Gå till innehåll

Tips: Webbutiker och andra butiker


Jocke

Rekommenderade inlägg

Har du kollat i vår databas över litteratur? Du kan där söka efter faktalitteratur. Det finns några nya böcker som utspelar sig på ett par planeter (per bok), ex:

- Bok 1 (Cardassia och Andor)

- Bok 2 (Trill och Bajor)

- Bok 3 (Dominion och Ferenginar)

Böckerna kan oftast köpas på ex AdLibris eller andra webbutiker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 285
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Hej star884,

Om det är facklitteratur du är ute efter vill jag varmt rekommendera Star Trek Star Charts. Den innehåller ett flertal kartor över galaxen och sammanbinder alla serier på ett underbart sätt.

Next Generation/Deep Space Nine Technical Manuals är utomordentliga teknikböcker men hemsk avancerade, till skepp rekommenderar jag The Starship Spotter.

Förutom att beställa på nätet finns Science Fiction Bokhandeln i Göteborg. Den har alla de här böckerna och mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...
Jag fyller snart år och kommer att få Voyager säsong 4 i födelsedagspersent. Någon som har tips om var man kan köpa boxen billigast?

<{POST_SNAPBACK}>

CDON.COM tror jag är billigast, men annars kan du kolla och jämföra priser på den här sidan:

http://www.compricer.se/

Här kan man jämföra priser på böcker, DVD och spel. Förr kunde man även jämföra priser på CD skivor men det har de tydligen tagit bort <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

På ICA, Coop och säkert en massa andra ställen finns det stora röda och gula lådor fyllda med dvd-filmer varav en stor del (kanske allt) är Paramount-filmer. De kostar 59kr styck, eller så får man 2 för 99kr. Åtminstone Star Trek 2-7 samt 9, 10 finns att få tag på.

Versionerna är normalversionerna i widescreenformat, inga special editions eller liknande och på sin höjd har de trailers och ett extra inslag, förutom Nemesis då som är den vanliga versionen som släpptes senast och har en bunt extrainslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Idag blev även jag ve voyager 2:an för 499:- på Åhlens. :)

GRATTIS! Gissa vad jag skall göra efter jobbet!!!!!!!!!!!!!!!!

Rean fortgår.. Jag hoppas de har tillräckligt många ex efter helgen... (jag har en hemlig dröm om att få dessa i födelsedagspresent) Om inte får jag handla dem själv :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Morr. Discshop sålde alla star trek boxar för 699:- st. Så jag skulle bäställa säsong 7 (den enda jag saknar) igår. Men då var det 949:. igen. :(

Jag får vänta tills nästa gång de sänker. De har väldigt korta reaperioder. tyvärr... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morr. Discshop sålde alla star trek boxar för 699:- st. Så jag skulle bäställa säsong 7 (den enda jag saknar) igår. Men då var det 949:. igen. :(

Jag får vänta tills nästa gång de sänker. De har väldigt korta reaperioder. tyvärr... :(

den kampanjen har väl hållit på länge, när lagret tar slut så åker priset upp igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En webaffär som jag varmt rekommenderar är www.play.com. Det är fraktfritt och just nu så kostar de äldre dvdboxarna ung 500 kr där. Jag har beställt många filmer och tvspel därifrån och jag har aldrig blivit blåst. Jag kan tillägga att en kompis till mig också köper extremt mycket därifrån och har heller aldrig blivit lurad. Inget har någonsin fastnat i tullen heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morr. Discshop sålde alla star trek boxar för 699:- st. Så jag skulle bäställa säsong 7 (den enda jag saknar) igår. Men då var det 949:. igen. :(

Jag får vänta tills nästa gång de sänker. De har väldigt korta reaperioder. tyvärr... :(

Lite off topic men men. På Coop Forum där jag bor verkar dom tagit fel på en hundring

på alla senaste filmer. Jag köpte senaste starwars för nåt på 140 när den kostar det dubbla

i andra affärer.

Är det så överallt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Även jag har hittat alla ST filmer utom "The motion picture" och "first contact" i "två för 99:-" lådor på Siba och ICA Maxi.

Betydligt billigare än billigaste onlinebutiken alltså.

Dessa är orginalversionerna utan extra scener eller extramaterialskiva om man är intresserad av sådana saker ska man kanske komma ihåg det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

En liten uppföljare. Jag hittade aldrig ST1 och 8 i rea-lådorna när de fanns ute, men Ginza har dem inne, för 49kr/styck. TMP-versionen är förstås extra-lull-lullversionen.

Nu är Star Trek-samlingen snart komplett, bara 12 säsongsboxar kvar (13 med TAS)... *suck* :)

Redigering: First Contact var också specielversionen. Det stod så när jag beställde men jag blev osäker pågrund av det låga priset så jag väntade tills jag fått dem för att bekräfta.

Redigerad av DanielSchenström
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten uppföljare. Jag hittade aldrig ST1 och 8 i rea-lådorna när de fanns ute, men Ginza har dem inne, för 49kr/styck. TMP-versionen är förstås extra-lull-lullversionen.

Nu är Star Trek-samlingen snart komplett, bara 12 säsongsboxar kvar (13 med TAS)... *suck* :)

TAS. Denna kvalitetsserie... :)

Är det förresten någon som vet om TAS-mastern är på band eller film? Borde rimligtvis vara film eftersom den är animerad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...