Gå till innehåll

  

122 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Absolut en pojk serie
      7
    • Absolut en flick serie
      3
    • En serie för båda och
      108


Rekommenderade inlägg

Postad

Kanske fel ämne och fråga detta i.

Varför är ingen kapten på nåt skepp nåt annat än människa?????

eler e det????

Det är ju en federation av olika planeter, så inte bara människor

:devil::devil::devil:

  • Svar 131
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Varför är ingen kapten på nåt skepp nåt annat än människa?????

eler e det????

Det är ju en federation av olika planeter, så inte bara människor

Inte som jag känner till, men nån måste det ju finnas. Det borde ju ha varit flest Vulcans som var kaptener i början av federationens.

Postad
Kanske fel ämne och fråga detta i.

Varför är ingen kapten på nåt skepp nåt annat än människa?????

eler e det????

Det är ju en federation av olika planeter, så inte bara människor

:devil::devil::devil:

Några Vulcan kommendörer har det funnits under åren, exempelvis hade U.S.S. Saratoga (NCC-31911) en Vulcan som kommendör.

Postad
Det är ju en federation av olika planeter, så inte bara människor

:devil::devil::devil:

Nåt man bör komma ihåg är att Federationen och Star Fleet inte är samma sak. Enterprise och Voyager tillhör Star Fleet, som kommer från Jorden, som i sin tur tillhör Federationen. Exempelvis har Vulcan har sin egen flotta, som inte tillhör Star Fleet.

Postad
Nåt man bör komma ihåg är att Federationen och Star Fleet inte är samma sak. Enterprise och Voyager tillhör Star Fleet, som kommer från Jorden, som i sin tur tillhör Federationen. Exempelvis har Vulcan har sin egen flotta, som inte tillhör Star Fleet.

Åhå. det har jag aldrig fattat. Jag har trott att StarFleet och Federationen är ganska synonymt. Men jag har väl inte läst på tillräckligt. ;)

Men diskussionen börjar spåra ur lite, låt oss hålla oss till ämnet. Om ni vill diskutera vidare -> starta en ny tråd.

  • 2 år senare...
Postad

Detta tycker nog jag är den märkligaste röstningen på hela Forumet.

Öhh, jag undrar lite hur denna tanke kom till, men det är väl inte rätt topic för den diskussionen.

Min röstning blev iaf för båda könen. :blink:

Postad

Absolut en serie för båda könen. Jag kan inte förstå varför det inte skulle vara det. Jag kan inte komma på någon serie som inte är för båda könen, skulle möjligtvis vara "sex and the city" då... <_<

Postad
Det är ju klart att Voyager är en serie för båda könen, men det går ju inte att missa att de tänkt mer på de manliga fansen när de valt karaktärer/skådespelare. Det finns flera sexiga kvinnor i Star Trek, men inga riktigt sexiga män.

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, det där är ju förstås en fråga om tycke och smak. Själv har jag bara sett en sexig skådis i VOY (Kes) och hon försvann ju efter några säsonger...

Men visst är det en serie som borde passa för båda könen. Kan egentligen inte se hur man ska kunna komma fram till något annat.

Och så kan man fråga sig varför det måste handla om sexighet för att avgöra om det är för killar eller tjejer... :rolleyes:

Postad
Detta tycker nog jag är den märkligaste röstningen på hela Forumet.

Öhh, jag undrar lite hur denna tanke kom till, men det är väl inte rätt topic för den diskussionen.

Min röstning blev iaf för båda könen. :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ojoj märkte att det var visst jag som startat den, varför den kom till kan jag inte minnas för jag skappade den under stenåldern verkar det som. :D Antagligen för finns ju vissa tv program som skapats mest riktat åt ett visst kön och jag tänkte om det var så med Voyager..

Mina ögon har skådat att stor del ännu tycker det är en serie för båda könen vilket är trevligt :)

Postad
Sen är det lite svårt för manliga tittare att avgöra om karaktärerna de manliga karaktärerna är sexiga....

Enligt min syrra går varken Travis eller Trip av för hackor.

<{POST_SNAPBACK}>

Inte alls. Visst kan jag tillstå att Trip har något sexigt i sig även om jag som heterosexuell kille inte tänder på killar. (Fast Travis ser för pojkaktig ut...)

Men nu var det ju förstås VOY det handlade om...

Postad

Båda, röstade jag på. Motivering? Åh, jag är tjej och gillar VOY och min man är kille och gillar VOY :)

Men rent generellt så tror jag att den tilltalar båda könen - det är lagom mycket romantik/relationer och lagom mycket teknik för att tilltala alla :D

Postad
Båda, röstade jag på. Motivering? Åh, jag är tjej och gillar VOY och min man är kille och gillar VOY :)

Men rent generellt så tror jag att den tilltalar båda könen - det är lagom mycket romantik/relationer och lagom mycket teknik för att tilltala alla :D

<{POST_SNAPBACK}>

Och sedan börjar ju de där gamla rollerna suddas ut. Det är ok numera för mig som kille att säga att jag gillar romantik, och motsvarande gäller tjejer och teknik.

  • 2 veckor senare...
Postad
Detta tycker nog jag är den märkligaste röstningen på hela Forumet.

Öhh, jag undrar lite hur denna tanke kom till, men det är väl inte rätt topic för den diskussionen.

Min röstning blev iaf för båda könen. :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ojoj märkte att det var visst jag som startat den, varför den kom till kan jag inte minnas för jag skappade den under stenåldern verkar det som. :D Antagligen för finns ju vissa tv program som skapats mest riktat åt ett visst kön och jag tänkte om det var så med Voyager..

Mina ögon har skådat att stor del ännu tycker det är en serie för båda könen vilket är trevligt :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tycker egentligen inte att frågan är så dum i sig. TOS kan man ju tycka är en pojk-serie och även TNG till en viss del. Det är ju med de senare serierna som det egentligen blivit mera unisex.

Postad

Jag måste tycka att det är för båda könen, men det håller på att spåra ut. I ent har dom ju startat med mer och mer sexistiska inslag och detta är väll antagligen för att dra manliga tittare. Men däremot vadr både VOY och DS9 (som jag har sätt tillräckligt mycket för att bedöma) för bägge könen.

Postad (redigerade)

Jag röstade för både och. Däremot kan man fundera på en sak, Seven finns väl delvis till för killarnas skull, men finns det någon motsvarande för tjejerna egentligen?

Redigerad av Thalaxian
Postad
Jag röstade för både och. Däremot kan man fundera på en sak, Seven finns väl delvis til för killarnas skull, men finns det någon motsvarande för tjejerna egentligen?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror att det ska vara Paris faktiskt. Han ser ut som en helylleamerikansk kille som tjejer ska gilla....även om han inte är min typ :)

Postad

Jag tror att det är en serie för alla - det finns intressanta karaktärer som har olika förhållande, men också effekter, världsrymdkrig, raser - något för var och en.

  • 4 veckor senare...
Postad

Den här tråden har jag verkat missa. Jag tycker det är konstigt att ens ha en disskusion om Voyager är en pojk eller flick-serie men det gör ju också de flesta som har röstat. Tycker ändå att Voyager är den kanske mest jämställda star trek-serien. Ser man på t.ex. Enterprise är den mer action och maskulin-inriktad.

  • 4 veckor senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...