*voyboy* Posted January 3, 2003 Report Share Posted January 3, 2003 Vilken Vulcan tycker du är bäst, roligast, smartast, trevligast? Jag röstade på Tuvok! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted January 3, 2003 Report Share Posted January 3, 2003 Självklart Spock. Han är bäst, förmodligen smartast, definitivt roligast och på alla sätt och vis trevligast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted January 3, 2003 Report Share Posted January 3, 2003 Jag tycker Tuvoc är den bästa Vulcan.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted January 3, 2003 Report Share Posted January 3, 2003 Min röst föll på Spock. Självklart liksom. Leonard Nimoy var den första som gestaltade en utomjording med plats i skelett-besättningen på ett (amerikanskt) rymdskepp, och han gjorde det med glans! Spock var en av de absolut viktigaste besättningsmedlemmarna på det första skeppet som utforskade hela jordens intresse för science-fiction och vann ganska många hjärtan på vägen. Inte glömmer vi honom i första taget. Påminnelse: inga One Liners i ämnet nu, då blir vi inte glada. Skriv lite om varför ni gillar respektive vulcan bäst, inte bara att ni röstade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted January 4, 2003 Report Share Posted January 4, 2003 Rösten föll på Spock såklart. På nått vis käns han mer som en vulcan än resten. Kan ju bero på att han var den första och en så viktig karaktät för serien. Ingen viste vad en vulcan var förrän Spock och alla andra har följt i hans fotspår. Ingen lär ju glömma honom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted January 4, 2003 Report Share Posted January 4, 2003 Självklart är Tuvok bäst men T´Pol ät inte så illa hon heller. Kul med en kvinlig vulcan. Tror hon kommer starkt när jag har sett mer Ent. :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted January 4, 2003 Report Share Posted January 4, 2003 :vulcan: Spock är det givna valet. Hur skulle Star Trek sett ut om inte han hade varit med? Tillsammans med sin far Sarek, la Spock grunden till hur en Vulcan ska bete sig. Hans logiska tänkande, hans diskusioner med Bones, hans (mänskliga?) vänskap med Kirk och det faktum att han ofta är ometvetet komisk är exempel på sådana detaljer som gör Spock till min favorit vulcan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted January 4, 2003 Report Share Posted January 4, 2003 (edited) Jag gillar T`Pol och Tuvok men jag la min röst på T`Pol.. För ja hon är väldigt T`Pol men kan även vissa mänskliga drag. Jag vet inte varför jag gillar tuvok jag bara gillar han som vulcan. Edited January 4, 2003 by Lieutenet Lind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted January 4, 2003 Report Share Posted January 4, 2003 Spock såklart!! vem annars... han är ju hårdast av dem alla (Vulcans)! :vulcan: LIVE LONG AND PROSPER \\//_ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
everybodyknows Posted January 4, 2003 Report Share Posted January 4, 2003 en given röst på spock. det finns egentligen ingen annan vulcan för mig. tuvoks karaktär är alldeles för underutvecklad i voyagers narrativ och t'pol har inte visat särskilt mycket än tycker jag. faktum är att spock är väl den mest utvecklade utomjordiske karaktären i star trek överhuvudtaget? jag har visserligen inte sett så mycket ds9, så jag är säker på att jag får skit för det uttalandet... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted January 5, 2003 Report Share Posted January 5, 2003 (edited) Hehe, roligt att se att den som är minst Vulcan (biologiskt sett, alltså), är den som fått flest röster. ^_^ Det beror förstås på att han ändå är den som är mest logisk, och Vulcan-aktig. På grund av de två anledningarna, och alla de ovan nämda, faller min röst tveklöst på Spock. Tuvok är väl iofs en ganska bra karaktär, men han får ju inte särskilt mkt utrymme. Han hade säkerligen varit mer intressant, om TPTB inte hade överexponerat Seven och Doktorn i säsong 7, och istället gett honom lite utrymme. <_< T'Pol har jag hittils ej sett särskilt mkt av, egentligen aldelles för lite för att göra en bedömning. Men av det lilla jag sett så har jag verkligen inte fått ngn positiv inställning till henne. Henne blir man bara irriterad på (det är väl också meningen iofs, men men...). Hon är ju fördomsfull mot människor och så, men det var ju Spock också, på ett mkt mer underhållande sätt. Edited January 5, 2003 by Essray Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted January 5, 2003 Report Share Posted January 5, 2003 Jag röstade på T'Pol. För att: *jag har inte sett mycket TOS och kan alltså inte uttala mig om Spock. *Tuvok är jobbig, för det mesta. *jag har livlig fantasi och inbillar mig att T'Pol är lite mer mänsklig och roligare än vad hon är så i mitt huvud har hon blivit en toppenkaraktär. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted January 5, 2003 Report Share Posted January 5, 2003 en given röst på spock. det finns egentligen ingen annan vulcan för mig. tuvoks karaktär är alldeles för underutvecklad i voyagers narrativ och t'pol har inte visat särskilt mycket än tycker jag. faktum är att spock är väl den mest utvecklade utomjordiske karaktären i star trek överhuvudtaget? jag har visserligen inte sett så mycket ds9, så jag är säker på att jag får skit för det uttalandet... ;) Du har nog rätt. Det är inte många utomjordiska karaktärer i Trek som utvecklats så mycket under åren som just Spock. Det skulle väl möjligtvis vara Worf i så fall. Visst finns det även karaktärer i DS9 som också får en hel del utrymme. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poth_99 Posted January 5, 2003 Report Share Posted January 5, 2003 (edited) Hm, svårt att göra en bedömning , men... Vilken Vulcan är bäst? Vad lägger vi i begreppet "bäst" ? "Bäst" får bli den som har flest karaktärsdrag Spock: visst, trevlig och inte alls så "vulcan" Tuvok: "dyngtråkig" T´Pol: har varit med alldeles för lite, men ... Hon är tuff, är lite mer "mänsklig", har humor och är en mer komplex karaktär än Spock/Tuvok Rösten går till T´Pol Edited January 5, 2003 by poth_99 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
everybodyknows Posted January 5, 2003 Report Share Posted January 5, 2003 hupp? t'pol mer komplex karaktär än spock? spock kämpar ju övertid mot att komma ifrån sin mänskliga sida, vilket ger honom en utsökt komplex personlighet. spock, som del av den obrytbara trojkan spock-bones-kirk, har dessutom gång på gång visat att han kan stå över logiken till förmån för sina vänners skull. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted January 5, 2003 Report Share Posted January 5, 2003 Spock är nog egentligen den bästa Vulcanen. Väldigt kul och så (särskilt i voyage home ). men jag gillar honom inte så jag röstade på t´pol för Tuvok tycker ja är dödligt tråkig. har ingen direkt personlighet, som en dator typ... Nä, då är T´pol bäst. Tycker att det verkar vara en rätt intressant figur. har inte sett många avsnitt men tycker att hon är kul och som någon ovan skrev så är hon mer mänsklig än de andra (inte för att det är nån vidare bra egenskap direkt). även om det är spock som är halvmänniska skulle man kunna tro att det var t´pol som var det istället för hon beter sig mer så. röstade alltså på t´pol. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted January 5, 2003 Report Share Posted January 5, 2003 Om man har kollat på The Voyage Home, så finns det bara ett alternativ: Spock. Han är roligast, mest logiskt, och känns mer äkta än dom andra.... men så har jag inte heller sett nån ENT, och kan därför inte egentligen tycka till i frågan... If I was human I guess I would say: Go to Hell, If I was Human -Spock Star Trek VI: The Undiscoverd Country Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
everybodyknows Posted January 6, 2003 Report Share Posted January 6, 2003 (edited) personligen tycker jag att t'pol är för mänsklig för att vara helvulcan. hon är hetlevrad och brusar upp över detaljer. her logic is flawed, som spock skulle sagt. Edited January 6, 2003 by autumnfire Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted January 6, 2003 Report Share Posted January 6, 2003 Såg ingen anldening till att rösta på T'Pol, eftersom jag har svårt att tro att "riktiga" vulcans har silikonimplantat :arg: . Så rösten gick till Spock, eftersom han är roligare än Tuvok. :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted October 7, 2003 Report Share Posted October 7, 2003 Röstade på T´pol för hon är den bästa vulcanen, hon har allt vulcansk logik, hon är smart och hon är den enda av t´pol, spock och tuvok som är snygg!! :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted October 7, 2003 Report Share Posted October 7, 2003 (edited) ... hon har allt vulcansk logik ... hon är väl den som inte har vulcansk logik, hon känner ju känslor och allt annat... Edited October 7, 2003 by P'tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted October 7, 2003 Report Share Posted October 7, 2003 Röstade Spock. Han har man sett mest av och dessutom många olika sidor, en humoristisk sida har han ju The Voyage Home. Och sen va han den fösta vulcanen och då fanns det något mystisk, nått nytt. Med T'Pol och Tuvok visste man ju redan hur de skulle agera i olika situationer. Sedan var Kirk-McCoy-Spock interaktionen bara bäst. Gillian: Are you sure you dont wanna change your mind? Spock: Is it something wrong with the one I have? (fick ju tillbaka sin katra i film III) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 7, 2003 Report Share Posted October 7, 2003 Spock är det självklara och enda valet för mig. Jag gillar Tuvok, han är en utmärkt vulkan, har alltid varit imponerad av honom. Men faktum kvarstår att Spock är Spock, alla vulkans urmoder...eller kanske urfader. Vad det gäller T´Pol så är jag inte alls förtjust, men eftersom jag inte har sett alla ENT så går jag inte in mer på henne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
USS VOYAGER Posted October 8, 2003 Report Share Posted October 8, 2003 Jag tycker Tovok är den bäste vulcanen. filmer och serier där Spockär med har jag inte set så mycket. och T´Pol tycker jag betersig ungefär som Seven of nine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted November 6, 2003 Report Share Posted November 6, 2003 första gången jag hörde om T´pol tänkte jag kvinnlig spock man upptäckte snabbt att hon är en egen personlighet :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts