Expendable Ensign Postad 12 Maj, 2006 Rapport Postad 12 Maj, 2006 Riker ska ha skägg. Svårt att säga varför. Han passar helt enkelt i det. Citera
dragontrumpetare Postad 14 Maj, 2006 Rapport Postad 14 Maj, 2006 Tycker han ser mer manlig ut. Mer pondus när han har skägg.... Det funkar på honom. Citera
vttv Postad 4 Juni, 2006 Rapport Postad 4 Juni, 2006 Enligt mitt tycke skall Kommendörkapten William T. Riker inte bära skägg eftersom han tjänstgör i Starfleet som i alldra högsta grad bör tolkas som en militärenhet. När man tjänstgör i militären måste man vara vårdad och bära uniform. Då William T. Riker bär skägg är han inte vårdad. ST är ett amerikanskt producerad serie, U.S.A framgår som ledande på våran planet man har behålt USS fast det har givatvis bytt "betydelse". U.S.A är också ett bland de ledande länderna i militärdisciplin där man kan bli ställd inför krigsrätt ifall man inte är rakad. Det känns därför lite okunnigt att låta honom ha skägg. Innom den svenska försvarsmakten finns i grunden samma föreskrifter men du får en enklare bestraffning som t.ex. 100 armhävningar. Det låter kanske konstigt men så är reglerna innom försvarsmakten. Därför tycker jag att William T. Riker inte överhuvudtaget skall få bära skägg. Citera
B'Elanna Postad 4 Juni, 2006 Rapport Postad 4 Juni, 2006 Enligt mitt tycke skall Kommendörkapten William T. Riker inte bära skägg eftersom han tjänstgör i Starfleet som i alldra högsta grad bör tolkas som en militärenhet. När man tjänstgör i militären måste man vara vårdad och bära uniform. Då William T. Riker bär skägg är han inte vårdad. ST är ett amerikanskt producerad serie, U.S.A framgår som ledande på våran planet man har behålt USS fast det har givatvis bytt "betydelse". U.S.A är också ett bland de ledande länderna i militärdisciplin där man kan bli ställd inför krigsrätt ifall man inte är rakad. Det känns därför lite okunnigt att låta honom ha skägg. Innom den svenska försvarsmakten finns i grunden samma föreskrifter men du får en enklare bestraffning som t.ex. 100 armhävningar. Det låter kanske konstigt men så är reglerna innom försvarsmakten. Därför tycker jag att William T. Riker inte överhuvudtaget skall få bära skägg. Fast å andra sidan kanske de i framtiden har kommit bort från sådana "fåniga" regler som att man ska vara raad i militären. Riker är ju dessutom inte militär. I starfleet är ju många världar och "raser" med med där alla har olika utseende. Man kan ju knappast säga att det då är ovårdat att ha skägg. Om alla ska vara rakade så ska väl Janeway också vara det. Jag tycker dok att Riker är snyggast utan skägg - det är en annan historia. Citera
Expendable Ensign Postad 4 Juni, 2006 Rapport Postad 4 Juni, 2006 För det första är väl Starfleet inte en rent militär inrättning även om hierarkin bygger på samma principer. Man sysslar till stor del med ickemilitär forskning. Ta Enterprise uppdrag t.ex, att utforska nya världar och nya kulturer. För det andra utspelar sig Star Trek in en betydligt öppnare och tolerantare värld än den vi lever i. Förmodligen har man avskaffat regler som inte längre fyller någon funktion. Man har fortfarande bestämmelser gällande utseende och klädsel inom Starfleet men skäggväxt räknas nog inte som ovårdat utseende. Värt att nämnas är att det finns fler än Riker som har haft skägg och/eller mustach. De jag kan komma på så här på rak arm är Worf, Geordi, Scotty och Sisko. Till och med Data har haft skägg i något avsnitt om jag inte minns helt fel. Citera
orville Postad 5 Juni, 2006 Rapport Postad 5 Juni, 2006 För det första är väl Starfleet inte en rent militär inrättning även om hierarkin bygger på samma principer. Man sysslar till stor del med ickemilitär forskning. Ta Enterprise uppdrag t.ex, att utforska nya världar och nya kulturer. För det andra utspelar sig Star Trek in en betydligt öppnare och tolerantare värld än den vi lever i. Förmodligen har man avskaffat regler som inte längre fyller någon funktion. Man har fortfarande bestämmelser gällande utseende och klädsel inom Starfleet men skäggväxt räknas nog inte som ovårdat utseende. Värt att nämnas är att det finns fler än Riker som har haft skägg och/eller mustach. De jag kan komma på så här på rak arm är Worf, Geordi, Scotty och Sisko. Till och med Data har haft skägg i något avsnitt om jag inte minns helt fel. Japp, Data hade skägg i A fist full of datas i alla fall. Dock var han ju inte en del av starfleet just då.. hologramkaraktär.. Jag tycker inte att man kan hålla på att jämföra starfleet med allt vad olika militära organisationer gör/ser ut idag. Citera
dragontrumpetare Postad 5 Juni, 2006 Rapport Postad 5 Juni, 2006 He he... Vad jag fattat så får man har skägg i militära, men du måste vara just högre befäl... Citera
Mr.Data Postad 18 Juni, 2006 Rapport Postad 18 Juni, 2006 Tyckte det var bättre när han var utan i säsong 1 av TNG... Fast ganska mycket ändrades från säsong 1 - 2 b.la La forge som bytte både dräkt och plats från bryggan till maskinrummet.. Citera
Svenskmark Postad 20 Juni, 2006 Rapport Postad 20 Juni, 2006 Skägg var det första jag såg honom i och nu när jag har sett säsong 1 på TV6 där han inte har skägg så såg det litet "mysko" ut... Citera
Thirteen Postad 27 Juni, 2006 Rapport Postad 27 Juni, 2006 Med! Varför? Därför. way, tre ettordsmeningar :lol: Citera
Zeratul Postad 30 Juni, 2006 Rapport Postad 30 Juni, 2006 Självklart ska Riker ha skägg. Det ger honom auktoritet Citera
T'Pol Postad 2 Juli, 2006 Rapport Postad 2 Juli, 2006 utan ska det va! han ser ungre ut då. å som Troi sa efter en kyss: "örk" Citera
Jadzia Postad 31 Juli, 2006 Rapport Postad 31 Juli, 2006 MED skägg såg han plötsligt ut som en riktig karl ;) Tidigare såg han ut som en förvuxen pojke :P Citera
Supertreck Postad 1 Augusti, 2006 Rapport Postad 1 Augusti, 2006 (redigerade) Riker passar bra med skägg i början av serien. Sen när han är äldre så anser jag att han såg bra ut utan skägg oavsett vilket som. Redigerad 1 Augusti, 2006 av Supertreck Citera
Commander Michels Postad 29 Augusti, 2006 Rapport Postad 29 Augusti, 2006 utan ska det va! han ser ungre ut då. å som Troi sa efter en kyss: "örk" Det håller jag med om, skägg är inte särskilt trevligt, hu vad det sticks! Dessutom ser han yngre ut utan och jag tycker inte han är så pass ung att han behöver understryka sin ålder med sitt skägg Citera
Unkas Postad 7 September, 2006 Rapport Postad 7 September, 2006 (redigerade) utan ska det va! han ser ungre ut då. å som Troi sa efter en kyss: "örk" Hon sa Yaack, inte örk, om nu det har någon betydelse. Tycker att Riker är bra både i och utan skägg, hans utstrålning matchar allt. Men måste jag välja så får det vara med skägg. Fast inte skulle jag villja kyssa någon med skägg inte, så jag förstår även Deanna. Redigerad 7 September, 2006 av Unkas Citera
Beverlycrusher94 Postad 9 September, 2006 Rapport Postad 9 September, 2006 Jag säger: JA! Ja för skägg-Riker! Citera
Worf23 Postad 16 November, 2006 Rapport Postad 16 November, 2006 (redigerade) Med skägg helt klart.. Han ser äldre,mognare o mer respektingivande ut då.. Utan skägg så ser han nästan barslig ut eller i vart fall för ung.. Fast det är klart hade jag varit tjej så hade jag ju givetvis valt utan, jag menar jag skulle då inte vilja pussa någon med skägg Redigerad 16 November, 2006 av Worf23 Citera
TauZero Postad 16 November, 2006 Rapport Postad 16 November, 2006 Klart han ska ha skägg! Han såg ut som en fänrik innan han skaffade sig skägget. Citera
Picard Postad 28 December, 2006 Rapport Postad 28 December, 2006 Han ser mer manligare ut med skägg tycker jag! B) Citera
Sir Legolas Postad 29 December, 2006 Rapport Postad 29 December, 2006 I vanliga fall är jag emot skägg och mustasch, men Riker passar mycket bättre i sitt skägg än utan det. Citera
Unkas Postad 30 December, 2006 Rapport Postad 30 December, 2006 Tror att vi Trekkers är så vana vid Riker i skägg att vi tycker att det är det enda rätta. Från början av Säsong 2 i TNG till Insurektion så har han ju haft skägg. (Tycker att Riker är ännu mer macho med skägg, om möjligt) Citera
P'kea Postad 11 Januari, 2007 Rapport Postad 11 Januari, 2007 (redigerade) En bra och enkel omröstning! Ja = Med skägg. Nej = Utan skägg. Jag röstar Ja. Riker med skägg ser mognare ut, mindre barnrumpeaktig ut och definitivt mer förtroendegivande ut. Ja verkligen! Utan skägg ser han ut att vara färsk från akademin. Redigerad 11 Januari, 2007 av Pjotr'k Citera
Commander Michels Postad 7 September, 2007 Rapport Postad 7 September, 2007 Riker passar bäst med skägg, det är mer moget och förtroendeingivare. Man förväntar sig liksom mer av honom då, utan ser han ut som en riktig flirtis (vilket man iofs skulle kunna säga att han eg är :P ). Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.