B'Elanna Postad 28 December, 2004 Rapport Postad 28 December, 2004 Finns det några som bor i Linköping med omnejs här på forat. Har bott i Linköping sedan maj nu. Kommer från Skåne. :klingon: Citera
Tom_Hell Postad 29 December, 2004 Rapport Postad 29 December, 2004 Jag bor i Karlskoga och jag är intresserad <{POST_SNAPBACK}> Eftersom jag nu för tillfället jobbar på ett studieförbund har idén dykt upp om att kanske dra igång en studiecirkel. De borde vara öppna för det här då de ju faktiskt får in pengar för varje medlem i en studiecirkel och de ska till nästa år satsa på att få fler människor engagerade i studiecirklar. Nu är ju bara frågan hur dessa cirkel-träffar skall utformas. Nån som har tips och idéer? Någon som varit med om något liknande förut? Citera
EoNeel Postad 3 Januari, 2005 Rapport Postad 3 Januari, 2005 Hej alla trekkers. Jag heter Kim och är 16 år. Jag går på John Bauergymnasiet i Kalmar, IT-linjen. Min favoritserie är TNG, som jag började se för ca 3 veckor sedan (har redan sett 1½ säsong). Voyager var dock den första jag såg, så den kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta. Jag är väldigt intresserad av datorer, frilansar lite som datatekniker. Det var nog allt.. <{POST_SNAPBACK}> Välkommen! Hoppas att du kommer att trivas. Citera
daniel234 Postad 7 Januari, 2005 Rapport Postad 7 Januari, 2005 Hej! Mitt namn är Daniel och jag kommer från Borås! Jag har alltid tyckt att Star Trek är en mycket bra serie! Jag kanske inte är lika inbitna som många andra här men man kan ju bli. På min fritid så sysslar jag mycket med Magazino.se som jag driver! undrar Ni över något så fråga på! /Daniel Citera
EoNeel Postad 7 Januari, 2005 Rapport Postad 7 Januari, 2005 välkommen daniel234. Hoppas du kommer att trivas lika bra som jag gör här på forumet. Citera
captain archer Postad 8 Januari, 2005 Rapport Postad 8 Januari, 2005 (redigerade) välkommen ombord daniel234 Redigerad 8 Januari, 2005 av captain archer Citera
T'Pol Postad 8 Januari, 2005 Rapport Postad 8 Januari, 2005 välkommen daniel. alltid lika kul när folk hittar hit. Citera
Tom_Hell Postad 12 Januari, 2005 Rapport Postad 12 Januari, 2005 Kan också passa på att skicka ut en trevare och se om de som bor i Örebro med omnejd är intresserade av att starta upp en liten ST-förening. Har försökt för några år sedan men fått för lite intresse. <{POST_SNAPBACK}> Jag bor i Karlskoga och jag ??r intresserad <{POST_SNAPBACK}> Har sett att fler i Örebro med omnejd har varit inne här då och då. Är dock osäker på hur många som är kvar och "lurkar" och hur många som försvunnit, då många inlägg var ganska gamla. Nu till saken. Har kollat upp med ett studieförbund här om att dra igång träffar i och omkring Örebro som en studiecirkel. Som studiecirkel har man ju fördelen av att få hjälp med t ex lokaler eller material eller liknande. Så om det finns några intresserade kan ni väl maila mig privat. Grundkriterierna för en studiecirkel är att man måste vara minst 3 personer per träff och att det skall vara folkbildande. Och kan bokläsning eller rockband vara folkbildande, så varför inte Star Trek? Vad säger ni? Citera
Raffe Postad 19 Januari, 2005 Rapport Postad 19 Januari, 2005 (redigerade) Hej! Får väl också presentera mej själv lite antar jag... Heter Rafael, är född och uppvuxen i Mölndal (kranskommun till Gbg). Har väl varit såld på Star Trek så länge jag kan minnas att jag kollat på utrikisk teve. Första minnerna är väl mask-i-öronen scenerna i Wrath of Kahn som skrämde skiten ur mej som liten pojk. Var medlem i WCT ett tag från innan man började på Draken och till någonstans mellan First Contact och Insurrection :P. Av någon märklig anledning tappade jag lite intresse tills jag flyttade till Karlstad för två år sedan och fick 10mbit på studentkorridoren... B) Skäms lite att jag inte hittat hit tidigare... Men nu är jag här så va *************... Cya'round! /Raffe Redigerad 19 Januari, 2005 av Pjotr'k Citera
captain archer Postad 19 Januari, 2005 Rapport Postad 19 Januari, 2005 hej och välkommen Raffe till forumet hoppas att du ska trivas Citera
Sandra Postad 22 Januari, 2005 Rapport Postad 22 Januari, 2005 hejsan! jag heter så mycket (hmm) som Sandra Maria Alexandra ^^ givetvis är det andra namn, så säg Sandra, Vild, H:et eller Alva! Jag smittades av star trek-"viruset" om man säger så av min ex-pojkvän och hans syster och min kompis..! Vilket jag är överlyycklig för! Jag brukar ofta sitta och titta på Star Trek, har ännu bara sett Voyager och Enterprise, plus sju star trek filmer som gått på Tv4+ vill mer än allt annat (nästan ) se på DS) och TNG och TOS. Tillägger också att jag älskar Alias...! det var lite kort om mig, skulle nog kunna ge er mer info, men det blir för långtråkigt B) jajja, kram från mig! Citera
captain archer Postad 22 Januari, 2005 Rapport Postad 22 Januari, 2005 välkommen hit Vildrosen hoppas du ska trivas här Citera
EoNeel Postad 23 Januari, 2005 Rapport Postad 23 Januari, 2005 Välkommen Vildrosen! Hoppas att du kommer att trivas här på forumet. Citera
Pjotr'k Postad 24 Januari, 2005 Rapport Postad 24 Januari, 2005 Alla nya: Glöm inte att dyka in i diskussionen Var finns ni alla?, och berätta var ni bor (ort och landskap) - kanske finns där fler från ert område? Citera
Schwozh Postad 30 Januari, 2005 Rapport Postad 30 Januari, 2005 Äntligen hittade man ett Star trek Forum.. Jag heter Daniel, 19 år 20 i April och jag har varit uppvuxen med star trek sen barnsben pga min pappa och farbröder o kusin. Bor i skåne. Något ni undrar så meddela mig. :vulcan: Citera
Peter Postad 30 Januari, 2005 Rapport Postad 30 Januari, 2005 Välkommen hit Du lär hitta trekkers (eller var det trekkies?) av alla sorter här. De inbitna hardcore eller de mer lättsamma slötittarna. Hursomhelst, känn dig ytterst välkommen på forumet B) Citera
EoNeel Postad 31 Januari, 2005 Rapport Postad 31 Januari, 2005 Äntligen hittade man ett Star trek Forum.. Jag heter Daniel, 19 år 20 i April och jag har varit uppvuxen med star trek sen barnsben pga min pappa och farbröder o kusin. Bor i skåne. Något ni undrar så meddela mig. :vulcan: <{POST_SNAPBACK}> Det låter sunt tycker jag med en pappa och hans farbröder, som är ST-fans. Man kan ju knappast få en bättre start i livet. Hjärtligt välkommen! Citera
captain archer Postad 31 Januari, 2005 Rapport Postad 31 Januari, 2005 välkommen hit Schwozh hoppas verkligen att du ska trivas här precis som vi alla andra här Citera
crazy_voyager Postad 2 Februari, 2005 Rapport Postad 2 Februari, 2005 Jag instämmer med er andra och i övrigt: Välkommen hit Citera
Captain Proton Postad 2 Februari, 2005 Rapport Postad 2 Februari, 2005 Jag instämmer också välkommen Schwozh och alla andra som blivit medlemmar under den senaste tiden. Inläggen har ökat och forumet känns levande, det krävs nog färska medlemmar för att hålla forumet levande. Citera
eutopion Postad 3 Februari, 2005 Rapport Postad 3 Februari, 2005 Jag är 26 år gammal (ung?) och huvudsakligen uppväxt i Ljusdal men har även under tidig barndom bott några år utanför Finspång och även i Östersund där jag gjorde militärtjänsten och sedermera pluggade. Sedan tre och ett halvt år är jag bosatt i Stockholms län, i dagsläget Märsta. Till vardags arbetar på ett försvarsinriktat elektronikföretag med utveckling av programvara. Jag fastande för Star Trek när TNG gick på femman för runt tio (?) år sedan. En serie som jag tyckte på ett härligt sätt blandade logik, teknik, etik och science fiction. Till skillnad från många andra, får jag förmoda, har jag aldrig varit och är fortfarande inte särskilt förtjust i originalserien eller de filmer som baserats på den. När DS9 började gå på trean blev jag också lite besviken och tyckte inte att den uppnådde TNG:s höjder. Sedermera när jag fått tillfälle att se betydligt mer av DS9 har jag insett att den dock är mycket bra och väl i klass med TNG. Jag har sett det mesta ur Voyager och gillar även den serien skarpt. Finns nog inte så mycket mer att tillägga i dagsläget tror jag. En eloge till webbplatsens skapare, ett bra initiativ tycker jag! Citera
OnO Postad 3 Februari, 2005 Rapport Postad 3 Februari, 2005 Välkommen till oss eutopion! Jag håller med dig. Jag är inte heller överförtjust i Originalserien (TOS). Fast jag måste säga att den har sina komiska poänger! Citera
holodoc Postad 4 Februari, 2005 Rapport Postad 4 Februari, 2005 Vill inte hålla med dig om TNG...men välkommen ändå...(DS9 och Voyager är bättre..) Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.