Pjotr'k Postad 11 Mars, 2002 Författare Rapport Postad 11 Mars, 2002 Sedan var det frågan om Västergötland vs Västra Götaland. Västergötland finns kvar. Det är en gammal landskapsbeteckning som har funnits i århundraden, precis som Småland. Västra Götalands län är däremot ett nytt län från slutet av 90-talet som slog samman Älvsborgs, Skaraborgs samt Göteborgs- och Bohus län (och kanske något mer). Samtidigt som denna sammanslagning flyttades Mullsjö och Habo kommuner över till Jönköpings län, som de ville. Dessa kommuner ligger således i Jönköpings län men tillhör Västergötlands landskap.
Jello Postad 11 Mars, 2002 Rapport Postad 11 Mars, 2002 Jello, när jag skrev in dig som kommande från Umeå i Norrland, var det för att du själv hade skrivit i ditt inlägg... Jodå, det var väl jag som generaliserade. Tycker bara det är så kul med stockholmavskyn här uppe. Man får verkligen sina födomar om norrlänningar bekräftade.
Sannsiman Postad 11 Mars, 2002 Rapport Postad 11 Mars, 2002 Ja själv håller man hus i Järna straxt utanför Södertälje.
Pjotr'k Postad 12 Mars, 2002 Författare Rapport Postad 12 Mars, 2002 Ort och landskap, var det ... :sigh:
Mikael Postad 12 Mars, 2002 Rapport Postad 12 Mars, 2002 Sannsiman bor i Södermanland skulle jag tro.
Sannsiman Postad 12 Mars, 2002 Rapport Postad 12 Mars, 2002 Sannsiman bor i Södermanland skulle jag tro. jo Södermanland var det. sry glömde skriva det ;)
Tintolin Postad 28 Mars, 2002 Rapport Postad 28 Mars, 2002 Jag ska bara säga att jag bor fem kilometer utanför nyköping för de som är intresserade... Kan också tala om att detta är mitt första inlägg här på forumet...
Quiet Postad 28 Mars, 2002 Rapport Postad 28 Mars, 2002 Kan också tala om att detta är mitt första inlägg här på forumet... Välkommen! Ska se om jag kan uppdatera Peters lista med allas orter nån dag. Eller vill Peter göra det?
Pjotr'k Postad 30 Mars, 2002 Författare Rapport Postad 30 Mars, 2002 Jag kan gärna göra det, men jag har tydligt bett alla att skriva landskap och ort, så att jag med tydlighet vet vart jag skall placera in er. OK, Malmö är väl uppenbart att det handlar om Skåne, men Stockholm ligger i tre landskap om jag inte minns fel, och vart Nyköping ligger är jag inte 100 säker på.
Vulcan_Tuvok Postad 9 April, 2002 Rapport Postad 9 April, 2002 Jag bor i Norrbotten på en plats vid namn Muodoslompolo. Svårt att skriva om man inte kan det bra som jag till exempel. Det ligger nära finska gränsen, omkring 14 km från den.
Lokatt Postad 9 April, 2002 Rapport Postad 9 April, 2002 Ingen som bor på öckerö eller i närheten?? (Öckerö är en liten ö utanför gbg...)
Quiet Postad 9 April, 2002 Rapport Postad 9 April, 2002 Ingen som bor på öckerö eller i närheten?? (Öckerö är en liten ö utanför gbg...) Jodå, om du kollar på listan på sidan 1 av denna diskussion så kan du se att vi är ganska många i Göteborgs-trakten. Ett tips: du frågar ofta efter saker som går att ta reda på själv. Läs igenom de tidigare sidorna i ämnet innan du skriver ett nytt inlägg. Ofta om det är gamla frågor som kommer upp igen så är vi andra medlemmar ointresserade av att svara, eftersom det diskuterats en gång innan.
B'Ella Postad 28 Maj, 2002 Rapport Postad 28 Maj, 2002 om ngn vill veta så finns det en från Helsingborg också, Nämligen jag
Vulcan_Tuvok Postad 31 Maj, 2002 Rapport Postad 31 Maj, 2002 Inga mer från Muodoslompolo? Det var ju synd. Fast iochförsig bor det bara 100 pers i byn. Måste få mer att gå med i stvoyager.nu.
Essray Postad 4 Juni, 2002 Rapport Postad 4 Juni, 2002 Bor i Göteborg (men åker ofta till Sthlm för att gå på videodag)
ickamicka Postad 4 Juni, 2002 Rapport Postad 4 Juni, 2002 Inga mer från Muodoslompolo? Det var ju synd. vart ligger Muodoslompolo??
Morn Postad 4 Juni, 2002 Rapport Postad 4 Juni, 2002 Inga mer från Muodoslompolo? Det var ju synd. vart ligger Muodoslompolo?? Finns det något som heter Muodoslompolo??
Essray Postad 7 Juni, 2002 Rapport Postad 7 Juni, 2002 Finns det några forummedlemmar på Hvitfeldtska gymnasiet i Göteborg? (Jag börjat där till hösten).
Jocke Postad 14 September, 2002 Rapport Postad 14 September, 2002 För upp denna till ytan igen ... Kanske är några av de nyare medlemmarna som vill presentera sig?
Mr Borg Postad 14 September, 2002 Rapport Postad 14 September, 2002 Jag finns i Göteborg och Borås ja.
Rekommenderade inlägg