Gå till innehåll

VOY: Voyager på SVT, del 11


Pjotr'k

Rekommenderade inlägg

  • Svar 207
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Jag gillar detta dubbelavsnitt. Gillar avsnitt där de avviker från sina riktiga personligheter. Och att de inte måste hålla sig till regler. 10/10

_____________________________

Detta avsnitt påminner om ett avsnitt från STARGATE SG1(Beneath The surface)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Workforce pt 2

Klart bättre än första delen. Detta avsnittet handlade mer om Janeway än de flesta andra brukar göra. det är kul tycker jag.

Gillar replikerna från Doktorn och Harry Kim "Watch and learn" :D

Seven of Nine eller ska man säga Annika Hanson spelade mkt bra. Hon är mkt Borgliknande (eller hur man nu ska säga det) här också. :borg1:

Jag ger avsnittet 7/10 :D

(Mitt 447 inlägg :lol: var bara tvungen att skriva med det... )

Redigerad av seven of nine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

del två var klart bättre än del ett. gillade stridsscenerna skarpt. varför inte göra ett rådgivarhologram till janeway? hade hon dragit sig till minnes den där romulankaptenen i det där slaget? nej, tror inte det. antagligen hade hon löst det på nåt annat sätt, men jag tyckte inte doktorns förslag var helt tokigt. betygsdags: 6/10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Work Force part II" (#263)

Andra delen av ett avsnitt där jag inte tyckte att första delen var speciellt engagerande bådar inte gott inför upplösningen, del II.

Många många gånger har jag blivit besviken på Voyager, och speciellt på dubbelavsnitten som skulle kunna ha blivit så himla bra med en bättre skådis-ensemble. Diskussionen som iom möjligheten att manipulera med den mänskliga hjärnan och då speciellt minnet ger upphov till nya moraliska frågor t.ex. "kan man ta tillfånga människor och ge dem ett bra liv, även om biten där man ger dem ett bra liv involverar att radera delar av deras befintliga minne?" spolieras totalt av ett håglöst team med manusförfattare och skådespelare.

Flashbacks från Voyager-besättningens tidigare liv som består av småtråkiga och kanske t.o.m. otäcka vardagsbilder väcker åtminstone inte mitt medlidande.

*gäsp*

Jag hade velat se lite från när de blev tillfångatagna, lite hand-to-hand-battle, lite känslor! Alla verkar vara kalla zombies där Tuvok är den som reagerar starkast. Janeway hittade ju ffs en kille, och hur engagerad var hon i sitt liv med honom? Inte speciellt! Den enda som lyfte avsnittet märkvärt var Robert Beltran som fick Chakotay att verka lite desperat, blöda lite och verkligen försöka få tillbaka sin befälhavare och vän.

Doktorn var ovanligt kompetent som 'befälhavarhologram', men han tilläts inte ha vuxit sedan 'Flesh and Blood' utan suktade fortfarande efter att slippa sitta fast i sjukhytten och få större ansvar och arbetsuppgifter. Debatten om hologrammens rättigheter börjar bli urvattnad och riktigt tråkig. Blir det ett enda avsnitt till om holograms rättigheter i samhället som inte engagerar våra liknande debatter om folkslags rättigheter i nutiden, utan bara betraktelse-likt reflekterar över en påhittad låtsasfigur i en tv-serie så blir jag arg!

Som ni kan gissa så blir det inget toppen-betyg (i ärlighetens namn satt och jag läste en bok om att göra reklam samtidigt som jag tittade på Voyager idag) så det blir en ganska välförtjänt 6 / 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycket Workforce var bra.

Hälst del 2

men som vanligt vart det några frågor...

Belana hadde svårt att anpassa sig till det nya livet, men vad

vart det med tuvok...

Han var den enda som reagerade på detta...

Hur gick det för honnom..

Yaneway vart så annolunda och främmande när hon kom till bryggan men dom andra jobbade

på som inget har hänt....

Sin vanligt så får man bara se hur det går för yaneway att återhämta sig, och belana..

Ja annars så var det ett underhållande avsnitt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att upplösningen var ganska seg. Men doktorn är grym på att hantera torpeder. Men resten var också ganska segt.

Hoppas inte att denna sändingstiden för VOY är permanent. Då krockar ju serien återigen med Sopranos. :(

Redigerad av Excelsior
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att Workforce del 2 inte vra sådär jättebra. De va ganska tråkig och lite torr.

Något som var bra var ombord VOyager, när B'ellana började komma ihåg och fighten mellan Voyager och de där skeppen.

Något som jag tyckte var onödigt var när doktorn sa att han ville fortsätta vara officier och inte doktor.(till kim). Det var så onödigt eftersom det var samma gammla grej om holo-rights å sånt och sen följde dem inte ens upp det!! man ba va.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:wub: Hejsan! Åh det var längesen jag var här sist..kul att vara tillbaka. Härligt med avsnitt med mycket Chakotay i!!! Jag ser fram emot det avsnittet när Seven har en romans med honom! :wub:

Som forumledare ska man väl inte bruka våld mot medlemmar, men :w00t: HALLÅ :w00t: !! Det är ju ett av världhistoriens värsta Voyageravsnitt ju!! (tror jag, såg aldrig klart det) äckligtäckligtäckligt...

</utspel>

Workforce var det, ja... Missade avsnittet igår kväll, vilket var ganska klantigt eftersom jag inte hade sett slutet på del 2 förut... Men Workforce är inte ett av mina favoritavsnitt, som vanligt skulle jag ha gjort det mycket bättre. TPTB gör alltid så här, börjar med en idé som kan utvecklas till något spännande, men sen blir det bara pannkaka av det...

*paus*

Hm, måste nog leta rätt på del 2, börjar nästan kännas som om jag blandar ihop saker med mina egna fantasier...

Tills vidare blir det G+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Workforce, del 2, var ett bra avsnitt tyckte jag. Bättre än del ett. Jag gillade att Chakotay fick lite utrymme för en gångs skull. Även om Robert Beltran inte riktigt fattat hur man skall förhålla sig till ST, så är han ändå en hyfsat bra skådis, när han försöker. Antar att alla J/C-fantaster sken upp när han gömde sig hos Janeway. (Och appropå på det: Miss Chaktoay och Ella, spoilar ni inte nu? :o ). Jag gillade också det där att inte hela samhället kände till att de hjärntvättade folk. Man fick lite härlig "storebror-ser-dig"-konspirationsteorikänsla. :rolleyes: Doktorn var ju bra också (om de skulle gjort säsong 7 med normalt många avsnitt med honom, så borde de definitivt behållt det här, och gallrat bort några andra...).

Dock var det ju naturligtvis några småsaker man störde sig på. Att Chakotay kom undan så lätt i början, att vakternas vapen var nästintill identiska med klingonska disruptors(eller vad de nu heter), att det gick så lätt att få stopp på konspirationen, att det gick så lätt att få B'Elanna att börja tro på dem, att doktorns smarta taktiska drag bara funkar lite då och då, Hade ju dessutom nog varit roligare ifall några från skeppet typ hade vägrat tro på att de var manipulerade, och ist trott att Voyager-besättningen försökte manipulera dem, med "återställninskuren" eller vad man nu skall kalla det, Janeway "sad face" när hon sa hejdå till sin pojkvän (även om jag fick typ mini-bra-avsnitts-rysningar), det såg ju inte direkt naturligt ut... Sedan så undrar jag varför Janeway inte kunde ta med sig sin nyvunna kärlek på skeppet? Han kunde ju ha en civil befattning eller ngt i den stilen, typ som Neelix (alltså köksdelen, inte ambassadörsdelen, som är ganska militär eller vad man skall kall det, iofs så skulle han ju kunna ge råd han med, han borde ju kunna mer än Neelix, när de kommit så här långt). :huh:

och den här gången hittade jag ingenting att klaga på i översättningen :w00t: (hur mkt jag än letade... ;) )

Redigerad av Essray
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Workforce var ett kul och annorlunda avsnitt! Jag älskar avsnitt med alternate realities/universes och sånt, fast detta var ju i den verklighet vi lever i nu...

Som jag skriver i min recension av Workforce på min Voyager-sajt, så fick Chakotay ännu en gång försöka vinna Janeways förtroende med sin otroliga historia (för henne är den ju otrolig) precis som han gjorde i Shattered. Jag har aldrig tyckt speciellt mycket om Chakotay, han är okej som karaktär och en bra förste officer, han och Janeway har så bra debatter inemellan! Han är den som "rycker in" när hon går över gränserna, vilket inte är så ofta men nån gång har hon gjort det.

Sedan så påminner Workforce mycket om Repression och andra avsnitt där Tuvok (och andra) har fått sina minnen/hjärna manipulerade. Arbetsgivarna på fabriken var ju lite väl desperata :P för det är inte rätt att manipulera någon sådär utan tillstånd! Det är ju typ som lobotomi...

Sedan har jag sagt att säsong 7 innehåller mycket ämnen som är aktuella nu, som giriga företagsledare som vill flytta på urbefolkning för att utvinna och exploatera (Homestead, vilket ju inte har kommit på TV än) och så Critical Care, vilket var mycket bra!!

Nästa avsnitt, Human Error, hoppas jag att de flesta av er kommer att gilla för det kommer nog att väcka mycket debatt! Det fokuserar ju mycket på Seven of Nine, det är en milstolpe i hennes utveckling. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas inte att denna sändingstiden för VOY är permanent. Då krockar ju serien återigen med Sopranos. :(

Voyager kommer att sändas 23:20 på söndagar, efter 19 jan. Enligt tablån på SVT. Det tycker jag är förjävligt, då jag måste börja jobba kl 07.00. :( Tycker att de kan byta plats mellan sopranos och voyager.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas inte att denna sändingstiden för VOY är permanent. Då krockar ju serien återigen med Sopranos. :(

Voyager kommer att sändas 23:20 på söndagar, efter 19 jan. Enligt tablån på SVT. Det tycker jag är förjävligt, då jag måste börja jobba kl 07.00. :( Tycker att de kan byta plats mellan sopranos och voyager.

Jag har en köpt en sak som gör att jag kan se det jag vill när jag känner för det.

Det är inget nytt men det känns inte som att folk använder den.

det är en ny VHS-spelare, med den kan jag ex banda det trek som går för sent så jag är pigg på morrgonen. :w00t::w00t:

Det är klart att det inte är kul att det går så sent. det gör ju att de som kanske skulle gilla det väljer att sova framför att titta på trek. (fast hur man kan tänka så fattar jag inte)

Redigerad av Morn
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Human Error

Ja detta avsnitt.. Vist kan holo beroende vara

tänker på Barkly.. Han led av holo beroende så varför inte seven....

Sen tror jag det är en liten miss i avsnittet.

När hon skulle ha lite romans med holo Chakotay så sa hennes borg inplant ifrån..

Men i börgan när seven kom in i serien och Harry Kim försökte sig på en romans med seven

sa hon att hon var fullt kapabel till djupare romantiska handlingar...

Sen fick dom inget riktigt årdning på detta med torpederna som skickades ut...

Janeway brukar oftast lägga näsan i blöt men inte i detta avsnitt utan då flydde hon istället...

5/10 pga att jag gillar B´Elannas svar... Duch och motorolja

Redigerad av The Borg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...