thestargaze Posted September 16, 2003 Report Share Posted September 16, 2003 Övertexten säger väl allt. Skriv gärna varför du tycker att just din valda karaktär är din favorit... :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted September 16, 2003 Report Share Posted September 16, 2003 Jag valde Scotty, för han är så rolig och jag gillar verkligen hans skotska dialekt. Den bästa Scotty-scenen nånsin är den från filmen The Voyage Home när han försöker förstå sig på en 20:e århundradets dator och håller upp musen medan han säger: "Hello computer!". Så underbart roligt. :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 16, 2003 Report Share Posted September 16, 2003 McCoy!!! Tycker han är oerhört rolig ("I'm a doctor, not a..." ^_^) , men också en bra karaktär. Han balanserar Spocks iskalla logik med sin "mänsklighet", eller vad man skall kalla det. Spelas också mkt bra av DeForrest Kelly (RIP). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted September 17, 2003 Author Report Share Posted September 17, 2003 Jag rösta på Spock. Så länge som jag kan minnas har Spock och James Kirk varit min absolut favorit i TOS. Spock är faktiskt en av orsakerna som jag började se på Star Trek. Hans logiska syn på allt och hans styrka tyckte jag var helt facinerade.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted September 17, 2003 Report Share Posted September 17, 2003 Spock. Hans "humor" och logik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted September 17, 2003 Report Share Posted September 17, 2003 (edited) En svår fråga. Jag gillar alla nämnda karaktärer eftersom var och en tillför sin del till helheten. Det är svårt att välja en specifik person som favorit. För röstningens skull valde jag Kirk eftersom hans namn var först. Personligen tycker jag, och jag vet att många håller med mig om detta, att kombinationen Kirk, Bones, Spock är den allra största behållningen med TOS besättningens. Dynamiken och samspelet mellan dessa tre herrar är enormt underhållande och slår allt annat i Star Trek världen. Givetvis är de mycket bra karaktärer var för sig också men det känns ändå som om någonting saknades de gånger trion inte var komplett. "Damn it Bones! I need you .... badly!" Kirk till McCoy (The Motion Picture) Edited September 25, 2003 by Expendable Ensign Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted September 18, 2003 Report Share Posted September 18, 2003 Jag valde Scotty, för han är så rolig och jag gillar verkligen hans skotska dialekt. Den bästa Scotty-scenen nånsin är den från filmen The Voyage Home när han försöker förstå sig på en 20:e århundradets dator och håller upp musen medan han säger: "Hello computer!". Så underbart roligt. :lol: Just den scenen är en av anledningarna till att rösten gick till Scotty. Finns såklart fler anledningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted September 18, 2003 Report Share Posted September 18, 2003 Solklart, Spock :vulcan: Har för mig att jag har svarat på detta förut, men det var nog i diskussionen om bäste science-officer tror jag .. Så, jag drar det igen. Spock är i särklass den bästa alien-karaktären genom hela Star Treks tidslinje, och det kommer att krävas mycket för att slå honom i det. Vulcans har mycket som människor inte har, och är värda mycket eftertanke. Men Spock är den bästa vulcaniten, kanske för att han är den förste, skrev boken, men också för att han är helt unik. Finns ingen som kommer att spela vulcan så som mr. Nimoy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted September 19, 2003 Report Share Posted September 19, 2003 Självklart Dr McCoy. DeForrest Kelley äger! Han var ju ändå först med "I'm a doctor not a...". Glömmer aldrig första avsnittet han var med i, "The Corbomite Maneuver", avsnitten innan utan honom kändes bara fattiga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phlox Posted September 19, 2003 Report Share Posted September 19, 2003 Varför är inte Arex med? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poth_99 Posted September 19, 2003 Report Share Posted September 19, 2003 Tja skall jag välja bland dessa "old timers" så får det bli Pavel Andreievich Chekov. En god ryss ;) Vem kommer inte ihåg: "Perhaps you know Russian epic of Cinderella, if shoe fits wear it." -- Chekov, Star Trek VI: The Undiscovered Country Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted September 22, 2003 Author Report Share Posted September 22, 2003 (edited) Phlox Varför är inte Arex med? Vem??? Jag har ingen aning vem det är. Det jag valde var huvudkaraktärerna i serien! Du kan väl rösta Arex som annan? Edited September 22, 2003 by Captain Mariah Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted September 25, 2003 Report Share Posted September 25, 2003 Spock uteslutande, de andra är ju inte så roliga skådespelare, skulle vara McCoy och Sulu då möjligtvis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted October 2, 2003 Report Share Posted October 2, 2003 Jag valde Spock för han är den bästa och mest logiska typen i serien. Dess utom var Spock med i pilot avsnittet The Cage. :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted November 9, 2004 Report Share Posted November 9, 2004 (edited) gillar verkligen spock med hans sköna logik och hans lungna temprament vid problem han är klart bäst skrattar Edited November 15, 2004 by captain archer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
holodoc Posted November 9, 2004 Report Share Posted November 9, 2004 McCoy...det känns som den enda skådespelartalangen i hela besättningen. Att han är så bra får han väl tacka Spock för, eftersom det ofta är denne som orsakar känsloutbrotten. Har skrattat flera gånger åt McCoys irritation över Spocks känslolöshet...(Är irritation något typiskt för läkare? EMH är ju också lättirriterad). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted November 9, 2004 Report Share Posted November 9, 2004 Av lojalitet och en märklig respekt så blev det Spock. Han är och förblir Mr Sci-fi för mig. Han är en ikon som inte bara blir svår att slå inom ST utan i hela sci-fi världen. Sen älskar jag McCoy, denna sträva, cyniska läkare. Tillsammans med Spock bildar de ett radarpar som saknar motstycke, inte ens Kirks relation till Spock når denna nivå av dynamik som är mellan McCoy och Spock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Durator Posted November 9, 2004 Report Share Posted November 9, 2004 Det var inte helt lätt att välja en. Spock är ju TOS personifierad för många, så ock för mig. Leonard Nemoy rockar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
holodoc Posted November 9, 2004 Report Share Posted November 9, 2004 Det var inte helt lätt att välja en. Spock är ju TOS personifierad för många, så ock för mig. Leonard Nemoy rockar <{POST_SNAPBACK}> "rockar"??? Det är väl det Spock g??r minst...!? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsRiker Posted November 9, 2004 Report Share Posted November 9, 2004 Det fick bli Kirk. Av en väldigt tjejig anledning: han var väldigt stilig i sina ungdomsdagar Och så gillar jag att han är en rock'n'rollkapten, en galning som väl knappt kan stava till "protocol and regulations" Picards totala motsats helt enkelt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 Varför är inte Arex med? <{POST_SNAPBACK}> Här hittade jag en fråga som hängde löst i luften. Och då måste den naturligtvis besvaras. Arex var inte med i TOS utan i TAS. Där Kapten Arex, som tillhörde en ras med tre armar och tre ben och Kapten M'Ress, en kattliknande varelse ersatte Pavel Chekov. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 Eftersom jag knappt sett nåt av serien så går jag efter filmerna och då blir det nog Kirk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 Röstade spock men egentligen är det ju Spock kirk Bones konstellationen man röstar på.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 Röstade spock men egentligen är det ju Spock kirk Bones konstellationen man röstar på.. <{POST_SNAPBACK}> Jovisst är det så! Men Spock och Kirk kan vara roliga ihop, bara dom. Likaså Spock och "Bones". Men Bara Kirk och "Bones" är inte riktigt samma sak, så tydligen krävs det en Spock för att det ska lyfta riktigt. Jag röstar på Spock! :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klaudija Posted April 8, 2006 Report Share Posted April 8, 2006 Spock är min absoluta favorit. Han är orsaken till att jag fastnade för Star Trek från början. Klaudija Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts