Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Var finns ni alla? del 2

Recommended Posts

Sedan var det frågan om Västergötland vs Västra Götaland.

Västergötland finns kvar. Det är en gammal landskapsbeteckning som har funnits i århundraden, precis som Småland.

Västra Götalands län är däremot ett nytt län från slutet av 90-talet som slog samman Älvsborgs, Skaraborgs samt Göteborgs- och Bohus län (och kanske något mer). Samtidigt som denna sammanslagning flyttades Mullsjö och Habo kommuner över till Jönköpings län, som de ville. Dessa kommuner ligger således i Jönköpings län men tillhör Västergötlands landskap.

Jello, när jag skrev in dig som kommande från Umeå i Norrland, var det för att du själv hade skrivit i ditt inlägg...

Jodå, det var väl jag som generaliserade. Tycker bara det är så kul med stockholmavskyn här uppe. Man får verkligen sina födomar om norrlänningar bekräftade. :)

Jag ska bara säga att jag bor fem kilometer utanför nyköping för de som är intresserade...

Kan också tala om att detta är mitt första inlägg här på forumet...

Kan också tala om att detta är mitt första inlägg här på forumet...

Välkommen!

Ska se om jag kan uppdatera Peters lista med allas orter nån dag. Eller vill Peter göra det?

Jag kan gärna göra det, men jag har tydligt bett alla att skriva landskap och ort, så att jag med tydlighet vet vart jag skall placera in er. OK, Malmö är väl uppenbart att det handlar om Skåne, men Stockholm ligger i tre landskap om jag inte minns fel, och vart Nyköping ligger är jag inte 100 säker på.

Ingen som bor på öckerö eller i närheten?? (Öckerö är en liten ö utanför gbg...)

Jodå, om du kollar på listan på sidan 1 av denna diskussion så kan du se att vi är ganska många i Göteborgs-trakten.

Ett tips: du frågar ofta efter saker som går att ta reda på själv. Läs igenom de tidigare sidorna i ämnet innan du skriver ett nytt inlägg.

Ofta om det är gamla frågor som kommer upp igen så är vi andra medlemmar ointresserade av att svara, eftersom det diskuterats en gång innan.

Inga mer från Muodoslompolo? Det var ju synd.

vart ligger Muodoslompolo??

Finns det något som heter Muodoslompolo??

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...