Borg1 Posted August 4, 2002 Report Share Posted August 4, 2002 Mina egna favoriter är: 1. Life Line 2. Author, Author 3. Tinker, Tenor, Doctor, Spy 4. Real Life och Virtuoso Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted August 4, 2002 Report Share Posted August 4, 2002 Det roligaste avsnittet med doktorn är definitivt säsong 7:s "Body and Soul", även om det kanske inte kan kallas ett rent Doctor-avsnitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted August 4, 2002 Report Share Posted August 4, 2002 Vilket avsnitt är Body and Soul? Är det där man möter massa hologram som flytt ...uhm...va den rasen nu heter.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borg1 Posted August 4, 2002 Author Report Share Posted August 4, 2002 Vilket avsnitt är Body and Soul? AVSNITT 7.7 Body and Soul Stardate 54238.3 Kim, Seven och Doktorn utforskar meteoriter i Delta Flyer i ett område där utomjordingarna hatar hologram. När utomjordingarna anfaller Delta Flyer, sökande efter hologram, så tvingas Doktorn gömma sig i Sevens implantat och tar då kontroll över hennes kropp. Berusad av att känna mänskliga känslor för första gången, så blir Doktorn besatt av att få nya fysiska erfarenheter, något som den utomjordiska kaptenen tycker är väldigt attraktivt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted August 4, 2002 Report Share Posted August 4, 2002 Jag sätter spoiler-alert på diskussionen. Det verkar som om ni kommer att diskutera spoiler-klassade avsnitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted August 4, 2002 Report Share Posted August 4, 2002 Har inte sett alla, men det DOc-avsnitt jag fastnade mest för är Life Line, annars är TTDS ett roligt avsnitt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted August 4, 2002 Report Share Posted August 4, 2002 Ah, är det den, det är ju ett höjdaravsnitt, men kanske mera Seven-kul än Doc-kul. Vad heter avsnittet med hologrammen som flytt från Hirogens då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted August 5, 2002 Report Share Posted August 5, 2002 Ah, är det den, det är ju ett höjdaravsnitt, men kanske mera Seven-kul än Doc-kul. Vad heter avsnittet med hologrammen som flytt från Hirogens då? Dubbelavsnitten Flesh and Blood två höjdaravsnitt. Fast jag tycker att Life Line är det bästa avsnittet. Följt av just Flesh and Blood och Messages in a Bottle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulcan_Tuvok Posted August 5, 2002 Report Share Posted August 5, 2002 Det var svårt att välja men detta är min lista. 1. Tinker, Tenor, Doctor, Spy 2. Message in a bottle 3. Life Line Doktorn är en av mina personliga favoriter på Voyager. Han är rolig, varje del där doktorn har en större roll höjer standarden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 5, 2002 Report Share Posted August 5, 2002 Jag tycker ju helt klart att det roligaste avsnittet är "Message In a Bottle" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phlox Posted August 5, 2002 Report Share Posted August 5, 2002 Critical Care och Body and soul har jag inte sett än så jag väntar med att rösta. Det jag tycker är bäst justnu är Author, Author. Sen är ju Renaissance Man inte heller så dåligt, men det finns ju inte med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted August 5, 2002 Report Share Posted August 5, 2002 mitt favo avsnitt med doc är absolut Author, Author tyckte det avsnittet var svin roligt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted August 6, 2002 Report Share Posted August 6, 2002 Mitt klara favorit avsnitt är Message In a Bottle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted August 6, 2002 Report Share Posted August 6, 2002 Message in a Bottle was helt Ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted August 8, 2002 Report Share Posted August 8, 2002 Är nåt av de hära avsnitten det där doktorn skriver pjäsen "Photons be free"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted August 8, 2002 Report Share Posted August 8, 2002 Är nåt av de hära avsnitten det där doktorn skriver pjäsen "Photons be free"? Ja Author, Author Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted August 12, 2002 Report Share Posted August 12, 2002 Life line var riktigt rolig. Men där var ju Deanna Troi och Barclay lite av det roliga. Roligt var det när han kallade Zinnerman ett "Vulcanskt Pungdjur". Vad är det? Kanske dags för en diskution angående djuren i Star Trek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B´Elanna Posted August 23, 2002 Report Share Posted August 23, 2002 Min nuvarande lista :sarcasm: 1: Mesage in a botle 2: Tinker tenor doktor spay 3: Life line Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted February 17, 2005 Report Share Posted February 17, 2005 Min favorit bland de "roligaste" avsnitten med EMH Doktorn är Tinker, Tenor, Doctor, Spy. Det finns många andra bra avsnitt - Picardos avsnitt håller alla bra kvalitet troligen för att han är en sån bra skådespelare. På andra plats i kategorin de roligaste avsnitten kommer Message in a bottle som är underbar bl.a. på grund av interaktionen mellan de två EMH:en. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted February 17, 2005 Report Share Posted February 17, 2005 Personligen uppskattar jag Message in a bottle. Det var ,som sades innan, pga interaktionen mellan de två EMH som avgjorde det samt för att inte tala om när datorn frågade om vem de skulle skjuta på och båda svarade "The Romulans"" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted February 18, 2005 Report Share Posted February 18, 2005 (edited) Har du inte glömt "Heroes and Demons" ifrån säsong 1? :o Edited February 18, 2005 by Kathryn Archer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted March 17, 2005 Report Share Posted March 17, 2005 Tinker, Tenor, Doctor, Spy röstade jag på. Men även Body & Soul är ett roligt avsnitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted March 17, 2005 Report Share Posted March 17, 2005 (edited) Det är ju så att Emergency Medical Hologram AK-1, den filuren, har förändrats under seriens gång. Han har ju applicerat fler och fler mänskliga sub-rutiner. Detta har gjort att jag inte tycker att han är lika rolig i slutet av serien som han var i början. I säsong ett så var han mer en "sak" för det övriga i besättningen. En sak som stängdes av när han (pratade för mycket) inte ville och inte stängdes av n??r han ville. Jag kommer ihåg en scen från första säsongen, tror jag, när övriga besättningen samrådde. Då stod han utanför en glasruta och gestekulerade och malde på och ingen hörde honom. Han såg mer och mer missnöjd ut. Det är bland det roligaste jag sett. Annars tycker jag "Message in a Bottle" är ett riktigt höjdaravsnitt. Där får han träffa sin överman EMH AK-2, det är för festligt. Där lägger jag nin röst! Edited March 17, 2005 by OnO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted May 5, 2005 Report Share Posted May 5, 2005 Jag har inte sett alla avsnitt där doctorn är något av en huvudperson, men jag tror att det bara återstår "Message In A Bottle". Men än så länge tycker jag att "Tinker, Tenor, Doctor, Spy! är det roligaste! Helt klart! Men vem vet, det kanske ändras! men det finns ju massor av roliga avsnitt, även om de är av den mer allvaliga sorten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted May 7, 2005 Report Share Posted May 7, 2005 Author, Author e klart min favis. diggar den skarpt. å sen så e ju alltid Body & Soul ur kul me. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts