, men det är i särklass det dåligaste jag har sett...

ja kopplar me det till Space Cases, fast ja fastnade på det regnbågsfärgade håret..

en pissig liten bild:

cat.jpg

Lexx var riktigt jobbig. Dom hade gjort den jobbig för jobbighets skull. Bara för att en story är lite komplex och använder sej av tillbakablickar och konstiga vinklingar så blir det inte automatiskt bra! Men jag måste erkänna att jag såg en del avsnitt..kan ha berott på en viss medlem (eller snarare två om man tar med den som blev "utbytt") som var med ;)

Håller med om BSG. Sändes ju inte så mycket sci-fi på svensk tv så den har fått några changser. ;)

Håller även med NX-01 om ST/SW tabun. <_< Även om jag är helt fast i Star Trek och egentligen gjärna diskuterar serien så tog det emot att registrera sig här, känns ju lite skamligt att hänga på en Star Trek sidan med en massa Trekkies som gammalt SW fan. Sånt sitter djupt. ;)

Åh? Varför då menar du? Är du bara ännu en som försöker underblåsa en icke existerande konflikt mellan st och sw eller? Jag ser gärna på sw och har inga som helst problem med det. Och jag vet åtskilliga andra trekkier som gärna tittar på sw emellanåt. Faktum är att startrek: gatekeeper i detta nu håller på att producera en film där sw finns med på ett litet hörn (Hur kan jag inte avslöja). Om du inte tror mig så pma gärna the2mas så får du se. Du är förresten väldigt välkommen till gatekeeper om du vill vara med själv på ett hörn. J.

Åh? Varför då menar du? Är du bara ännu en som försöker underblåsa en icke existerande konflikt mellan st och sw eller? Jag ser gärna på sw och har inga som helst problem med det. Och jag vet åtskilliga andra trekkier som gärna tittar på sw emellanåt. Faktum är att startrek: gatekeeper i detta nu håller på att producera en film där sw finns med på ett litet hörn (Hur kan jag inte avslöja). Om du inte tror mig så pma gärna the2mas så får du se. Du är förresten väldigt välkommen till gatekeeper om du vill vara med själv på ett hörn. J.

Hehe, inget illa menat. Inlägget var menat men en gnutta ironi. Försöker inte underblåsa något, blev ju medlem här, right? ;) Men vist finns det lite att en gnutta till konflikt, det hela handlar väll om ställningstagande, identitet och livsstilar, för att vara riktigt tråkigt vetenskaplig. Ganska offtopic men förhoppningsvis svar på tal. Men givetvis kan man gilla både SW och ST.

Hehe, inget illa menat. Inlägget var menat men en gnutta ironi. Försöker inte underblåsa något, blev ju medlem här, right? ;) Men vist finns det lite att en gnutta till konflikt, det hela handlar väll om ställningstagande, identitet och livsstilar, för att vara riktigt tråkigt vetenskaplig. Ganska offtopic men förhoppningsvis svar på tal. Men givetvis kan man gilla både SW och ST.

juu det är sant jag tycker om båda men mer om star trek ;)

Har aldrig förstått varför vissa envisas med att ställa Star Trek och Star Wars mot varandra (inte i denna tråd utan rent allmänt). Det är ju två vitt skillda saker. Förrutom att båda till stor del utspelar sig i rymden och har ordet Star i namnet finns det inga direkta likheter vad jag kan se.

Jag instämmer i ditt inlägg. Själv har jag aldrig förståt "konflikten".

Edited by Unkas

Nu har jag sett Odyssey5 (ska nog vara i Odyssey5 tråden) men jag tar upp den här för jag tycker nog att det var en av de sämre sci fi serier jag sett på länge, och mycket beror på slutet. Verkligen snopet. Man annars en hygglig bra historia men väldig lågbudget stämpel/inspelat. :förbannad:

Har aldrig förstått varför vissa envisas med att ställa Star Trek och Star Wars mot varandra (inte i denna tråd utan rent allmänt). Det är ju två vitt skillda saker. Förrutom att båda till stor del utspelar sig i rymden och har ordet Star i namnet finns det inga direkta likheter vad jag kan se.

Jag instämmer i ditt inlägg. Själv har jag aldrig förståt att "konflikten".

Jag tycker om Star Wars också, men Trek ligger mig närmast hjärtat. Och som trekker har jag alltid väldigt intressanta diskutioner med Star Wars-människor, på olika nivå av seriositet förstås. Vi pratar vapen, skepp, arter, coolhetsfaktorn hos olika karaktärer... Nu senast undrade vi vilken frisyr som skulle dominera i en "rymdvärld": Backslicken/snedbenan som är vanligast i Star Trek eller luggen/hockeyfrillan som dominerar Star Wars. :lol:

Och för att nämna det relevanta i tråden: Jag klarar inte av att se Battlestar Galactica, men jag kan inte för mitt liv komma på varför den inte tilltalar mig riktigt. Den "känns" inte rätt i mitt sinne helt enkelt.

Edited by Marvin