Jump to content

ENT: Bästa karaktären, del 2

Så, vem är bäst?  

52 members have voted

1. 1.

• Jonathan Archer
      2
    • T´Pol
      10
    • Charles "Trip" Tucker
      10
    • Malcom Reed
      9
    • Hoschi Sato
      6
    • Travis Mayweather
      1
    • Phlox
      5
    • Porthos
      6
    • Annan Figur (Ange vilken)
      1

Recommended Posts

Här kommer en sådan röstning, om än lite tidig för somliga...

Personligen tycker jag Phlox e lite för glad för att vara doktor. Inte ens doktorn från Voyager kunde vara glad när han stod och grävde i folks magar. Alla andra e coola, och av människorna är Space Boomern (Vad nu det är) Mayweather coolast.

Min röstning går till Porthos...

Min röstning går till Porthos...

Att rösta på en hund är lite underbetyg åt de andra karaktärerna i Enterprise. Porthos har dessutom ingen större roll när det gäller handlingen (undantag det usla avsnittet A night in sickbay).

Jag kan dock hålla med om att karaktärerna i Enterprise har en bra bit kvar innan de når samma nivå som uppsättning av karaktärer i VOY, DS9 och TNG.

Min röst går dock till T'Pol. Dels för att det är roligt med Vulcans, dels för att hennes ironiska kommentarer blir bättre och bättre.

Hoshi Sato (utan c)

(fast... är inte denna röstning väldigt lik ENT: Bästa karaktären [spoilerVARNING], Vem ombord är mest intressant?)

Jo den är lik dock så saknar den andra allas hjälte Porthos.

... samt att det andra ämnet innehåller spoilers. Det är kanske bäst att ha två parallella ämnen i det här fallet?

Min favorit är Trip, (väldigt) tätt föjd av Malcolm.

Anledningar jag gillar Trip är bl.a.:

• Sydstatsdialekten.

• Hans tendens att, på grund av otålighet eller kort stubin, lägga näsan i blöt ibland.

• Hans grimaserande. Han är inte rädd för att visa när han är trött, oförstående, sur osv. :P

• Connor Trinneers skådespeleri.

... men ett antal fler anledningar finns det. Jag orkar bara inte komma på dem just nu. :)

Edited by Sotunk

Malcom Reed och T'Pol än så länge. Malcom för att jag gillar hans brittiska dialekt och för att han är som en slags motpart mot Archer och Trip som jag ser lite som vilda Cowboys. Han är ju mycket diciplinerad också vilket jag ser som ett plus.

T'Pol gillar jag främst för att hon är vulcan. Vi har ju inte sett nån vulcan kvinna i huvudroll i en serie förr. Sen står hon i kontrast mot Archer vilket är bra.

Sen hoppas jag att vi får se mycket av Hoshi, hon verkar rolig.

Reed är helt klart bäst. Framför allt beror detta på dialekten: klassisk engelska. Tillsammans med skottska (Scotty) och irländska (O'Brien) så är nu, tack vare Reed, nästan alla brittiska dialekter representerade. Nu fattas bara en walesare. ;)

Reed. För att hans brittiska charm redan fått mig på fall...  ;)

Här har du en till som han fått på fall. Visst är han söt? :rolleyes:

Det verkar som Porthos och Tucker har fått flest röster. Fast det ser ni redan, jag vet inte ens varför jag påpekade det. :P

Edited by Original_Alec

• 1 year later...

Hur kan så många rösta på Porthos??? Protest mot att de andra är så dåliga? Hunden har inte ens fått någon personlighet i serien. Finns det någon som kan räkna upp 3 saker som är typiskt för Porthos beteende? Tänkte väl det.

När det gäller favoritkaraktär säger jag Trip, men ska man se till skådis-prestation så måste det bli T'Pol eller kanske möjligtvis Phlox. Jolene Blalock gör den bästa Vulcanen jag sett på länge, Hon överglänser de gästspelande Vulcanerna med råge och krossar ju en sån som Tim Russ.

• 1 month later...
QUOTE (Borg1 @ 13 May 2003, 8:50)

(undantag det usla avsnittet A night in sickbay)

Vadå Uselt? Såg avsnittet och det är faktiskt ganska bra...

Jag håller med! Om jag inte minns fel var det skitkul! :lol:

När det gäller favoritkaraktär säger jag Trip, men ska man se till skådis-prestation så måste det bli T'Pol eller kanske möjligtvis Phlox. Jolene Blalock gör den bästa Vulcanen jag sett på länge, Hon överglänser de gästspelande Vulcanerna med råge och krossar ju en sån som Tim Russ.

????? Tim Russ är ju fenomenal! Vad är det du inte gillar med honom?

Jag trodde att det skulle bli svårt att välja vilken min favoritkaraktär var nu, men det blev enklare än vad jag hade trott. Min röst gick till *trummvirvel* T'pol. Hon är en så skön karaktär ombord. Sen så får jag instämma med Tom_Hell om att Jolene Blalock är en mycket duktig skådespelerska, hon spelar sin karaktär med stor inlevelse och har på så sätt fått mig att gilla hennes karaktär. Sen att hon ser bra ut i sin kroppstrumpa gör ju inte saken sämmre :tomte:

Jag tycker också att T'Pol är bäst. Blalock har verkligen lyckats med sin Vulcan tolkning och gör en bra prestation. :vulcan: Jag har tänkt på en sak de senaste dagarna, behöver Vulcaner klippa sig eller håller sig håret så exakt på plats hela tiden. <_<

Det är ingen karaktär jag tycker illa om eller retar mig på. Alla är bra och de andra kommer på en andra plats. Ibland tycker jag att Trip ser ut som Måns i Pelle Svanslös julkalendern.

• 2 weeks later...

Malcolm reed såklart. krossar allt motstånd med sin brittiska stil och stolthet....skön motpol till amerikanarna...och så är han en tuff vapengalning också. Han är helt enkelt coolast och bäst. Phlox är också en skön och trevlig snubbe men min röst faller givetvis på Malcolm reed!

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • Create New...