Jump to content

Vilket är det roligaste avsnittet med EMH-doktorn?

Borg1

64 members have voted

1. 1.

• Darkling
      0
    • Real Life
      2
    • Meassage in a bottle
      23
    • Living Witness
      1
    • Tinker, Tenor, Doctor, Spy
      18
    • Virtuoso
      2
    • Life Line
      6
    • Critical Care
      0
    • Body and Soul
      4
    • Author, Author
      6

Recommended Posts

Vilket avsnitt är Body and Soul?

AVSNITT 7.7

Body and Soul

Stardate 54238.3

Kim, Seven och Doktorn utforskar meteoriter i Delta Flyer i ett område där utomjordingarna hatar hologram. När utomjordingarna anfaller Delta Flyer, sökande efter hologram, så tvingas Doktorn gömma sig i Sevens implantat och tar då kontroll över hennes kropp. Berusad av att känna mänskliga känslor för första gången, så blir Doktorn besatt av att få nya fysiska erfarenheter, något som den utomjordiska kaptenen tycker är väldigt attraktivt.

Ah, är det den, det är ju ett höjdaravsnitt, men kanske mera Seven-kul än Doc-kul. Vad heter avsnittet med hologrammen som flytt från Hirogens då?

Dubbelavsnitten Flesh and Blood två höjdaravsnitt.

Fast jag tycker att Life Line är det bästa avsnittet. Följt av just Flesh and Blood och Messages in a Bottle.

• 2 weeks later...
  • 2 years later...

Min favorit bland de "roligaste" avsnitten med EMH Doktorn är Tinker, Tenor, Doctor, Spy. Det finns många andra bra avsnitt - Picardos avsnitt håller alla bra kvalitet troligen för att han är en sån bra skådespelare. På andra plats i kategorin de roligaste avsnitten kommer Message in a bottle som är underbar bl.a. på grund av interaktionen mellan de två EMH:en.

• 4 weeks later...

Det är ju så att Emergency Medical Hologram AK-1, den filuren, har förändrats under seriens gång. Han har ju applicerat fler och fler mänskliga sub-rutiner. Detta har gjort att jag inte tycker att han är lika rolig i slutet av serien som han var i början. I säsong ett så var han mer en "sak" för det övriga i besättningen. En sak som stängdes av när han (pratade för mycket) inte ville och inte stängdes av n??r han ville. Jag kommer ihåg en scen från första säsongen, tror jag, när övriga besättningen samrådde. Då stod han utanför en glasruta och gestekulerade och malde på och ingen hörde honom. Han såg mer och mer missnöjd ut. Det är bland det roligaste jag sett. Annars tycker jag "Message in a Bottle" är ett riktigt höjdaravsnitt. Där får han träffa sin överman EMH AK-2, det är för festligt. Där lägger jag nin röst! :)

320x240.jpg

Edited by OnO

• 1 month later...

Jag har inte sett alla avsnitt där doctorn är något av en huvudperson, men jag tror att det bara återstår "Message In A Bottle". Men än så länge tycker jag att "Tinker, Tenor, Doctor, Spy! är det roligaste! Helt klart! :) Men vem vet, det kanske ändras! men det finns ju massor av roliga avsnitt, även om de är av den mer allvaliga sorten.