Jump to content
Sign in to follow this  
*voyboy*

Vulcaner, vem är bäst?

Vilken Vulcan är bäst och varför?  

113 members have voted

1. 1.

• T`pol (Enterprise)
      19
    • Tuvok (Voyager)
      32
    • Spock (TOS)
      61

Recommended Posts

Spock är bäst enligt mig. Vissa av hans repliker då han är allvarlig fast det är i ett roligt sammanhang kan vara riktigt kul, t.ex. då Spock och Kirk sitter på bussen i filmen The Voyage Home och punkaren jobbar sig mot dem, helt klart kul :D .

Fast T'pol helt klart snyggast, finns inte så många alternativ till kvinnliga Vulcans :P

Edited by Karl

SPOCK är ju givet! han är ju dock inte helt komplett en Vulcan.

I en viss film får han ju en fråga av en dator: How do you feel? Han tycker frågan är märklig, men hans mor tycker han ska bejaka sin mänskliga sida.

Han är ju helt klart roligast också. Mycket fyndig, tycker han lyfter hela TOS gänget, utom honom hade jag inte haft mycket till övers alls för den serien och filmer som gjorts.

Självklart är Tuvok bäst men T´Pol ät inte så illa hon heller. Kul med en kvinlig vulcan. Tror hon kommer starkt när jag har sett mer Ent.  :vulcan:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag röstade på T´Pol för att hon är den smartaste (och en tjej) hihi! :D

Spock så klart. han e rolig utan att fatta det själv.

men T'Pol oxå, kul med en kvinlig Vulcan. hon ha ju till å me dratt till me nått skämt liknande nån gång.. nått me att människorna skulle va avis på deras öron.

T'pol därför att hon är snygg men även rolig....tex. när hon gick in i Pon farr...det var underhållning på hög nivå...eller de andra gångerna då hon fått "känsloutbrott" - ser så komiskt ut...

Edited by Döparn

T'pol därför att hon är snygg men även rolig....tex. när hon gick in i Pon farr...det var underhållning på hög nivå...eller de andra gångerna då hon fått "känsloutbrott" - ser så komiskt ut...

<{POST_SNAPBACK}>

det ha du rätt i. ett till plus för T'pol där. satt å såg det avsnitter me pon farr i natt faktist..

Tre alternativ. Hmm.. tänka, tänka...

Bästa vulkan, hmm. Definiera "bästa" hmmm...

Spock är ju originalet, men dock bara vulcan till hälften. Han har förvisso bejakat sin vulcaniska sida. Men faktum kvarstår, fysiskt sett är han bara vulcan till hälften. Spock går bort.... :(

T'Pol, hmmm. Hon har ju många bra sidor, inte minst fysiskt visuellt... ;)

Tuvok, ÄR Vulkan, med stort V. Kanske den mest typiska vulkanen någonsin. Japp, Tuvok blir mitt val. Dessutom är han så himmla festlig i sin torrhet! :D

He...kanske T'Pol är snyggast...men knappast bäst....

Fruktansvärt svårt att välja mellan Spock och Tuvok. Usch vad jobbigt! Det får nog bli Tuvok i alla fall. Spock är ofta torr och logisk, men Tuvok tar priset! Han har framkallat många skratt, inte minst när Neelix försöker vara social.. :lol:

Mr Vulcan him self! SPOCK! :vulcan: :vulcan: :vulcan: :vulcan: :vulcan:

Han är för mig en sci-fi ikon utan dess like. Spock är Star Trek. Ingen som spelat vulcan efter honom har nått samma klass.

Vill bara klämma in; att säga att Spock är halv vulcan anser jag rasistiskt, för jag tycker att han är en "fullblodsvulcan" i alla fall, så har jag sagt det. :nörd:

Edited by EoNeel

I första inlägget i denna tråden stod det vem är bäst, roligast, smartast och trevligast. Detta gör att det är svårt att välja en.

Jag valde Tuvok för att jag tyckar att han är den bästa vucanen, detta beroende på att han uppför sig så som jag vill att en vulcan ska uppföra sig. Och det tycker jag är det viktigaste kriteriet.

Tuvok är också fruktansvärt rolig i sin makalösa tråkighet och torrhet.

Trevligast är utan tvekan Spock, han kompar ju t.o.m Uhura när hon vill sjunga, det kan ju bara tyda på trevlighet. :)

Spock är också den som verkar smartast. I episoden "Miri" så får Spock information från skeppsdatorn nersänt till planeten där han befinner sig. "Conventional chronological progression 100x3.6" är infon han får, två tryck på "miniräknaren" och en snurr med veven, sen säger han "Acknowledged, Lieutenant" Det är inte illa, försök mata in den infon med två tryck och en vevning. Det tyder på stor intelligens :D

T´Pol har jag sett för lita av, men jag tror nog att hon skulle få epiteten otrevligast och snyggast...

Hittade en intressant artikel om vulcans

"Everything there is to know about our logical, green-blooded friends"

på den officiella hemsidan:

http://www.startrek.com/startrek/view/feat...ticle/8091.html

Bra information om vulcans och dess karaktärer och skådespelare!

Vad Vulcans har förändrat med tiden! :blink:

Edited by Kathryn Archer

Spock helt klart! :D han skulle jag vilja se på andra skepp... men det skulle ju bli liiite efter hans tid. Hmm, vulcans lever väl upp till 200 år? men om Spock var hälften människa hälften vulcan, hur länge levde han då? Visserligen dog han ju en gång... men kom tillbaka till livet. :vulcan:

Röstade på Spock även ifall jag verkligen gillar Tuvoks stil, och T'Pol som för den delen ser bra ut, fast det är väll slut disskuterat.. :)

Antar att folk röstar på Spock för han är sinnesbilden för hur en Vulcan ska vara.

Tuvok är också bra.

T´Pol är väl den i trion som jag anser minst klassisk Vulcan av dem. Fast man kan skylla det på oroliga tider för Vulcans just då hon levde.