Gå till innehåll

157 medlemmar har röstat

1. 1.

• Kirk
      22
    • Picard
      72
    • Sisko
      13
    • Janeway
      39
    • Archer
      7

Rekommenderade inlägg

Postad
JANEWAY Är deb bästa Kaptenen tycker jag Och Archer är den sämsta, han är som typ Bush!

:w00t:  :w00t:

Captain Proton to the rescue!

Archer är kanske en sofistikerad propaganda-man för Buch. Politiskt uträknat för att man ska gilla honom, och om man gillar Archer så gillar man då atomatiskt Buch och går och röstar för honom i nästa val. :D

Det är min konspirations teori.

• Svar 198
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
heh, jag tror du har rätt. Jag gillat inte Bush. Och jag gillar inte Archer heller särskillt mycket. Det hänger nog ihop.

Förstår inte riktigt hur ni kopplar Archer med Bush!? (Jag gillar Archer, men verkligen inte George W Bush, så nu får ni förklara er!)

Postad
Förstår inte riktigt hur ni kopplar Archer med Bush!? (Jag gillar Archer, men verkligen inte George W Bush, så nu får ni förklara er!)

Jag tror att de menar den där "här kommer vi, och vi är bäst, alla andra har fel, och skall rätta oss efter oss"-attityden, som genomsyrar både ENT, och USA:s utrikespolitik. Dock vet jag inte om Archer själv utstrålar den attityden så mycket. Fast den attityden fanns ju redan i TOS och TNG lite grann. Har dock inte märkt av den i DS9, som verkar vara en ngt mer självkritisk serie. (Fast egentligen har jag nog inte sett så mycket av den att jag kan bedömma det)

Postad

Om ni pratar en stark USA känsla (här är vi och vi har alltid rätt även när vi bryter mot egna regler) då är det Voyager som man ska titta på. ENT har inte än visat samma styrka som VOy har

Postad

Jag har inte märkt av den här amerikanska stillen som ni kallar det i serien. Däremot har det släppt ett par filmklipp i tv där bland annat Scott bakula i sin Archer utstyrsel hälsar hangarfartyget Enterprise välkommen tillbaka från Afghanistan. Finns ännu ett klipp där han hälsar till amerikanska soldater "over seas".

Postad (redigerade)

Det fins tydligen ingen gräns i USA hur långt man går. Där blir du inte bara tv stjärna, du blir national hjälte också. Soldaterna är ute i världen och är bereda att offra sina liv för sitt land. När de kommer hem så hälsas de välkommna av en tv kändis. Då känner de sig nog stolta. <_<

Det landet kommer aldrig upphöra att förvåna mig. :blink:

Redigerad av Unkas
Postad
Det fins tydligen ingen gräns i USA hur långt man går.  Där blir du inte bara tv stjärna, du blir national hjälte också.  Soldaterna är ute i världen och är bereda att offra sina liv för sitt land.  När de kommer hem så hälsas de välkommna av en tv kändis.  Då känner de sig nog stolta.   <_<

Det landet kommer aldrig upphöra att förvåna mig.   :blink:

En av anledningarna till att Bakula gjorde den hälsningen, tror jag, är att dom amerikanska soldaterna har kunnat se Enterprise på deras hangarfartyg under tiden som dom var i Afghanistan och därför ville kanske Paramount och Bakula göra den häsningen. Men det går ju inte undkomma det faktum att USAs befolkning är väldigt patriotiska.

Postad
Däremot har det släppt ett par filmklipp i tv där bland annat Scott bakula i sin Archer utstyrsel hälsar hangarfartyget Enterprise välkommen tillbaka från Afghanistan.

Senast en besättningsmedlem från rymdskeppet Enterprise var på hangarfartyget Enterprise hamnade han på sjukhus med allvarliga skador.

Postad
Däremot har det släppt ett par filmklipp i tv där bland annat Scott bakula i sin Archer utstyrsel hälsar hangarfartyget Enterprise välkommen tillbaka från Afghanistan.

Senast en besättningsmedlem från rymdskeppet Enterprise var på hangarfartyget Enterprise hamnade han på sjukhus med allvarliga skador.

Mycket roligt när FBI ska förhöra Chekov. Det skojiga är ju att Pavel är helt logisk. Inte konstigt att han inte fattar vad FBI gubbarna snackar om.

• 1 månad senare...
Postad (redigerade)

Janeway, så klart! Hon gör allt för sin bestättning. Har aldrig sätt en bättre kapten än Janeway...

Picard är inte så dålig heller..

Om jag skulle numrera bästa Kaptenen, så skulle det se ut så här:

1. Kaptain Janeway

2. Kaptain Picard

3. Kaptain Kirk

4. Kaptain Archer

5. Kaptain sisko

Redigerad av Captain Mariah
Postad
Det fins tydligen ingen gräns i USA hur långt man går.  Där blir du inte bara tv stjärna, du blir national hjälte också.  Soldaterna är ute i världen och är bereda att offra sina liv för sitt land.  När de kommer hem så hälsas de välkommna av en tv kändis.  Då känner de sig nog stolta.  <_<

Det landet kommer aldrig upphöra att förvåna mig.  :blink:

Det är väl trevligt att man få lite uppmärksamhet om man riskerar sitt liv i något krig, hur många svenska soldater som varit FN-soldater har fått någon sorts tack, om även av en tv-stjärna?

Och kom INTE att säga att bara i USA så är tv-skådisar kändisar, säger du det så säger jag bara ROBINSON-hitodit o FARMEN-hitodit som dominerar löpsedlarna på våra blaskor.

Postad

min röst lades på kirk. förklaringen är helt enkelt den att jag tror jag gillar tos bäst av trekserierna. det enda dåliga med kirks karaktär är att shatner inte var någon lysande skådespelare i tos. däremot tycker jag att han bättrade sig i filmerna, med vissa pinsamma stunder jag skulle velat vara utan. men det var ett svårt val eftersom jag gillar picards ledarstil och stewart är en riktigt kompetent skådis. janeway...tja hon är okej. varken så mycket för eller emot. vill inte uttala mig om ds9 då jag sett så lite av den, men av det lilla jag sett verkar sisko helt okej. har väl egentligen bara bestående minnen av pilotavsnittet, men där skötte han sig riktigt bra. archer har jag inte heller sett så mycket av, men han verkar ganska tunn som karaktär.

Postad (redigerade)
JANEWAY Är deb bästa Kaptenen tycker jag Och Archer är den sämsta, han är som typ Bush!

:w00t:  :w00t:

Captain Proton to the rescue!

Archer är kanske en sofistikerad propaganda-man för Buch. Politiskt uträknat för att man ska gilla honom, och om man gillar Archer så gillar man då atomatiskt Buch och går och röstar för honom i nästa val. :D

Det är min konspirations teori.

Håller med till 100-%. Att jag inte tänkt på det tidigare. De är ju ganska lika också. Bush och Archer.

Annat är det med Picard. "There are four lights!" Behöver jag säga nåt mer?

Redigerad av Excelsior
Postad (redigerade)
Annat är det med Picard. "There are four lights!" Behöver jag säga nåt mer?

Den episoden äger. Eller i alla fall den scenen :) Picard är såklart bäst.

Redigerad av Emher
  • 5 veckor senare...
Postad

Ska man välja ut den bästa kaptenen i Star Trek blir det definitivt Kirk. Picard är väl den mest trovärdiga kaptenen men han är inte lika underhållande som Kirk. Janeway och Sisko är varken underhållande eller trovärdiga (Måste väl finnas någon mer än mig som verkligen hoppades att Chakotay skulle få ta över befälet på Voyager). Archer från Enterprise börjar ju visa lite klass nu i säsong två men i första säsongen var han ju t.o.m. svagare än Janeway. Så just nu faller min röst på Kirk men vem vet, efter sju säsonger Enterprise kanske jag ändrar mig.

• Skapa nytt...